zlobivá automatická převodovka Passat

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

ajdl píše:Mám 5-ti stupňovou.Zas dávat 750 x 9 = 6750,-za VW olej se mi jeví trochu moc,navíc mi po telefonu chlapík převodovkář řekl,že je to tahání peněz z kapsy zákazníka,že by mi dali to samé,jen v jiné piksle a 4X dráž :x
Kupoval jsem ve VW na doliti 1l oleje a stalo to do 400kc, mozna i do 300kc.
VW Passat 3C 2008 BMP
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

ajdl píše:Mám 5-ti stupňovou.Zas dávat 750 x 9 = 6750,-za VW olej se mi jeví trochu moc,navíc mi po telefonu chlapík převodovkář řekl,že je to tahání peněz z kapsy zákazníka,že by mi dali to samé,jen v jiné piksle a 4X dráž :x
synovec dela v servise a menili olel v a.prevod. u bmw730D koupili olej presne podle specifikace a auto radilo nahov.. tak nakonec museli do bmw koupit origo a najednou to radilo spravne,takze nekdy to asi jinak nejde nez koupit drahej (wallbash)
Uživatelský avatar
thejackal
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 26 kvě 2006, 21:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od thejackal »

....
Naposledy upravil(a) thejackal dne 02 čer 2006, 19:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ajdl
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 17 kvě 2006, 21:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od ajdl »

takže ohřát na provozní teplotu,sundat vanu,vypustit olej,vyčistit filtr a všechno zpátky?toť vše?
Uživatelský avatar
thejackal
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 26 kvě 2006, 21:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od thejackal »

ajdl píše:takže ohřát na provozní teplotu,sundat vanu,vypustit olej,vyčistit filtr a všechno zpátky?toť vše?
Naposledy upravil(a) thejackal dne 02 čer 2006, 19:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ajdl
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 17 kvě 2006, 21:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od ajdl »

říkáš výměna za 500,- já kupoval v Autodonthu BP Autran DX III (pasuje i do serva) podle jejich katalogu na VW za 190,-/litr a na první náplň tam byl údaj 9 litrů,pozdější 3,2 litry.Co je tedy pro mne směrodatné?Dík
carlos01
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 27 črc 2006, 07:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Příspěvek od carlos01 »

ajdl píše:Mám 5-ti stupňovou.Zas dávat 750 x 9 = 6750,-za VW olej se mi jeví trochu moc,navíc mi po telefonu chlapík převodovkář řekl,že je to tahání peněz z kapsy zákazníka,že by mi dali to samé,jen v jiné piksle a 4X dráž :x
čus pasáťáci, mám pašíka už od r.2002 a teprve před několika dny (LOL) jsem na netu narazil na tohle super forum. Myslím, že už mám taky dost zkušeností s různými opravami a všechno si dělám sám. Mám B5 81kW AFN 4 st.automat. Chtěl jsem jen dát pár informací k oleji do aut.převodovky. Je naprostá blbost pokud Vám někdo tvrdí, že je tam celoživotní náplň. Kdo chce at tomu věří. Pak se bude divit, až půjde na GO převodovky za cca 35000. Jinak do 4st automatu dávám vždycky 6l a je to celkem jedno, jaký olej tam dáte. Musí ale splňovat normu Dexron III. Nutná je rovněž výměna filtru.Samo že je nejlepší tam dát to co tam bylo před tím a při pravidelných výměnách po 60000km nemusíte vůbec proplachovat. Oleje se pohybují od 190,-Kč/litr. Pokud si ho vemete v servisu VW, tak počítejte opravdu s cenou kolem 750,-Kč/l. A to ho nakupují cca 160,-Kč/l bez DPH !!!!!!!! :? . Pokud by měl nekdo zájem o kontakt přímo na dovozce oleje, na SZ mu ho napíšu. ;)
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

A ako si zistil, že olej musí spĺňať špecifikáciu Dexron III? Podľa mňa a podľa DP :) to musí byť ATF G 052 162. Nič iné ako doporučenú náplň by som tam nedal. Automat je príliš zložitá a citlivá vec na to, aby som experimentoval a šetril na oleji. (analógia s olejmi pre PD-jednoznačne treba dať to čo výrobca doporučuje a nešpekulovať). Ale každý má právo dať si tam čo chce... len potom je blbé po niekom takom to auto kúpiť. Výmena po 60 000 je zbytočná, stačí menej často, ale to už každý ako chce. Ak má niekto záujem o MNOŽSTVO skúseností a informácií o týchto automatoch, doporučujem američanov- www.tdiclub.com venujú sa aj rôznym úpravám týchto automatov a skúseností majú v porovnaní s nami podstatne viac.
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

