Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Nesmí to být v nouzi jinak omezí palivo a teplotu neudělá.Po vstřik je v bloku hodnodnot jedná se o dodatečný vstřik až za horní ůvratí aby se palivo dostalo až na kat a tím pokud funguje nastartuje teplotu pro regeneraci.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Jop, neorigo. Velké zaplnění sazí je tam tam teď (cca 25g) a 0.30g popílku, jelikož se to vynulovalo. Nemůžu se zbavit těch 25g, což je problém proč to nejede. To ostatní si pohlídá senzor tlaku beztak.
Nebo myslíš navýšit ten popílek, kterej se běžně nevypaluje?
EDIT: ale jak to dostanu z nouze, když není žádná chyba v jednotce a ta nouze je kvůli vysokým hodnotám sazí? A abych se jich zbavil, tak potřebuju zregenerovat ale to nejde?
Nebo myslíš navýšit ten popílek, kterej se běžně nevypaluje?
EDIT: ale jak to dostanu z nouze, když není žádná chyba v jednotce a ta nouze je kvůli vysokým hodnotám sazí? A abych se jich zbavil, tak potřebuju zregenerovat ale to nejde?
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Jednoduše. Nastavíš vyšší množství nespalitelného popílku, pak ti saze klesnou pod mez kdy to jde vypálit.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Aha, to jsem nevěděl, myslel jsem že nespalitelný popílek nemá na kalkulaci sazí žádnej vliv. Myslel jsem že ta kalkulace se dělá na základě rozdílu tlaku. Jak potom filtr bude vědět co je realita?
Nicméně 25g je furt mez která jde vypálit, dokonce by se to někde kolem 24g mělo pouštět automaticky a odpočítavat.
Docela mě ale zajímá co se stane když nastavím třeba 20g popílku.
Nicméně 25g je furt mez která jde vypálit, dokonce by se to někde kolem 24g mělo pouštět automaticky a odpočítavat.
Docela mě ale zajímá co se stane když nastavím třeba 20g popílku.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Jo těch 25g by mělo jít v ještě pohodě vypálit. A co ti to teda dělá? Zapneš regeneraci pak dle pokynů sešlápneš brzdu pak prošlápneš plyn a zvednou se otáčky. Zaplnění neklesá, nebo to tu regeneraci ani nepustí? Teploty při regeneraci jsou na těch třech čidlech jaký?
EDIT: jo ted jsem i přečetl pořádně první příspěvek. To spíš vypadá na to že se v něm nedokáže vytvořit teplota, to mívají DPF po výplachu benzínem. Koukni na ty tři teploty kolik to ukazuje při regeneraci.
EDIT: jo ted jsem i přečetl pořádně první příspěvek. To spíš vypadá na to že se v něm nedokáže vytvořit teplota, to mívají DPF po výplachu benzínem. Koukni na ty tři teploty kolik to ukazuje při regeneraci.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
On ten kolotoč vznikne právě kvůli jinému protitlaku nového dpf protože novej origo má jiné protitlaky než neorigo a tím se ten výpočet ovlivní jednotka se pak snaží vypalovat něco co tam není a protitlak neklesá.Proto někdy pomůže ji zadat zaplnéni toho nespalitelného popílku pak se protitlak ve výpočtu zvýší a jednotka se ho nesnaží regenerovat až do protitlaku nového filtru.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Jirka: Přesně tak. Dám login, základní nastavení, regenrace na místě. Spustí se regenerace, otáčky se drži cca 1500-2000 a auto kouří bíle. Všechno tak jak běžne regenerace funguje. Zaplnění ale vůbec neklesá, naopak mírně přibývá. Teploty jsou na regeneraci dost nízký. Za turbem je cca 250°C, v DPF tak 170 az 190°C. Což je zhruba o 350 až 400°C míň než bych chtěl. Jediný kde mi velice pomalu klesaly hodnoty bylo při jizdě na dálnici s vyvolanou regenerací za jízdy. Za zhruba 130km se mi podařilo vypálit z 25g na cca 22.5g…
Pravděpodobný problém jsou nízké teploty pro regeneraci. Důvod ale nevím.. Regenerací jsem dělal několik a vím, že během 20 minut to z 24g na 5 dostaneš. Tady ani prd. Ta procedura jako taková ale běží a spustit jde.
Edit: geo aha ok, to by dávalo smysl. Nepomohla by teda adaptace snímače tlaku, i když nebyl měněnej? Že by si to načetlo hodnoty z tohohle filtru?
Pravděpodobný problém jsou nízké teploty pro regeneraci. Důvod ale nevím.. Regenerací jsem dělal několik a vím, že během 20 minut to z 24g na 5 dostaneš. Tady ani prd. Ta procedura jako taková ale běží a spustit jde.
Edit: geo aha ok, to by dávalo smysl. Nepomohla by teda adaptace snímače tlaku, i když nebyl měněnej? Že by si to načetlo hodnoty z tohohle filtru?
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Pokud ukazuje co má tak se nic nezměni hodnoty jsou uložené v jednotce a pokud ji to nesedí příjde hláška.Pokud ale kouří při regeneraci tak bude asi kat KO.Proto většina servisů neorigo nemontuje nefungujou a pokud nemáš ani ten origo tak i ve značce budou chtít o hodně víc peněz.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Ok, neřikám, že to není možný, ten kat může bejt blbě. Proč je ale teplota už za turbem tak nízká? To pak nemá ten kat šanci ani něco dokázat když se ani nemá od čeho nahřát. Nebo ta hodnota asi špatnýho protitlaku blokuje to zvednutí teploty, i když ta procedura běží?
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Dej sem závadu i s upřesnéním.Některé hlášky vymažeš až po výměně filtru a ještě si to jednotka ověří pokud ji to nesedí znovu to zablokuje.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
To jo. V jednotce ale není uložená jediná chyba…
Svítí jenom kontrolka DPF. Nesvítil MIL a ani nebliká žhvení. Pouze DPF a na maxidotu hláška “Filtr pevných částic, návod k obsluze”.
Přesto auto nejede plným výkonem.
Svítí jenom kontrolka DPF. Nesvítil MIL a ani nebliká žhvení. Pouze DPF a na maxidotu hláška “Filtr pevných částic, návod k obsluze”.
Přesto auto nejede plným výkonem.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
A nesahal někdo do sw?
Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF
Co vím, dle majitele, tak před lety někdo vypínal EGR v jednotce. Akorát není fyzicky zaslepenej. Co tak vím tak na 1.6 pak může DPF odcházet rychleji, ale i tak by mělo fungovat všechno normálně
Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF
No to je ale podezřelé a záleží na tom jak to vypnul na to ti odpoví spíš někdo kdo se ůpravou zabejvá ale pokud je to ůprava typu vypnu vše tak to bude asi i tvůj problém.Zkus mu odpojit něco kolem dpf zda se zobrazí hláška.
Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF
Zkusím. Minimálně tam svítila chyba teplotního čidla za filtrem DPF, protože se kvůli tomu to čidlo měnilo. Celý to auto je divný..