Je možná pravda, že ty novější Renaulty už nejsou taková katastrofa, jako byla auta, co tu jezdila před pár lety. Taková Laguna 2 2,2dCi je auto pro masochisty, na tom se rozpadalo snad úplně všechno. Asi nebude náhoda, že Laguna byla přejmenována na Talisman

Ono pohled pod kapotu na motor 1,9dCi už mnohé napoví - plastová klapka zkroucená po pár km, nebo ten vzduchový minifiltřík a další, víc šetřit už snad ani nešlo. Rozpadlé šály na motorech 1,5dCi nebyly jen tu a tam, jednu dobu jsme na to prodávali turba jak na běžícím páse - všechna vydřená hřídel + ložiska = rozpadlé šály. Měl jsem s tím i konflikt ve zdejším autorizáku, trochu jsem v tom vrtal a dozvěděl se, že Renault vydal instrukce, aby dealeři za každou cenu popírali tyto chronické problémy, což je docela hustý. A když se na tom neřešily šály, tak problémové vstřikování Delphi, pamatuju ty nářky majitelů, že mají na 100tkm už třetí sadu vstřikovačů.
Na těch novějších autech není sice poruchovost tak tristní, ale za to některé práce stojí za to - třeba Trafic 2,0dCi rozvody znamená sundat nárazník a klimakopresor, na 1,6dCi kvůli demontáži vany nejdřív převodovka ven a další "chuťovky". Teď jsme tu měli Vito na 100tkm prasklý řemen příslušenství, je to docela zajímavé, ale stát se může, nicméně výměna je taky za odměnu, a na rozvody musí motor nejspíš ven, jinak si to neumím představit. Takže ty žárovky na Scenicu jsou ještě krásná práce
