Pomalejší nástup turba - 1.9 TDI PD AVF - nalogováno

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Traker
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2008, 21:26
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Traker »

regulaci jsem se naučil,že nestačí jenom vyčistit. Já ty lopatky brousím,jsou prohnuté. vydrží to asi měsíc jak kdy a drhne to znovu
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS

Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV

VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

gigidpietro píše:jj , můžeš zkusit zase od 1500 a od 2000ot. A chvíli se skupinami 8,10,11 i volnoběh

Moc děkuju,


tady jsou nové logy dle instrukcí. Díky!

http://ulozto.cz/xg7JHkPh/log-01-003-008-011-new-zip
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Snímač atm. tlaku v pořádku. Na kanále 8 je vidět, že to omezuje váha, ale pokud netlačí turbo, ani váha nedá požadované hodnoty. Je vidět, že jednotka vyžaduje na regulaci dlouho přivření lopatek, takže bych to viděl buď na malý podtlak v hadičkách, zpětný ventil, možná i n75. Nejdřiv bych šel po podtlaku, opravdu zajede táhlo až na doraz?
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

mozna blbej dotaz, ale predpokladam, ze myslis tu regulaci na turbu co k ni vede podtlakova hadicka zezhora. jak to poznam, ze to zajizdi? za jizdy hlavu v motoru fakt nemam :.), takze cekam, ze je na tpo nejaky figl.

Je mozne, ze si to nekde prisava treba?

Diky
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Traker
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2008, 21:26
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Traker »

the_miracle píše:mozna blbej dotaz, ale predpokladam, ze myslis tu regulaci na turbu co k ni vede podtlakova hadicka zezhora. jak to poznam, ze to zajizdi? za jizdy hlavu v motoru fakt nemam :.), takze cekam, ze je na tpo nejaky figl.

Je mozne, ze si to nekde prisava treba?

Diky
Jenom na volnoběh stačí když kukneš to musí být nadoraz ;)
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS

Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV

VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Přesně ten ventil, jestli třeba nepropouští, zkusil bych ho pusou. A jak píše Traker, stačí na volnoběh, aby zajelo nadoraz. Je to asi blbě vidět, alespoň u mne.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Zkousel jsem do nej foukat. Prislo mi, ze z jedne strany to nejde vubec a ze druhe spatne.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Traker
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Odpovědi: 0
Registrován: 19 lis 2008, 21:26
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Traker »

the_miracle píše:Zkousel jsem do nej foukat. Prislo mi, ze z jedne strany to nejde vubec a ze druhe spatne.
Já bych zkusl nejdřív shlédni tu regulaci zda to chodí až nadoraz. Potom bych sehnal budil na podtlak. Změřil bych kolik dává vývěva a pak kolik dává přímo ventil N75. Ty čísla na budíku nevim nepamatuju,někdo určitě porádi a vyloučíš tím aspon pár věcí čím to není a nakonec bude třřeba jenom žvejklá regulace v poloze nechci tlak :)
VW Golf IV 1.9,race 520,12mm hlava,hybrid turbo+chip MV,sání ARL,FMIC,,jednohmota spojka VR6,výfuk 60mm.MAHA 220PS

Seat Leon Cupra 1.9 ARL 4x4,GTB2264VK,Firad 80%.vyfuk 60mm,FMIC,soft MV

VW Golf VI,2.0 TDI GTD-125kw.úprava profituning--209PS
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

To je v pořádku, že z jedné strany nejde a z druhé by měl být průchozí.
S tou vývěvou jsem to chtěl řešit na svým autě, ale nepodařilo se mi zjistit kolik má dávat podtlak (brzdy nejdou tak zlehka jako dřív). Otázkou je, když by dávala o něco míň, mělo by to být znát hlavně na posilovači brzd?? A potom teprve na regulaci, kde je zásobník????

A co to táhlo, zajede nadoraz?
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Zkusím na to dneska mrknout. Jinak ale nevím... Ty brzdy se mi taky nezdají úplně 100 %, ale je fakt, že po výměně kapaliny a dvojitém odvzdušnění se to hodně zlepšilo... Takže podezřelé jsou asi tyto díly:
- n75
- vývěva
- regulace
- ventil

Fakt je, že hlavně doufám, že to není ta regulace, protože znovu řešit turbo se mi fakt nechce. Kór, když bylo vyčištěné, jako nové a i přezkoušené a převážené. Navíc mám týden starý olej.

Pokud by to byla ta regulace, co s tím? Nové turbo?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Podle Tvých logů to vypadá jako by byla upadlá nebo děravá hadička vedoucí od "baňky" na turbu k ventilu N 75, případně děravá baňka. Teoreticky by také mohly být "kousnuté" nastavovací lopatky v poloze maximálního omezení tlaku turba, což se téměř nestává. Proto nebude chodit regulace. Při nastartování by se táhlo mělo zasunout do baňky a po vpnutí motoru vrátit zpět /jak Ti tady již radili kluci/. Jsi-li sám tak jeď zrakem po hadičce od baňky až Tě přivede k ventilu N 75. Sundej hadičku z ventilu N 75. Nastartuj motor a při volnoběhu přilož prst k vývodu na ventilu N75, ze kterého jsi hadičku sundal. Měl by si cítit, že Ti ventil prst lehce přicucne. Pokud ano je ventil v pořádku /tak jako vypadá podle logu/. Přiložíš-li hadičku k vývodu, mělo by se táhlo regulace vtáhnout do baňky /k dorazu/. Po odpojení hadičky by se mělo vytáhnout zpět z baňky /asi o 1 cm/. Tohle lze provést i pomocí VAGu. Vybrat ŘJ motoru-základní nastavení-kanál 11-start a potom pozorovat zda se v určitém intervalu zatahuje a vrací táhlo regulace. Login je 12233. Regulace se nejlépe zkouší nasátím ústy. Místo ventilu N 75 vytváříš podtlak sám a sleduješ zda se táhlo plynule zasunuje do baňky až na doraz.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 634
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

tak jsem na to koukal. ta regulace se hýbe, ale řekl bych tak v rozsahu 0,5-1 cm. Hýbe se plynule. Po nastartování plynule vyjede nahoru a po vypnutí motoru se zase vrátí. zkoušel jsem ji i rukou při vypnutém motoru a víc prostě nejde ani rukou (než těch cca 0,5-1 cm). Jinak ten ventil, přesně jak říkáte. Jednou stranou jde fouknout, druhou ne.

Tady jsou ještě logy dle návodu z passat klubu - otáčky skoro na volnoběh, pak drženo pod plným plynem až do cca 4000 ot.

http://ulozto.cz/xq8Wk8t7/log-01-003-011-008-zip

Moc Vám všem děkuji a moc si vážím Vaší ochoty poradit. Snad mi to pomůže a ještě se něco přiučím.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ten motor je do 2000 ot. skoro mrtvej. Táhlo regulace se určitě nezatahuje až na doraz. ŘJ se snaží přes N 75 o co největší zvýšení plnícího tlaku, ale nedaří se to. Podívej se ještě jednou, zda se při volnoběhu dotýká ta páčka na konci táhla /naproti baňce/ "červíka" dorazu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

0,5 cm je málo. Mělo by to být cca 1 cm a
podstatné, jestli dojede na dorazový červík??

Pakliže se ho nedotkne, je menší podtlak, jak psal prka, tzn těsnost hadiček.
Případně, že by nedovolila baňka zajet do krajní polohy, (nebo míň pravděpodobné vývěva), ale prvně pořeš hadičky.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“