mazání golf 3 TDI 1Z

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

michal19
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 09 led 2011, 15:40
Odpovědi: 0

mazání golf 3 TDI 1Z

Příspěvek od michal19 »

Zdravím,

chlapi mám otázku.
Je normální, když mi po nastartování studeného motoru 2 blikne kontrolka oleje? Za tepla Zhasne tak do pul sekundy. Najeto: 215tis se serviskou z DE. Olej 5w 40.

Díky za rady.
dodoxd
Přispěvovatel
Příspěvky: 439
Registrován: 07 dub 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: BAJČ

Příspěvek od dodoxd »

najprv by som skontroloval cidla tlaku oleja maly by tam byt dve jedno spinacie a jedno rozpinacie v niektorych je len jedno ...mno kazdopadne by som zacal tym.... namontovat budiky zmerat vrch ,spodok... inak ani nezalezi tak moc na kilometroch ako na style jazdy 200000 je na diesel nic..
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9228
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Je třeba změřit tlak oleje a dle něj uvidíš pokud bude nižší tak kolem 200000km začínají některé 1Z mít vůli na hřídeli vývěvy a tam je potřeba vyměnit futra
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4297
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

michal19 normální to nejni po 420tis mi to nedělá ale zase leju 10w40 ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Seidl
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Registrován: 02 úno 2006, 06:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysoké M.

Příspěvek od Seidl »

Jo,jo,jo, taky mi to dělá. najeto podle tacho 320000km, olej 5w40.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Řídký oleje a něco naběháno.To je úplně normální.Ten olej vždy steče a musí se zpět natlakovat.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
michal19
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 09 led 2011, 15:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od michal19 »

Díky za rady. Nevíte někdo o nějakém servisu kde by se mi na to koukli? Bydlím kousek od Děčína.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Neustále nechápu, jak někdo může do tohoto motoru dát 5W40.. Co tím zamýšlí, úsporu? Čeho? Akorát mu ubližuje..Ten motor vychází z 1,9 TD a ten jezdil na 15W40.. Zeptejte se Miloše, jak ůžasné je superturbo.. :)
nepropadat panice...
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Kdyz tam bude mit 15W tak mu to bude blbe startovat v zime z duvodu tuhosti oleje, az mu to bude stat venku kde je celou noc treba -20°C nemusi nastartovat?

Nekde jsem cetl, ze 5W se pouziva, kdyz je to nove a postupem casu jak se zvetsuji vule a zacina to zrat olej se prechazi na hustsi oleje ktere vymezi vetsi vule.

Nekde jinde jsem zase cetl, ze tyto 0W-5W oleje "skodi" z duvodu, ze jsou moc ridky...

Co je na tom pravdy?
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Re: mazání golf 3 TDI 1Z

Příspěvek od Luke10 »

michal19 píše:Zdravím,

chlapi mám otázku.
Je normální, když mi po nastartování studeného motoru 2 blikne kontrolka oleje? Za tepla Zhasne tak do pul sekundy. Najeto: 215tis se serviskou z DE. Olej 5w 40.

Díky za rady.
Normalni to neni, me neblikne nikdy (zatim (noteeth) )

Nemohl by nekdo napsat vhodne typy oleju pro ruzne motory (D, TD, TDi, TDi PD, TDi CR) - kdyz uz se zminuje o tom, ze nekdo pouzije 5W-40´, ze je to spatne? Super by bylo uvest i duvod.

0/5/10/15/W - 30/40?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33874
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Luke10"]Kdyz tam bude mit 15W tak mu to bude blbe startovat v zime z duvodu tuhosti oleje,

musíš se trochu orientovat suprturbo M7 ADS IV 15W 4O je v plné viskozitě do mínus 26

pokud seš internetový teoretik tak máš pravdu 15W4O je vhodný jen do mínus deseti

až beudu startovat jak píšeš tak ti hned napíšu startuju v tuhých mrazech na drba ;)
czpaled
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 15 srp 2012, 18:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od czpaled »

Pokud te bavi cteni tak se zkus se podivat treba sem
http://www.audi-club.cz/rady.php?cislo=169

Podstatny z clanu:

Závěrem povídání lze tedy již poněkolikáté zopakovat, že při výběru motorového oleje do automobilu není třeba zvlášť vybírat značku nebo výrobce oleje. Mnohem důležitější je podívat se do manuálu na to, jakou specifikaci oleje předepisuje výrobce a podle toho si pak vybrat olej. A máme-li na výběr mezi několika srovnatelnými oleji, pak přichází již do úvahy stav naší peněženky nebo i to, jak se nám líbí tvar a barva obalu toho kterého oleje.

Z toho plyne ze si vyberes takovej olej, aby na obalu byla napsana ta norma doporucena vyrobcem - napr. specifikace VW 505.1 (viz manual od vozu)
A viskozita jak bylo receno napriklad pokud stava auto venku v zime, je lepsi olej s tim prvnim cislem nizsim - rychlejc se dostane kam ma, ale zase ho vic muze bastit, pokud ma auto najeto vice km. Tam by byl lepsi asi 10W.
A4 B8 2.0 TDI
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33874
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: mazání golf 3 TDI 1Z

Příspěvek od slovacek.milos »

Luke10 píše:
michal19 píše:Zdravím,

chlapi mám otázku.
Je normální, když mi po nastartování studeného motoru 2 blikne kontrolka oleje? Za tepla Zhasne tak do pul sekundy. Najeto: 215tis se serviskou z DE. Olej 5w 40.

Díky za rady.
Normalni to neni, me neblikne nikdy (zatim (noteeth) )

Nemohl by nekdo napsat vhodne typy oleju pro ruzne motory (D, TD, TDi, TDi PD, TDi CR) - kdyz uz se zminuje o tom, ze nekdo pouzije 5W-40´, ze je to spatne? Super by bylo uvest i duvod.

0/5/10/15/W - 30/40?
to cos napsal a chtít vědět odpovět :roll:

to máš jak když otevřeš skřín plnou omenstruovaných vložek a kterou by sis tam narval aby fachčila (crazy)
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

czpaled píše:Pokud te bavi cteni tak se zkus se podivat treba sem
http://www.audi-club.cz/rady.php?cislo=169

Podstatny z clanu:

Závěrem povídání lze tedy již poněkolikáté zopakovat, že při výběru motorového oleje do automobilu není třeba zvlášť vybírat značku nebo výrobce oleje. Mnohem důležitější je podívat se do manuálu na to, jakou specifikaci oleje předepisuje výrobce a podle toho si pak vybrat olej. A máme-li na výběr mezi několika srovnatelnými oleji, pak přichází již do úvahy stav naší peněženky nebo i to, jak se nám líbí tvar a barva obalu toho kterého oleje.

Z toho plyne ze si vyberes takovej olej, aby na obalu byla napsana ta norma doporucena vyrobcem - napr. specifikace VW 505.1 (viz manual od vozu)
A viskozita jak bylo receno napriklad pokud stava auto venku v zime, je lepsi olej s tim prvnim cislem nizsim - rychlejc se dostane kam ma, ale zase ho vic muze bastit, pokud ma auto najeto vice km. Tam by byl lepsi asi 10W.
díky za článek. počtu si.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33874
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Luke10"]
díky za článek. počtu si.[/q

nebo přeskoč červenou knihovnu a zkus rovnou http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=m ... JNZee-oNtw

a tam si najdi mítus druhý čtvrtý a budeš v obraze 8)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“