Co ma s tym spolocne OLEJ ???sm.martin píše:na dodavce misto 5 w 30 byl 5 w 40 a 1.5 zubu vytahl rozvodový řetěz. na rozboru zjistili ze to bylo olejem. a u řemenu to asi nic neudela. jak uz tady bylo zminovano..kdyz se doporucuje 5 w 30 tak lit 5 w 30
Jaký olej do TDi PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
díky za dôležitú rady. škoda by bolo pos.ať motorcupra píše:zaleži aj na kilometroch,ked sa meni z 15W na nizsie W ...ked to ma nad 100 tisic tak by som o tom velmi premyslal...najprv by som tam dal nejaky preplach a potom 10W a az po dalsej vymene 5 W...ked motor jazdi na mineral co je 15W tak sa v nom usadza vela karbonu,s nizsim W ho rozpustas a tym padom hrozi zadretie motora(upchaju sa kanaliky na rozvod oleja v motore
)kamos tak zadrel žigulika a daval tam obyč M6AD a potom dal akože na zvyšenie vykonu GTX 3...
inač ja použivam do fataka 10W 40 od shellu,(polosyntetika)5W uz nedoporučuju...

Seat Ibiza AFN 81 kW
Jasně ... 15W40 do motoru s hydroštely ... to je celkem drsňácké ... to ten olej musí celkem slušně pěnit průchodem hydroštely ...Tomas.cz píše:Kdo dá do TDíčka 15w40 tak ať se připravý na pěkné zvuky od hydroštelů...
Volba oleje do PD je celkem slušná alchymie ... "vodička" 0W30 je dobrá pro plunžry vstřikovačů, ale turbo moc nenamaže ... a v případě 5W40 to zase není nejlepší pro ty vstřikovače ... takže ... hodit si korunou ... -)
No a 10W40 do PD ... to asi ne ...
lenze kares sa nieco pytal a my sa mu snazime pomoct,precitaj si clanok poriadne...conti píše:Já nevim co tady pořád řešíte? Vůbec nezáleží jestli je olej modrej, nebo fialovej. Tím myslím značku oleje. Důležitý jsou parametry oleje. A jestli výrobce auta říká, že tam máš dávat ten a ten olej, tak ho tam dávej a víc to neřeš. Oni to opravdu ví nejlíp.



BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 20 dub 2007, 22:17
- Bydliště: Tam na západě za Plzní
- Kontaktovat uživatele:
Cupra:
No vidíš a je to tady. Už doporučuješ značku oleje, ale nikdo tady vůbec nikomu neporadíte jak se vlastně pozná kvalita oleje.
Jen se tady bavíte o viskozitě, tím se myslí to označení 5W40, 10W40, 15W40, atd. Toto označení je jen a jen viskozita. To znamená jaké má ten olej zimní nebo letní vlastnosti. To první číslo je jak se olej chová za nízkých teplot a to druhé za W, jak při vysokých teplotách. Záměrně to zjednodušuji pro snadné pochopení.
Tedy, když vezmu olej minerální 15W40 a bude -20 stupňů pod nulou, bude z oleje vazelina a než se v motoru ohřeje, teče všechen přes obtokový ventil, protože ho čerpadlo neprotlačí do mazacích kanálků. V tuto dobu prakticky motor málo maže a dochází k největšímu opotřebování. Budu-li mít olej 5W40, olej je stále tekutý a okamžitě po nastartování maže naplno. Proto čím menší číslo na začátku, tím lepší. Např. 10, 5, 0. Naproti tomu za teplých letních večerů kdy je olej zahřátý na vysokou teplotu a hodně zředěný, potřebujeme zajistit dostatečné mazání, o tom mluví to 40. V našich klimatických podmínkách se používají většinou s tímto označením 40. Ale jak můžeme vidět i 30. Určitě jste někdo viděl i oleje s označením 50, nebo 60. Ty jsou opravdu pro hodně namáhané motory při extrémních teplotách. Proto se používají do závodních motorů.
