Jaký olej do TDi PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

sm.martin píše:na dodavce misto 5 w 30 byl 5 w 40 a 1.5 zubu vytahl rozvodový řetěz. na rozboru zjistili ze to bylo olejem. a u řemenu to asi nic neudela. jak uz tady bylo zminovano..kdyz se doporucuje 5 w 30 tak lit 5 w 30
Co ma s tym spolocne OLEJ ???
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
kares
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 05 pro 2006, 22:09
Odpovědi: 0
Bydliště: SK Košice

Příspěvek od kares »

cupra píše:zaleži aj na kilometroch,ked sa meni z 15W na nizsie W ... (crazy) ked to ma nad 100 tisic tak by som o tom velmi premyslal...najprv by som tam dal nejaky preplach a potom 10W a az po dalsej vymene 5 W...ked motor jazdi na mineral co je 15W tak sa v nom usadza vela karbonu,s nizsim W ho rozpustas a tym padom hrozi zadretie motora(upchaju sa kanaliky na rozvod oleja v motore :roll: )kamos tak zadrel žigulika a daval tam obyč M6AD a potom dal akože na zvyšenie vykonu GTX 3... :( inač ja použivam do fataka 10W 40 od shellu,(polosyntetika)5W uz nedoporučuju...
díky za dôležitú rady. škoda by bolo pos.ať motor (LOL)
Seat Ibiza AFN 81 kW
PetrK
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 19 čer 2007, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny

Příspěvek od PetrK »

Tomas.cz píše:Kdo dá do TDíčka 15w40 tak ať se připravý na pěkné zvuky od hydroštelů...
Jasně ... 15W40 do motoru s hydroštely ... to je celkem drsňácké ... to ten olej musí celkem slušně pěnit průchodem hydroštely ...
Volba oleje do PD je celkem slušná alchymie ... "vodička" 0W30 je dobrá pro plunžry vstřikovačů, ale turbo moc nenamaže ... a v případě 5W40 to zase není nejlepší pro ty vstřikovače ... takže ... hodit si korunou ... -)
No a 10W40 do PD ... to asi ne ...
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Já nevim co tady pořád řešíte? Vůbec nezáleží jestli je olej modrej, nebo fialovej. Tím myslím značku oleje. Důležitý jsou parametry oleje. A jestli výrobce auta říká, že tam máš dávat ten a ten olej, tak ho tam dávej a víc to neřeš. Oni to opravdu ví nejlíp.
Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

conti píše:Já nevim co tady pořád řešíte? Vůbec nezáleží jestli je olej modrej, nebo fialovej. Tím myslím značku oleje. Důležitý jsou parametry oleje. A jestli výrobce auta říká, že tam máš dávat ten a ten olej, tak ho tam dávej a víc to neřeš. Oni to opravdu ví nejlíp.
lenze kares sa nieco pytal a my sa mu snazime pomoct,precitaj si clanok poriadne... :roll: ;) for kares:ked budes menit ako som ja napisal daj tam valvoline...podla mna kvalita za prijatelnu cenu... ;)
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Cupra:
No vidíš a je to tady. Už doporučuješ značku oleje, ale nikdo tady vůbec nikomu neporadíte jak se vlastně pozná kvalita oleje.
Jen se tady bavíte o viskozitě, tím se myslí to označení 5W40, 10W40, 15W40, atd. Toto označení je jen a jen viskozita. To znamená jaké má ten olej zimní nebo letní vlastnosti. To první číslo je jak se olej chová za nízkých teplot a to druhé za W, jak při vysokých teplotách. Záměrně to zjednodušuji pro snadné pochopení.
Tedy, když vezmu olej minerální 15W40 a bude -20 stupňů pod nulou, bude z oleje vazelina a než se v motoru ohřeje, teče všechen přes obtokový ventil, protože ho čerpadlo neprotlačí do mazacích kanálků. V tuto dobu prakticky motor málo maže a dochází k největšímu opotřebování. Budu-li mít olej 5W40, olej je stále tekutý a okamžitě po nastartování maže naplno. Proto čím menší číslo na začátku, tím lepší. Např. 10, 5, 0. Naproti tomu za teplých letních večerů kdy je olej zahřátý na vysokou teplotu a hodně zředěný, potřebujeme zajistit dostatečné mazání, o tom mluví to 40. V našich klimatických podmínkách se používají většinou s tímto označením 40. Ale jak můžeme vidět i 30. Určitě jste někdo viděl i oleje s označením 50, nebo 60. Ty jsou opravdu pro hodně namáhané motory při extrémních teplotách. Proto se používají do závodních motorů.
A jak se tedy pozná kvalita oleje?
Na každé plechovce, když ji vezmu do ruky jsou po označení viskozity, různá čísla a normy.
Všechny prakticky označují kvalitu oleje. Je jich tam tolik, jak postupem času vznikaly nové a nové normy.
My si vezmeme nejlépe tu nejnovější.
Je označená zkratkou ACEA
Za ní jsou značky A, nebo B a někdy i E, ale to nás nezajímá to je pro nákládní auta.
Označení A je pro benzínové motory,
označení B je pro naftové motory.
A za tímto A a B jsou ještě čísla 1, 2 a 3.
Takže tam najdeme např. ACEA: A3/B3
Znamená to tedy že olej je v nejvyšší kvalitě 3, a to pro benzin i naftu.
Někdy tam může být jen B plus číslo, to znamená, že olej je určen jen pro nafťáky.
Když je číslo menší, tedy 1, nebo 2, je to horší kvalita.
Také jsou tam někdy uvedeny normy největších výrobců automobilů, to jsou ty VW, MB, BMW.
To jsou ta doporučení o nichž psal Huml.

