vyměna brzd 280 za 288 u O1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Tomas.cz píše:Otázkou je, jestli tam vůbec "půjde" :)
tak tak
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jinak já jsem kdysi dával přední 288mm brzdy a zadní 239mm brzdy do O1 AGR z roku 1998 ve variantě bez ABS tedy se zátěžovým regulátorem na zadní nápravě a původně s bubnama, podle mě i techniků na STK fungují brzdy co se týče účinku 1a, nějaký zvětšený tlak na pedál nebo tupost či delší chod nebylo poznat.
Jen jsem zadní třmeny doplnil vratnými pery z nějaké Audiny, je znát, že ručka se vrací "líp" ale většina O1 jezdí bez tohodle a taky funguje.
dzonyy
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2013, 19:50

Příspěvek od dzonyy »

Kamil-TDI píše:Taky mě to hází kotouče,chystám se je vyměnit,ale asi bude rozumný udělat ložiska a ramena. Mám na jednom ramenu chycené silentblok a ložiska už nejsou taky žádná hitparáda! :(
Je rozumný je přelisnout a jaký tam dáváte??? :?
Ak ti môžem poradiť, a ver že mám kopec skúseností a tento problém som riešil už veľa krát, odporúčam vymeniť uloženie ramena tz, zadný aj predný silentblok, neodporúčam zadný plný, ale skôr vsadiť na kvalitu, odporúčam buď .ORG, alebo LEMFORDER -odskúšane(poprípade SWAG)
čo ma pobavilo, bol názor ,,spousta bludů jako křivé unašeče" chalanisko ich asi veľa nezažil, alebo nemá ani prípravok na zmeranie hádzavosti. Samotné ložisko nespôsobuje hádzanie kotúca, (dvojradové guličkové) problém býva práve v prehnutých nábojoch, za čo môže doťahovanie kolies vzduchovou uťahovačkou.... a následné prehnutie. Odporúčam vymeniť aj náboje, samozrejme nie STARLINE, alebo TOPRAN a podobne... Ďalšou dôležitou vecou, je vybrať si kvalitné kotúče a platničky, netreba čakať extra výsledky od bŕzd značiek ABS,STARLINE,4MAX,ABE a pod,ale vybrať si napr ATE (dodávané do prvovýroby) Bosch,Brembo,Textar, tieto značky mám odskúšané, a nikdy som s nimi nemal problém. Na čo sa tiež zabúda je 100% vyčistenie náboja, pred montážou kotúča. Pevný drôtený kotúč do flex brusky a vyleštiť. Dôležité je aj vyhnúť sa prudkému brzdeniu, niektorý výrobcovia uvádzajú až 200km, lebo už som zažil viacero odborníkov, ktorý po výmene kotúčov ich išli zabehnúť, aby si sadli platničky....takže rozbehnúť a prudké brzdenie, a tak dookola...Tiež si nemyslím, že by 288mm kotúče triasli menej, ako 280, alebo 256. S trasením boli problémy hneď od začiatku, keď som robil v servise Škoda, riešilo so to tak, že sa objednávali kotúče z Golfa a dávali sa do Octavie. (oficialne prípis zo Škody)
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Co se týče těch silentbloků tak sem myslel vibrace do interieru..

Co se týče příspěvku nademnou..ja je klidně doporučím.. nevytrhají se jako běžný silentbloky..

A nechápu větu : "riešilo so to tak, že sa objednávali kotúče z Golfa a dávali sa do Octavie. (oficialne prípis zo Škody)" ...dyť to jsou naprosto shodný kotouče...
dzonyy
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2013, 19:50

Příspěvek od dzonyy »

Woko_O píše:Co se týče těch silentbloků tak sem myslel vibrace do interieru..

Co se týče příspěvku nademnou..ja je klidně doporučím.. nevytrhají se jako běžný silentbloky..

