S tím co popisuješ samozřejmě souhlasím. To však nic nemění na tom, že praxe ukazuje, že tento typ motoru /rotačky/ i s otáčkami pod 800/min. najíždějí bez problému závratné množství kilometrů.jericho-3 píše:Prko, jde pouze o logiku, kdy má motor více práce, když se motor pomalu převaluje nebo když běží rychleji a přechod mezi jednotlivým pálení je menší? Proč je tam asi setrvák ? Právě aby pomohl motoru překonat fáze "neproduktivní" ... Proč např. 6 válec má lepší chod než 4 válec a může mít o to nižší otáčky? A zrovna PD není rotačka, která je "lehkonohá" a motor nemusí překonávat odpory jako má PD.. Vždyť to co má PD v hlavě a jaké tření musí motor překonat , aby měl pravidelný chod? Proč asi má dvouhmotu a rotačka většinou ne? Točil jsi někdy sesazeným motorem bez hlavy a rukou zjišťoval, jaký je tam odpor? Zrovna když se písty míjí a natočený motor po opravě se zpočátku obtížně sám udrží v chodu, než se oběhne..Samozřejmě na jednu stranu vymetené PD se zdánlivě točí jako kafemlejnek, ale ve skutečnosti jeho nižší komprese, vzniklé vůle, které často když se sečtou tak svým křížením dávají motoru pěkně zabrat a vyšší volnoběh motoru pomůže...A volnoběh určený továrnou platí pro motor KTERÝ JE V 1A STAVU, Z TOHO SE VYCHÁZÍ..Nikdo z konstruktérů nepomýšlel na to, že čehůni budou najíždět statisíce km a radši si pustí radio aby neslyšeli ten šrot pod kapotou.Hlavně že to nežere..
Odstranění vibrací 1,9 TDi 81kW v pásmu cca 1700-2100ot/min.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
No, o 42ot./min. nižší volnoběh 100% namáhá motor řádově méně, než zvýšená strmost náběhu toč. momentu. Setrvák, spojku a převodovku na rozdíl od zvýšenýho točáku vůbec.
A vibrace právě těsně před a na maximu točivýho momentu při plným knedlíku bych odhadoval pro celou poháněcí soustavu jako nejhorší.
A vibrace právě těsně před a na maximu točivýho momentu při plným knedlíku bych odhadoval pro celou poháněcí soustavu jako nejhorší.
Nevím, jestli jsem to přehlédl, ale jaký je důvod snižovat volnoběžné otáčky na minimum co dovolí VAG nebo jiným způsobem ještě více?
S příspěvku spíš usuzuji, že chceš jezdit v co nejnižším spektru otáček, protože jezdit na 6ku 80km/h a ještě u nějaké dlouhé převodovky, to bych řekl, že se hodně přibližuje volnoběžným otáčkám.
Volnoběžné otáčky jsou otáčky, kdy se motor převaluje bez zátěže a pokud někdo v těchto otáčkách jezdí na vyšší stupěň jak 2, tak to je dle mě prasárna.
S příspěvku spíš usuzuji, že chceš jezdit v co nejnižším spektru otáček, protože jezdit na 6ku 80km/h a ještě u nějaké dlouhé převodovky, to bych řekl, že se hodně přibližuje volnoběžným otáčkám.
Volnoběžné otáčky jsou otáčky, kdy se motor převaluje bez zátěže a pokud někdo v těchto otáčkách jezdí na vyšší stupěň jak 2, tak to je dle mě prasárna.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
@arlie: on je daily ECOrunner ...

By mě zajímalo porovnání, jak daleko doplachtíš na volnoběh a jak daleko bys dojel při sundané noze z plynu a zařazené 6/5 na té ultradlouhé převodovce, aniž by motor začal cukat a tedy začal dávkovat palivo. Možná že bys ještě nějaké ml nahnalLokotka píše:Já ten volnoběh využívám na "plachtění" skoro na 10% trasy kde to znám a min. na 5% kde ne.

