Opět FIAT DOBLÓ ZLOBÍ !!!!!!!!

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Pepino60
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 08 zář 2014, 12:54
Odpovědi: 0

Opět FIAT DOBLÓ ZLOBÍ !!!!!!!!

Příspěvek od Pepino60 »

Mám tady opět starého známého ,,Doblíka." Je to 1,9D r.v. 2003 s proslaveným Epicem. Ovšem tentokrát si myslím, že je v tom Epic nevinně. Auto ztratilo výkon a a zjistil jsem, že pod vstřikovačem na 4 válci to fouká. Vyhodil jsem ven vstřikovač i celé pouzdro v kterém je vstřik zašroubovaný, přefrézoval nově přetěsnil. Vstřik drží, ale nadále se ozývá takový jako sykot v rytmu otáček. Když poslouchám, tak se to ozývá nejsilněji ve svodu výfuku hned u motoru. A pokud poslechnu vzadu, tak to má taky takový zvuk jako když fouká vzduch. Nevím jak to popsat, ale připadá mi to fakt jako kompresor. Motor jinak v pohodě naskočí jak studený tak teplý a zdá se že dokonce jede na 4 válce ikdyž asi ten jeden nefachčí na 100%. Diagnostika je čistá.
Všechno jsou to plechové střepy na práci. Teda kromě FERRARI !!!
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

Praskaju tam hlavy tak ze je asi prasknuta v sedle a fuci ti to von alebo skontroluj rozvudy striha tam kail ci to neni posunute
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
Pepino60
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 08 zář 2014, 12:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepino60 »

Rozvody jsem kontroloval a jsou v pořádku. Takže to bude asi ta hlava. Do prdelky měl jsem ji dole asi tak před měsícem, protože se mu potkal motor a dělal jsem ventily. jezdil s tím cca čtrnáct dní v pohodě a pak s tím přijel, že mu klesnul abnormálně výkon. Úplně z ničeho nic za jízdy do kopce. Myslel jsem, že je to tím vstřikovačem, ale bohužel. Z toho auta už jsem fakt hotový.
Všechno jsou to plechové střepy na práci. Teda kromě FERRARI !!!
Pepino60
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 08 zář 2014, 12:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepino60 »

Tak problémek je vyřešen. Napojil jsem Fiatka na motortester JT251 (ještě starý poctívý komunistický přístroj před kterým musí smeknout i dnešní počítače). Kompletně jsem vyzkoušel těsnost motoru vzduchem. Nakonec byla oholená vačka. Tady chtějí za vačku nějakých 8500, takže jsem ji objednal přímo v Itálii kde vyšla na 3500Kč. Čekal jsem sice týden, ale vyplatilo se. Takže kdyby měl někdo takový podobný problém, tak aby věděl na co se přibližně zaměřit. A teť ještě jedna věc. Po startu mi bliká kontrolka žhavení cca 30s a pak zhasne. Diagnostika mi píše pouze chybu P1380, což by měl být EGR. Ale ten to psalo i před tím. Žhaviče jsem dával nové a zapojené jsou všechny. Motor lapne na drc. Třeba u Octy to dělají brzdová světla, ale tady nevím.
Všechno jsou to plechové střepy na práci. Teda kromě FERRARI !!!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nezlob se na mě, ale kontrolovat to nejdůležitější, co má člověk přejít vůbec nejdřív, než začne tahat nějaké dráty nebo mašiny mi připadá úsměvné.. Když to nejede, podívám se, zda to má kola, zda není přední nárazník opřený o zeď, pak zkontroluji zda je tam motor, potom baterie, potom zda se motor točí, zda je něco v nádrži, pak jestli se motor otáčí pomocí starteru, pak jestli se točí rozvodový řemen a kola, která pohání , potom zda má motor kompresi/ale počítám s tím, že když je ometená vačka může mít motor kompresi až podezřele velkou/ a pak sundám dekl vačky a kouknu , zda má vrcholy.... (LOL)
nepropadat panice...
Pepino60
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 08 zář 2014, 12:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepino60 »

jericho-3 píše:Nezlob se na mě, ale kontrolovat to nejdůležitější, co má člověk přejít vůbec nejdřív, než začne tahat nějaké dráty nebo mašiny mi připadá úsměvné.. Když to nejede, podívám se, zda to má kola, zda není přední nárazník opřený o zeď, pak zkontroluji zda je tam motor, potom baterie, potom zda se motor točí, zda je něco v nádrži, pak jestli se motor otáčí pomocí starteru, pak jestli se točí rozvodový řemen a kola, která pohání , potom zda má motor kompresi/ale počítám s tím, že když je ometená vačka může mít motor kompresi až podezřele velkou/ a pak sundám dekl vačky a kouknu , zda má vrcholy.... (LOL)
Uznávám, že máš svým způsobem pravdu ovšem motor má nalítáno 385000km, takže ona ta kompres se moc nedivočí a není nikterak převratná. Při zkoušce na JT230 se drží sice v zeleném, ale spíše při spodní hranici. A po vačce jsem nešel hned z toho důvodu, že jsem asi před dvěma měsíci ten motor dělal, protože byl potkaný a vačku jsem měl venku a byla Ok. Tipoval jsem to spíše na nějaký únik přes ventil či méně dotáhnutou hlavu, což se může stát. A navíc výkon mu klesnul ne postupně, ale během chvilky. Tak mi to alespoň popsal. První jsem šel samozřejmě po rozvodech, pak vstřikovače až jsem se dopracoval k té vačce. Možná kdybych začal z jiného konce..., ale věšteckou kouli nevlastním.
Všechno jsou to plechové střepy na práci. Teda kromě FERRARI !!!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Sorry, nebylo to posmívání, člověk dělá pořád nějaké boty, jen mě rozesmál Paltest jako vítěz nad vačkou..Samozřejmě je divné, že tak rychle odešla, patrně byla již načnutá... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“