A nechápu větu : "riešilo so to tak, že sa objednávali kotúče z Golfa a dávali sa do Octavie. (oficialne prípis zo Škody)" ...dyť to jsou naprosto shodný kotouče...
Ale podvozok je oveľa tvrdší, kvalitný silentblok vydrží, problém je , že pomaly v každom aute sú nalisované lacné haraburdy, a na predný sa samozrejme zabúda a nikto ich nemení. Ale ako sa kto rozhodne, to je každého vec, určite plný vydrží viac, ale je to na úkor komfortu.

Nie, na golfa sa používali rozmerovo rovnaké kotúče, ale číslo mali iné, takže predpokladám, že boli kvalitnejšie...
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Aha.. Já konkrétně mám Golfa s kotoučema zřejmě teda číslem podobný Octavii..nicméně jsem vyzkoušel origo kotouče a vrtaný zimmermanny. Obě varianty se zkroutily. Nicméně auto dostalo bombu na levý kolo kde se jen měnilo rameno,táhlo,čep a ložisko.. Ložisko bylo kvalitnější ale zbytek čajna..Takže to přisuzuju i tomuhle.. Pro lepší pocit a zkušenosti jsem ale sehnal 288mm brzdy (těhlice) a rovnou při tom vyměním silentbloky ramen (jak přední,tak zadní z TT), obě táhla řízení s čepy, tyčky stabíku,uložení stabíku, ložiska v nábojích (FAG) , spíš něco kvalitního (klidně i origo i když to bude taky nějakej shit) a samozřejmě nový kotouče a desky asi Zimmermann protože je mám za dobrou cenu..obyč nevrtaný. Věřím že tlumiče i uložení jsou v pohodě a nebudou působit nic z kotoučema..Doufám že po tomhle repasu náprávy za cca 5tis budu mít klid..pak už to nechci vidět..
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

Ak ti môžem poradiť, a ver že mám kopec skúseností a tento problém som riešil už veľa krát, odporúčam vymeniť uloženie ramena tz, zadný aj predný silentblok, neodporúčam zadný plný, ale skôr vsadiť na kvalitu, odporúčam buď .ORG, alebo LEMFORDER -odskúšane(poprípade SWAG)
čo ma pobavilo, bol názor ,,spousta bludů jako křivé unašeče" chalanisko ich asi veľa nezažil, alebo nemá ani prípravok na zmeranie hádzavosti. Samotné ložisko nespôsobuje hádzanie kotúca, (dvojradové guličkové) problém býva práve v prehnutých nábojoch, za čo môže doťahovanie kolies vzduchovou uťahovačkou.... a následné prehnutie. Odporúčam vymeniť aj náboje, samozrejme nie STARLINE, alebo TOPRAN a podobne... Ďalšou dôležitou vecou, je vybrať si kvalitné kotúče a platničky, netreba čakať extra výsledky od bŕzd značiek ABS,STARLINE,4MAX,ABE a pod,ale vybrať si napr ATE (dodávané do prvovýroby) Bosch,Brembo,Textar, tieto značky mám odskúšané, a nikdy som s nimi nemal problém. Na čo sa tiež zabúda je 100% vyčistenie náboja, pred montážou kotúča. Pevný drôtený kotúč do flex brusky a vyleštiť. Dôležité je aj vyhnúť sa prudkému brzdeniu, niektorý výrobcovia uvádzajú až 200km, lebo už som zažil viacero odborníkov, ktorý po výmene kotúčov ich išli zabehnúť, aby si sadli platničky....takže rozbehnúť a prudké brzdenie, a tak dookola...Tiež si nemyslím, že by 288mm kotúče triasli menej, ako 280, alebo 256. S trasením boli problémy hneď od začiatku, keď som robil v servise Škoda, riešilo so to tak, že sa objednávali kotúče z Golfa a dávali sa do Octavie. (oficialne prípis zo Škody)[/quote]

