Stránka 2 z 2

Re: Snímač teploty paliva

Napsal: 09 led 2007, 10:26
od bokaco
MirekX píše:
chucky píše:Může mít vliv na výkon.
Vliv na výkon to má a ne zrovna zanedbatelný, páč "rádoby Powerboxy "pro PD motory nedělají nic jinýho, než místo skutečného signálu z tohoto čidla řeknou ŘJ, že má palivo 130 stupňů a ŘJ přidá čas vstřiku, aby to dorovnala. Normálně (po ohřátí na provozní teplotu) má palivo u PD tak kolem 70 st. Pokud to čidlo blbne, tak si ŘJ nastaví nouzovou hodnotu (to nevim přesně, ale cca 40 st.)
Podle mě to může dělat i 10 % na výkonu :)
Ja myslel, ze s rostouci teplotou paliva se davka skracuje 8) :o

Re: Snímač teploty paliva

Napsal: 09 led 2007, 10:30
od chucky
bokaco píše:
MirekX píše:
chucky píše:Může mít vliv na výkon.
Vliv na výkon to má a ne zrovna zanedbatelný, páč "rádoby Powerboxy "pro PD motory nedělají nic jinýho, než místo skutečného signálu z tohoto čidla řeknou ŘJ, že má palivo 130 stupňů a ŘJ přidá čas vstřiku, aby to dorovnala. Normálně (po ohřátí na provozní teplotu) má palivo u PD tak kolem 70 st. Pokud to čidlo blbne, tak si ŘJ nastaví nouzovou hodnotu (to nevim přesně, ale cca 40 st.)
Podle mě to může dělat i 10 % na výkonu :)
Ja myslel, ze s rostouci teplotou paliva se davka skracuje 8) :o
a proto když powerbox dává stálý odpor teploty paliva -20 stupnu, dosahnes delsiho otevreni vstrikovače....tj. oblbneš řj... to jest tajemstvi pd powerboxu :)

Napsal: 09 led 2007, 10:36
od mvolesko
ne cim vetsi teplota paliva tim vic se ho vstrikuje, kdyz se da misto cidla odpor (ted envim kolik, idelanije na to potak) tak se nastavi 130C° a pak to jede lip o malicko

Napsal: 09 led 2007, 10:42
od bokaco
Ja mam zato, ze stude nafte se pridava a horke ubira, protoze snaze proteka :o

Napsal: 09 led 2007, 10:47
od chucky
nejdelší délka vstřiku je při studené naftě, tj. koncova teplota v mapě pro nejdelší vstřik je při hodnotě -20stupnu. ale zas když to říká mvolesko... (noteeth) při 130stupnich podle mě už bude pracovat nouzova hodnota...

Napsal: 09 led 2007, 10:52
od bokaco
chucky píše:nejdelší délka vstřiku je při studené naftě, tj. koncova teplota v mapě pro nejdelší vstřik je při hodnotě -20stupnu. ale zas když to říká mvolesko... (noteeth) při 130stupnich podle mě už bude pracovat nouzova hodnota...
Tak to tak vidim ;)

Napsal: 09 led 2007, 14:55
od reesha
chucky píše:nejdelší délka vstřiku je při studené naftě, tj. koncova teplota v mapě pro nejdelší vstřik je při hodnotě -20stupnu. ale zas když to říká mvolesko... (noteeth) při 130stupnich podle mě už bude pracovat nouzova hodnota...
ale tak to není ;)

já vám to vysvětlim teda.

Horká nafta -> nižší hustota -> pro stejnou dávku paliva se musí vstřikovat déle

Studená -> vyšší hustota -> kratší čas stejné množství

Tzn. powerboxem musíte nalhat vyšší teplotu paliva

kapišto :P

Napsal: 10 led 2007, 12:31
od MirekX
Tak tak.
Musíme si uvědomit, že veškeré hodnoty poměru vzduchu a paliva při spalování v motoru se počítají hmotnostně. Takže jde o to, kolik kg (gramů, miligramů..) nafty se má vstříknout do kolika kilo (zase asi miligramy) vzduchu. a to udělá ten správný poměr - od toho asi váha vzduchu, že :) . Protože jak známo, kilo vzduchu je pořád kilo vzduchu, ať má -20 nebo 200 stupňů To samé nafta. Jenže objem nafty při -20 a 130 stupních je zatraceně jiný a to ŘJ musí brát v úvahu tak, aby hmotnostně šlo do motoru furt stejně paliva. No, a když si ŘJ myslí (odpor místo čidla asi kolem 140 ohmů), že má nafta 130,5 stupně (max. hodnota, pak už to bere jako chybu čidla), tak musí prodloužit dobu vstřiku, aby dohnala ten objemový rozdíl a dostala se do motoru stejná hmotnost nafty.

Napsal: 10 led 2007, 15:15
od chucky
no tak dneska jsme ho vyměňovali, a byl to solidní porod, jelikož jsme měnili celý kus (když už jsem ho tak dostal) a ne jen tu horní část...tj, vyndat to čidlo z hadiček a dát tam druhé, ty sponky co obepínali hadici byli hooodně záludné (wallbash) ale tak už je to v pořádku a čidlo zase ukazuje, jinak jsme proměřovali to vyndané a nedávalo ŽÁDNÝ odpor, takže uplně kaput.

Jen mě dneska napadlo, kde všude se nafta ohřívá, když je schopna dosáhnout i teploty cca 100stupnu celsia...hm? :?

Napsal: 10 led 2007, 16:01
od MirekX
U PD nafta teče kanálkama v hlavě, která má těch 90 a víc, ještě ve vstřikách se taky ohřeje tím stlačováním a odpouštěním do přepadu. A to čidlo měří teplotu nafty na výstupu (vracečka z hlavy)

dotaz..

Napsal: 16 srp 2015, 21:11
od Darmon
cau muzete mi poslat prosim nekdo odkaz na to cidlo? kde ho koupit na passat variant 3B6 1.9 Tdi AVF 96 kw ? díííííííííííík (wallbash)

Re: dotaz..

Napsal: 23 čer 2020, 09:05
od Kendys_TDI
Darmon píše:cau muzete mi poslat prosim nekdo odkaz na to cidlo? kde ho koupit na passat variant 3B6 1.9 Tdi AVF 96 kw ? díííííííííííík (wallbash)
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 31652.html