Olej v chlad. kapalině

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Olej v chlad. kapalině

Příspěvek od passatb3 »

Stěna nádobky chladící kapaliny je potažená černým mazutem, viz foto. Je to běžné a v normě, nebo je prasklé těsnění pod hlavou? Vento 1.9TD najeto 153.000, olej Castrol GTX 5W40. Olej mezi výměnou (15.000) není třeba dolívat, pěnový šlem na víčku od haubny se taky nedělá... Obrázek
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Jirass
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 31 srp 2006, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirass »

Přesně tohle jsem měl na Passat B3 1.9TD Bylo to těsnění pod hlavou. Ale může to bejt i hlavou!!! Hlavně je docela pakárna se zbavit těch sraček v chlazení. Asi pětkrát jsem musel po několika jízdách vyndat celou nádobku a vyčistit jarem. Pak nasadit a zase dokola, než to přestane. Olej se drží nahoře, voda dole. Jinak takový upozornění. I když budeš mít vyměněný to těsnění pod hlavou a bude to OK, tak neplánuj žádnou delší jízdu mimo domov. Začaly mě odcházet všechny gumový hadice jedna po druhý. Hlavně, až bude chladící kapalina čistá, vyměň i to těsnění co je ve víčku. Taková gumička. Bude ti ucházet tlak v soustavě. To jsou moje zkušenosti s olejem ve vodě (wallbash)
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
Jirass
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 31 srp 2006, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirass »

Ještě dodatek. Až budeš kupovat to těsnění, nekupuj takový to fíbrový, nebo jak se to píše. Kup takový to celokovový. Totiž to fíbrový mě zase odešlo zhruba po sedmi letech. To kovový je na věky. :)
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od passatb3 »

Hmm tak to je pěkný... Co by se mohlo stát kdybych jezdil dál a nic neměnil ???
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Jirass
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 31 srp 2006, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirass »

Podle mě jedno takhle hezky pojedeš, pojedeš, pojedeš, koukáš si hezky na krajinku a najednou koukáš, že nejedeš. Těsnění se šlukne úplně a navíc to nijak neprospívá motoru, chladiči, hadicím (ty po styku s olejem naboptnávaj)....... (wallbash)

Já bych to vyměnil co nejdříve. Dělal jsem si to sám, neni to tak strašná práce, záleží, jak jsi zručnej. Největší pakárna byla dostat ven ozubený kolo na vačce. Když už to budeš mít rozhozený, doporučuju udělat rozvoďák. Na tenhle motor je to za babku.
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od passatb3 »

Jirass píše:Podle mě jedno takhle hezky pojedeš, pojedeš, pojedeš, koukáš si hezky na krajinku a najednou koukáš, že nejedeš. Těsnění se šlukne úplně a navíc to nijak neprospívá motoru, chladiči, hadicím (ty po styku s olejem naboptnávaj)....... (wallbash)

Já bych to vyměnil co nejdříve. Dělal jsem si to sám, neni to tak strašná práce, záleží, jak jsi zručnej. Největší pakárna byla dostat ven ozubený kolo na vačce. Když už to budeš mít rozhozený, doporučuju udělat rozvoďák. Na tenhle motor je to za babku.
Ok, nechám to teda vyměnit, páč moc do motorů nedělám. Rozvody jsou tam nový najeto 2.000km...
Každopádně díky za postřehy!
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

Jirass píše:Podle mě jedno takhle hezky pojedeš, pojedeš, pojedeš, koukáš si hezky na krajinku a najednou koukáš, že nejedeš. Těsnění se šlukne úplně a navíc to nijak neprospívá motoru, chladiči, hadicím (ty po styku s olejem naboptnávaj)....... (wallbash)

Já bych to vyměnil co nejdříve. Dělal jsem si to sám, neni to tak strašná práce, záleží, jak jsi zručnej. Největší pakárna byla dostat ven ozubený kolo na vačce. Když už to budeš mít rozhozený, doporučuju udělat rozvoďák. Na tenhle motor je to za babku.
A kontrolní otázka, nechal jsi zkontrolovat hlavu jak je rovná, nebo přerovnat? :D
Jirass
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 31 srp 2006, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirass »

Třeba já jsem to nechtěl nechat náhodě, tak jsem sehnal jinou hlavu, abych to nemusel rozebírat dvakrát. Pak jsem tu mojí vymontovanou nechal překontrolovat, bylo mi jí líto jak se válí v dílně pod ponkem a ona byla dobrá. Tak jsem jí střelil a dal na ní záruku a ten dotyčnej už se mi neozval. Tak to byla v pohodě. Vše jen těsnění pod hlavou. ;)
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
Honzee
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 09 čer 2007, 19:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Honzee »

Taky jsem mel stejnou vec... a taky sem menil tesneni pod hlavou.... a taky to bylo reseni.... zatim chladim vodou s jarem, uz trikrat jsem ji menil. Ted ta posledni uz zustala cista, tak uz naleju fridex...
Uživatelský avatar
MAX
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od MAX »

Může to být i prasklý výměník pod olejovým filtrem, jestli ho to má.
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

passatb3 píše:Hmm tak to je pěkný... Co by se mohlo stát kdybych jezdil dál a nic neměnil ???
Každopádně to začni řešit, takhle to nenechávej...
TDi
slanecek
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 17 říj 2006, 20:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od slanecek »

Kdyby bylo foukly tesneni pod hlavou,nelitala by nahodou teplota?
passatb3
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 17 úno 2006, 23:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od passatb3 »

slanecek píše:Kdyby bylo foukly tesneni pod hlavou,nelitala by nahodou teplota?
Když jedu dál např. po dálnici +- 130km/h teplota se pohybuje v normě 90 'C. Ve městě to občas ukáže i 100 'C ale za chvíli to klesne do normálu 80-90 'C. Extrémní kolísání jsem nezaznamenal, spíš se ze začátku pomalu dostává na 90 (i teď v horku) trvá to třeba i 20 km!!!
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

jo tedka jsme jeli cca 150 km od domova dve auta a neco bylo spatne taxme zajeli k benzine a koukam druhymu rve motor skorem jak bez vyfuku a nejak rachta , kouknem na olej a kapku to cakalo , jeste to ale nevypadalo ze by to chtelo kolabovat (neni kazdej mechanik (noteeth) ) tak jedem dalsich 100 m a koukam nak mu kolisaj svetla a krup krup a uz nenatocil (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Jura
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 10 led 2007, 22:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jura »

MAX píše:Může to být i prasklý výměník pod olejovým filtrem, jestli ho to má.
Přesně tak, pokud ho to má teda. Tohle sem už robil.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“