G4 špatně topí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Já bych to taky zkusil bez tahání topení ven, proč se s tím tak párat a navíc řešit klimu ;)

https://www.youtube.com/watch?v=n6GHmzr7uAI

https://www.youtube.com/watch?v=bxPMzzLmEuM


To fakt vymyslel trotl ... :D
https://youtu.be/zAhV8hJQpP4?t=394
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

favo píše: Proč se to doprdele nemůže posrat přes léto, když je venku teplo a nemusím se válet v garáži na zmrzlé zemi.
(wallbash)
Protože Murphyho zákony platí a navíc to klidně může bejt od jara, jen sis toho nevšim.
A výměna termostatu pomůže mnohem víc, než nějakej molitan.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ray, koukám že se volkswagen této choré myšlenky držel po několik generací vozů. Ať mi někdo kompetentní vysvětlí čemu by vadilo, kdyby ty klapky byly z plného materiálu, nebo kdyby byly jako u felicií z plastu zakončeného gumou kvůli těsnosti. Váha tu rozhodně při vertikálním umístění nehraje žádnou roli a i kdyby ano, tak existuje hliník.
Nic jiného než úmysl se v tomo hledat nedá, nejspíš počítali s tím, jak budou zákazníkům měnit celý tělesa topení jak na běžícím pásu a prachy se jen posypou.
To mi připomělo mojí otázku na adresu servisu škoda, čím a jak čistí zakarbonovaný vstřikovací trysky ? Odpověď byla ničím, rovnou se mění. Nevím jak moc mohu této odpovědi věřit, ale vůbec bych se tomu nedivil.

Lokotka, máš recht je to klidně možný a navíc jsem zjistil, že ten termostat jsem měnil snad tak před osmi možná devíti lety i když jsem si myslel, že jsem ho měnil při výměně hlavy, tak to v záznamech nemám a ani při přestavbě na chladiče z ARL.
Wahler tentokráte neměli, tak mi dali originál, tak snad nebude fungovat jako ta vodní pumpa. A propo, teprve včera mi přišlo vyjádření k té vodní pumpě a to že reklamaci uznávají.
Jinak podle posledního videa od Raye bych se do toho pustil klidně už tuhle zimu, pokud to půjde bez palubky dolů. Jen musím sehnat nějakou hliníkovou lepící pásku, určitě to bude lepší než nějaká fólie.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nemusel jsem zatím nikdy řešit, tak přímo neznám, proto ty odkazy na YT.
Ale myslím si, že ikdyby termostal fungoval správně, nebo otevíral i při vyšší teplotě, že ta děravá a tedy průchozí směšovací klapka nemá šanci zajistit, aby vzduch letěl správně skrz radiátor a nebral to zkratkou těmi ne malými otvory. To že dva a více let lítal ten molitan z výdechů je myslím dostatečný vodítko, aby sis udělal představu, jak to asi může u Tebe vypadat.
Taky nechápu, kdo to mohl takto vymyslet, jestli to třeba nebyl kaizen kvůli úspoře matroše=hliníku na těch klapkách v tísícových seriiích ... :D, nebo časovaný kurvítko, když víme, jak molitan po letech stárne a rozpadá se, často jistě navíc podpořeno různými sajrajty na čistění výparníku klimatizace netuše, že to urychlí rozpad ...
Pásky jsou různý, zkusil bych nějakej matroš třeba od izolatérů podkroví ;)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Jestli máš klimatronic tak to zkus dát naplno na teplo a vyzkoušet. Kdysi mi odešlo čidlo teploty vzduchu co je za topením a topilo to málo, protože to ukazovalo, že vzduch do kabiny jde 60C.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Chlapi hlásím se z garáže kdy jsem se pustil do výměny termostatu a jaký bylo moje překvapení když jsem vytáhl termostat zavřený, ale mezi dosedací plochu se dostaly zbytky lopatek původní vodní pumpy.
A to jsem se po opravě pumpy obával, zda ty zbytky lopatek ještě nenapáchají nějakou dodatečnou škodu, no a tady mám odpověď a nemusel jsem ani dlouho čekat jako v případě toho přetrženého řetězu olejového čerpadla.
Termostat je tak jako tak namontován nový, když už se to kuchalo, no a k těm klapkám, objednal jsem hliníkovou lepící pásku s odolností do 120°C, takže příští víkend asi vím co budu dělat.
A když už jsem v garáži a mám hotovo, tak si aspoň v autě vysaji. :D

Ano mám climatronic a vyzkouším, za to nic nedám, ale s ohledem na ty zbytky molitanu ve výdechách je asi jasný kde je problém.

Rayi a co je za problém s tím podlahovým ventilem?
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

favo píše: Rayi a co je za problém s tím podlahovým ventilem?
Já tu nic o nějakém podlahovém ventilu přece nepsal :o ... (rofl)

Máš na mysli toto?
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 08#1274008
Nevím přesně, o co by mělo jít, jestli něco z těch videí na YT, tak ukaž co přesně máš na mysli ;)

Jinak když jsi našel ten seklej termostat díky rozpadlý pumpě, chvilku to pojezdi ať máš referenci, že ty klapky si zaslouží te čas na rozebírání a přelepení.
Ad ta pumpa, kolik kusů jsi cca ještě nenašel? Aby sis to nemusel ještě zopakovat ...
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Jo jo mám na mysli ten V71 jak jsi o něm psal v tom odkazu.

