Stránka 2 z 3
Napsal: 18 pro 2010, 20:02
od eagle010
epic je po repase ale pri tomto aute ja uz neverim nicomu

Napsal: 20 pro 2010, 19:58
od baloo2009
Pani, ked doblo 1,9 d cerpadlom lucas vypisuje snímac rotoru, OKAMZITE vymena cerpadla. Neoplati sa cerpadlo davat opravovat, je to strata casu a penazí, ajtak sa to skoncí vymenou cerpadla, bud novy alebo pouzity ale dobry. Tie cerpadla su neopravitelné. Vlastná skusenost. Netvrdím, v niektorych prípadoch sa najdu hrdzave kontakty, hnile kable, ale vacsinou za vsetkom stojí cerpadlo. Nechapem naco tam davali tento typ cerpadla. S klasickou boschkou by to bolo super voz.
Napsal: 20 pro 2010, 20:47
od eagle010
to mi ani nehovor vygrcal som 1300eur za repas a co teraz vraveli ze na stolici to bolo a pekne to fungovalo ale ked som to nahodil konecna zase to iste mna z toho asi slahne

Napsal: 20 pro 2010, 21:16
od origoš
Je to tak. Taky jsem se s tím zlobil. Bylo to ve značkovém servisu, oprava čerpadla za 15 000 a stejný problém. Nakonec jsem slavnýho Epica vyhodil a dal tam mechanického Bosche z Regaty. Musel jsem ho dát to delšího futrálu, předělat řemenové kolo a je po problému. Samozřejmě i plyn na lanko. Tady opravdu udělali soudruzi někde zásadní chybu. Moje rada zní: Zpátky na stromy.
Napsal: 24 pro 2010, 20:13
od baloo2009
Teraz nedavno majitel mal zaujímavy zažitok s doblom, rano nastartoval, motor isiel akoby na 3 valce, dymu viac nez dost, akceleracia minimalna,no radsej s tym neisiel nikam. Zdalo sa mu ze je slaba baterka, dobil ju a auto islo v poriadku. Po case zase to iste, nabíjacka, zase ide. Po meraní sme zistili, ze ked ma baterka okolo 12,2V motor ide nepravidelne,ak je napatie vačšie ide v poriadu. Prekontrovali sme kontakty, ukostrenie,vsetko-vsetko, vysledny efekt nulovy. Po vymene baterky vsetko ok. Povodnu baterku namontoval do benzinackeho dobla, tam je vsetko ok. Asi tie dizlaky S lucas EPIC su najnevydarenejsie motory fiatu.
Napsal: 13 led 2011, 16:22
od eagle010
baloo aky je postup pri prerabke toho lucasa na boscha daj sem nejake info blizsie diky moc
Napsal: 02 bře 2011, 11:47
od kodajz
baloo2009 píše:Teraz nedavno majitel mal zaujímavy zažitok s doblom, rano nastartoval, motor isiel akoby na 3 valce, dymu viac nez dost, akceleracia minimalna,no radsej s tym neisiel nikam. Zdalo sa mu ze je slaba baterka, dobil ju a auto islo v poriadku. Po case zase to iste, nabíjacka, zase ide. Po meraní sme zistili, ze ked ma baterka okolo 12,2V motor ide nepravidelne,ak je napatie vačšie ide v poriadu. Prekontrovali sme kontakty, ukostrenie,vsetko-vsetko, vysledny efekt nulovy. Po vymene baterky vsetko ok. Povodnu baterku namontoval do benzinackeho dobla, tam je vsetko ok. Asi tie dizlaky S lucas EPIC su najnevydarenejsie motory fiatu.
Jako bych popisoval Doblo od ženy. Ten samý problém. V zimě bylo auto pořád na nabíječce. Pak se přidaly problémy se žhavením, blikala kontrolka. Vyměnil jsem žhaviče za Bosch a problém furt. Tak jsem na zkoušku vyměnil žhav.relé, problém furt. Kabeláž jsem kontroloval, snad úplně vše. Pak ze zoufalství jsem kleštěma trochu scvaknul trubičkové kontakty co se nasazují na žhaviče a najednou bylo vše v pořádku, dokonce i ranní starty nejsou tak dramatické (3 válce a dým) Takže půl zimy jezdím na betrii bez dobíjení

žhavení nebliká, nechápu nic

Napsal: 02 bře 2011, 17:40
od jericho-3
Jo, moje řeč, někdy zůstává rozum stát, že si člověk říká, zda se mu ještě rozběhne..

