Stránka 2 z 3

Napsal: 10 říj 2011, 04:00
od vilik
Ladas píše:no právě jde tam o nízké startovací otáčky
Já jsem ten motor slyšel startovat. Mimochodem i viděl kouřit a cítil smrdět. Startér s tím točí jak blázen, lépe než mě a to mně to chytá dobře. Jel jsem za ním dost kilometrů a vždy, když přidal plyn, vyvalil se z komína černý kouř, nebo spíš šedočerný. A podle situace jízdy v koloně to nebylo razantní dupnutí na plyn. Za okamžik jsem to i cítil. Takový divný smrad, něco mezi špatně spálenou naftou a pálícím se olejem. Tipoval jsem to na přečipování, ale prý je to originál.

Napsal: 10 říj 2011, 22:08
od 007houmr
Povrzuji, není čipovaný. A když píšete o té diagnostice a těch čidlech, pořád to hází sporadickou závadu na čidle otáček motoru. To by prý podle hodnot, které byly naměřený multimetrem, mělo být v pořádku jak mě radil Marek77. Asi by stálo za to zkontrolovat vedení až do jednotky nebo kam to vlastně vede, ale předpokládám, že do jednotky půjdou od někud jiné dráty než od čidla a budu zase v háji.
Mimochodem díky Vilíku, potěšil si mě aspoň s tím startérem. Už sem ze zoufalství chtěl zkusit vyměnit i ten. (LOL)

Napsal: 13 říj 2011, 09:22
od bendys
Vliv špatného čidla na startování, vlastní zkušenost. (teplotní závislost)

Ukazovala se mi chyba čidla otáček vačky (viz níže), po smazání se objevila až po čase. Studený motor startoval na OK, teplý točil a točil a točil. Za jízdy žádné evidentní problémy, do nouzáku nepadal. Po důkladnější analýze jsem zjistil, že g40 přestane měřit po ohřátí motoru na 80°, po zchladnutí zase ok. Provedena výměna čidla, starty bez nejmenších problému. Doporučuji nejdříve vyloučit teplotní závislost a až potom měřit kabely. Sám jsem zbytečně rozvrtal kabelový svazek.




19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
P3007 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 38.0 Nm
Speed: 17.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001111
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 48.0

(motor 1,9 PD AVQ 74 /100/)

Napsal: 13 říj 2011, 12:28
od jericho-3
ano, tohle čidla dělají, po ránu vše o.k., kolikrát stačilo zatepla počkat 10 min. a už se zase jede. a to u benzinu i nafty..U benzinu stačilo do auta drbnout a jelo...

Napsal: 14 říj 2011, 05:49
od Pája 19
S odpojenym čidlem teploty to startuje stejně špatně...

Napsal: 14 říj 2011, 07:56
od bendys
Pája 19 píše:S odpojenym čidlem teploty to startuje stejně špatně...
Drobná, obecná sumarizace - čidla versus vliv teploty motoru na startování TDI PD




1. U některých motorů je ve startovacích mapách podmínka min. otáček startéru pro vstřik paliva (závisí na teplotě motoru). Pokud je nedosáhne, jednotka nepustí palivo a starter točí naprázdno.
diagnostika: po zahřátí odpojit čidlo teploty motoru, pokud potom naskočí okamžitě jde o uvedený problém.
Řešení:
Oficiální - výměna baterky, starteru
Normální - úprava startovcích map, finta s odporem (posáno ve FAQ)
Poznámka - řídící jednotka nedetekuje žádnou chybu!

2. Pokud přestane měřit čidlo otáček vačky, motor nastartuje ale start trvá velmi dlouho, odpojení čidla teploty nemá vliv. Předpokládám, že jsou možné různé varianty. Při teplotní závislosti (viz můj předchozí příspěvek) může startovat studený a teplý ne ale klidně i naopak, záleží jakým způsobem se závislost projevuje. Pokud odejde úplně, měl by bude startovat blbě vždycky.
diagnostika: řídící jednotka chybu detekuje , teplotní závislost lze zjsitit v měřených hodnotách, sledovat teplotu motoru a otáčky vačky (motoru)
Kontrolka na budících nesvítí, soudruzi z NDR to nepovažují za fatální chybu! Hlavně když vím, že se tchýně nepřipoutala.
Rešení: Výměna čidla


K bodu 2. Vycházím pouze z mého zjištění na motoru 1.9 TDI PD (AVQ)


Kdo ví víc, nechť mě opraví.

