Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Pro me rozhodne NE! To si za 26K natankuji, mam to bez prace, jebani spiny a boddelu a hlavne bez vetsich rizik pro auto.
Jedine co, tak ten vyjetak, dokud je zatim zdarma. Bude hur a lidi zacnou zkouset vsechno aby jen par korun nekde usetrili. Nakonec se dostane taky na 15K a nebude uz skoro nic, kde brat suroviny a jk usetrit. Holt kazdy chce videlat. Musim sehnat jeste nejaou stodolu a kubikovky a neco nashromazdit l, dokud to jde. I kdyby treba jen do kamen, kdyz selze uplatneni pro auto.
Treba vcera jsem narazil na pimerne i zachovalou 405ku za ctyrku! Skoncila stk, tak pryc a tim. Nevidim duvod, proc ji nedokurvit MO, chvili zadarmo pojezdit a pak ji zastejne penize sesrotovat.
Jedine co, tak ten vyjetak, dokud je zatim zdarma. Bude hur a lidi zacnou zkouset vsechno aby jen par korun nekde usetrili. Nakonec se dostane taky na 15K a nebude uz skoro nic, kde brat suroviny a jk usetrit. Holt kazdy chce videlat. Musim sehnat jeste nejaou stodolu a kubikovky a neco nashromazdit l, dokud to jde. I kdyby treba jen do kamen, kdyz selze uplatneni pro auto.
Treba vcera jsem narazil na pimerne i zachovalou 405ku za ctyrku! Skoncila stk, tak pryc a tim. Nevidim duvod, proc ji nedokurvit MO, chvili zadarmo pojezdit a pak ji zastejne penize sesrotovat.
TesákPce
Pokud nemuzes odrbat ekopoplatek (pres ZTP osobu, ne kazdy ma cas a moznosti...), tak se tyto stare plecky nevyplati za vic jak za cenu srotu koupit, je sice hezke sehnat nejaky stary diesel z r. 90, ale platit skoro desitku za prepis, cha cha
. Fel AEF r.v. 2000, cena poplatku pri prepisu necelych 4000,- ale byl uz zaplaceny nastesti 
Pokud nemuzes odrbat ekopoplatek (pres ZTP osobu, ne kazdy ma cas a moznosti...), tak se tyto stare plecky nevyplati za vic jak za cenu srotu koupit, je sice hezke sehnat nejaky stary diesel z r. 90, ale platit skoro desitku za prepis, cha cha
To je jasny nesmysl. Castecnou moznost ztp mam, ale setrim si na jina auta. Nevidim duvod, proc prevadedet, kdyz pujde auto brzy pryc. Dokud to teda neposetri nejky zakon, o kteren jsem joz zaslechl.
Ted jsem se dostal na nejke US forum, tolki zas neprelozim, musim premluvit brachu,ale tohle se prelouskat da:
Jetta 91 TD, mix 50/50 no problem.
Uz se tesim, az to proctu cele.
Ted jsem se dostal na nejke US forum, tolki zas neprelozim, musim premluvit brachu,ale tohle se prelouskat da:
Jetta 91 TD, mix 50/50 no problem.
Uz se tesim, az to proctu cele.
Ja to myslel, jako ze platit deset ekodan je nesmysl. Skoro tak, jak jsi psal Ty.
Jiste moznosti ale jsou. Sice me to kolikrat taky nebavi furt starou babu nezalou a od prirody neduverivou premlouvat, ale stoji to za to. A i kdybych nikoho nemel, tak si praci,nekoho najit dam a holt mu rba dvojku dam. Oproti deset parada a pro neho myslim taky.
Jiste moznosti ale jsou. Sice me to kolikrat taky nebavi furt starou babu nezalou a od prirody neduverivou premlouvat, ale stoji to za to. A i kdybych nikoho nemel, tak si praci,nekoho najit dam a holt mu rba dvojku dam. Oproti deset parada a pro neho myslim taky.
Každopádně pokusná sklenička s vyjeťákem ku sedimentaci vypadá po 14 dnech docela nadějně. Na dně slušná vrstvička. Stačilo jen upravit viskozitu na podobnou NM.
Pro zastánce vydření čerpadla drobná otázka, jak se vyrovnáte z rozptýleným uhlíkem ve vyfritu vzniklého smažením? Nebude to skoro to samé? Kolikrát jsem dostal vyfrit co neměl do vyjeťáku daleko...
PS. Děkuji adminovi za vymazání příspěvků mimo téma.
nemám žádnou kárku na naftu...
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34025
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
To mohu potvrdit. Olejik jsem mel take krasne tekutoucky a benzinu tam nebylo moc. Jen nejake zbytky stareho na vyplach kanystru a jinych. Nebo zda to bylo treba redidllem, ktere jsem tam take lil. Musim vyzkouset kdyztak soudek koupit.
Mam ten MO doted venku v plastovem kanystru a furt krasne stejne tekuty. Zato ten vyfrit je jak hrouda masla.
Myslim ze i v zime ten motorak lze provozovat. Navic ty zimy u nas posledni dobou, treba jako ted ani nemrzne. Benzinem zredit hned v sude, pak jde hnedlepsi filtrovat a na zimu vetsi pomer nafty. Samozrejme to chce parkrat zkusit. Ja to
lil do prvnich mraziku. Pak jsem zjistil, ze ten olej tam byl koncetrovanej v me 500 litrove nadrzi jeste hodne dlouho a i pres mrazy. Starty porad dobre, jedine co, tak po startu hulan jako prase dokud se trosku neohral. Taky pravda, ze nafta je od oleje cerna jeste ted a to uz ca dva mesice tankuju jen kvlitni cistou.