Napsal: 02 bře 2011, 20:22
od origoš
Epic Nanic.
Napsal: 15 srp 2012, 09:47
od kodajz
origoš píše:Je to tak. Taky jsem se s tím zlobil. Bylo to ve značkovém servisu, oprava čerpadla za 15 000 a stejný problém. Nakonec jsem slavnýho Epica vyhodil a dal tam mechanického Bosche z Regaty. Musel jsem ho dát to delšího futrálu, předělat řemenové kolo a je po problému. Samozřejmě i plyn na lanko. Tady opravdu udělali soudruzi někde zásadní chybu. Moje rada zní: Zpátky na stromy.
Z Regaty 1,9D ? TD asi ne, že? Třeba s Peugeot 306 1,9D by tam nešlo? (mám ho doma) Trysky si nechal origo? Bylo potřeba prohodit trubičky ke vstřikům? Kabeláž z origo čerpadla se ti pak houpala v motoru? řídící jednotka tam pak musí zůstat? Díky za rady a odpovědi, asi budu předělávat čerpadlo na Doblu.
Mohl bys prosím nafotit z různých stran předělávku? Jak ten delší futál vypadal, jak si předělal drážkové kolo atd? Díky moc za pomoc.
Napsal: 15 srp 2012, 09:59
od jericho-3
A přitom Rada v Soběslavi sebejistě tvrdí , že Lucas Epic opravuje a že byly i na MBenz a tam byly spolehlivé...Já jak vidím z mechaniky koukat dráty, mám chuť to hned vytrhnout a zahodit..Ale lidi jsou nepoučitelní, měl jsem ho měnit u P 2,1 TD za Bosche, ale majitel pak volal, že sehnal jiné...origo. Tak se ho ptám, a je dobré..? Asi jo, je jen za desítku..Tak mu říkám, ať ti ho tam taky namontuje...

Napsal: 11 zář 2012, 09:14
od kodajz
Origoši, prosím tě, vyfoť, nebo aspoň trochu načrtni tvé řešení zástavby mechanického čerpadla v Doblu 1,9 D. Musím taky Lucase vyměnit. Díííík
Napsal: 28 lis 2012, 07:10
od kodajz
tak dnes ráno Doblo 1,9D po odjetí asi 10 km najednou chcíplo a nejde nastartovat. Nechal jsem ho odstavené a za hodku ho zkusím znova nastartovat. Odpoledne s ním zajedu na diagnostiku. Podle všech zkušeností to vypadá na čerpadlo Lucas.
Napsal: 28 lis 2012, 08:42
od origoš
Origoši, prosím tě, vyfoť,
To auto už je buhví kde, tak to vyfotit nemohu. Čerpadlo jsem použil z Regaty 1,9D, ale střeva jsem přehodil do jiného futrálu s delší hřídelí, leželo v regále, ale z čeho bylo nevím. Do díry, která čerpadlo středí v bloku jsem vysoustružil redukční kroužek, který je s přesahem naražen do bloku. Rozvodové kolo nepasuje a tak k němu jsem udělal redukci. Potom jsem ještě musel udělat plynový pedál na lanko, použil jsem z Felicie a musel jsem udělat na něj držák. Aby nesvítila kontrolka motoru, tak stačí přerušit drát, od jednotky k přístrojovce. Blbá práce, protože je všude málo místa. Jezdilo to a startovalo parádně, ale dalo to hodně práce. Podruhé už bych to neabsolvoval.
Napsal: 28 lis 2012, 08:59
od kodajz
díky za info. Kdysi jsem s kámošem předělával Lucase na Berlingu 1.9D 2004 na Bosch ze ZX 1.8D. Vyžadovalo to taky podobné úpravy jaké popisuješ. Bylo tam ale kolem hodně místa. Doblo má výrazně méně
Odpoledne zajedu na diagnostiku a jestli to bude snímač otáček v čerpadle, tak to čerpadlo vyhodím a šupnu tam něco jiného. Dám zas vědět jak jsem dopadl na diagnostice.