VW i servisy v USA ( a ti by o tom meli vedet, kdyz auta maji jen automaty) tvrdi, ze napln je celozivotni a pouze se doleva.
VW Passat 3C 2008 BMP
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Ale "celoživotná" môže znamenať napríklad 150 000km, nejaká projektovaná životnosť prevodovky a auta ako celku. Neznamená to že životnosť je nekonečná, 500 000km alebo milión. Auto je navrhnuté len na nejaký počet km. To že niekto najazdí 500 000km je prekročenie životnosti. Pred asi dvomi rokmi o tom bola nejaká automobilová relácia v TV a bol tam príspevok asi v takomto zmysle: "Automobilka FIAT vyvinula nový motor, ktorého projektovaná životnosť je až 250 000km, čo je viac ako u konkurencie". Olej v automate je dobré meniť, po nejakých 100 000km alebo max 200 000km. Olej stráca svoje vlastnosti, prepaľuje sa, zanáša sa odretými nečistotami z lamiel (v automate sa na rozdiel od manuálu "niečo" derie) a prísady zabezpečujúce pružnosť gumových tesnení, napríklad lamelových spojok strácajú účinnosť. To má za následok rýchlejšie opotrebovanie lamiel, lebo vplyvom postupného znižovania tlaku na lamely (olej uniká do vane prevodovky netesnosťami okolo tvrdnúcich tesnení lamelových spojok a bŕzd) tieto viac preklzujú. Filter sa tiež stále viac zanáša nečistotami. Nový originálny olej ATF má byť číry žltý, postupne tmavne. Ak pri výmene je tmavší, medový, je to ešte OK, ale ak sa to preženie tak býva čierny a niekedy smrdí spáleninou- znamená že nejaká lamela to má už za sebou.
elit
Přispěvovatel
Příspěvky: 392
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od elit »

Alex píše:Ale "celoživotná" môže znamenať napríklad 150 000km, nejaká projektovaná životnosť prevodovky a auta ako celku. Neznamená to že životnosť je nekonečná, 500 000km alebo milión. Auto je navrhnuté len na nejaký počet km. To že niekto najazdí 500 000km je prekročenie životnosti. Pred asi dvomi rokmi o tom bola nejaká automobilová relácia v TV a bol tam príspevok asi v takomto zmysle: "Automobilka FIAT vyvinula nový motor, ktorého projektovaná životnosť je až 250 000km, čo je viac ako u konkurencie". Olej v automate je dobré meniť, po nejakých 100 000km alebo max 200 000km. Olej stráca svoje vlastnosti, prepaľuje sa, zanáša sa odretými nečistotami z lamiel (v automate sa na rozdiel od manuálu "niečo" derie) a prísady zabezpečujúce pružnosť gumových tesnení, napríklad lamelových spojok strácajú účinnosť. To má za následok rýchlejšie opotrebovanie lamiel, lebo vplyvom postupného znižovania tlaku na lamely (olej uniká do vane prevodovky netesnosťami okolo tvrdnúcich tesnení lamelových spojok a bŕzd) tieto viac preklzujú. Filter sa tiež stále viac zanáša nečistotami. Nový originálny olej ATF má byť číry žltý, postupne tmavne. Ak pri výmene je tmavší, medový, je to ešte OK, ale ak sa to preženie tak býva čierny a niekedy smrdí spáleninou- znamená že nejaká lamela to má už za sebou.
Jenomze, ja u toho sveho nemam lamely, ale menic.
VW Passat 3C 2008 BMP
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Lamiel tam máš niekoľko desiatok. Menič tam máš samozrejme tiež. Lamely sú radiace členy, ich ovládaním meníš prevodový pomer planétového prevodu. Menič je tam v úlohe ako u manuálu spojka + zvyšuje točiaci moment motora.

A v meniči samotnom je tiež lamela. To je tá LOCK-UP premosťovacia spojka. Je elektrohydraulicky ovládaná, tak ako všetky brzdy a spojky v automate.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No vida, pěkná debata o automatech :)
Měním motor v B5 AHU a 4st. automat.
Mám ale problém s tím, že když se povolej trubky co vedou od převodovky do chladiče tak trochu oleje vyteče.
Měl by někdo radu jak poté olej doplnit na správnou hladinu.
Olej co se vylil jsem zachitil, v trubičkách ho bylo cca 2.5 deci, ale kdo ví kolik je ho ve skutečnosti v převodovce...
Dík moc Tom
karel polacek
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 11 úno 2006, 18:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od karel polacek »

A neměl by někdo schema rozkreslené převodoky 5 stupnu tiptronic??
Alex
Přispěvovatel
Příspěvky: 740
Registrován: 23 led 2006, 23:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Alex »

Množstvo oleja treba doplniť presne ako má byť, u automatu je to dôležité. Ak je málo alebo veľa oleja, zle to radí. Bohužiaľ neviem ako u Tiptronicu, ale niekto bude mať DP od Superba alepo Passata a tam to bude. Ak sa nikto čo by sa s tebou podelil nenájde, hľadaj na nete- link som tu už dával, určite to tam je.

Schému Tiptronicu aj s nejakým pokecom mám, daj email a pošlem ti to.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“