problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zaujimave čítanie,wobe ak si to poriadne cital je tam.napisane ze keby sa aj cela doprava zrusi nekleslo by to nejako brutalne dolu, a pise ze spalovacie motory maju na.emisie.iba min podiel, ale.je to tiez.iba jeden clanok co.niekto napisal beriem vsetko.s.rezervou ale.to.nabijanie baterii je proste dnes este mimo ,jedna nabijacia stanica jedna elektraren .
BMW 330 ix
Jo, článek zajímavej, ale já bych se na to podíval z druhé strany, určitě bych PM částice nepodceňoval. Sorry za OT ve vlákně 
tady správně uvádí vztah NOx vůči PM částicím
Uvádí jednoduché technické vysvětlení: při vysokých teplotách motoru je spalován i dusík, který je ze 70 procent obsažen ve vzduchu. Při vyšších teplotách motoru se snižují emise jemných částic, jelikož se lépe spalují pohonné látky. Zvýší-li se ovšem teplota motoru, spálí se více dusíku a tím pádem vzrostou hodnoty oxidů dusíku ve výfukových plynech. Z toho důvodu není možné přeprogramováním motoru snížit zároveň množství jemného prachu i oxidů dusíku.
a toho tedy chce využít k tomu, aby motory byly dušené ještě více, tedy produkovali více PM částic při menší produkci NOx ...
Řešení je přesto podle profesora Klingnera relativně prosté. „Je zapotřebí zmírnit nebo dokonce zrušit limity pro množství jemných částic ve výfukových plynech. V takovém případě by mohly být znovu sníženy teploty motoru a kleslo by zatížení oxidy dusíku.
Laicky bych řekl, že je přece podstatný nechat motor běžet maximálně efektivně, takže spalovat za vyšších teplot s menší tvorbou pevných částic, CO2 atd. a vzniklé NOx řešit až na výstupu, jestli NOx trap katalizátory nebo účinější SCR technikou už je na labo, než motor od začátku dusit EGR technikou tedy spalovat za nižších teplot, která sice omezí NOx (ale z EA189 updatů po dieselgate víme jak) a masivně tím zvyšovat produkci PM, který pak musí chytat filtry DPF. To má pak dopady i na čistotu oleje a tedy i karbonování uvnitř motoru.
Co je nám platný, že nový motor splňuje normy, když po ne velkém nájezdu díky tomuhle vnitřnímu znečistění (přicpaný EGR ventily, nánosy na sedlech sacích ventilů, přicpané stírací kroužky na pístech atd.) už normy neplní jako když byl nový a čistý ... Proto taky přijde doba RDE ISC (Real Driving Emissions In Service Conformity) testů, kdy budou na ježděných motorech/vozidlech s prokázanou servisní historií ověřovány emise jako při homologaci ...
Mimo to, koncept DI benzínu (tedy i FSI/TFSI/TSI atd) je na tom přesně stejně, proto nyní nasazují GPF / OPF filtry i na ně, když díky snižování jejich NOx EGR technikou jim zákonitě rostou PM a ty pak musí chytat ...
a další zdroje k panu profesorovi
https://www.novinky.cz/ekonomika/496208 ... skodi.html
https://www.bundestag.de/blob/561430/42 ... r-data.pdf
tady správně uvádí vztah NOx vůči PM částicím
Uvádí jednoduché technické vysvětlení: při vysokých teplotách motoru je spalován i dusík, který je ze 70 procent obsažen ve vzduchu. Při vyšších teplotách motoru se snižují emise jemných částic, jelikož se lépe spalují pohonné látky. Zvýší-li se ovšem teplota motoru, spálí se více dusíku a tím pádem vzrostou hodnoty oxidů dusíku ve výfukových plynech. Z toho důvodu není možné přeprogramováním motoru snížit zároveň množství jemného prachu i oxidů dusíku.
a toho tedy chce využít k tomu, aby motory byly dušené ještě více, tedy produkovali více PM částic při menší produkci NOx ...
