Stránka 12 z 12

Napsal: 10 kvě 2015, 19:22
od madmax1200
Dobry napad, a co honit olej rovnou pres radiator topeni vytazeny z nejakeho stareho auta a foukat na nej ten vzduch od vyfuku?

Napsal: 10 kvě 2015, 19:34
od pepe276
madmax1200 píše:Dobry napad, a co honit olej rovnou pres radiator topeni vytazeny z nejakeho stareho auta a foukat na nej ten vzduch od vyfuku?
Hmm, to asi není špatný nápad, ale radši bych to topení koupil nové a nějaké celohliníkové. Jak chceš ze starého topení dostat pryč ten sajrajt, jako vodní kámen a jiné případné nečistoty? I když to proleju několikrát octem a nechám to s ním stát, stejně nemám záruku, že tam nějaký bordel nezůstal a olej ho nevezme dál s sebou. Nebo použít chlazení nafty z nějaké audiny, nebo vw(možná to mají i jiná auta) PD, nebo rail(teď nevím), kde je nějakým takovým chladičem nafta chlazená před vrácením do nádrže.

Napsal: 10 kvě 2015, 19:38
od madmax1200

Napsal: 10 kvě 2015, 19:43
od pepe276
Hezký, ale je to dost velký a kolem motoru moc místa nazbyt nebývá a ještě k tomu nějaký větrák, potrubí a klapku...to tam nejspíš nenacpeš. A navíc mám pocit, že chladicí žebírka jsou u tohoto typu topení do postranních komor zalisovaná a těsněná přes gumu a nevíš, co s ní teplý olej za nějakou dobu udělá, aby ti to neteklo třeba na rozpálený výfuk... Proto jsem psal celohliníkový chladič.

Napsal: 10 kvě 2015, 19:47
od madmax1200
Ok.sezenu celohlinik....jinak s mistem problem nemamam.Opelu Arena by se do motoroveho prostoru vesel jeste jeden motor ;-)

Napsal: 10 kvě 2015, 19:50
od pepe276
Zůstaň radši věrný značce :D Tady vypadá, že je to letované.
http://aukro.cz/olejovy-chladic-z-opelu ... 94584.html

Napsal: 10 kvě 2015, 20:07
od madmax1200
dík za tip,to vypadá velmi vhodně :)

Napsal: 11 kvě 2015, 17:25
od m.artty
Pozor na závity na tom olejovým chladiči z Kadetta... dost často jsou stržené a nedá se s tím nic dělat.

Napsal: 21 kvě 2015, 12:46
od Pavel
madmax1200 píše:Dobry napad, a co honit olej rovnou pres radiator topeni vytazeny z nejakeho stareho auta a foukat na nej ten vzduch od vyfuku?
A není opravdu lepší a hlavně bezpečnější mít výměník přes topnou vodu? Dát tenhle chladič blůízko motoru je riziko že nevydrží ty teploty a někam daleko to nebude asi taky ono. Hlavně teplota výfukových plynů značně kolísá. A to nemluvím o tom že zpomalíte odtah spalin. Takže to trochu zvažte.

Napsal: 21 kvě 2015, 14:44
od pepe276
Pavel píše:
madmax1200 píše:Dobry napad, a co honit olej rovnou pres radiator topeni vytazeny z nejakeho stareho auta a foukat na nej ten vzduch od vyfuku?
A není opravdu lepší a hlavně bezpečnější mít výměník přes topnou vodu? Dát tenhle chladič blůízko motoru je riziko že nevydrží ty teploty a někam daleko to nebude asi taky ono. Hlavně teplota výfukových plynů značně kolísá. A to nemluvím o tom že zpomalíte odtah spalin. Takže to trochu zvažte.
Ale tohle nemá být ohřívané přímo výfukovými plyny, ale jako u topení u Trabanta - od nějak opláštěného výfuku se ohřeje vzduch, který už bude o dost studenější, než výfuk, ale pořád dost teplý, aby ohřál nějaký radiátor s friťákem vevnitř. A zkusit k tomu ještě co nejjednodušeji vymyslet nějakou plechovou klapku ovládanou termostatem na způsob, jako to třeba mívaly karburátorové Favority a snad i Š120.