A jak se tedy pozná kvalita oleje?
Na každé plechovce, když ji vezmu do ruky jsou po označení viskozity, různá čísla a normy.
Všechny prakticky označují kvalitu oleje. Je jich tam tolik, jak postupem času vznikaly nové a nové normy.
My si vezmeme nejlépe tu nejnovější.
Je označená zkratkou ACEA
Za ní jsou značky A, nebo B a někdy i E, ale to nás nezajímá to je pro nákládní auta.
Označení A je pro benzínové motory,
označení B je pro naftové motory.
A za tímto A a B jsou ještě čísla 1, 2 a 3.
Takže tam najdeme např. ACEA: A3/B3
Znamená to tedy že olej je v nejvyšší kvalitě 3, a to pro benzin i naftu.
Někdy tam může být jen B plus číslo, to znamená, že olej je určen jen pro nafťáky.
Když je číslo menší, tedy 1, nebo 2, je to horší kvalita.
Také jsou tam někdy uvedeny normy největších výrobců automobilů, to jsou ty VW, MB, BMW.
To jsou ta doporučení o nichž psal Huml.
Cupra, samozřejmě souhlasim s tebou, že do auta kde se dával M6AD, bych polosyntetiku nenalil. Ale kdo dnes jezdí na takový olej. To se snad dnes nedává už ani do traktoru.
Dnešní moderní minerální oleje 15W40, mají již takové vlastnosti, že bych se vůbec nebál přejít na polosyntetiku.
A když už se tady mluví o značkách olejů, vůbec bych se nebál nalít do motoru např. MOGUL. Je na takové úrovni, že by se mnozí asi divili.
Ale když na to někdo má, ať si kupují třeba litr za 500.
No vidíš a je to tady. Už doporučuješ značku oleje, ale nikdo tady vůbec nikomu neporadíte jak se vlastně pozná kvalita oleje.
Jen se tady bavíte o viskozitě, tím se myslí to označení 5W40, 10W40, 15W40, atd. Toto označení je jen a jen viskozita. To znamená jaké má ten olej zimní nebo letní vlastnosti. To první číslo je jak se olej chová za nízkých teplot a to druhé za W, jak při vysokých teplotách. Záměrně to zjednodušuji pro snadné pochopení.
Tedy, když vezmu olej minerální 15W40 a bude -20 stupňů pod nulou, bude z oleje vazelina a než se v motoru ohřeje, teče všechen přes obtokový ventil, protože ho čerpadlo neprotlačí do mazacích kanálků. V tuto dobu prakticky motor málo maže a dochází k největšímu opotřebování. Budu-li mít olej 5W40, olej je stále tekutý a okamžitě po nastartování maže naplno. Proto čím menší číslo na začátku, tím lepší. Např. 10, 5, 0. Naproti tomu za teplých letních večerů kdy je olej zahřátý na vysokou teplotu a hodně zředěný, potřebujeme zajistit dostatečné mazání, o tom mluví to 40. V našich klimatických podmínkách se používají většinou s tímto označením 40. Ale jak můžeme vidět i 30. Určitě jste někdo viděl i oleje s označením 50, nebo 60. Ty jsou opravdu pro hodně namáhané motory při extrémních teplotách. Proto se používají do závodních motorů.
A jak se tedy pozná kvalita oleje?
Na každé plechovce, když ji vezmu do ruky jsou po označení viskozity, různá čísla a normy.
Všechny prakticky označují kvalitu oleje. Je jich tam tolik, jak postupem času vznikaly nové a nové normy.
My si vezmeme nejlépe tu nejnovější.
Je označená zkratkou ACEA
Za ní jsou značky A, nebo B a někdy i E, ale to nás nezajímá to je pro nákládní auta.
Označení A je pro benzínové motory,
označení B je pro naftové motory.
A za tímto A a B jsou ještě čísla 1, 2 a 3.
Takže tam najdeme např. ACEA: A3/B3
Znamená to tedy že olej je v nejvyšší kvalitě 3, a to pro benzin i naftu.
Někdy tam může být jen B plus číslo, to znamená, že olej je určen jen pro nafťáky.
Když je číslo menší, tedy 1, nebo 2, je to horší kvalita.
Také jsou tam někdy uvedeny normy největších výrobců automobilů, to jsou ty VW, MB, BMW.
To jsou ta doporučení o nichž psal Huml.
Cupra, samozřejmě souhlasim s tebou, že do auta kde se dával M6AD, bych polosyntetiku nenalil. Ale kdo dnes jezdí na takový olej. To se snad dnes nedává už ani do traktoru.
Dnešní moderní minerální oleje 15W40, mají již takové vlastnosti, že bych se vůbec nebál přejít na polosyntetiku.
A když už se tady mluví o značkách olejů, vůbec bych se nebál nalít do motoru např. MOGUL. Je na takové úrovni, že by se mnozí asi divili.
Ale když na to někdo má, ať si kupují třeba litr za 500.
Především nechápu, proč nezasáhl moderátor, neboť tento příspěvek je absolutně OFF TOPIC - má být v sekci o mazání a olejích. Ale to není podstatné.....
Pro motory PD je nařízena specifikace pouze dle VW - značka výrobce oleje a ostatní normy uvedené na obalu, jako SAE, API, CCMC, ACEA a jiné, nejsou vůbec důležité a můžete je klidně vypustit.
Olej musí splňovat:
VW 505.01 (pro interval výměny 15.000 km nebo 1 rok).
VW 506.01 pro proměnný LongLife servisní interval.
Lze použít i nové oleje dle VW 507.00.
Jiná kritéria pro normu oleje nejsou stanovena ani tolerována.
Co tu pořád řešíte ????? (třicet příspěvků o hovně)
Pro motory PD je nařízena specifikace pouze dle VW - značka výrobce oleje a ostatní normy uvedené na obalu, jako SAE, API, CCMC, ACEA a jiné, nejsou vůbec důležité a můžete je klidně vypustit.
Olej musí splňovat:
VW 505.01 (pro interval výměny 15.000 km nebo 1 rok).
VW 506.01 pro proměnný LongLife servisní interval.
Lze použít i nové oleje dle VW 507.00.
Jiná kritéria pro normu oleje nejsou stanovena ani tolerována.
Co tu pořád řešíte ????? (třicet příspěvků o hovně)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Do sekce mazání a oleje jsem přidal odkazy na VW tabulky olejů, které splňují specifikaci 505.01, značek výrobců je tam dost, vybere si určitě každý ...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 8&start=15
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 8&start=15
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko
Nevies co sa tu riesi za nesmysli?... a sam si sa zapojil do tejto debaty 6! prispevkami ak nezmysli tak naco na to reagujes. A po dalsie pre niekoho to mozno niesu nezmysli a dozvie sa nieco nove a poucne...!David-pv píše:Marek77: Máš pravdu, specifikace olejů jsou dané, nevím o se tu pořád řeší za nesmysly!!!
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
To máš pravdu nějaké informace jsou přínosem pro dost lidí. Za nesmyslné jsem považoval používání olejů jiné normy než jsou předepsané výrobcem.maros261177 píše:Nevies co sa tu riesi za nesmysli?... a sam si sa zapojil do tejto debaty 6! prispevkami ak nezmysli tak naco na to reagujes. A po dalsie pre niekoho to mozno niesu nezmysli a dozvie sa nieco nove a poucne...!David-pv píše:Marek77: Máš pravdu, specifikace olejů jsou dané, nevím o se tu pořád řeší za nesmysly!!!
TDi
Pokud se podíváte na přehled olejů v rámci jedné specifikace zjistíte, že se liší jejich viskozitní třída, "obal" (míněno značka) a ... cena. A o tom jsou myslím ty Vaše "nesmysly" ... já to osobně za nesmyly nepovažuji ... a rád se seznámím se zkušenostmi jiných ... tedy s vyjímkou zoufalců, kteří lejou oleje 15W40 do TDIček ...