Řešení je přesto podle profesora Klingnera relativně prosté. „Je zapotřebí zmírnit nebo dokonce zrušit limity pro množství jemných částic ve výfukových plynech. V takovém případě by mohly být znovu sníženy teploty motoru a kleslo by zatížení oxidy dusíku.
Laicky bych řekl, že je přece podstatný nechat motor běžet maximálně efektivně, takže spalovat za vyšších teplot s menší tvorbou pevných částic, CO2 atd. a vzniklé NOx řešit až na výstupu, jestli NOx trap katalizátory nebo účinější SCR technikou už je na labo, než motor od začátku dusit EGR technikou tedy spalovat za nižších teplot, která sice omezí NOx (ale z EA189 updatů po dieselgate víme jak) a masivně tím zvyšovat produkci PM, který pak musí chytat filtry DPF. To má pak dopady i na čistotu oleje a tedy i karbonování uvnitř motoru.
Co je nám platný, že nový motor splňuje normy, když po ne velkém nájezdu díky tomuhle vnitřnímu znečistění (přicpaný EGR ventily, nánosy na sedlech sacích ventilů, přicpané stírací kroužky na pístech atd.) už normy neplní jako když byl nový a čistý ... Proto taky přijde doba RDE ISC (Real Driving Emissions In Service Conformity) testů, kdy budou na ježděných motorech/vozidlech s prokázanou servisní historií ověřovány emise jako při homologaci ...
Mimo to, koncept DI benzínu (tedy i FSI/TFSI/TSI atd) je na tom přesně stejně, proto nyní nasazují GPF / OPF filtry i na ně, když díky snižování jejich NOx EGR technikou jim zákonitě rostou PM a ty pak musí chytat ...
a další zdroje k panu profesorovi
https://www.novinky.cz/ekonomika/496208 ... skodi.html
https://www.bundestag.de/blob/561430/42 ... r-data.pdf
Přesně řečeno lví podíl na množství prachových částic a to necelých 70% má na svědomí vytápění domácností. Jenže lidi jsou jak idioti, nejsou schopní přejít na elektrická auta a dělají z toho vědu, jak chceš tedy aby si lidé pořídili tepelný čerpadla? 
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Verim, ze kazdy i podprumerny ctenar si vsimne, ze ja nejsem "totalni odpurce".blacklight píše:Vy se tady rozdělujete na totální odpůrce a totální zastánce.
Znamy to ma na dojizdeni po Praze jako nakupni tasku. V tomto smeru si to opravdu chvali. Na delsi cesty ma Bentaygu W12.Slavkov píše:...
Vasich prispevku si opravdu cenim.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Wobe, ale všude nelze použít tepelné čerpadlo, a možná sis nevšiml, že existuje část obyvatel, která na něj prostě nemá..Nebo si myslíš, že babička v bytovce si zavolá firmu, aby jí namontovala tepelné čerpadlo a vzala si hypotéku? Máš názory jako můj kámoš milionář, on prostě nepochopí, proč lidé, když něco potřebují, si to prostě NEKOUPÍ..A roste nová generace podobných týpků, kteří už jako malí kluci kopají do dárků pod stroměčkem , když nedostali zrovna to, co chtěli a rodiče jim lezou do zadku a plní jim veškerá přání...A ti mají potom takové nemístné otázky, což je nemoc z blahobytu, kterou už uznala i WHO..WOB píše:Přesně řečeno lví podíl na množství prachových částic a to necelých 70% má na svědomí vytápění domácností. Jenže lidi jsou jak idioti, nejsou schopní přejít na elektrická auta a dělají z toho vědu, jak chceš tedy aby si lidé pořídili tepelný čerpadla?
nepropadat panice...
Strč si svoje tepelný čerpadlo za klobouk, než se mi to zaplatí tak budu mít fousatý děti, to je hrozný číst ty tvoje názory, měl by jsi jít do vlády WOBe, to by jsme se tady z těch tvých ekoteror. nápadů teprve všichni pos...yWOB píše:Přesně řečeno lví podíl na množství prachových částic a to necelých 70% má na svědomí vytápění domácností. Jenže lidi jsou jak idioti, nejsou schopní přejít na elektrická auta a dělají z toho vědu, jak chceš tedy aby si lidé pořídili tepelný čerpadla?
