Marea 2.4 TD

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Marea 2.4 TD

Příspěvek od mareak »

V pondeli se s kamaradem chystame udelat na jeho 2.4 JTD prepadovy test.Nachystal jsem si na to hadicky a strikacky a jen tak vicemene ze zvedavosti jsem si to zkusil na mem TD. Motor ma na volnobeh takovy klepavy zvuk a otacky kolisaji na FESu mezi 840 a 819. Samozrejme jsem necekal, ze do hadicek potece nejake vetsti mnozstvi nafty.Vyuzil jsem ty hadicky a strikacky jako stetoskop a zjistil jsem, ze 3 a 5 vstrik docela klepe. Ostatni jsou tiche. Vypadalo to asi takto:

1 valec (ridici vstrik) v hadicce asi 7cm nafty tichy
2 2cm tichy
3 0cm klepe
4 4cm tichy
5 3cm klepe

Motor bezel na volnobeh asi 5 min. Hlava delana pred rokem ventily OK ventilove vule serizeny presne. Trysky meneny pred rokem zn Bosch made in India :-).

Co by to mohlo znamenat? Vstriky se po vymene trysek zkousely a mely otvirat vsechny stejne kolem 150 baru. Zkusim prehodit 4 a 5 vstrik co to udela.
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Tak to klepani dela vstrik prehodil jsem je a klepal na 4 ten co byl puvodne na 5.
Ale kdyz jsem do prepadove hadicky ke strikacce nalil trochu nafty hned se zklidnil.
Nevim, ale TD by do prepadu v idealnim pripade nemelo poustet prece skoro nic. Presnou davku posila rotacka.Nebo se pletu?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vždy jde něco do přepadu, tak přesné to být ani nemůže. Jel jsi někdy s prasklým přepadem.? Jinak když trysku přimázneš, nepřidírá se. Trysky india stojí za prd, chce to naše a pořádnou naftu... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ten vstřik se přidírá a má větší otevírací tlak. Změř to na zkoušečce a uvidíš, o kolik. Mělo by stačit vyčistit a zalapovat.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Můj starý spolupracovník lapoval jehlu v trysce cigaretovým popelem, nejjemnějším šmirglem.. :)
nepropadat panice...
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Tlaky zmerim sice jen na tech "rucnich" zkouseckach to neni problem.Mam pristup ke 2. To by mohlo stacit, ne?Zalapovat ty dosedaci plochy vstriku taky umim. Ale nevim jak zalapovat trysku.
Mohli by jste to prosim upresnit, jak a cim. Ten popel me taky napadl ale technicky si to neumim predstavit. Kde ho nasypat a jak pohybovat to nevim.Ty trysky jsou cca rok stare vim kvalita nic moc bosch india, ale abych je neznicil.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vyndá se jehla , s cigára se tam klepne popel a jehlou se točí , nadzvedává až jde v pohodě .Je to loterie, ale pomáhá to..Je divné, že se zadírají až po roce, většinou mají snahu zezačátku, než se zaběhnou. Není v nádrži voda?
nepropadat panice...
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Ja na to klepani prisel ciste nahodou viz vyse. Mel jsem cas tak jsem to chtel jen tak zkusit o nic neslo jen sundat hadicky. Pak me napadlo ty strikacky strcit k uchu a bylo to. Prislo mi to divny vzdyt trysky jsou jen rok stary a kdyz jsem je prehodil bylo jasno. Ten klepajici jsem rozebral a nic podezreleho nevidim. Tryska se volne otaci a kdyz ji vysunu tak bez zavahani vlastni vahou zapadne zpet dolu. Ma to tedy cenu lapovat?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To nemá, ta tryska je v háji. Jestli má stejný tlak jako ostatní a tohle dělá, i když ji přendáš jinam, není v pořádku. A zvuk při zkoušení je stejný? Není moc tichá ?
nepropadat panice...
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Ty tri nebyly vubec slyset na tretim klepal malo a na tom patem doslova mlatil. Ale jak jsem psal kdyz jsem do hadicky kapnul trochu nafty hned se sklidnil.
Nechce se mi verit ze by i smejdy vydrzely jen rok a ted strelim nejakych 25000km. Mam jeste jednu starou sadu jsou made in france ty skusim zalapovat a dam je tam.
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

ja mam v kappe vstriky puvodni, 476 tis najety a v klidu. a ze nejezdim na naftu je normalni. jako aditiva pouzivam S6006
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Ja jsem driv jezdil na bezaromatik i na lucasu.Ted davam na zimu na plnou 2l benalu a 2 odmerky vifu. Na leto ni. Ale vzdy naftu jine pokusy jsem nedelal.Dnes jsem byl v Olomouci tak jsem do 30l nafty dal asi 4 odmerky vifu kvuli tem vstrikum.V makru jsem to dolil do plne.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Můžeš ještě napsat, kam jsi nalil tu naftu a vstřik se zklidnil? Do přepadu, ale kde?To je nějaké divné ...
nepropadat panice...
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Tak jeste jednou. Ja si chystal hadicky se strikackama na zmereni prepadu u 2.4JTD.
Ale protoze jsem se nudil tak jen ze zvedavosti jsem si to skusil na 2.4 TD!!!
Kde to asi k nicemu neni.
Jednu stranu na vstriku jsem ucpal a na druhou nasadil hadicku se strikackou a nastartoval. Co s toho slo je v prvnim prispevku. No a jen tak z pleziru jsem si tu strikacku s hadickou prilozil k uchu fungovalo to krasne jako stetoskop a tam jsem slysel to klepani. Kdyz jsem vstiky prehodil tak mlatil porad ten stejny na jinerm valci. Tak jsem vzal injekcni strikacku s naftou a strikl trochu nafty do te hadicky se strikackou jak jsem poslouchal a hned byl klid.To je vse.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

:) Jo, bude to patrně v tom, že ta vstříknutá nafta ztlumila tu funkci stetoskopu...
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“