Když úplně sundáš nohu z plynu, tak neplachtíš, ale brzdíš motorem. Rozdíl v ujeté vzdálenosti je násobně delší při plachtění. Na toto téma existuje dost odborných článků i praktických testů.
Jako potvrzení lze uvést, že moderní automatické převodovky už po sundání nohy z plynu nezačnou brzdit motorem, ale zařadí neutrál, či rozepnou obě spojky a brzdit motorem začnou, až když jim řidič naznačí brzdou, že chce víc zpomalovat.
Jinak tachometrová 80 je u mýho auta cca1250ot./min. A skutečná o 100 ot. výše. Na rovině při udržování rychlosti a tudíž požadavku na výkon do 10kW nulovej problém. Do kopce se sice motor nijak významně neozýva, přesto tento režim využívám pouze při Eco soutěžích. Při 90km/hod. dle tacho jsou otáčky 1450 a to už nepředstavuje vůbec žádnej problém. Z těchto otáček se motor krásně sbírá i po snížení tý volnoběžný dávky.
Jako potvrzení lze uvést, že moderní automatické převodovky už po sundání nohy z plynu nezačnou brzdit motorem, ale zařadí neutrál, či rozepnou obě spojky a brzdit motorem začnou, až když jim řidič naznačí brzdou, že chce víc zpomalovat.
Jinak tachometrová 80 je u mýho auta cca1250ot./min. A skutečná o 100 ot. výše. Na rovině při udržování rychlosti a tudíž požadavku na výkon do 10kW nulovej problém. Do kopce se sice motor nijak významně neozýva, přesto tento režim využívám pouze při Eco soutěžích. Při 90km/hod. dle tacho jsou otáčky 1450 a to už nepředstavuje vůbec žádnej problém. Z těchto otáček se motor krásně sbírá i po snížení tý volnoběžný dávky.
pfuha jazdiť na 1250 otáčok, tak ty si iný export, predpokladám, že to auto nevidelo viac ako 2000 otáčok už pekne dlhý čas. Akože nič v zlom ale vieš si predstaviť ako pri týchto otáčkach trpí dvojhmota, prevodovka a celé pohonné ústrojenstvo ?
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
To Source:
Tvé předpoklady ohledně mnou využívaného spektra ot. jsou veskrze mylné. Motor, dvouhmota, spojka i převodovka jsou i po 340000km původní a vypadá to, že ve velmi dobré kondici a to přesto, že je to cca 12 let čipovaný.
Na téma jestli a jak je to čipovaný jsem v tomto fóru dostal odpověď, že na max., ale bližšího vysvětlení se nedočkal asi zde nejsou diskutující, co by to poznali, či naopak jsou, ale odpovědět nechtějí, či nehodlají, prostě realita života.
Obecně se zde běžně člověk dozví to, na co se neptá, asi nějaká soudobá hromadná nákaza.
Tvé předpoklady ohledně mnou využívaného spektra ot. jsou veskrze mylné. Motor, dvouhmota, spojka i převodovka jsou i po 340000km původní a vypadá to, že ve velmi dobré kondici a to přesto, že je to cca 12 let čipovaný.
Na téma jestli a jak je to čipovaný jsem v tomto fóru dostal odpověď, že na max., ale bližšího vysvětlení se nedočkal asi zde nejsou diskutující, co by to poznali, či naopak jsou, ale odpovědět nechtějí, či nehodlají, prostě realita života.
Obecně se zde běžně člověk dozví to, na co se neptá, asi nějaká soudobá hromadná nákaza.
To právě netuší,bohužel.Source píše:pfuha jazdiť na 1250 otáčok, tak ty si iný export, predpokladám, že to auto nevidelo viac ako 2000 otáčok už pekne dlhý čas. Akože nič v zlom ale vieš si predstaviť ako pri týchto otáčkach trpí dvojhmota, prevodovka a celé pohonné ústrojenstvo ?
Nicméně si myslím,ze motor neprotestuje protoze je nachipován..Série 81 kw by to podtáčení dala znát razantněji.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Ale jsou přeci situace, které nelze zevšeobecńovat, pokud pojede někdo na 6 stupeň z mírného kopečka a motor si bude vrnět na nižší otáčky, než je obvyklé, nic se přeci neděje, každý kdo má trochu technické "cítění" tak to určí správně a všichni jsou spokojeni, motor , spotřeba i on..Bohužel jsou exempláře- fanatici spotřeby, kteří mají úsporu jako takovou mantru, a poznáte je snadno..Stačí si vedle nich sednout a sledovat , jak řadí a neřadí, jde z toho hrůza, kecáme a já mu říkám, řaď, to ti toho není líto..on se ptá cože? Já, přeřaď, a tak koukne na páku a řekne, aha...Tihle magoři podprahově jezdí jako prasata, je to samozřejmě jejich věc a jejich auto...Ale ať potom nekvičí, když s tím pořád něco mají, rachotí mu zrcátka, šaltpáka lítá jako blázen,auto vibruje, a na co se u auta sáhne, je v háji./ale určitě mají chip i když takhle jezdí/.Ale chápu, že nějaký prodavač deště techniku nechápe, ale nová doba elektromobilů vše vyřeší.. 

nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5054
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Tak tak. Vyhovět technice,není to jen mrtvá hmota. Ty náklady okolo za opravy už nepočítá. 340 tis km je hranice,kdy vše zcela normálně již odejde. Až bude mít najeto přes 600tis a nic neměněno,tak smeknu. Ale toho se nedožiju,protože to za chvíly prodá nebo se bude ptát,která "Čína" je nejlepší nebo by jsme doporučili.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Kotouče tam máš 232x9 a ak chceš kvalitu tak jednoznačne originál, a myslím, že ak by si dokázal hodiť sem obsah tvojej RJ tak určite by ti niekto dokázal povedať či ten čip je kvalitný alebo nie
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion