
Olej v chlad. kapalině
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Olej v chlad. kapalině
Stěna nádobky chladící kapaliny je potažená černým mazutem, viz foto. Je to běžné a v normě, nebo je prasklé těsnění pod hlavou? Vento 1.9TD najeto 153.000, olej Castrol GTX 5W40. Olej mezi výměnou (15.000) není třeba dolívat, pěnový šlem na víčku od haubny se taky nedělá... 

Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
Přesně tohle jsem měl na Passat B3 1.9TD Bylo to těsnění pod hlavou. Ale může to bejt i hlavou!!! Hlavně je docela pakárna se zbavit těch sraček v chlazení. Asi pětkrát jsem musel po několika jízdách vyndat celou nádobku a vyčistit jarem. Pak nasadit a zase dokola, než to přestane. Olej se drží nahoře, voda dole. Jinak takový upozornění. I když budeš mít vyměněný to těsnění pod hlavou a bude to OK, tak neplánuj žádnou delší jízdu mimo domov. Začaly mě odcházet všechny gumový hadice jedna po druhý. Hlavně, až bude chladící kapalina čistá, vyměň i to těsnění co je ve víčku. Taková gumička. Bude ti ucházet tlak v soustavě. To jsou moje zkušenosti s olejem ve vodě 
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
Podle mě jedno takhle hezky pojedeš, pojedeš, pojedeš, koukáš si hezky na krajinku a najednou koukáš, že nejedeš. Těsnění se šlukne úplně a navíc to nijak neprospívá motoru, chladiči, hadicím (ty po styku s olejem naboptnávaj).......
Já bych to vyměnil co nejdříve. Dělal jsem si to sám, neni to tak strašná práce, záleží, jak jsi zručnej. Největší pakárna byla dostat ven ozubený kolo na vačce. Když už to budeš mít rozhozený, doporučuju udělat rozvoďák. Na tenhle motor je to za babku.
Já bych to vyměnil co nejdříve. Dělal jsem si to sám, neni to tak strašná práce, záleží, jak jsi zručnej. Největší pakárna byla dostat ven ozubený kolo na vačce. Když už to budeš mít rozhozený, doporučuju udělat rozvoďák. Na tenhle motor je to za babku.
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
Ok, nechám to teda vyměnit, páč moc do motorů nedělám. Rozvody jsou tam nový najeto 2.000km...Jirass píše:Podle mě jedno takhle hezky pojedeš, pojedeš, pojedeš, koukáš si hezky na krajinku a najednou koukáš, že nejedeš. Těsnění se šlukne úplně a navíc to nijak neprospívá motoru, chladiči, hadicím (ty po styku s olejem naboptnávaj).......![]()
Já bych to vyměnil co nejdříve. Dělal jsem si to sám, neni to tak strašná práce, záleží, jak jsi zručnej. Největší pakárna byla dostat ven ozubený kolo na vačce. Když už to budeš mít rozhozený, doporučuju udělat rozvoďák. Na tenhle motor je to za babku.
Každopádně díky za postřehy!
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
A kontrolní otázka, nechal jsi zkontrolovat hlavu jak je rovná, nebo přerovnat?Jirass píše:Podle mě jedno takhle hezky pojedeš, pojedeš, pojedeš, koukáš si hezky na krajinku a najednou koukáš, že nejedeš. Těsnění se šlukne úplně a navíc to nijak neprospívá motoru, chladiči, hadicím (ty po styku s olejem naboptnávaj).......![]()
Já bych to vyměnil co nejdříve. Dělal jsem si to sám, neni to tak strašná práce, záleží, jak jsi zručnej. Největší pakárna byla dostat ven ozubený kolo na vačce. Když už to budeš mít rozhozený, doporučuju udělat rozvoďák. Na tenhle motor je to za babku.
Třeba já jsem to nechtěl nechat náhodě, tak jsem sehnal jinou hlavu, abych to nemusel rozebírat dvakrát. Pak jsem tu mojí vymontovanou nechal překontrolovat, bylo mi jí líto jak se válí v dílně pod ponkem a ona byla dobrá. Tak jsem jí střelil a dal na ní záruku a ten dotyčnej už se mi neozval. Tak to byla v pohodě. Vše jen těsnění pod hlavou. 
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
Když jedu dál např. po dálnici +- 130km/h teplota se pohybuje v normě 90 'C. Ve městě to občas ukáže i 100 'C ale za chvíli to klesne do normálu 80-90 'C. Extrémní kolísání jsem nezaznamenal, spíš se ze začátku pomalu dostává na 90 (i teď v horku) trvá to třeba i 20 km!!!slanecek píše:Kdyby bylo foukly tesneni pod hlavou,nelitala by nahodou teplota?
Passat B3 1.9D GT, Vento 1.9 GTD, Škoda Octavia Tour Combi 1.9 TDI PD, VW Golf V TDI, MB Viano 3.0 CDI V6
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu
jo tedka jsme jeli cca 150 km od domova dve auta a neco bylo spatne taxme zajeli k benzine a koukam druhymu rve motor skorem jak bez vyfuku a nejak rachta , kouknem na olej a kapku to cakalo , jeste to ale nevypadalo ze by to chtelo kolabovat (neni kazdej mechanik
) tak jedem dalsich 100 m a koukam nak mu kolisaj svetla a krup krup a uz nenatocil 

Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI 