cistenie DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To s tím kapesníkem je levný a jednoduchý způsob,jak to vyvrátit všem pochybovačůmczuba píše:Ten kapesník nemůžeš porovnávat. Ok, s DPF ti to nehulí, protože všechen bordel ti zachytí DPF, ale DPF není řešení znečištění, pouze omezení, stejně se nějakým způsobem musí vypálit, regenerovat či jak se to jmenuje a všechen bordel je z něho venku, teoreticky
Passat 3BG taky má DPF a nemá DPF a jsou to stále PD motory, tzn stejně velké částečky sazí. To samé platí o PD od roku 2005 nahoru v koncernu VW. Kdyby ten filtr nebyl tak drahý, nebo se nesral tak často, myslíš si že by ho lidi dávali OFF? Nebo by koupili nový. Toto je jen politika jak z lidí vycucat více peněz.
Můj názor.
Jinak solidní DPF by měla dělat firma JMJ. Máš zkušenost s touto firmou? Proč myslíš že neoriginální PDF jsou špatné? Máš to něčím podložené? Nějakou zkušeností?
Jak už tu psal kolega nademnou...při regeneraci ty saze shoří v DPF,neletí ven!!! Pokud je na autě v pořádku vstřik soustava a dobrý mech. stav motoru, filtr běžně vydrží 200tis.kmTo že jsou DPFka zatím drahé je fakt,ale tím že se rozjíždí výroba náhrad by se to časem mělo snížit celkově.
K těm firmám,co vím tak solidní děla MTS používají stejnou keramiku jako originály.
výtažek z jednoho odborného článku:
Včera dne 5.1.2014 jsem poslouchal Události ČT, kde Policie smí zabavovat technické průkazy na silnici.
K tomu dodávám: V rámci mezinárodní spolupráce má i Policie České Republiky metodiky, jakými jsou nefunkční filtry částic (pozor -nejen vytlučené, ale i popraskané) odhalovány běžnou policejní kontrolou na silnici. Od 1.1.2014 může Policie ČR na místě zabavit technický průkaz od vozidla a vozidlo nechat jako nezpůsobilé odtáhnout z veřejné komunikace, pokud technický stav vozidla je očividně nevyhovující, přičemž poškozený emisní systém patří dle zařazení do "vážných závad", podle kterých je vozidlo nezpůsobilé provozu. Vím, že spravedlnost je někde uprostřed, ale vozidla, co nadměrně kouří, by měla z našich silnic pomalu mizet.
Smíme bez DPF do zahraničí?
Německá i rakouská Policie už o odstraňování filtrů částic ví, takže stačí se objevit v nesprávný okamžik na nesprávném místě se zelenou plaketou na čelním okně a výsledkem je zabavené auto a pokuta ve výši ca 600,- až 800,- EUR. To když Vás tahle kontrola zastaví s takovýmhle "analyzátorem" sazí. Je totiž prokazatelné, že jednou akcelerací u vozidel s filtrem částic bílý kapesník hned tak nezčerná. S Policií jak v Německu tak i v Rakousku lze sice polemizovat, ale pokud Vás dostanou na zkušebnu, kde odstraněný filtr dokáží, platíte i transport do zkušebny a zkoušku emisí navíc. Cestou domů vlakem můžete přemítat, zda Vás na něco takového firma, co Vám filtr odstranila, upozornila. ... hmm měla by..
Ochránci přírody co filtry částic čistí avšak zároveň i vytloukají, tvrdí na svých webech jednou to a pak zas pravý opak. Vyhoví tím všem. Aby toho nebylo málo, prodávají se nefunkční filtry a do toho ještě vodičkáři s opičími kapkami slibují, že chemie nastříkaná do filtru a opičí kapky do nádrže je zbaví navždy problémů s ucpáváním filtrů částic.