Ja jsem poctive vymenil vse co se dalo ( silentbloky v ramenach zadni TT, predni lemforder, novy loziska FAG, novy tycky rizeniTRW, novy kulovy cepy TRW, novy tlumice KYB, horni ulozeni tlumice Lemforder naboje hazely do 0,013 - jsem strojar a hazivost merit umim, novy kotouce ATE + desky ATE, nasledne novy oboje TRW a po 3000 km hazely jak kurvy :( :x , poctive jsem zajel a zadnou kladu jsem tomu nedaval, a stejne k hovnu, i kdyz jsem si je pretocil tak stejne vydrzely vzdycky tech 3-4 tis a konec , takze vysledek byl ze jsem akorat vyhodil spoustu prachu naprosto zbytecne, pomohla mi az predelavka na 312 a od ty doby je klid. Takze nikdo mi nevymluvi ze pomuze vymena ulozeni, je to spis akorat vytahnout z lidi prachy :( :x .
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Přesně tak..je nesmysl aby tohle mělo vliv na kroucení. Vždycky to vychází z toho že je to prostě poddimenzovaný a materiál na hoven. Vlivem vibrací se pak vymlátí všechno kolem a proto občas pomůže výměna těhlech kravin.. Na diesla prostě větší brzdy..
Lesterjs
Přispěvovatel
Příspěvky: 750
Odpovědi: 0
Registrován: 29 dub 2009, 18:25
Bydliště: Slovakia 00421 904 324 354

Příspěvek od Lesterjs »

pridám iba skúsenosť: mám na Ahf combi 280mm kotuče ATE PD s platnickami ATE- mam na nich už cez 80tis km najazdene a v pohode neskrutene. zacal triast volant po 40tis km,ale našlo sa,že problem je v tyčkach riadenia (preventivne som už aj vymenil gulače riadenia aj spodne: moog), takže zatial kotuče držia. Niekedy sa tomu divim, že su kotuče OK ked tak z 230kmh brzdím prudko na 80kmh. Stáva sa mi to poslednou dobou často..... volant netrase, platničky mam stále prvé a ešte 50%-ne (inak silentbloky moog aj stabíky moog, ložiska nove Fag, nove poloosi aj s homokinetakmi Cifan, tlmiče stare aj s uloženiami, zadne kotuče Ate a Textar platne a vobec nehrdzavia ako tomu na niektorých O1 býva....)
zopár vecí na O1 combi 81kw AHF (tmavě modrá) ešte na predaj http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight= +komplet B5 sedan 98,1.8T 110kw automat je na ND http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
stanekjozef@gmail.com
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Lesterjs píše:ked tak z 230kmh brzdím prudko na 80kmh. Stáva sa mi to poslednou dobou často.....
A teraz tu o Cervenej Karkulke 8)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Odpovědi: 0
Registrován: 09 led 2012, 19:15

Příspěvek od pavelexc »

JeníkRS píše:Normalne dej komplet tehlice z 1.8T ktera ma 288mm a nic neres. A nechapu proc by silentbolly z TT vibrovaly? Mam je taky a je to v pohode a pri brzdeni se to tolik nekrouti.
takže 1.8T z toho to pasuje a co ASZ 96kw z toho by to taky pasovalo??
dzonyy
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2013, 19:50

Příspěvek od dzonyy »

