Stránka 2 z 4
Napsal: 02 led 2008, 13:02
od MirekX
u dnešních motorů už se opravdu nemusíme bát blbýho mazání a chlazení. Většinou nevyřazuju, ale jsou kopce, kde to dělám (Ždírec n.D. - Chrudim) to jsou táhlá klesání, kde když není provoz, tak se auto bez kvaltu kulí samospádem kolem 110km, když zařadím, tak musím lehce přidat, abych tu rychlost udržel. Ale jak mám brzdit, tak samo zařazeno. Destičky mám vepředu přes 85tis a jsou za půlkou životnosti, těch 150tis není nereálných, když vezmu, že mám 2tuny a dost jezdím s nebržděným vlekem...
Napsal: 02 led 2008, 13:06
od warhead_cz
uz pro ten pocit ze na me palubak sviti nulovou spotrebou zasadne s kvaltem

Napsal: 02 led 2008, 13:45
od Bugs.Bunny
Já z kopce také nevyřazuji a před křižovatkou podřazuji, protože je to pohodlnější a lepší pro motor, ale 150 000km mi nevydrží ani kotouče.

Napsal: 02 led 2008, 17:02
od de-nitro
zadarmo z kopce jezděj jenom motory s řj u těch starejch tam de volnoběžná dávka
Napsal: 02 led 2008, 21:51
od Proctor
Já pro jistotu neřadím vůbec

Napsal: 03 led 2008, 22:29
od Ivo
A to som si nikde nevšimol,že by ste spomenuli, že na ten kopec je treba sa vyškriabať čo motor "potrápi", potom začne klesanie a ešte si ani neochladí telo a už mu dáš pauzu. Nemyslím si že by to motoru prospievalo.
Osobne - nevyraďujem a ku križovatke podraďujem.

Napsal: 03 led 2008, 22:37
od MirekX
no jo, ještě by se dalo vyřadit a chcípnout motor. (to bylo asi myšleno) Z hlediska spotřeby a opotřebení motoru ideální. Na ECO RALLIE používaná věc, v provozu bych to teda neriskoval... i když posilovač řízení se oželí a na 3 zabrždění by tam měl podtlak taky zbejvat..... ale tohle teda dělat nebudu..

Napsal: 04 led 2008, 01:54
od xxxmisko
Jirass píše:Podle mě je to blbost, to pak vypínáš motor na každý křižovatce? Nic mě nenapadá, proč by to mělo vadit motoru. Jedině za studena nebo to málo dobíjí, ale jestli je tu nějakej odborník, kterej ví víc, rád se poučím.

chcel by som vidiet, ako vyzera to tvoje auto. Prednedavnom bol u mna clovek, ktory vyradoval, kde sa dalo, vypinal motor a potom znova startoval /aby usetril ked siel z kopca/. To auto je totalny srot. Osobne si myslim, ze kde je turbina, tak tam by sa malo vyradovat len pri zastaveni a nie niekde jazdou z kopca... Samozrejme neplati to, ked idete po dlhej jazde - tam treba nechat trochu vyklepat na volnobeh.
Uvediem priklad, ako sa da spolahlivo znicit TDi. Treba vyradovat na kazdom kopceku, rovinke, po jazde treba hned vypnut motor - aby nahodou nezralo atd. Proste je toho vela a ked uz raz odjebes TDi motor, potom si uz das pozor...
Napsal: 04 led 2008, 21:10
od Jirass
xxxmisko píše:Jirass píše:Podle mě je to blbost, to pak vypínáš motor na každý křižovatce? Nic mě nenapadá, proč by to mělo vadit motoru. Jedině za studena nebo to málo dobíjí, ale jestli je tu nějakej odborník, kterej ví víc, rád se poučím.

chcel by som vidiet, ako vyzera to tvoje auto. Prednedavnom bol u mna clovek, ktory vyradoval, kde sa dalo, vypinal motor a potom znova startoval /aby usetril ked siel z kopca/. To auto je totalny srot. Osobne si myslim, ze kde je turbina, tak tam by sa malo vyradovat len pri zastaveni a nie niekde jazdou z kopca... Samozrejme neplati to, ked idete po dlhej jazde - tam treba nechat trochu vyklepat na volnobeh.
Uvediem priklad, ako sa da spolahlivo znicit TDi. Treba vyradovat na kazdom kopceku, rovinke, po jazde treba hned vypnut motor - aby nahodou nezralo atd. Proste je toho vela a ked uz raz odjebes TDi motor, potom si uz das pozor...
Když jedu z Prahy po dálnici na Plzeň, je tam pár sešupů, kde to nahoře rozjedu na 150km/h a jedu celej kopec dolu, minimálně dva kiláky to bude a řadím znova až dole. Nechápu, proč bych měl celou cestu brzdit motorem a v polovině klasání znova přidávat plyn

A rozhodně motor nevypínám, tos vyčetl kde??? Trošku se vzpamatuj, než začneš někoho napadat!!! Chtěl bych vidět tvoje auto, plnej plyn i na červený na křižovatce

Napsal: 04 led 2008, 23:40
od Kornout
No nevím, jak je to s tím šetřením, ono udržovat rychlost z táhlého kopce se zařazeným kvaltem nebude zas až takový rozdíl o proti tomu volnoběhu, palubák uakzuje spotřebu do 2l/100km.
Hlavně nechápu, co tento příspěvek dělá v sekci zvyšování výkonu

Napsal: 05 led 2008, 17:56
od warhead_cz
no volnobeh taky zpomaluje jenom min

rozhodne volnobeh jenom na cerveny at se svina neflaka

Napsal: 05 led 2008, 18:01
od Tomáš Jochman
Nemyslím, že je zásadní rozdíl mezi občasným vyřazením kvaltu (tam kde to jede samospádem stejně jako pod plynem) a tím že se ve městě zastavuje na červenou každých třeba 20 s. V obou případech motor na provozní teplotě běží na volnoběh. Je bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
Napsal: 05 led 2008, 23:03
od alek
Ajaj, koukám, že se ta akademická debata nějak přiostřuje. Jízda s kopce na neutrál se tady už kdysi řešila:
http://dieselpower.cz/forum_old/viewtop ... =5&t_id=99
V posledním příspěvku to tam tenkrát myslím velmi trefně shrnul Origoš...
Nejsem žádnej odborník, ale myslím, že jízda na neutrál (se zahřátým motorem) má na životnost motoru, v porovnání například se studenými starty, zanedbatelný vliv. Spíše bych se tedy poohlédl po nezávislém topení.
Napsal: 06 led 2008, 00:22
od Slavkov
Tomáš Jochman píše: ...bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
... meziplyn Ti nic neříká?
Napsal: 06 led 2008, 10:00
od Vecernicek
Slavkov píše:Tomáš Jochman píše: ...bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
... meziplyn Ti nic neříká?
mezi plyn ani tak né, ajko přidání plynu a vyrovnání otáček motoru vs hnacíhřídel převodovky tak aby došlo k minimálnímu prokluzu spojky.
pod pojmem meziplyn si vybavím řazení u autobusu kdy sešlápneš spojku, vyřadíš pustíš spojku přidáš plyn, pustíš plyn, šlápneš spojku, zařadíš pouštiš spojku.