Cupra, samozřejmě souhlasim s tebou, že do auta kde se dával M6AD, bych polosyntetiku nenalil. Ale kdo dnes jezdí na takový olej. To se snad dnes nedává už ani do traktoru.
Dnešní moderní minerální oleje 15W40, mají již takové vlastnosti, že bych se vůbec nebál přejít na polosyntetiku.

A když už se tady mluví o značkách olejů, vůbec bych se nebál nalít do motoru např. MOGUL. Je na takové úrovni, že by se mnozí asi divili.
Ale když na to někdo má, ať si kupují třeba litr za 500.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Především nechápu, proč nezasáhl moderátor, neboť tento příspěvek je absolutně OFF TOPIC - má být v sekci o mazání a olejích. Ale to není podstatné.....

Pro motory PD je nařízena specifikace pouze dle VW - značka výrobce oleje a ostatní normy uvedené na obalu, jako SAE, API, CCMC, ACEA a jiné, nejsou vůbec důležité a můžete je klidně vypustit.

Olej musí splňovat:
VW 505.01 (pro interval výměny 15.000 km nebo 1 rok).
VW 506.01 pro proměnný LongLife servisní interval.
Lze použít i nové oleje dle VW 507.00.
Jiná kritéria pro normu oleje nejsou stanovena ani tolerována.



Co tu pořád řešíte ????? (třicet příspěvků o hovně)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

SOUHLAS
Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

MOZE BYT...
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Do sekce mazání a oleje jsem přidal odkazy na VW tabulky olejů, které splňují specifikaci 505.01, značek výrobců je tam dost, vybere si určitě každý ...

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 8&start=15
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

Marek77: Máš pravdu, specifikace olejů jsou dané, nevím co se tu pořád řeší za nesmysly!!! Dávat olej 15W do motoru TDi je opravdu nesmyslné...
Naposledy upravil(a) David-pv dne 20 čer 2007, 20:42, celkem upraveno 1 x.
TDi
Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

nezmysly su to celkom neni,ale nevadi :wink:
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

David-pv píše:Marek77: Máš pravdu, specifikace olejů jsou dané, nevím o se tu pořád řeší za nesmysly!!!
Nevies co sa tu riesi za nesmysli?... a sam si sa zapojil do tejto debaty 6! prispevkami ak nezmysli tak naco na to reagujes. A po dalsie pre niekoho to mozno niesu nezmysli a dozvie sa nieco nove a poucne...!
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

maros261177 píše:
David-pv píše:Marek77: Máš pravdu, specifikace olejů jsou dané, nevím o se tu pořád řeší za nesmysly!!!
Nevies co sa tu riesi za nesmysli?... a sam si sa zapojil do tejto debaty 6! prispevkami ak nezmysli tak naco na to reagujes. A po dalsie pre niekoho to mozno niesu nezmysli a dozvie sa nieco nove a poucne...!
To máš pravdu nějaké informace jsou přínosem pro dost lidí. Za nesmyslné jsem považoval používání olejů jiné normy než jsou předepsané výrobcem.
TDi
PetrK
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 19 čer 2007, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny

Příspěvek od PetrK »

Pokud se podíváte na přehled olejů v rámci jedné specifikace zjistíte, že se liší jejich viskozitní třída, "obal" (míněno značka) a ... cena. A o tom jsou myslím ty Vaše "nesmysly" ... já to osobně za nesmyly nepovažuji ... a rád se seznámím se zkušenostmi jiných ... tedy s vyjímkou zoufalců, kteří lejou oleje 15W40 do TDIček ...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“