Jeden a ten samý subjekt na té samé adrese tvrdí: Citace: "Někteří si ale filtr nechávají záměrně demontovat a vlastně si tím pod sebou řežou onu pověstnou větev." a pak zase citace z jeho druhého webu: "Také chcete trvale vyřešit problém s DPF? Objednejte si jeho odstranění nyní!" Dokonce to řekl i do televize. Tak si vyberte.
"Emisní stanice to nepoznají, oni to nemají jak poznat" zaznělo v reportáži od sektretářky firmy FAP OFF (firmy, která se jmenuje přímo "FILTR VEN").
To je jeden velký OMYL!!! Naše školicí středisko už od začátku zahájení školení školí, jak rozpoznávat odstraněné filtry a zatím jsme nenarazili na tak sofistikovaně odstraněný filtr částic, abychom to neodhalili. Ono to totiž při měření emisí není možné neodhalit, protože když je filtr funkční, kouří vozidlo maximálně do hodnot 0,03 m-1, kdežto když tam není, je hodnota minimálně 10x vyšší. Kdyby si zákazníci FAP OFF stoupli u jejich právníků do řady, aby nahlásili klamání zákazníka a podvod, musel by FAP OFF do týdne zkrachovat na zaplacení pokut a narovnání všech aut do původního stavu. A že jich bylo.
........................................................................................................
Tak DPF OFFaři s inzeráty na netu,ale i ti co se tu chlubí se všemi těmi OFF na svých autech v diskuzích pod čarou. Čekají vás nejspíš problémy.
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Nevěřím tomu že PČR má pravomoc zabavit odebrat TP na místě. Tím TP asi myslíš ORV tak? Nemyslím si že je na to opora v zákoně. O tomto jsem slyšel již cca před třemi lety a každý rok je to stejné a stále se nic neděje.
Proč jedno PD má DPF a druhé ne? Když jsou to stejné motory přece ne? Takže stejné saze = velké saze, tím pádem se zachytí ve sliznici, nikoli v plicích.
Proč jedno PD má DPF a druhé ne? Když jsou to stejné motory přece ne? Takže stejné saze = velké saze, tím pádem se zachytí ve sliznici, nikoli v plicích.
Je tím myšleno nejspíš OTP. Už je to nějakou dobu,co tě může poslat na STK,takže na tom asi něco pravdy bude.
To že jedno PD má DPF a jiné ne je pravda,ale tady jde o to,že když je to v autě z výroby,tak to tam prostě musí být. Jinak se to zásah neschválený výrobcem vozidla a tím pádem vozidlo není schopné k provozu na pozem. komunikacích.
Podobně je to u přestaveb benzínů na E85. Pokud na to montážní firma nemá homologaci a E85 není uvedeno v TP,nemělo by na silnici co dělat. Praxe je ale jiná.
To že jedno PD má DPF a jiné ne je pravda,ale tady jde o to,že když je to v autě z výroby,tak to tam prostě musí být. Jinak se to zásah neschválený výrobcem vozidla a tím pádem vozidlo není schopné k provozu na pozem. komunikacích.
Podobně je to u přestaveb benzínů na E85. Pokud na to montážní firma nemá homologaci a E85 není uvedeno v TP,nemělo by na silnici co dělat. Praxe je ale jiná.
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
O té E85 jsem už slyšel a u nás to dělá jeden garážista a osvědčení, homologaci? Jak mu toto řekneš tak na tebe čučí jak tele na nové vrata
DPF se přestane odstraňovat tehdy, když bude za přijatelný peníz, zatím ho každý raději odstraní, stojí to o mnoho míň a je to bez problémů pokud se dobře nastaví v jednotce.