Co se zbytku lopatek týká, tak něco je v termostatu, něco zbylo v lavoru a něco jsem zachytil v netkané textilií přes kterou jsem filtroval tu kapalinu než jsem ji nalil zpět. Při opravě pumpy jsem dával novou a měnit ji po dvou měsících mi přijde uchylný, tak šla zpět.
Budu doufat že si to za pár týdnů nezopakuji.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Obrázek
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Aha, překlep a záměna, přetlakové a místo podtlakové podlahové :D

Hele, V71 servo ovládá u Climatroniku klapky dvě, recirkulační/vnitřní okruh a pak vrchní, přetlakovou/omezovací, která se s vyšší rychlostí postupně přivírá, aby v autě nevznikalo rychlejší proudění a climatronic byl schopný udržet nastavenou teplotu. Krom toho, že to je větší nápor na to zpřevodování a spoj osička-kolo v V71, tak ta přetlaková/omezovací klapka dělá spíš jen problémy.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ta klapka se nechá vyndat po vytažení ovládacího kolíku/páky a ty dvě dirky pro osku pak zaslepit, podle mě to má lepší vliv na větrání interieru než s tou klapkou fungující ;)

Ad ten vyndaný termostat, nezdá se, že by mu ty malý částečky bránily v dovření a že by se to tedy neohřávalo, takže změnu komfortu asi nepoznáš do doby, než upravíš tu míchací u radiátoru. Ale jinak souhlas, v kapalině by nic volně plavat nemělo.
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Taky jsem si všimnul, že je v podstatě zavřený a to i se zbytky té lopatky, takže kdo ví zda s ním nějaký problém byl. Jen jsem si to pořádně prohlídnul až potom co jsem ho vyfotil.
Jen si říkám jestli při teplotě +3°C dokáže výměník tepla na který stále fouká studený vzduch, zabránit motoru se ohřát na 90°C.
Dnes cestou z garáže se motor ohříval celkem normálně, než jsem dojel na nejvyšší místo odkud už to bylo jen z kopce, pak jsem brzdil motorem, to mi teplota oleje začala zase klesat. Vystoupala asi na 73°C a pak klesala až k nějakým 63°C a když přišla rovinka a opět kopce, začala zase stoupat.
Ovšem z výdechů topení šel stále jen slabě vlažný vzduch. Za celou cestu 13km se motor neohřál ani na 80°C, uvidím jak se to bude chovat zítra cestou do práce.
Ještě že mám vyhřívání sedadel, aspoň některé části těla mám v teple. :D
No ještě jsem odstranil problém s pantem zadních dveří, snad konečně zmizí to protivný křupání za jízdy po nerovnostech.
Příští víkend pokračování.
Co se té omezovací klapky týká, tak tu zatím nechám být, nějak nepociťuji že by mi dělala nějaké problémy, ale díky za info.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nevím jak přesně to máš upravený, ale tohle je jasný, proto asi taky nehřeješ a nebo dokonce při deceleraci chladneš ;)
TDIfun píše:Zaprve to auto ma deaktivkvany EGR zadruhe i pri deceleraci cerpe vzduch ...
ad to Tvý ASZ s velkou spotřebou
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 33#1261833

všechno souvisí a nesmí se nic přehlídnout ;) No a výměník a řízení toku vzduchu kolem něj je druhá část.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3865
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Nemyslím si že se zahříváním by měl být nějaký problém. Jestli jedeš 13 km a u toho část i z kopce to se na 90 nezahřeje ani omylem. Já když měl tdi tak za celou cestu do práce -25 km na 90 nedostal ani omylem. Jedna věc co tomu pomohla byl bufik. Jestli ti to netopí zaměř se na ten radiátor a klapku. Máš klimatronic,sundej tu schránku u spolujezdce a pořádně překontroluj jestli se klapka studený teplý opravdu hýbe od dorazu po doraz. Ty serva taky rády odchází.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Rayi, jsem si toho vědom, ale už je to hodně let co si s tím FUN hrál, ale největší problém je jak píšeš to topení, protože mi vždy stačilo dostat se s teplotou na 50°C a už jsem v autě cítil slušný teplo, ale nyní nestačí ani 70°C.
Bufík si postavil hlavu už před dvěma roky, krom toho že ho mám v práci rozebraný na prvočinitele a kompletně vyčištěný hledám důvod proč do něj dál sypat prachy a doufat že bude chvíli fungovat a nebo raději koupit jiný po opravě.
Navíc je v něm jeden zalomený šroubek a nemám možnost jej odvrtat a kupovat nový těleso spalovací komory se mi za ty jejich ceny nechce, když nevím jestli ten krám bude po složení fungovat.

Tome, chystám se na to příští víkend jakmile mi dorazí hliníková páska.
Jinak ještě loni jsem neměl problém si v autě dobře zatopit po cca 10km jízdy.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jasný, tak snad se operace klapka povede ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“