Stránka 2 z 3

Napsal: 18 pro 2010, 20:02
od eagle010
epic je po repase ale pri tomto aute ja uz neverim nicomu :x

Napsal: 20 pro 2010, 19:58
od baloo2009
Pani, ked doblo 1,9 d cerpadlom lucas vypisuje snímac rotoru, OKAMZITE vymena cerpadla. Neoplati sa cerpadlo davat opravovat, je to strata casu a penazí, ajtak sa to skoncí vymenou cerpadla, bud novy alebo pouzity ale dobry. Tie cerpadla su neopravitelné. Vlastná skusenost. Netvrdím, v niektorych prípadoch sa najdu hrdzave kontakty, hnile kable, ale vacsinou za vsetkom stojí cerpadlo. Nechapem naco tam davali tento typ cerpadla. S klasickou boschkou by to bolo super voz.

Napsal: 20 pro 2010, 20:47
od eagle010
to mi ani nehovor vygrcal som 1300eur za repas a co teraz vraveli ze na stolici to bolo a pekne to fungovalo ale ked som to nahodil konecna zase to iste mna z toho asi slahne (LOL)

Napsal: 20 pro 2010, 21:16
od origoš
Je to tak. Taky jsem se s tím zlobil. Bylo to ve značkovém servisu, oprava čerpadla za 15 000 a stejný problém. Nakonec jsem slavnýho Epica vyhodil a dal tam mechanického Bosche z Regaty. Musel jsem ho dát to delšího futrálu, předělat řemenové kolo a je po problému. Samozřejmě i plyn na lanko. Tady opravdu udělali soudruzi někde zásadní chybu. Moje rada zní: Zpátky na stromy.

Napsal: 24 pro 2010, 20:13
od baloo2009
Teraz nedavno majitel mal zaujímavy zažitok s doblom, rano nastartoval, motor isiel akoby na 3 valce, dymu viac nez dost, akceleracia minimalna,no radsej s tym neisiel nikam. Zdalo sa mu ze je slaba baterka, dobil ju a auto islo v poriadku. Po case zase to iste, nabíjacka, zase ide. Po meraní sme zistili, ze ked ma baterka okolo 12,2V motor ide nepravidelne,ak je napatie vačšie ide v poriadu. Prekontrovali sme kontakty, ukostrenie,vsetko-vsetko, vysledny efekt nulovy. Po vymene baterky vsetko ok. Povodnu baterku namontoval do benzinackeho dobla, tam je vsetko ok. Asi tie dizlaky S lucas EPIC su najnevydarenejsie motory fiatu.

Napsal: 13 led 2011, 16:22
od eagle010
baloo aky je postup pri prerabke toho lucasa na boscha daj sem nejake info blizsie diky moc

Napsal: 02 bře 2011, 11:47
od kodajz
baloo2009 píše:Teraz nedavno majitel mal zaujímavy zažitok s doblom, rano nastartoval, motor isiel akoby na 3 valce, dymu viac nez dost, akceleracia minimalna,no radsej s tym neisiel nikam. Zdalo sa mu ze je slaba baterka, dobil ju a auto islo v poriadku. Po case zase to iste, nabíjacka, zase ide. Po meraní sme zistili, ze ked ma baterka okolo 12,2V motor ide nepravidelne,ak je napatie vačšie ide v poriadu. Prekontrovali sme kontakty, ukostrenie,vsetko-vsetko, vysledny efekt nulovy. Po vymene baterky vsetko ok. Povodnu baterku namontoval do benzinackeho dobla, tam je vsetko ok. Asi tie dizlaky S lucas EPIC su najnevydarenejsie motory fiatu.
Jako bych popisoval Doblo od ženy. Ten samý problém. V zimě bylo auto pořád na nabíječce. Pak se přidaly problémy se žhavením, blikala kontrolka. Vyměnil jsem žhaviče za Bosch a problém furt. Tak jsem na zkoušku vyměnil žhav.relé, problém furt. Kabeláž jsem kontroloval, snad úplně vše. Pak ze zoufalství jsem kleštěma trochu scvaknul trubičkové kontakty co se nasazují na žhaviče a najednou bylo vše v pořádku, dokonce i ranní starty nejsou tak dramatické (3 válce a dým) Takže půl zimy jezdím na betrii bez dobíjení :-) žhavení nebliká, nechápu nic :-)

Napsal: 02 bře 2011, 17:40
od jericho-3
Jo, moje řeč, někdy zůstává rozum stát, že si člověk říká, zda se mu ještě rozběhne.. :)

Napsal: 02 bře 2011, 20:22
od origoš
Epic Nanic.