Ne že bych to schvaloval, sám mám BGW s DPF, ale ta spotřeba je masakr, vím o jednom co DPF nemá, ten jezdí do 6 úplně krásně a já když jedu pianko tak se pod 7 nikdy nedostanu, dlouhodobá 7,4. Asi už je přicpaný a uvažuju o novém od JMJ, konkrétně TENTO, cena cca 7000 s poštovným a montáží je si myslím dobrá. Otázka co to vydrží? Má to vůbec smysl? Pochybuju, že to už u nás někdo řešil, všichni ho raději dají DPF OFF a mají pokoj

Ne že bych to schvaloval, sám mám BGW s DPF, ale ta spotřeba je masakr, vím o jednom co DPF nemá, ten jezdí do 6 úplně krásně a já když jedu pianko tak se pod 7 nikdy nedostanu, dlouhodobá 7,4. Asi už je přicpaný a uvažuju o novém od JMJ, konkrétně TENTO, cena cca 7000 s poštovným a montáží je si myslím dobrá. Otázka co to vydrží? Má to vůbec smysl? Pochybuju, že to už u nás někdo řešil, všichni ho raději dají DPF OFF a mají pokoj

mecano píše:Neřeknu ti teď z hlavy číslo bloku hodnot. Používam SuperVag a tam je to malinko jinak...Tiger23 píše:Kde sa nachádza vo VCDS rozdielový tlak pred a za DPF ?.... Od niekaľ si musí počítať zanesenosť ? Ten musí byť smerodatný.mecano píše: V jednotce nastavíš popílek na nulu a snímač rozdílu teoreticky nastavovat nemusíš. Dělá se to jen po výměně snímače z důvodu mírně jiných hodnot každého snímače.
Počítá si to jednotka na základě rozdílu tlaku....nebo nerozumím,na co se přesně ptáš
tady jsou ty č. bloků pro hodnoty rozdílu tlaku
Kód motoru
číslo bloku hodnot
BJK, BJJ, BJL, BJM, BAC, BNZ, BPC, BRR, BSU, BMM, BLS, BMP,BMS, BMT, BPE, BWB, BXJ
67
BKP, BMA, BRU, BMR, BNM, BUZ, BVE, BWV
67 (platí opačná hodnota : vynásobit -1)
CBAA, CBAB, CBBB
100
ASB, CASA, CARA,
102
No mne ide hlavne o to ako zistím kedy je filter už konečne plný. Hodnotu v kanály 68 mám 59 gramov. Pri 60 gramoch sa vraj neodporúča regenerácia a filter je zrelý na výmenu.
Potom som sa tu stretol s viacerými názormi že je to len nejaká teoretická hodnota pri ktorej sa zohladnujú aj kilometre.
Preto si osobne myslím najsmerodatnejšia musí byť kontrola toho čidla tlakovej diferencie....
Ako zistím že filter je už pred smrťou ?
Viem že mám jazdiť dovtedy kým všetko funguje


ale ta zanesenosť ma teda zaujíma.
Aj pri čistení tých filtrov ked klesne hodnota napr. so 40g na 10g, ako to hneď zistia ked sa tam zohladnujú aj tie kilometre?
Ak sa mýlim opravte ma

EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Ja mam zanesený na 59gramov a regeneruje čo cca 335km.....
momentálne jazdím dlhšie trasy 2x25km
Auto je hneď po regenerácii svižnejšie nie o moc, ale pociťujem to.
momentálne jazdím dlhšie trasy 2x25km
Auto je hneď po regenerácii svižnejšie nie o moc, ale pociťujem to.
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
60g je limit teoretického naplnění nespalitelným POPÍLKEM a ukládá se s najetýmy kilometry. Ten regenerace nevypálí. Je to dá se říct životnost DPF.
Víc o stavu filtru ale napoví hodnoty rozdílu tlaku ze snímače rozdílu tlaku DPF. Ideálně změřit tlak po nevynucené regeneraci...nebo i třeba s malým zanesením. Hodnota tlaku v mbar před filtrem na volnoběh,1500ot,3000ot...pak se to dá posoudit.