Dokonce jsem si ja netahlo dal tu praci a ze zajimavosti sklopil kabinu. Sklenicka naprosto cista. Teda cerna, ale bez spon a jinych necistot ci cucku. Filtry mi prijdou zatim taky. Mam je ale jete nemenim ani na tu zimu preventivne.
Mam ten MO doted venku v plastovem kanystru a furt krasne stejne tekuty. Zato ten vyfrit je jak hrouda masla.
Myslim ze i v zime ten motorak lze provozovat. Navic ty zimy u nas posledni dobou, treba jako ted ani nemrzne. Benzinem zredit hned v sude, pak jde hnedlepsi filtrovat a na zimu vetsi pomer nafty. Samozrejme to chce parkrat zkusit. Ja to
lil do prvnich mraziku. Pak jsem zjistil, ze ten olej tam byl koncetrovanej v me 500 litrove nadrzi jeste hodne dlouho a i pres mrazy. Starty porad dobre, jedine co, tak po startu hulan jako prase dokud se trosku neohral. Taky pravda, ze nafta je od oleje cerna jeste ted a to uz ca dva mesice tankuju jen kvlitni cistou.
Dokonce jsem si ja netahlo dal tu praci a ze zajimavosti sklopil kabinu. Sklenicka naprosto cista. Teda cerna, ale bez spon a jinych necistot ci cucku. Filtry mi prijdou zatim taky. Mam je ale jete nemenim ani na tu zimu preventivne.
To mohu potvrdit. Olejik jsem mel take krasne tekutoucky a benzinu tam nebylo moc. Jen nejake zbytky stareho na vyplach kanystru a jinych. Nebo zda to bylo treba redidllem, ktere jsem tam take lil. Musim vyzkouset kdyztak soudek koupit.
Mam ten MO doted venku v plastovem kanystru a furt krasne stejne tekuty. Zato ten vyfrit je jak hrouda masla.
Myslim ze i v zime ten motorak lze provozovat. Navic ty zimy u nas posledni dobou, treba jako ted ani nemrzne. Benzinem zredit hned v sude, pak jde hnedlepsi filtrovat a na zimu vetsi pomer nafty. Samozrejme to chce parkrat zkusit. Ja to
lil do prvnich mraziku. Pak jsem zjistil, ze ten olej tam byl koncetrovanej v me 500 litrove nadrzi jeste hodne dlouho a i pres mrazy. Starty porad dobre, jedine co, tak po startu hulan jako prase dokud se trosku neohral. Taky pravda, ze nafta je od oleje cerna jeste ted a to uz ca dva mesice tankuju jen kvlitni cistou.
Dokonce jsem si ja netahlo dal tu praci a ze zajimavosti sklopil kabinu. Sklenicka naprosto cista. Teda cerna, ale bez spon a jinych necistot ci cucku. Filtry mi prijdou zatim taky. Mam je ale jete nemenim ani na tu zimu preventivne.
Mam ten MO doted venku v plastovem kanystru a furt krasne stejne tekuty. Zato ten vyfrit je jak hrouda masla.
Myslim ze i v zime ten motorak lze provozovat. Navic ty zimy u nas posledni dobou, treba jako ted ani nemrzne. Benzinem zredit hned v sude, pak jde hnedlepsi filtrovat a na zimu vetsi pomer nafty. Samozrejme to chce parkrat zkusit. Ja to
lil do prvnich mraziku. Pak jsem zjistil, ze ten olej tam byl koncetrovanej v me 500 litrove nadrzi jeste hodne dlouho a i pres mrazy. Starty porad dobre, jedine co, tak po startu hulan jako prase dokud se trosku neohral. Taky pravda, ze nafta je od oleje cerna jeste ted a to uz ca dva mesice tankuju jen kvlitni cistou.
Dokonce jsem si ja netahlo dal tu praci a ze zajimavosti sklopil kabinu. Sklenicka naprosto cista. Teda cerna, ale bez spon a jinych necistot ci cucku. Filtry mi prijdou zatim taky. Mam je ale jete nemenim ani na tu zimu preventivne.
Pokud mysli nakadak, budu jedine rad. Jsem jen zamestnanec, auto neni moje a uz davno takova plecka nema na silnici co delat. To netrpim jen ja, ze stim krumplem musim jezdit. Ta svine se ale furt drzi, ne a ne zdechnout. Jinak na pokusy parada. Nekurvin si svoje, a vysetrenou naftu za MO mam navic. Navic tam toho mohu lit vic a rychleji to vyjedu a mamtak rychlejsi vysledky vyzkumu. Jedine,co nemohu posoudit je, ze si myslim, ze takovy velky nakladni motor vydrzi dleko vic nez osobak.Jak pak odhadnout, kolik vydrzi osobak oproti tomuto nakladnimu,nez klekne. Pak jeste musim srovnat obe tyto konstrukce, jak se shoduji nebo jsou rozdilne v nakladaku. Rok vyroby je novejsi nez MB, ale myslim, plus minus budou shodne, az n velikost.
Pokud myslels, ze si znicim motor u osobaku, s tim samozrejme pocitam taky. Myslim ale, ze opravdu znicim spis jen ty levnejsi, casti motoru. A i kdyby,nakonec motor cely, tak se mi to stihne dost slusne zaplatit a neco videlat. Proto na to chci taky jezdit v plecce za deset papiru. A stejne mi to na cesty do prace a popojizdeni pi meste bude stacit.
Pokud myslels, ze si znicim motor u osobaku, s tim samozrejme pocitam taky. Myslim ale, ze opravdu znicim spis jen ty levnejsi, casti motoru. A i kdyby,nakonec motor cely, tak se mi to stihne dost slusne zaplatit a neco videlat. Proto na to chci taky jezdit v plecce za deset papiru. A stejne mi to na cesty do prace a popojizdeni pi meste bude stacit.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34025
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice