Pěkný den přeji všem tady na fóru. Jsem tu nový. Nejsem automechanik, ale dost věcí si dokážu udělat sám. Vlastním půl roku Tourana Crosse 2007, 1,9 Tdi 77kW BLS s DPF. Při koupi mělo najeto poctivých 170 tis km. Mimo problémy s ABS jednotkou KO chyba G201 (odešla při výjezdu štěrkové cesty celkem prudce do kopce s vozíkem + cca 200kg náklad. Odešlo ještě čidlo pravé strany topení, které jsem hledal dlouho jinde, než bylo.Když už jsem si myslel, že je vše ok, stalo se mi přesně to, co dosti lidem zde píšícím. Vyjela mi na dálnici při cca 110 km/h ojnice i s manželkou (v autě).
Vše dobře dopadlo a dojeli jsme mimo krajnici setrvačností.
Příčin může podle mě být několik, nebo několik souběžně.
U motoru jsem cca 1700 km před kolizí provedl proplach přípravkem TEC a do oleje jsem při výměně přidal také TEC 2000 Oil Booster (už to neudělám).
Myslím si, že pak olej tolik neteče.
Otázkou je, jak to bylo s frekvencí výměny oleje předchozím majitelem..
Jediné, co mohu bezpečně říct je to, že motor měl sice dobré jízdní vlastnosti, ale na volnoběh měl občas takové jemnou nepravidelnou odezvu, nic tvrdého, hlučného, ostrého, jen nepravidelného.
To mě mělo asi varovat a bylo by vše jinak.
Motor jsem zakoupil jiný a je jako nový, čtyři roky stál a najeto měl nějakých 17tkm. Bohužel rok výroby 2007.
V dobrém servisu mi ho přehodili a zjistili, že je v háji dvouhmotový strvačník, spojka prý by ještě tak 30 tis.km vydržela.
Dalo se vše nové, nechal jsem vyčistit i DPF.
Motor jsem dovezl a v garáži rozebral.
Ojnice 1.válce byla šprajclá o díru v bloku a opřená o klikovou hřídel.
Šrouby ojniční mi s pomocí momenťáku i odhadu nepřišly nijak přetažené, nebo nedotažené. Pánve spodní nic moc, na vrchních krátery a mapy byly více. Loupe se na některých trochu ta vrchní vrstva jako slída.
Poškozené pánve těžko říct, ale asi byla načatá nejvíc ta vylítlá ...
Sítko ve vaně zdá se je průchozí a čisté.
Tak jako tak asi výměnu pánví a šroubů provedu před dovolenou i na tomto motoru. Jsem zvědavý na délku šroubů v porovnání se starými.
Dle názoru pana majitele servisu byla na vině zřejmě dvouhmota a prasklý šroub.
Podle mě má pravdu, ale ty pánve mi vrtají hlavou pořád, jestli hrály v tomto případě svou roli i ony.
Mám nerva s tím jet čím dál víc a tak to možná nechám předělat velmi rychle, protože nevím, jestli třeba jen zub času na stojícím motoru a jeho ojničních pánvích neprovedl svou práci. Takže až to bude, dám sem fotky těch skoro nejetých pánví. Asi bych to zvládnul, ale nemám kde zvedout a trvat to bude tak max. dvě hodiny si myslím.
Máte na to někdo prosím jiný názor ?
Skoro se mi chce jim do VW napsat alespoň Danke schon za váš výrobek i s fotografiemi jejich povedeného výtvoru z let 07-08.
Děkuji Karfík