Napsal: 15 srp 2012, 09:47
od kodajz
origoš píše:Je to tak. Taky jsem se s tím zlobil. Bylo to ve značkovém servisu, oprava čerpadla za 15 000 a stejný problém. Nakonec jsem slavnýho Epica vyhodil a dal tam mechanického Bosche z Regaty. Musel jsem ho dát to delšího futrálu, předělat řemenové kolo a je po problému. Samozřejmě i plyn na lanko. Tady opravdu udělali soudruzi někde zásadní chybu. Moje rada zní: Zpátky na stromy.

Z Regaty 1,9D ? TD asi ne, že? Třeba s Peugeot 306 1,9D by tam nešlo? (mám ho doma) Trysky si nechal origo? Bylo potřeba prohodit trubičky ke vstřikům? Kabeláž z origo čerpadla se ti pak houpala v motoru? řídící jednotka tam pak musí zůstat? Díky za rady a odpovědi, asi budu předělávat čerpadlo na Doblu.

Mohl bys prosím nafotit z různých stran předělávku? Jak ten delší futál vypadal, jak si předělal drážkové kolo atd? Díky moc za pomoc.

Napsal: 15 srp 2012, 09:59
od jericho-3
A přitom Rada v Soběslavi sebejistě tvrdí , že Lucas Epic opravuje a že byly i na MBenz a tam byly spolehlivé...Já jak vidím z mechaniky koukat dráty, mám chuť to hned vytrhnout a zahodit..Ale lidi jsou nepoučitelní, měl jsem ho měnit u P 2,1 TD za Bosche, ale majitel pak volal, že sehnal jiné...origo. Tak se ho ptám, a je dobré..? Asi jo, je jen za desítku..Tak mu říkám, ať ti ho tam taky namontuje... :o

Napsal: 11 zář 2012, 09:14
od kodajz
Origoši, prosím tě, vyfoť, nebo aspoň trochu načrtni tvé řešení zástavby mechanického čerpadla v Doblu 1,9 D. Musím taky Lucase vyměnit. Díííík

Napsal: 28 lis 2012, 07:10
od kodajz
tak dnes ráno Doblo 1,9D po odjetí asi 10 km najednou chcíplo a nejde nastartovat. Nechal jsem ho odstavené a za hodku ho zkusím znova nastartovat. Odpoledne s ním zajedu na diagnostiku. Podle všech zkušeností to vypadá na čerpadlo Lucas.

Napsal: 28 lis 2012, 08:42
od origoš
Origoši, prosím tě, vyfoť,
To auto už je buhví kde, tak to vyfotit nemohu. Čerpadlo jsem použil z Regaty 1,9D, ale střeva jsem přehodil do jiného futrálu s delší hřídelí, leželo v regále, ale z čeho bylo nevím. Do díry, která čerpadlo středí v bloku jsem vysoustružil redukční kroužek, který je s přesahem naražen do bloku. Rozvodové kolo nepasuje a tak k němu jsem udělal redukci. Potom jsem ještě musel udělat plynový pedál na lanko, použil jsem z Felicie a musel jsem udělat na něj držák. Aby nesvítila kontrolka motoru, tak stačí přerušit drát, od jednotky k přístrojovce. Blbá práce, protože je všude málo místa. Jezdilo to a startovalo parádně, ale dalo to hodně práce. Podruhé už bych to neabsolvoval.

Napsal: 28 lis 2012, 08:59
od kodajz
díky za info. Kdysi jsem s kámošem předělával Lucase na Berlingu 1.9D 2004 na Bosch ze ZX 1.8D. Vyžadovalo to taky podobné úpravy jaké popisuješ. Bylo tam ale kolem hodně místa. Doblo má výrazně méně :-(
Odpoledne zajedu na diagnostiku a jestli to bude snímač otáček v čerpadle, tak to čerpadlo vyhodím a šupnu tam něco jiného. Dám zas vědět jak jsem dopadl na diagnostice.