Jinak jak psal Tiger,po vyčištění filtru od popílku se sama hodnota popílku v jednotce nezmění,musí se přepsat diag. ukládá se podle nejetých KM
Jediné co se mění po regeneraci je hodnota zanesení sazemi...tu si jednotka počítá podle rozdílů snímače tlaku,ale nejenom podle něj,je to složitější algoritmus.Hlavně je blbost,pokud auto regeneruje samo od sebe,spouštět zbytečně servisní regenerace,umí to pak ten výpočet docela zkreslit
Jestli se blížíte k 60g zaplnění DPF popílkem,mělo by to odpovídat najetým cca 200tis km
Víc o stavu filtru ale napoví hodnoty rozdílu tlaku ze snímače rozdílu tlaku DPF. Ideálně změřit tlak po nevynucené regeneraci...nebo i třeba s malým zanesením. Hodnota tlaku v mbar před filtrem na volnoběh,1500ot,3000ot...pak se to dá posoudit.
Jinak jak psal Tiger,po vyčištění filtru od popílku se sama hodnota popílku v jednotce nezmění,musí se přepsat diag. ukládá se podle nejetých KM
Jediné co se mění po regeneraci je hodnota zanesení sazemi...tu si jednotka počítá podle rozdílů snímače tlaku,ale nejenom podle něj,je to složitější algoritmus.Hlavně je blbost,pokud auto regeneruje samo od sebe,spouštět zbytečně servisní regenerace,umí to pak ten výpočet docela zkreslit
Jestli se blížíte k 60g zaplnění DPF popílkem,mělo by to odpovídat najetým cca 200tis km
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 211
- Registrován: 15 bře 2008, 12:48
- Bydliště: Humenne, Kosice
Filter je pôvodný. Auto ma cca 223 000 km. Na tachometri 201 000 km 
peugeot 405: Nie kontrolka nesvieti, ak všetko funguje ako má. Ak zasvieti tak treba isť s autom dlhšiu trasu nech sa zregeneruje filter(väčšinou zasvieti ak sa jazdí iba mesto).
Ja napr poznám kedy začne regenerácia. Auto Začne mať pomalý nástup plynu trochu zmení aj zvuk motor, taký dunivý ale len trocha. Ja si na palubnom PC nastavím počítadlo 2 a to nulujem vždy ked končí regenerácia a sem tam sa pozrem počas jazdy kedy sa blíži dalšia.

peugeot 405: Nie kontrolka nesvieti, ak všetko funguje ako má. Ak zasvieti tak treba isť s autom dlhšiu trasu nech sa zregeneruje filter(väčšinou zasvieti ak sa jazdí iba mesto).
Ja napr poznám kedy začne regenerácia. Auto Začne mať pomalý nástup plynu trochu zmení aj zvuk motor, taký dunivý ale len trocha. Ja si na palubnom PC nastavím počítadlo 2 a to nulujem vždy ked končí regenerácia a sem tam sa pozrem počas jazdy kedy sa blíži dalšia.
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 211
- Registrován: 15 bře 2008, 12:48
- Bydliště: Humenne, Kosice
Viem aj nejako pozriet cez vag kedy to zacne alebo kedy to bezi ?Tiger23 píše:Filter je pôvodný. Auto ma cca 223 000 km. Na tachometri 201 000 km
peugeot 405: Nie kontrolka nesvieti, ak všetko funguje ako má. Ak zasvieti tak treba isť s autom dlhšiu trasu nech sa zregeneruje filter(väčšinou zasvieti ak sa jazdí iba mesto).
Ja napr poznám kedy začne regenerácia. Auto Začne mať pomalý nástup plynu trochu zmení aj zvuk motor, taký dunivý ale len trocha. Ja si na palubnom PC nastavím počítadlo 2 a to nulujem vždy ked končí regenerácia a sem tam sa pozrem počas jazdy kedy sa blíži dalšia.
Audi A4 3.0 TDi 150kW BKN DPF r.v. 2006...289000km