cin píše:Ak ti môžem poradiť, a ver že mám kopec skúseností a tento problém som riešil už veľa krát, odporúčam vymeniť uloženie ramena tz, zadný aj predný silentblok, neodporúčam zadný plný, ale skôr vsadiť na kvalitu, odporúčam buď .ORG, alebo LEMFORDER -odskúšane(poprípade SWAG)
čo ma pobavilo, bol názor ,,spousta bludů jako křivé unašeče" chalanisko ich asi veľa nezažil, alebo nemá ani prípravok na zmeranie hádzavosti. Samotné ložisko nespôsobuje hádzanie kotúca, (dvojradové guličkové) problém býva práve v prehnutých nábojoch, za čo môže doťahovanie kolies vzduchovou uťahovačkou.... a následné prehnutie. Odporúčam vymeniť aj náboje, samozrejme nie STARLINE, alebo TOPRAN a podobne... Ďalšou dôležitou vecou, je vybrať si kvalitné kotúče a platničky, netreba čakať extra výsledky od bŕzd značiek ABS,STARLINE,4MAX,ABE a pod,ale vybrať si napr ATE (dodávané do prvovýroby) Bosch,Brembo,Textar, tieto značky mám odskúšané, a nikdy som s nimi nemal problém. Na čo sa tiež zabúda je 100% vyčistenie náboja, pred montážou kotúča. Pevný drôtený kotúč do flex brusky a vyleštiť. Dôležité je aj vyhnúť sa prudkému brzdeniu, niektorý výrobcovia uvádzajú až 200km, lebo už som zažil viacero odborníkov, ktorý po výmene kotúčov ich išli zabehnúť, aby si sadli platničky....takže rozbehnúť a prudké brzdenie, a tak dookola...Tiež si nemyslím, že by 288mm kotúče triasli menej, ako 280, alebo 256. S trasením boli problémy hneď od začiatku, keď som robil v servise Škoda, riešilo so to tak, že sa objednávali kotúče z Golfa a dávali sa do Octavie. (oficialne prípis zo Škody)
Ja jsem poctive vymenil vse co se dalo ( silentbloky v ramenach zadni TT, predni lemforder, novy loziska FAG, novy tycky rizeniTRW, novy kulovy cepy TRW, novy tlumice KYB, horni ulozeni tlumice Lemforder naboje hazely do 0,013 - jsem strojar a hazivost merit umim, novy kotouce ATE + desky ATE, nasledne novy oboje TRW a po 3000 km hazely jak kurvy :( :x , poctive jsem zajel a zadnou kladu jsem tomu nedaval, a stejne k hovnu, i kdyz jsem si je pretocil tak stejne vydrzely vzdycky tech 3-4 tis a konec , takze vysledek byl ze jsem akorat vyhodil spoustu prachu naprosto zbytecne, pomohla mi az predelavka na 312 a od ty doby je klid. Takze nikdo mi nevymluvi ze pomuze vymena ulozeni, je to spis akorat vytahnout z lidi prachy :( :x .[/quote]

No vidíš, ja som nikdy neprerábal brzdy na väčšie, a a vždy sa mi podarilo opravit tak, že netriasli, trochu budem polemizovať že kotúče od ATE začali triasť, ja osobne používam pri opravách ATE Bosch,Brembo,Textar, a to robím brzdy každý deň, keďže som automechanik, ale trasenie u týchto značiek som ešte nezaregistroval, a to ber v úvahu, že robím firemné autá, ktoré nikto nešetrí, a 15000km, robia za 3 mesiace. Tak isto, ako nedávam plný zadný silentblok na Oc I...Akú hádzavosť si nameral na náboji ??
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

pavelexc píše:
JeníkRS píše:Normalne dej komplet tehlice z 1.8T ktera ma 288mm a nic neres. A nechapu proc by silentbolly z TT vibrovaly? Mam je taky a je to v pohode a pri brzdeni se to tolik nekrouti.
takže 1.8T z toho to pasuje a co ASZ 96kw z toho by to taky pasovalo??
Jj,prostě z OI.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Odpovědi: 0
Registrován: 09 led 2012, 19:15

