ASV váha, turbodmychadlo?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Zřejmě budeš mít zanesený EGR ventil a sací potrubí. Sundej si gumovou hadici před EGR ventilem a podívej se přes něj i do sacího potrubí.
Aby šlo vyhodnotit akceleraci, tak to chce dělat na čtyřku na rovině. Nikdo neví do jakého kopce jedeš.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2015, 10:06

Příspěvek od jakubpycha »

Ten první log na čtuřku je téměř na rovině. Problém je sehnat u nás rovinu kde lze rozjet čtyřku na 4tis ot. Koukal jsem do toho egr ventilu nedavno, když jsem měl sundanou tu gumovou hadici, byl čistý.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud EGR ani sací potrubí není moc zaneseno, tak ta nižší hodnota množství vzduchu proudícího do motoru je způsobena "slabší " váhou vzduchu. Pokud nepomůže vyčištění, jak Ti radí i chlapi výše, tak bude potřeba dát novou. Množství vzduchu dle váhy by mělo být nejméně 800 mg/H při 3000 otáčkách. Tvoje váha však udává hodnotu nižší. Akcelerace je o něco pomalejší, protože když není dostatek vzduchu, nedá ani čerpadlo více paliva. Regulace není jak má být ,ale pokud Ti to nepadá do nouze tak bych to zatím neřešil. Turbo bych také zatím nevyndával.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Odpovědi: 0
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

vycisti tu vahu a uvidime ak to nepomoze tak druhu a uvidime a podla mojho nazoru ta regulacia by sa mala riesit pokial si banku skusal a neprepusta a nezadrhava sa hadicky su ok tak treba skusit vymenit n75 a ked ani to nepomoze tak len ocista regulacie....na mojom afnku som mal sanie zanesene a pokial bol filter ok a vaha ok tak to vobec nebolo na hodnotach poznat....
Tdi
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Odpovědi: 0
Registrován: 13 bře 2011, 14:24

Příspěvek od Miki2t »

Hodnota od váhy je malá , treba pri plnicim tlaku 2040mBar máš treba 700mg vzduchu. Hmotnost vzduchu je cca 1300mg / litr. Objem valce máš cca 0,475litru, natlačen pri 2040mBar na dvounasobek, takže bys tam mel mít kolem 1000mg vzduchu v závislosti od učinnosti plnení.
Muže to být špatná váha, netesnost mezi váhou a turbem, a nebo netesným egr ventilem.

Príste stačí pres diag kouknout na skupinu 8, jestli je hodnota v posledním poli menší od 2 a 3 pole, drží to váha.
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2015, 10:06

Příspěvek od jakubpycha »

Tak se vyčistil EGR(nebyl nějak zvlášť zasraný), prošly vysokotlaké hadice, zkontrolovalo sání a vyčistila váha. Dle logu, téměř beze změny https://www.dropbox.com/s/291ep10cttopo ... 5.CSV?dl=0
Bude snad na vyzkoušení jiná váha, tak zkusím ještě výměnu a log s jinou váhou.
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2015, 10:06

Příspěvek od jakubpycha »

Tak dnes jsem zkoušel novou váhu, nová bosch, stejné číslo jako je na autě. Ukazuje víc, ale myslím, že stále málo. Nejhorší je to vlnobytí na turbu ...

Log s novou váhou
https://www.dropbox.com/s/2z33kj0y4jrg0 ... f.CSV?dl=0
dawo
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Odpovědi: 0
Registrován: 12 srp 2012, 08:44
Bydliště: Jeseník/Olomouc

Příspěvek od dawo »

Zkus si někde půjčit ten N75, tady je to teď metoda pokus omyl. Ještě můžeš kouknout kolik ukazuje jednotka atmosférický tlak zda tam není nějaký nesmysl. Jen spekuluji... ;)
OI 1.9 TDI AHF
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2015, 10:06

Příspěvek od jakubpycha »

Vskutku to jsou už asi spekulace, protože samotného mě už nic nenapadá. N75 byla první věc co jsem zkusil vyměnit, nebyla nová, ale rok stará, myslím Pierburg. Leda, že by i ta byla špatná, ale byla vytažená z auta, které jezdilo zcela v pořádku. Atm. tlak ukazuje stejný jako 1.9 stojící vedle mne.
Budu rád za každou spekulaci či nápad :)
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

zkusil bych vyměnit (na zkoušku) snímač tlaku v sacím potrubí...dle logu má divné hodnoty - váha už dávno váží minimum a tlak v potrubí je i po 6ti vteřinách a nulovém plynu na 1200mBar...
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2015, 10:06

Příspěvek od jakubpycha »

george40 píše:zkusil bych vyměnit (na zkoušku) snímač tlaku v sacím potrubí...dle logu má divné hodnoty - váha už dávno váží minimum a tlak v potrubí je i po 6ti vteřinách a nulovém plynu na 1200mBar...
Nějak to tam nevidím, bavíme se o posledním vloženém logu?
Díky
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

je to na logu z neděle.Ten poslední s novou váhou - váha taky málo váží , ale ona může málo vážit z toho důvodu, že snímač tlaku proměřuje (ukazuje víc než je skutečnost) a omezí turbo dřív. Nemáš tam náhodou i nějaký chip?
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2015, 10:06

Příspěvek od jakubpycha »

Pokud vím, tak ne, kupoval jsem to jako sérii. Poslední log byl z pondělí, jen abychom se bavili o tom samém :-)
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2015, 10:06

Příspěvek od jakubpycha »

Teď ještě když koukám na ten svůj poslední log, jak je možné, že jednotka na volnoběh vyžaduje 1 bar(specified MAP)? V ostatních logách jsem viděl vždy hodnotu blízkou atmosférickému tlaku.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Poslední log ukazuje stále horší a horší regulaci. Ta nová váha dává opravdu málo. To je nová z obchodu nebo zapůjčená z motoru kde ukazovala správně. Akcelerace je prováděna na rovině ? To vše musíš napsat, jinak se tady budeme stále dohadovat.
Hlavní důvod proč auto nejede je podle záznamu na volnoběhu to, že bude nastavena příliš chudá směs (číslo volnoběžné dávky větší než 9 mg/H ). Je potřeba nastavit hodnotu kolem 3,5 mg/H. Slabá váha samozřejmě také prodlužuje akceleraci.
Čidlo tlaku v sacím potrubí bude dobré.
Pokud je nová váha dobrá /odzkoušená/, tak by to opravdu muselo přisávat vzduch mezi váhou a turbem.
Příště udělej log skupin 1,3,11 na čtyřku po rovině a stačí od 1500 do 3500 otáček. Po akceleraci zaznamenej také asi 3min. na volnoběhu a potom teprve ukonči záznam.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“