Stránka 2 z 3
Napsal: 10 dub 2010, 18:05
od jericho-3
Taky řešení....

Napsal: 11 dub 2010, 08:45
od conti
Když netěsní po odvrtání a vše selže, dá se použít ocelová kulička.
Napsal: 11 dub 2010, 09:01
od jericho-3
Ta hliníková podložka má výhodu,že se zamáčkne do materiálu a je to jako před opravou,může se měnit odvzdušnovák a již se pak ani nepozná,kde to vůbec bylo...
Napsal: 11 dub 2010, 12:02
od Dushky888
slovacek.milos píše:jericho-3 píše:A když by jsi nestrefil souosost,nepropadej panice a vysekni si ze slabého hliníkového plechu podložku průměru díry...s vnitřní dírou tak 2-3 mm a dej to pod odvzušnovák a je po problému...Protože souosost s ruční vrtačkou dodržíš obtížně ..Kolikrát si člověk myslí jak se pěkně strefil a tůdle,sákne to...
tak to já už viděl odvzdušnovák z radiátoru

miloš

Si delas kozy, ne?

Napsal: 11 dub 2010, 12:10
od slovacek.milos
nedělám odvzdušnovák z radiátoru a koudel miloš

Napsal: 11 dub 2010, 13:23
od zdenouch
Stalo se mi to při výměně zadních brzd. kotoučů a desek kdy jsem potřeboval odvzdušnit brzdy. Spěchal jsem a odvzdušnovák nešel povolit. Tak jsem zabral a bylo opraveno....Zkoušel jsem to opravit závitníkem M10x 1 ale nepomohlo to. Dvě třetiny závitu byly strženy. Naštěstí jsem měl jeden starší třmen, kterej jsem tam dal. Teď ten zánovní potřebuji opravit.....

Napsal: 26 pro 2011, 22:40
od rici.houba
Trochu to tady zaktualizuju
Jak mam postupovat při opravě strženýho závitu na připojení hadice u předního brzdiče? Případně,znáte někdo někoho v Praze,kdo to udělá pořádně?
Předem díky!!!
Napsal: 27 pro 2011, 08:57
od slovacek.milos
rici.houba píše:Trochu to tady zaktualizuju
Jak mam postupovat při opravě strženýho závitu na připojení hadice u předního brzdiče? Případně,znáte někdo někoho v Praze,kdo to udělá pořádně?
Předem díky!!!
hledej v praze opraváře hlav ti to umí

Napsal: 27 pro 2011, 09:51
od tiguan2
Chlapi možna napišu nesmysl.Když zatrhnu odvzdušnovak nebo i jiný šroub tak to řešim tak že vezmu matku větši než je šroub a ceckem vyvařim vnitřek a tudiž i přivařim k ulomenemu šroubu.To cele se ohřeje a jde (i když někdy ne na poprvně)pěkně vytočit.Už mooooooc jsem jich takhle zachranil.
Napsal: 27 pro 2011, 11:58
od jericho-3
To není nesmysl, ale realita..

Napsal: 27 pro 2011, 12:46
od Pasat TDI PD 96 kw
jo jo hned jak se strhl se to melo udelat jak piše tiguan 2 navarit cočkem matku a zabrat když se utrhne tak postup opakovat a na druhej pokus už je venku!!!! Pak už jen stačí dát jinej a je opraveno!!!! Když nemáte svařečku jde to vývitníkem!!!! docela dobře!!!
Napsal: 28 kvě 2016, 13:11
od Pawell
Vidím, že jsou tu zamíchané dva případy závad u odvzdušňováku:
1) přetržený odvzdušňovák (a závit šroubku zůstal v hliníku)
2) odvzdušňovák šel ven, ale vzal s sebou hliníkový závit
Např s přivařením matky na zbytek šroubu viz alternativa 1) a vyvložkování hliníku alternativa 2)
Mně se zrovna před chvílí vymstila má nezodpovědnost - šroubek jsem sice opakovaně stříkal přípravkem na rozvolňování zkorodovaných závitů a pak povoloval velmi opatrně a s poklepáváním. Šroubek jsem sice vyšrouboval, ale v jeho závitech skoro všechen závit z hliníkového tělesa.
Takže teď tu hledám nějakou alternativu ke shánění nového zadního brzdového třmenu.
A proč ta zmiňovaná má nezodpovědnost? Dnes jsem se přiměl k výměně brzdové kapaliny, tzn. k povolení šroubků po !15! ti letech, i když vím, že je žádoucí se šroubky hýbat alespoň 1x za 2 roky... Nehrozte mi, dám si pohlavek sám ...
Napsal: 28 kvě 2016, 13:47
od ri53hu
No a tak to vypadá po opravě závitu.

Napsal: 28 kvě 2016, 17:21
od favo
Nejshorší na tom je, že z banální věci na pár minut jako je odvzdušnění brzd je díky hlouposti následně oprava na několik hodin.
Mě se takhle povedlo díky naprosté debilitě zničit dosedaci plochu podložky u brzdové hadičky na zadním třmenu.
Ve spěchu jem jí potřeboval povolit, sundat, cosi provézt na třmenu a rychle vrátit aby nevyteklo moc kapaliny.
Jo ale jako to tak bývá když člověk spěchá, zapomněl jsem to pořádně očistit a při skládání se mi mezi dosedací plochu podložky a třmenu dostal malinký kamínek a já to vesele dotáhl.
Takže jsem si vytvořil solidní rýhu v dosedací ploše a samozřejmě mi to jen tak neprošlo a začala tama chcát kapalina a to jsem ani nemusel šlápnout na brzdu.
Tři hodiny mi trvalo než jsem pomocí pilníku, smirku a kousku dřeva (nic lepšího nebylo po ruce) tu dosedací plochu opravil tak, aby kapalina nechcala.
V práci bych to upnul do svěráku a přefrézoval za pár minut a bylo by to jako nový, ale jak dojet do práce s autem bez zadní brzdy s kapající kapalinou.
Jak říkavá můj táta, práce kvapná hovno platná.
Napsal: 28 kvě 2016, 17:30
od Pawell
Ri53Hu:
Moc pěkné, také bych bral.
- ta vložka má vnější závit normál M? (kolik)
- po vyvrtání je třeba použít nějaký speciální závitník (s krátkým náběhem, aby se mu vešla špička do zúžení, přičemž závit udělá dokonalý do konce, tzn. až k hraně zužování)?
- mám šanci takovou vložku někde v Praze jednotlivě rychle koupit?
- třmen mám sundaný a očistění na ponku. Měl bych rozebrat, anebo stačí nějak zajistit, aby mi při vrtání/závitování dovnitř nic nepadlo. Jak?
Omlouvám se, že to tímto tady trochu balastuji svými specifiky, ale třeba by odpovědi mohly ještě někomu pomoci. Moc díky, Pavel