Napsal: 16 říj 2011, 21:00
od 007houmr
Tak teď sem z toho jelen. Rozhodl sem se vyměnit jako poslední možnost vstřiky. Jsem teď na vážkách, jestli to nestopnout a nezkusit prvně koupit to čidlo otáček motoru, který by "mělo být" podle naměřených hodnot OK. Přeci jen by to byla o hodně míň bolestivá investice. Ještě bych taky mohl nechat raději prvně přezkoušet staré vstřiky. Bych se picnul, když by byly OK a já tam rval nový. Je fakt, že už mají hodně km za sebou, ale za jízdy motor šlape bez jakýchkoliv problémů. Může být vstřik špatný a ovlivnit start, když za jízdy je vše OK?

Napsal: 16 říj 2011, 21:09
od luke.bean
A co vymačkaná hlava ?
Ty starty jsou závislý na teplotě nafty. Když je teplá,je řidší a tím pádem "padá" u vstřiků , když je zima a je studená-hustá,tak to staruje líp. Mě to dělalo a auto překapivě líp chytalo když stálo na mrazu než když bylo ve vytopený garáži..

Napsal: 16 říj 2011, 21:21
od 007houmr
Myslím, že hlava bude OK. Je to tak měsíc, co mě jí dělali.
Ještě jednou a důkladně sem si přečetl příspěvěk od bendyse (hlavně bod 2) a je v tom jistá podobnost s mím případem. Motor startuje blbě i s odpojeným teplotním čidlem. Pořád motá a motá, nakonec naskočí. Když točí, tak vyloženě nasucho, žádný škytání, že by tam byla nafta. Z toho sem prapůvodně usuzoval, že mě padá nafta, ale nezjistil sem nikde žádnou netěsnost a při přerovnávání hlavy sme vyměnili těsnící kroužky na vstřikách.

Napsal: 17 říj 2011, 10:52
od luke.bean
hlava je vymačkaná od vstřikovačů,já taky stále řešil padání nafty,měnil jsem tandem,přetěsńoval vstřiky dokola až holt musela přijít na řadu gnová hlava a je klid

na foto jsou vidět zářezy od vstřiků v hlavě

Obrázek

Napsal: 17 říj 2011, 13:04
od 007houmr
Zkoušel sem dávat průhledný hadice a žádné padání nafty sem nepozoroval. Předpokládám, že v tomhle chyba nebude. Nechám přezkoušet vstřiky a pak se uvidí.

Napsal: 17 říj 2011, 13:12
od marena tdi
mam tu ted AUY.uplne stejny problem.totalne vymackana hlava na vstrikach.hydra poskozene+poskozena vacka. :)

Napsal: 17 říj 2011, 17:17
od 007houmr
Hm, tak to mě na optimismu moc nedodává! :o Ale předpokládám, že když mě dělali nedávno hlavu, srovnálala se a byla na tlakování, tak by si někdo takového průseru všimnul.....nebo snad nee? Raději se na to ještě mechanika nenápadně optám... :?

Napsal: 17 říj 2011, 19:03
od marena tdi
marena tdi píše:mam tu ted AUY.uplne stejny problem.totalne vymackana hlava na vstrikach.hydra poskozene+poskozena vacka. :)
:D vsak tohle taky nekdo delal .vykaslal se na poradnou opravu a jen prekrozkoval vstriky.problem se po nejake dobe opakoval.tak to zkoncilo u nas. hlava je totalne k.o to musel ten clovek co to pred nama delal videt.teda pokud vedel jak to vlastne ma ve zkutecnosti vypadat :D

Napsal: 17 říj 2011, 21:07
od 007houmr
To je síla. Jen doufám, že to není i můj případ. Hned zítra musím zavolat a zeptat se na to. Díky za tip a upozornění!!!