Příspěvek od pavelexc »

dzonyy píše:
cin píše:Ak ti môžem poradiť, a ver že mám kopec skúseností a tento problém som riešil už veľa krát, odporúčam vymeniť uloženie ramena tz, zadný aj predný silentblok, neodporúčam zadný plný, ale skôr vsadiť na kvalitu, odporúčam buď .ORG, alebo LEMFORDER -odskúšane(poprípade SWAG)
čo ma pobavilo, bol názor ,,spousta bludů jako křivé unašeče" chalanisko ich asi veľa nezažil, alebo nemá ani prípravok na zmeranie hádzavosti. Samotné ložisko nespôsobuje hádzanie kotúca, (dvojradové guličkové) problém býva práve v prehnutých nábojoch, za čo môže doťahovanie kolies vzduchovou uťahovačkou.... a následné prehnutie. Odporúčam vymeniť aj náboje, samozrejme nie STARLINE, alebo TOPRAN a podobne... Ďalšou dôležitou vecou, je vybrať si kvalitné kotúče a platničky, netreba čakať extra výsledky od bŕzd značiek ABS,STARLINE,4MAX,ABE a pod,ale vybrať si napr ATE (dodávané do prvovýroby) Bosch,Brembo,Textar, tieto značky mám odskúšané, a nikdy som s nimi nemal problém. Na čo sa tiež zabúda je 100% vyčistenie náboja, pred montážou kotúča. Pevný drôtený kotúč do flex brusky a vyleštiť. Dôležité je aj vyhnúť sa prudkému brzdeniu, niektorý výrobcovia uvádzajú až 200km, lebo už som zažil viacero odborníkov, ktorý po výmene kotúčov ich išli zabehnúť, aby si sadli platničky....takže rozbehnúť a prudké brzdenie, a tak dookola...Tiež si nemyslím, že by 288mm kotúče triasli menej, ako 280, alebo 256. S trasením boli problémy hneď od začiatku, keď som robil v servise Škoda, riešilo so to tak, že sa objednávali kotúče z Golfa a dávali sa do Octavie. (oficialne prípis zo Škody)
Ja jsem poctive vymenil vse co se dalo ( silentbloky v ramenach zadni TT, predni lemforder, novy loziska FAG, novy tycky rizeniTRW, novy kulovy cepy TRW, novy tlumice KYB, horni ulozeni tlumice Lemforder naboje hazely do 0,013 - jsem strojar a hazivost merit umim, novy kotouce ATE + desky ATE, nasledne novy oboje TRW a po 3000 km hazely jak kurvy :( :x , poctive jsem zajel a zadnou kladu jsem tomu nedaval, a stejne k hovnu, i kdyz jsem si je pretocil tak stejne vydrzely vzdycky tech 3-4 tis a konec , takze vysledek byl ze jsem akorat vyhodil spoustu prachu naprosto zbytecne, pomohla mi az predelavka na 312 a od ty doby je klid. Takze nikdo mi nevymluvi ze pomuze vymena ulozeni, je to spis akorat vytahnout z lidi prachy :( :x .
No vidíš, ja som nikdy neprerábal brzdy na väčšie, a a vždy sa mi podarilo opravit tak, že netriasli, trochu budem polemizovať že kotúče od ATE začali triasť, ja osobne používam pri opravách ATE Bosch,Brembo,Textar, a to robím brzdy každý deň, keďže som automechanik, ale trasenie u týchto značiek som ešte nezaregistroval, a to ber v úvahu, že robím firemné autá, ktoré nikto nešetrí, a 15000km, robia za 3 mesiace. Tak isto, ako nedávam plný zadný silentblok na Oc I...Akú hádzavosť si nameral na náboji ??[/quote]
já mám 1 stranu dobrou na konci kotouče 2 stovky , druha strana naboj 2 stovky , kotouč na konci 5 a taky 3-4 tis a je to vymr... a zase vibrator,jezdim hodně s vozikem a to dostava kouř
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

subz3ro_tdi píše:
Lesterjs píše:ked tak z 230kmh brzdím prudko na 80kmh. Stáva sa mi to poslednou dobou často.....
A teraz tu o Cervenej Karkulke 8)
chyba čísel měla tam být jednička (noteeth)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“