Stránka 2 z 2

Napsal: 06 zář 2012, 20:25
od Milosss
Hmm a to som chcel so svojim AHU prejsť z 5W na 0W, že sa mu bude v zime lepšie roztáčať. A veruže neprejdem.

Napsal: 06 zář 2012, 20:47
od slovacek.milos
Milosss píše:Hmm a to som chcel so svojim AHU prejsť z 5W na 0W, že sa mu bude v zime lepšie roztáčať. A veruže neprejdem.
no pokud se přestěhuješ do krasnojarska sibiř tak v poho ale žiješ v tropickém podnebí ;)

Napsal: 07 zář 2012, 06:10
od Luke10
slovacek.milos píše:
Luke10 píše: díky za článek. počtu si.[/q

nebo přeskoč červenou knihovnu a zkus rovnou http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=m ... JNZee-oNtw

a tam si najdi mítus druhý čtvrtý a budeš v obraze 8)
Predchozi odkaz jsem procet tak jeste ten tvuj.
Diky :)

Napsal: 07 zář 2012, 09:00
od Milosss
slovacek.milos píše:
Milosss píše:Hmm a to som chcel so svojim AHU prejsť z 5W na 0W, že sa mu bude v zime lepšie roztáčať. A veruže neprejdem.
no pokud se přestěhuješ do krasnojarska sibiř tak v poho ale žiješ v tropickém podnebí ;)
To mi je jasné, ja som sa len obával tých pár nocí, keď klesne teplota na tých -16 až -18, vtedy by tá 0W určite pomohla ale tak myslím že tieto staré rotačky ešte z prvej generácie sú fakt stavané na max 5W, aj keď výrobca presne neodporúča žiadnu presnú viskozitu, ale aj tak, pochybujem že šli z továrne na niečo čo má lepšiu čerpatelnosť za studena ako 5W.

Napsal: 07 zář 2012, 09:18
od slovacek.milos
pro ahu jsou oleje od 5W3O do 2OW5O, s normou 5O5.OO


no pokud sa obávaš nalej si tam to co tě obav zbaví ;)

Napsal: 07 zář 2012, 11:20
od Milosss
Ostávam pri 5W a nebudem sa obávať :)

Napsal: 07 zář 2012, 13:15
od jericho-3
Zrovna teď leju do Passata poslední model TD olej 15W40, sice mne kolikrát zaráží, že každý olej má jinou barvu, jednou je tmavý, jednou světlý , ale asi to je tím, co pes, jiná ves. Ten motor chytá i v největších mrazech a má určitě přes půl mega. Odvažuji se tvrdit, že dnešní oleje 15W40 jsou řidší než bývaly, dokonce jsem četl, že jak převodové tak motorové oleje celkově zřídly z důvodů úspory paliva, takže můj subjektivní názor nebude tolik mimo realitu..Takže dnes když si koupím olej naši provenience např. PP90 je řídký jako kdysi PP80 a u motoráků je to obdoba. Možná mají modernější specifikace, ale je to znát. Nalít do tohoto motoru nulu je hazard a svítící kontrolka oleje. Vždy jsem měl za to, že majitel má motoru pomáhat, ne naopak. Ale je to každého věc.. :)

Napsal: 07 zář 2012, 13:57
od sniper--
s tema olejema je to pravda. Nedavno jsem hledal neco u dedy v garazi,narazil jsem na neotevrenou flasku PP80 z roku tusim asi ze 74, ta hustota je opravdu jina. Druha flaska byla PP40,to uz bylo jak med :D

Napsal: 07 zář 2012, 16:31
od martinsidlo
Cordobu jsem jezdil jedině 15W-40 celých 11let.A to byly taky mrazy a startoval jsem celý sídliště.

Napsal: 07 zář 2012, 19:51
od michal19
Něco na tom chlapi bude :( . Teď nevím jestli tu 5w 40 vypustit a koupit 10W. Chtěl jsem dodržet to co mám v servisní knížce a tam je na začátku servisky nálepka Aralu 5w 40. A nebo ten muj problém nemá nic společného s tekutosní oleje.

Napsal: 07 zář 2012, 20:33
od slovacek.milos
jericho-3 píše:Zrovna teď leju do Passata poslední model TD olej 15W40, sice mne kolikrát zaráží, že každý olej má jinou barvu, jednou je tmavý, jednou světlý , ale asi to je tím, co pes, jiná ves. Ten motor chytá i v největších mrazech a má určitě přes půl mega. Odvažuji se tvrdit, že dnešní oleje 15W40 jsou řidší než bývaly, dokonce jsem četl, že jak převodové tak motorové oleje celkově zřídly z důvodů úspory paliva, takže můj subjektivní názor nebude tolik mimo realitu..Takže dnes když si koupím olej naši provenience např. PP90 je řídký jako kdysi PP80 a u motoráků je to obdoba. Možná mají modernější specifikace, ale je to znát. Nalít do tohoto motoru nulu je hazard a svítící kontrolka oleje. Vždy jsem měl za to, že majitel má motoru pomáhat, ne naopak. Ale je to každého věc.. :)
já ti jen řejknu k té nestálebsrovnosti oleje, já ho beru, ono se někdy různé podkladovéoleje nedají sehnat , prostě odpovídá ale je černý jak bota, a ten olej podle toho vypadá,

řeknu ti nedívim se tomu cca 12 let a no problém, s motory, pokud je údržba motoru z mé kuchyně nevím co to je výměna hydra nebo jiný problém desítky let

pořád to vidím tak že si koupíš jakože nové auto olítanou vránu a chceš mu prospět a tím to posereš protože nevíš a tak to mezi lidma chodí,

já osobně mám rá oleje co mažou ne vodu ;)

Napsal: 08 zář 2012, 17:29
od turbo kamna power
5w40 do starý rotačky 1Z je fakt zbytečný luxus, který místo výhod přináší spíš komplikace. Já jezdím už přes 100tis. km na olej Q8 10w40, mám najeto skoro 250tis. km a motor si jen přede. Navíc olejová náplň 10w stojí polovinu oproti 5w ;) není co řešit

Napsal: 08 zář 2012, 18:45
od Tomas6
Já do své 1Z po GO motoru podle pána co mi sháněl věci na spodek a celkově se živí opravami motorů lil 5W-40 a k ničemu to nevedlo.válce byly přehonované,překruhované písty a papkalo to olejíček jedna báseň.Za studena byly slyšet hydra,po startu dvakrát blikla kontrolka mazání...Ještě jeden cyklus vyýměny tam byl 5W a pak šel Total 10W40 a motor si jenom chrochtá.Buď si to sedlo a nebo je hustší,nic neklepe,nežere a jede.Občas se stane že mazání dvakrát blikne,ale to neřeším,páč tlak podle budíku který jsem měl pár dnů místo čidla je OK.