Kolísanie otáčok len na olej - ISUZU 1.7TD
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
Tak hadička zhodená, žiadny problém s ňou nieje, tak som zhodil celé to sanie liatinové, čo je ešte aj lepené, a tam kde už ide vzduch do valcov, tak v tom diely bol taký olejový povlak, tak som to komplet poutieral, a tú dierku ktorá ústí do tej hadičky som pretiahol hrubým drôtom, a je pekne priechodná čistá, vyskúšal som zapojiť hadičku, naštartovať a pridávať, okolo 3tis otáčok to celkom fúkalo ale nič extra, asi to tak má byť, to zariadenie na to pridávanie by malo byť dosť citlivé na ten prietok vzduchu si myslím.
Išiel som aj s odpojenou tou malou hadičkou, a skoro žiadna zmena, fakt minimálna pocitovo to ťahalo rovnako ako ked je tam, takže očividne niečo bude zlé na tomto.
Skúsil som na kúsku aj vyhodiť vzduchový filter úplne, a tiež žiadne zlepšenie. Takže vzducháčom to nebude.
Skúšal som opäť 0-100kmh a okolo 27-30s stále.
Ono to proste medzi 2-3tis začne ťahať, ale potom ten ťah od 3000 ostáva až do konca spektra otáčok, proste už to neťahá viac vobec, pritom najvyšší výkon by mal byť niekde pri 4800ot.
Ako by si postupoval dalej prosím ťa? Mňa napadlo toto:
1. Napojiť manometer do sania a priamo to zmerať či to dáva aspon tých 0,8bar (tuším že tolko by malo fúkať turbo od 2750ot), nech sa na sto percent vylúči turbo a hadice okolo.
2. Rozobrať ten hríbik na čerpadle, to LDAčko na pridávanie tej nafty pri tlaku turba a pozrieť sa či je ten mechanizmus vôbec funkčný. http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/figure_13.jpg toto akurát ja z vrchu nevidím tú skrutku.
Išiel som aj s odpojenou tou malou hadičkou, a skoro žiadna zmena, fakt minimálna pocitovo to ťahalo rovnako ako ked je tam, takže očividne niečo bude zlé na tomto.
Skúsil som na kúsku aj vyhodiť vzduchový filter úplne, a tiež žiadne zlepšenie. Takže vzducháčom to nebude.
Skúšal som opäť 0-100kmh a okolo 27-30s stále.
Ono to proste medzi 2-3tis začne ťahať, ale potom ten ťah od 3000 ostáva až do konca spektra otáčok, proste už to neťahá viac vobec, pritom najvyšší výkon by mal byť niekde pri 4800ot.
Ako by si postupoval dalej prosím ťa? Mňa napadlo toto:
1. Napojiť manometer do sania a priamo to zmerať či to dáva aspon tých 0,8bar (tuším že tolko by malo fúkať turbo od 2750ot), nech sa na sto percent vylúči turbo a hadice okolo.
2. Rozobrať ten hríbik na čerpadle, to LDAčko na pridávanie tej nafty pri tlaku turba a pozrieť sa či je ten mechanizmus vôbec funkčný. http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/figure_13.jpg toto akurát ja z vrchu nevidím tú skrutku.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
už si vyndal ten kat? já ho vyndal na oplovi 1.7TD němcovi a málem mi to "ujelo pod zadkem" ... pokud je řádně zanesený což předpokládám, tak se mu hodně uleví
*neříkám, že ti to ale zlepší 0- 100 o 10 s, třeba máš jiný problém
*neříkám, že ti to ale zlepší 0- 100 o 10 s, třeba máš jiný problém

VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu
)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
Dnes som sa konečne k tomu dostal, otvoril som LDAčko a bolo toŕochu špinavé od oleja, ale membrána neporušená a takisto pod nou ako nové, ako keby to včera vyrobili úplne čistučké.
Tak ked už som to mal rozobraté, spravil som malý ,,power tuning" podla toho čo som čítal na nete pre 1.9TD od Peugeotu. Pootočil som membránu o 90 stupnov v smere hodinových ručičiek (v angličtine zvyknú tú skrutku volať smoke screw) a potom to ozubené koliečko pod tým som pootočil o 3 cvaknutia v smere hodinových ručičiek.
