Napsal: 12 pro 2018, 20:32
Delam si to sam jsem takovy samouk
auta me bavi
co berou za brzdy co netřepou volantem ?NOVON píše:Dělám v autodílech a mechoši berou v 90% ELRING..
slovacek.milos píše:Ty utahuješ hlavu vzduchem? To je přece ten nejdůležitější úkon, který děláš , když montuješ hlavu a musí se dělat s největší pečlivostí a zodpovědností..To jsem z toho blázen...A to co dělali staří mecháni v cizině bylo za krále klacka, blok musí být odmaštěný a perfektně suchý, stejně jako hlava, namontují se montážní kolíky /pokud to jde/ a těsnění se vyndá ze špecky těsně před montáží , nandá na blok a nandá se hlava. A pak se postupně utahuje podle foršriftu, čeká se tam, kde se má a vše se dělá ručně, aby byl cit. A dotažení hlavy se nepřerušuje, dokud není "obřad " dokončen. Pokud se přeruší, je vše špatně, protože poté neodpovídají požadované momenty..Samozřejmě "záleží jak leží" a co je to za motor, u některého člověk nepotřebuje ani návod, ale když to člověk ojebe, jak může vědět, v čem je poté chyba, když se něco vyvrbí? Právě ta suchost je důležitá a proto u neoplechovaného těsnění se pozná, že dobře drželo, když se musí staré "oškrabávat" nebo postříkat přípravkem na uvolnění, aby se nepoškrábal hliník..jericho-3 píše:Ještě nedávno jsem viděl borce, jak těsnění olejuje, utáhne půlku , že to dodělá zítra,
já osobně utahuju třeba ve dvě, ve čtyři a pak třeba ráno a v deset, věřím na vzduch
o tom oleji to jsem slyšel že prej se těsnění musí hodit do oleje že prej se připeče a drží, to by mě zajímalo jestli to někdo viděl nebo slyšel, prej to staří mecháni dělali běžně i v cizině se to tak prej dělá
jericho-3 píše:slovacek.milos píše:Ty utahuješ hlavu vzduchem? néééé jakože vzduch v těsnění který tam vlastně uvězníš, máš i hlavy které musíš povolit a pak znova utahuješjericho-3 píše:Ještě nedávno jsem viděl borce, jak těsnění olejuje, utáhne půlku , že to dodělá zítra,
já osobně utahuju třeba ve dvě, ve čtyři a pak třeba ráno a v deset, věřím na vzduch
o tom oleji to jsem slyšel že prej se těsnění musí hodit do oleje že prej se připeče a drží, to by mě zajímalo jestli to někdo viděl nebo slyšel, prej to staří mecháni dělali běžně i v cizině se to tak prej dělá
těsnění se máčelo dřív když to vyráběli z hadruslovacek.milos píše:
o tom oleji to jsem slyšel že prej se těsnění musí hodit do oleje že prej se připeče a drží, to by mě zajímalo jestli to někdo viděl nebo slyšel, prej to staří mecháni dělali běžně i v cizině se to tak prej dělá
dnešnímu těsnění to nic nedá- olej nenasaje Jarda S. píše:já si to právě ani moc nepamatuju z hadru, třeba na askonu 1,6 to jsem to těsnění nesl jak dvě kila banánů, pomerančů a pepsikoly, a ponořit ho do olejeslovacek.milos píše:
okdyž to vyráběli z hadrudnešnímu těsnění to nic nedá- olej nenasaje
![]()
zetory byly plechové,
já měl napáleno vělké množství kořky, přijel borec škrabka a berlínská modř a srovnal vše na tisíciny při větším požití možná jen na setinyale fachčilo to, byly to krásná leta
Nejvíce se berou RH-čka,pak Textar,Brembo,Bosch.Nelze takto obecně specifikovat,jak na které auto.slovacek.milos píše:co berou za brzdy co netřepou volantem ?NOVON píše:Dělám v autodílech a mechoši berou v 90% ELRING..