Hlava válců - problematika praskání

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

hrdic
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 22 zář 2013, 19:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrdic »

oldaf píše:Tak joo, až bude hotová tak se pochlub. :D Pak mi můžeš nechat udělat taky jednu hlavu na auto dám ti 30 tisíc. Tobě ji udělaj za 10 a máš dvacet v kapse :?
Beru na vědomý ;)
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Ale teď už vážně.Jenom práce na NC frézce na vytvoření spalovacího prostoru,uložení vačky ,rozvrtání všech otvorů na šrouby a napsání programů je minimálně 20 hodin.Za míň jak pětikilo žádná firma nedělá,takže je to hned 10000,-S tím leteckým materiálem od soustruhu asi myslíš dural,což je téměř to samé z čeho se odlévaj hlavy sériově.Pochybuju že by ti nalili titan nebo něco podobného.No a ocel se leje fakt blbě,spíš ocelolitina,ale ne do pískové formy při beztlakém lití.Taky tady hraje velkou roli roztažnost toho materiálu.Pokud tedy je daleko lepší než se normálně používá,tak se divím ,že to ješté všichni výrobci nepoužívaj.No nejlepší by asi bylo nechat si vyrobit hodně zhutněnej výkovek a ten obrobit,ale nedokážu si představit jak udělat ty dutiny na chlazení atd.Patrně napíšeš,že máš práci i materiál zadara,ale to je pouze tvé plus.Tak až ti to bude vrčet dej nám vědět.
cin
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

To bude asi vic jak 20 hodin, na takhel slozitej obrobek , kterej obrabis defakto ze vsech 6 stran, se musi vymyslet technologie, zpusoby upinani a strategie obrabeni. Potom vymodelovat v Camu 3D model a to taky neni za pul hodiny, musi navrhnout nasroje atd atd. Dal je treba resit mereni, v tomhle pripade asi na 3D souradnicovym pristroji, mit k tomu X kalibru a spesl meridel. O samotnym obrabeni ani nemluvim, musis si pripravit stroj, upinani , pripadne vyrobit pripravky , dal se ti muze stat ze se treba zalomi zavitnik nebo vrtak, budes to pul dne vyjiskrovat, nebo program nebude OK, a dalsi alternativy pri vyvoji. A ikdyz se ti podari odlitek obrobit, tak ho das zmerit a zjistis ze mas X rozmeru mimo a muzes zase cekat 3 mesice na spony a odliti :( , nevim,nevim jestli se vejdes do 10 000,- :? :? :? Spis bych to videl na tech 30 000 jak ti tady kluci pisou :o :? :? (crazy)
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
hrdic
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 22 zář 2013, 19:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od hrdic »

cin píše:To bude asi vic jak 20 hodin, na takhel slozitej obrobek , kterej obrabis defakto ze vsech 6 stran, se musi vymyslet technologie, zpusoby upinani a strategie obrabeni. Potom vymodelovat v Camu 3D model a to taky neni za pul hodiny, musi navrhnout nasroje atd atd. Dal je treba resit mereni, v tomhle pripade asi na 3D souradnicovym pristroji, mit k tomu X kalibru a spesl meridel. O samotnym obrabeni ani nemluvim, musis si pripravit stroj, upinani , pripadne vyrobit pripravky , dal se ti muze stat ze se treba zalomi zavitnik nebo vrtak, budes to pul dne vyjiskrovat, nebo program nebude OK, a dalsi alternativy pri vyvoji. A ikdyz se ti podari odlitek obrobit, tak ho das zmerit a zjistis ze mas X rozmeru mimo a muzes zase cekat 3 mesice na spony a odliti :( , nevim,nevim jestli se vejdes do 10 000,- :? :? :? Spis bych to videl na tech 30 000 jak ti tady kluci pisou :o :? :? (crazy)
Ahoj. Materiál je zadarmo. V podstatě platím jen to navržení programu. Pracuje se tam na CNC strojích od Doosanu. Do paměti se nahraje program a obsluha jen hlídá chod. Pře soustužením projde původní hlava skennerem v kleci. V každém rohu je jedna kamera na snímání, nevím přesně, hjak to funguje, byl jsem tam jen krátkou chvilku na to, abych si to stihl prohlédnout. To by mělo načíst do PC ten 3D model. Pak projde hlava měřením, kde hrot zaznamená velikosti a okótuje 3D model. (ten hrot je taková malá červená kulička, která se dotkne materiálu. Je umístěna na hřídeli vrtákového tvaru s kuličkou). Zaznamenává na desetitisíciny milimetru.
Dural to tedy v žádném případě není. ;) Ani žádní ocelolitiny. Je to materiál, kde kus 1m2 o tloušťce 10cm váží 50kilo... Teď si nevzpomenu, jak se tomu matroši nadává, ale je vícero druhů... asi 3. Špony ze soustuhů se odebírají do kontaineru a opětovně využijí. :)
Uživatelský avatar
golf boost
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 30 lis 2012, 13:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od golf boost »

Tak to jsem sakra zvědavej jak ti čtecí 3D sonda okotuje mazací kanály!
kiklop32
Přispěvovatel
Příspěvky: 870
Registrován: 26 bře 2011, 19:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od kiklop32 »

Tak ho nechte, třeba se mu to doopravdy povede :)
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Tak to to máš zmáknutý.Jen se divím ,že soustruh ta hlava vůbec nepotká.Je to práce pouze na NC frézku asi také drátořez.Nedokážu si ani představit čím vytvořit otvory pro vačku když od prvního k poslednímu je tak 40 centimetrů.Samej jednoůčelovej nástroj.No a kulička ta napípá osu nástroje to máš pravdu.
cin
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

Jak pise Libor i ostatni - tohle zmerit a vyrobit opravdu neni prdel. Mas pravdu ze program nahrajes do CNC a pustis, vetsinou to ale byva jen zbozny prani :( . I kdyz si v nejakym CAMu odsimulujes drahy nastroje, najezdy nastroju atd. , vetsinou u stroje musis resit dalsi problemy- tuhost upnuti nastroje i orobku, doladit rezny podminky atd. Nehlede na to , ze program vygenerovanej z CAMu ve 3 a vice osach vypada jak sypany caj, zmet cisel ve kterych se nikdo nevyzna :( , staci aby ti u stroje neco nevychazelo a muzes jit program si nechat od technologa programatora komplet predelat, protoze sam si u stroje nepomuzes. Totez plati pro 3D mereni, predpokladam ze operator mericiho pristroje zadny program nema a tudiz ho musi vytvorit, to znamena chopit se rucniho ovladani a vsechny souradnice ve 3osach pekne jednu po druhy pekne tuknout tou cervenou kulickou (je rubinova, proto cervena barva), + ze techto nastavcu (sond) musi uzit celou skalu , aby se vsude dostal, rozhodne to neni prace na jedno odpoledne. Nechci te nijak zrazovat, ale mysli ze jsi si ukousl opravdu velke sousto. Kazdopadne dej vedet jak jsi dopadl, treba se ti bude darit :)
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“