Výsledok je taký, že to ide trochu lepšie, tak o 5%, ale výrazne sa zvýšila dymivosť tak o 30% (palivo nestíha prehorieť, takže ked tam dostanem viac vzduchu malo by sa to zlepšiť).
Takže problém nedostatok výkonu ostáva.
Dve možnosti čo mi ostali sú:
a) turbo netlačí alebo uniká tlak
b) zanesený KAT (idem ho další víkend vyhodiť)
Inak čo som si všimol, cez tú hadičku zo sania do LDA to fúka tak slabo, aj keď je čistá atd. a zasa tá pružina pod membránou je strašne silná, treba dosť sily vynaložiť aby som to stlačil rukou, a to si neviem predstaviť ten slabý prúd vzduchu aby to stlačil. Ale všetky priechody sú čisté takže to asi nebude dôvod, musím skontrolovať to turbo.
Tak ked už som to mal rozobraté, spravil som malý ,,power tuning" podla toho čo som čítal na nete pre 1.9TD od Peugeotu. Pootočil som membránu o 90 stupnov v smere hodinových ručičiek (v angličtine zvyknú tú skrutku volať smoke screw) a potom to ozubené koliečko pod tým som pootočil o 3 cvaknutia v smere hodinových ručičiek.
Výsledok je taký, že to ide trochu lepšie, tak o 5%, ale výrazne sa zvýšila dymivosť tak o 30% (palivo nestíha prehorieť, takže ked tam dostanem viac vzduchu malo by sa to zlepšiť).
Takže problém nedostatok výkonu ostáva.
Dve možnosti čo mi ostali sú:
a) turbo netlačí alebo uniká tlak
b) zanesený KAT (idem ho další víkend vyhodiť)
Inak čo som si všimol, cez tú hadičku zo sania do LDA to fúka tak slabo, aj keď je čistá atd. a zasa tá pružina pod membránou je strašne silná, treba dosť sily vynaložiť aby som to stlačil rukou, a to si neviem predstaviť ten slabý prúd vzduchu aby to stlačil. Ale všetky priechody sú čisté takže to asi nebude dôvod, musím skontrolovať to turbo.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
Tak po problémoch s hydraulikou a s uplnou nefunkčnosťou sa vracám späť k tomuto problému.
Dnes vyhodený kat, a na počudovanie bol celkom čistý a priechodný.
Problém stále ostáva, strašne slabý výkon, 0-100kmh za cca 26-30 sekund, zatial čo na youtube s rovnakým motorom a autom 15-17 sekund, zle sa s tým obieha, do kopca mi ani dvojka neťahá už a tak.
Vstrekovacie trysky sú nové, kat v prdeli, rozvody skontrolované, už mi ostáva asi len turbo. Netesnosť hadíc som hladal, ale všetko vyzerá tak ako má byť, jedine možno ešte nejako upchaty intercooler, ale skúšal som naštartovať so zhodeným saním, a z tej hadice od turba teda poriadne valí vzduch, síce som to nemeral.
Navyše mi teraz začali aj problémy s alternátorom. Sere ma to auto, páči sa mi, žere máličko, ale začína sa mi vytvárať k nemu taká averzia, normálne ma chytajú úplné jedy ked na dvojke to ťahá ako iné autá na 5ke.
Dnes vyhodený kat, a na počudovanie bol celkom čistý a priechodný.
Problém stále ostáva, strašne slabý výkon, 0-100kmh za cca 26-30 sekund, zatial čo na youtube s rovnakým motorom a autom 15-17 sekund, zle sa s tým obieha, do kopca mi ani dvojka neťahá už a tak.
Vstrekovacie trysky sú nové, kat v prdeli, rozvody skontrolované, už mi ostáva asi len turbo. Netesnosť hadíc som hladal, ale všetko vyzerá tak ako má byť, jedine možno ešte nejako upchaty intercooler, ale skúšal som naštartovať so zhodeným saním, a z tej hadice od turba teda poriadne valí vzduch, síce som to nemeral.