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/no ... -internetu
Asi se musí s Teslou počítat, majitelé ten názor mají..
Asi se musí s Teslou počítat, majitelé ten názor mají..
nepropadat panice...
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Jericho, souhlasim - v USA se musi s Teslou pocitat nebot pruzkum probehl v USA. Promin, ale jejich vzdelanost, inteligence jakoz i zvyky, ocekavani, potreby a preference s nami, Evropany moc (nastesti) nekoresponduji takze hezke cteni ale nic co by se nas tykalo.
Verim, ze je to podobne jako kdyby Eskymaci cetli statistiky spotreby nanuku a zmrzliny u nas
PS: a neber to jako vypad proti obyvatelum USA
Verim, ze je to podobne jako kdyby Eskymaci cetli statistiky spotreby nanuku a zmrzliny u nas
PS: a neber to jako vypad proti obyvatelum USA
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Řešil už nějaký obhájce EV třeba stání v koloně s 20 procenty nabití baterie na dálnici kdy musí topit a není odkud vzít elektriku? To do výbavy patří deka a hořák na propan s 2kg bombou?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
1) vodní chlazení elektromotrů existuje, ale spíše v zapojení jako generátory a ty motory jsou dražší než celý tvoje a sousedovic nové auta dohromady.
2) s tím dobíjením zase nemáte pravdu zrovna včera jsem četl v časpoisu elektro, že pracují na bezdrátovém indukčním nabíjením, které bude zabudované do komunikace. Takže klidně pojedeš po dálnici a energie ti v nejhorším případě nebude ubírat, v tom lepším případě dokonce přibývat.
2) s tím dobíjením zase nemáte pravdu zrovna včera jsem četl v časpoisu elektro, že pracují na bezdrátovém indukčním nabíjením, které bude zabudované do komunikace. Takže klidně pojedeš po dálnici a energie ti v nejhorším případě nebude ubírat, v tom lepším případě dokonce přibývat.

Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
To si cital ze.bude v ktorom roku a.v cz a na sk hahahha, jedna vec.je dialnica a ostatne cesty? A vies.si predstavit ze sa.na tej ceste indukcne nabija naraz x pocet aut?vsetko okolo vybudovat by bolo.niekolko nasobne drahsie ako vsetko doteraz. Myslim ze to tu nebude nikdy abak bude my tu uz nebudeme .automobilky bybsa museli dohodnut.a.platit vsetky naklady s tym spojene ,co pochybujem a.neni su peniaze na udrbu cesty po zime nie.vybudovat indukcne nabujanie. 
BMW 330 ix
-
Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Ano, takove animace jsem videl mozna pred dekadou, jaka je praxe?WOB píše: 2) s tím dobíjením zase nemáte pravdu zrovna včera jsem četl v časpoisu elektro, že pracují na bezdrátovém indukčním nabíjením, které bude zabudované do komunikace. Takže klidně pojedeš po dálnici a energie ti v nejhorším případě nebude ubírat, v tom lepším případě dokonce přibývat.
Nepisou tam ciste nahodou kolik metru (neodvazuji se napsat kilometru) je takovych silnic/dalnic u nas (protoze to, kolik jich je jinde nas zajima asi tolik jako vysledky prezentovane v odkaze od Jericha)? Predem dekuji za odpoved.
Uz vidim, jak to zacnou prevadet do praxe u nas. Nejsou schopni dokoncit vystavbu D1/D11 v terminu (natoz za vysoutezenou castku), silnice jsou v katastrofalnim stavu s tim, ze system oprav je pomalejsi nezli jejich degradeace a jeste do toho budou integrovat neco dalsiho, ne?
Naposledy upravil(a) Forest dne 15 úno 2019, 08:31, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kdyby něco volejte
[img]https://.cz/forum/userpix2019/1405_44032449_584224808660059_6892008877429096448_n_1.jpg[/img]
[img]https://.cz/forum/userpix2019/1405_44032449_584224808660059_6892008877429096448_n_1.jpg[/img]
Naposledy upravil(a) syncon dne 15 úno 2019, 13:29, celkem upraveno 1 x.