1.9TDi AFN - žhavící svíčky (i s dožhavováním), zkušenosti
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9TDi AFN - žhavící svíčky (i s dožhavováním), zkušenosti
Zdravím pánové,
při dnešním startu (u nás kolem -2) motor chytnul na brnk, ale jako by první 2-3s běžel na 3 válce (chod motoru byl takový nepravidelný). Zatím to nemám změřené, ale tipuji to na žhavící svíčky, protože -2 ještě není žádná zima. Teď je otázkou, jestli koupit na AFN svíčky s dožhavováním nebo ne, případně jaké svíčky by jste na AFN doporučili (vyměním určitě všechny), takže házejte prosím Vaše zkušenosti. Díky.
při dnešním startu (u nás kolem -2) motor chytnul na brnk, ale jako by první 2-3s běžel na 3 válce (chod motoru byl takový nepravidelný). Zatím to nemám změřené, ale tipuji to na žhavící svíčky, protože -2 ještě není žádná zima. Teď je otázkou, jestli koupit na AFN svíčky s dožhavováním nebo ne, případně jaké svíčky by jste na AFN doporučili (vyměním určitě všechny), takže házejte prosím Vaše zkušenosti. Díky.
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
jsi dost najivni pokud si myslis,ze pri tak silene vysoke teplote muze mit vliv zhavicka na pocet valcu v chodu.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
No jediné další chyby můžou být: nedostatek nafty, prilis velky tlak oleje, špatná komprese, špatné vstřikovače. Nafta nepadá (to už je vyřešeno), tlak oleje bych přece zjistil vagem, vstřikovače taky vagem. Kompresi jsem neměřil, to je fakt. Může to být asi i před vstřik (na ten sem se nedíval). Může to být ještě něco jiného? Pokud jsem naivní, tak ty jsi realista a určitě mi realisticky odpovíš.
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
Pokud je jedna žhavicí svíčka vadná, kolem nuly se to projeví krátkým chodem na tři válce - to je úplně běžná věcsikin1987 píše:jsi dost najivni pokud si myslis,ze pri tak silene vysoke teplote muze mit vliv zhavicka na pocet valcu v chodu.

Jinak k dotazu: Já měl na autě originál svíčky BERU a nikdy jsem neměl problém. Vždycky jsem měnil pouze tu svíčku, která byla vadná - samozřejmě za stejný typ, jako byly ty ostatní. Podle mě není důvod měnit hned všechny svíčky najednou - pokud ostatní jedou, nechat je makat.
Nerozumím tomu, co je to "dožhavování" svíček. Pokud mně je známo, tak dožhavování je běžná fáze žhavení, která probíhá po každém úspěšném nastartování motoru za účelem snížení kouřivosti motoru po startu. Podle aktuální teploty motoru může trvat dožhavování až tři minuty za chodu motoru. Ale na to nemá žádný vliv typ nebo značka svíček, to je věcí řídící jednotky motoru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- gordonfreeman1
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 09 črc 2011, 21:43
- Bydliště: Plzeň
Všem Vám moc děkuju za odpovědi. Musím říct, že to bylo pouze pocitové, že jede na tři válce. Stál jsem 10 metrů od auta, přítelkyně jednou zažhavila (auto) a ihned nastartovala. Než jsem stačil něco říct, tak už to běželo normálně, takže jsem ani neměl možnost to hned otestovat např. odpojováním fajek. Bohužel jsem neměl čas je ještě ani proměřit, ale výměnu provedu raději preventivně.
To Marek77: ano, dožhavování chápeme stejně, jen nechápu proč jsou v kelly dva stejné typy od stejného výrobce, ale s dost odlišnými parametry a rozdílnou cenou? Viz:
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#| ... oqIa3kPyv a http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnk ... SCD5sMDmD
To Marek77: ano, dožhavování chápeme stejně, jen nechápu proč jsou v kelly dva stejné typy od stejného výrobce, ale s dost odlišnými parametry a rozdílnou cenou? Viz:
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#| ... oqIa3kPyv a http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnk ... SCD5sMDmD
Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
No jestli se chcete podívat na ty odkazy, tak to raději zkopírujte, nějak se mi to nedaří nahodit (holt amatér)
Jen bych ještě dodal, že ve Vagu se objevila sporadická chyba ventilu N109 (zkrat či co - ne mechanická závada), ale jelikož jsem měl problém s kostřením motoru při montáži startéru, tak by to mohlo být od toho, uvidíme jestli se ještě objeví. Možná že to moc hrotím, když to auto má pořád síly dost a při jízdě (a teď už ani při startování) se nic zvláštního neděje, ale když já ho mám rád 


Ibiza MkII AFN 1.9TDi; chip; EGR off; průchoďák s imitací katu; 130+ HP
Fungujou, ale nejedná se o stejnou svíčku pro motor.
Motorová je jen ta v druhém odkazu s číslem 0250202022 - za 330 Kč (musí mít desítku závit). Ta druhá (tedy první odkaz) není do motoru, ta vypadá jako do bufíku nebo nějakého podobného topení.
Motorová je jen ta v druhém odkazu s číslem 0250202022 - za 330 Kč (musí mít desítku závit). Ta druhá (tedy první odkaz) není do motoru, ta vypadá jako do bufíku nebo nějakého podobného topení.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 15 lis 2013, 13:04, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Zkus to na www.autorozvody.cz - levněji to asi nepůjde
. Nedávno jsem tam na stejný motor (AHU, což je v principu totéž) objednával FEBI - cenovka 130 Kč za kus.

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)