Navyše mi teraz začali aj problémy s alternátorom. Sere ma to auto, páči sa mi, žere máličko, ale začína sa mi vytvárať k nemu taká averzia, normálne ma chytajú úplné jedy ked na dvojke to ťahá ako iné autá na 5ke.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
Ked tomu naložím tak to trochu zakúri do čierna ale fakt nie nejako moc. Asi tak klasicky na starý diesel. Štarty sú doslova na brnk, takže kompresia dobrá, aj ked mi trochu uniká olej do chladiacej, ale minimálne.
Turbo som vizuálne kontroloval, vyzerá normálne, a aj som ním skúšal otáčať rukou a nešlo to uplne lahučko, ale malo trochu odpor, ale neviem nikdy som s iným turbom netočil tak neviem či ked ho roztočím prstami má ešte točiť, lebo hento spravilo ešte pol obrátky a zastavilo
Musím sa konečne dostať k tomu aby som to premeral manometrom, len nie a nie si na to nájsť čas, a ked už tak sa zas vysype čosi iné ako ten alternátor.
Turbo som vizuálne kontroloval, vyzerá normálne, a aj som ním skúšal otáčať rukou a nešlo to uplne lahučko, ale malo trochu odpor, ale neviem nikdy som s iným turbom netočil tak neviem či ked ho roztočím prstami má ešte točiť, lebo hento spravilo ešte pol obrátky a zastavilo

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
Jasné pridávač som už kontroloval, vyššie som o tom písal:
Lebo čo mi je čudné ono sa to dosť chabo zbiera aj na 1tku a na 2ku z volnobežných otáčok, vtedy turbo netlačí, ale aj tak si myslím, že by sa to malo nejak schopnejšie zbierať na také nízke kvalty.
No to hej altík mi odišiel teraz, a palivovú nádrž už mám hrdzavú na tom leme, a kvapká mi takže čaká ma výmena.
Mňa ešte napadlo, či by nemohol byť upchatý nejaký tlmič výfukový, lebo ako som vyváral ten kat, tak som si všimol, že stredný tlmič je možno ešte origo, je tam normálne GM a pod tým Bosal. Tak spravím ešte test, že odpojim vyfuk kompletne obidva tlmiče a skúsim to prebehnúť.Dnes som sa konečne k tomu dostal, otvoril som LDAčko a bolo toŕochu špinavé od oleja, ale membrána neporušená a takisto pod nou ako nové, ako keby to včera vyrobili úplne čistučké.
Tak ked už som to mal rozobraté, spravil som malý ,,power tuning" podla toho čo som čítal na nete pre 1.9TD od Peugeotu. Pootočil som membránu o 90 stupnov v smere hodinových ručičiek (v angličtine zvyknú tú skrutku volať smoke screw) a potom to ozubené koliečko pod tým som pootočil o 3 cvaknutia v smere hodinových ručičiek.
Inak čo som si všimol, cez tú hadičku zo sania do LDA to fúka tak slabo, aj keď je čistá atd. a zasa tá pružina pod membránou je strašne silná, treba dosť sily vynaložiť aby som to stlačil rukou, a to si neviem predstaviť ten slabý prúd vzduchu aby to stlačil. Ale všetky priechody sú čisté takže to asi nebude dôvod, musím skontrolovať to turbo.
Lebo čo mi je čudné ono sa to dosť chabo zbiera aj na 1tku a na 2ku z volnobežných otáčok, vtedy turbo netlačí, ale aj tak si myslím, že by sa to malo nejak schopnejšie zbierať na také nízke kvalty.
No to hej altík mi odišiel teraz, a palivovú nádrž už mám hrdzavú na tom leme, a kvapká mi takže čaká ma výmena.
středový tlumič je čistě průchozí, alespoň géčko to tak má ... no a koncový tlumič? nevím, může u těchto aut dělat to, že se ucpe? To spíš nee. 
Můj názor je, že ti tam jde málo nafty (od čerpadla ke vstřikům samozřejmě)

Můj názor je, že ti tam jde málo nafty (od čerpadla ke vstřikům samozřejmě)
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu
)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18