Stránka 2 z 3

Napsal: 01 bře 2017, 08:40
od Rayx
Gravitační ventil funguje jako vyrovnávač tlaku, aby nevznikal v nádrži podtlak při spotřebovávání paliva (jednoduše pouští vzduch do/z nádrže), navíc při obrácení auta má zajistit, že z nádrže přes něj nevyteče palivo. Modernější mrchy ho už nemaj demontovatelný, je součástí hrdla, sundavací je jen koncovka 895201890 ... Platí pro diesly.

Bezpečnostní ventil/gravitační ventil
Pro demontáž vyvléknout ventil nahoru z plnicího hrdla
Zkontrolovat průchodnost ventilu
ventil svisle: otevřený,
ventil nakloněn o 45 stupňů: zavřený
Zkusils ho profouknout? Je možný, že jeho odvětrávací koncovka bude ucpaná bordelem, co tam naházelo kolo, pokud auto nemá podběh/nadkolí, je to ten gumový díl s tvarem trychtýřku nasunutý na ventil, viz odkaz
https://www.google.cz/search?biw=1600&b ... Hx0yNhDQW0


Obrázek

A diesel pozici 12 nemá, ta platí jen pro benzíny, tato hadice jde od filtru s uhlím a je zasunuta do gravitačního ventilu, takže benzíny nejsou odvětraný volně do atmosféry tak, jako diesly ...

Obrázek
Obrázek

Napsal: 01 bře 2017, 08:46
od Rayx
Vici píše:nevím jestli náhodou ASZ nemá větší nádrž? Taky natankuju do prázdné v klidu 60+
Pokud je to 4x4, pak platí viz níže, nic jiného by u OI nemělo být, pokud jim (asi fa. Peguform) forma foukala nádrže stále stejně ...
objem včetně bezp. prostoru jinak expanzního/prostor odvzdušnění 74l, z toho je 63l využitelný pro tankování a z toho je 8l rezerva. Takže bezp. prostor by měl být cca 11l ...

Napsal: 01 bře 2017, 09:21
od Vici
ASZ je jen předokolka

Napsal: 01 bře 2017, 10:41
od favo
Já natankoval nejvíc cca 53 litrů jinak běžně 50 a to tam poslední litry cpu s přestávkama, ale třeba odvzdušňovací ventil na svém G4 nemám. :(

Napsal: 01 bře 2017, 10:49
od testasstreta
to Rayx,

gravitační ventil vyndám znovu a zkusím profouknout ve svislé poloze ale dle tvého popisu chápu že by spíš v nádrži astával podtlak a auto by se tedy mělo spíš zastavit než aby nešla natankovat nádrž. odvzdušnovací ventil zkusim zmačknout při dalším tankování akorát tim toho moc nezjistim protože vždycky se tam vejde více paliva když se ventil zmačkne takže stejně nepoznám co je špatně.

Napsal: 01 bře 2017, 10:58
od Rayx
Pokud po zmáčknutí čudlu v hrdle můžeš dotankovat víc, a odvětrání přes gravitační ventil funguje, asi je vše v pořádku. Maximálně, když už jsi jednou do nádrže mrknul, mrknul bych i podruhý, když bude prázdná. Třeba uvidíš víc ...
Jinak bych jezdil dál a neřešil, evidentně s tím zápasilo více uživatelů, myslím, že proces výroby nádrží asi nebyl zcela stabilní.
Jaký je to ročník?

Napsal: 01 bře 2017, 13:28
od testasstreta
Je to 2000 tzn. jeste predface

Napsal: 01 bře 2017, 13:50
od Rayx
Koukám, všechny OI předokolky měly až do 2008 jeden typ, a to 1J0201060DQ. Takže pokud odvzdušnění, jak větev pro gravitační/bezpečnostní ventil tak větev pro odvzdušňovací/expanzní ventil funguje a nejsou tanky plný "písku" ... tak nemůže být v ničem problém, než skutečném objemu té ktreré nádrže.

Napsal: 01 bře 2017, 14:47
od testasstreta
Tak sem vytahl gravytacni ventil a funguje jak ma. Tzn kdyz je ve vertikalni poloze tak ho krasne profouknu a kdyz je naklonen tak to kulicka uzavre. Pak sem dle tohoto navodu http://www.myturbodiesel.com/wiki/fuel- ... -audi-tdi/ vytahl odvzdusnovaci ventil a funguje take spravne tzn neprofouknu dokud nezmacknu tu packu no a nakonec sem fouknul pusou do privodu k odvzdusnovacimu ventilu a notmalne to profiuknu az to bubla v nadrzi. Takze jedine co me napada ze keca plovak. Vyjedu nadrz do sucha a uvidim...

Napsal: 01 bře 2017, 14:48
od arielohv
Hele, a co to pojmout obráceně, že když ti budík ukazuje prázdno, je tam ještě dost nafty. Mrkni do nádrže, když ti to ukazuje na budíku prázdnou nádrž. Možná ti to napoví!

Napsal: 01 bře 2017, 21:32
od testasstreta
Jj vsk to pisu ze ji vyjezdim a uvidim. Nebo jak rikas na budiku 0 a kouknout tam.

Napsal: 01 bře 2017, 22:41
od Skodylak
Co tankuješ za naftu? Nepění hodně? Já tankuju Diesel Top Q a nedařilo se mi natankovat plnou nádrž, ručička na budíku ukazovala na první čárku před plnou. Po delší době jsem natankoval Vervu Diesel a ejhle, po prvním vypadnutí tankovací pistole a lehkém dotankování budík ukazuje plnou nádrž.

Napsal: 02 bře 2017, 08:25
od NOVON
K tomu odvzdusnovacimu ventilu nadrze,co je na boku hrdla..Mam za to,ze pri tankovani neodvzdusnuje nic ne,resp. po vysroubovani vicka je uzavreny a aktivuje se az jak se vicko zasroubuje a potlaci do toho cudliku,ne?
Tak si myslim,ze pri tankovani se nadrz odvzdusnuje nejak jinak,necim jinym..

Napsal: 02 bře 2017, 08:28
od NOVON
Skodylak píše:Co tankuješ za naftu? Nepění hodně? Já tankuju Diesel Top Q a nedařilo se mi natankovat plnou nádrž, ručička na budíku ukazovala na první čárku před plnou. Po delší době jsem natankoval Vervu Diesel a ejhle, po prvním vypadnutí tankovací pistole a lehkém dotankování budík ukazuje plnou nádrž.
Nenatankuju plnou kdekoliv,ne jen treba na benzine.Trebas natankuju az vypne nekolikrat pistole,rucicka ukazuje plnou nadrz,pak jedu a v nadrzi se to nekolikrat prelije a rucicka ukazuje mene nez pred vyjetim z pumpy.

Napsal: 24 kvě 2017, 06:48
od NOVON
testastreta: Ahoj,vyresil jsi to nejak?Diky