Odstranění vibrací 1,9 TDi 81kW v pásmu cca 1700-2100ot/min.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Odstranění vibrací 1,9 TDi 81kW v pásmu cca 1700-2100ot/min.
Je to zde i na jiných fórech často omílané téma. Jedni vyměňují dvouhmoty, jini uložení motoru, převodovky i ramen. Další homokineťáky, či celé poloosy. Mnozí mají obecně v bordelu motor po mechanický stránce.
Já jsem při hledání nejnižší spotřeby paliva při ustálený rychlosti jako bonus odstranil i ty vibrace a to pouhou změnou volnoběžný dávky paliva jejím přenastavením cestou VAG.
Tímto děkuju p. Humlovi za radu, jakou hodnotu volnoběžný dávky pro úsporný provoz nastavit a pak hlavně Prkovi, který se mnou provedl logování, rozbor logů, a tím i odhalil čip. Následně pak přenastavil tu volnoběžnou dávku.
Já jsem při hledání nejnižší spotřeby paliva při ustálený rychlosti jako bonus odstranil i ty vibrace a to pouhou změnou volnoběžný dávky paliva jejím přenastavením cestou VAG.
Tímto děkuju p. Humlovi za radu, jakou hodnotu volnoběžný dávky pro úsporný provoz nastavit a pak hlavně Prkovi, který se mnou provedl logování, rozbor logů, a tím i odhalil čip. Následně pak přenastavil tu volnoběžnou dávku.
No, u mne konkrétně byla volnobežná dávka na hodnotě 2,6 a chtěl jsem poznat minimum, takže se nastavilo 6,4. (p. Huml pro úsporu paliva u sériového softu doporučuje cca 6,0. U chipu a ještě ke všemu neznámýmu to je babo raď)
Auto se stalo "gumový", absolutně zmizel byť i je náznak "dunění" i v otáčkách blízkých volnoběhu. Do 1600ot./min. turbo jakoby ani nebylo (SDi), takže vlastně zpočátku naprostá spokojenost.
Jenže při mý upravený ultradlouhý 6q převodovce už auto nebylo na tempomat schopný udržet 80 ani 90km/hod. do cca 8-mi až 10% stoupání.
Tak jsme to s Prkou přenastavili na 5,0 a uvidím. Vibrace se nevrátily a tohle nastavení by jako bonus mělo zesouladit údaje z PP se skutečností.
Auto se stalo "gumový", absolutně zmizel byť i je náznak "dunění" i v otáčkách blízkých volnoběhu. Do 1600ot./min. turbo jakoby ani nebylo (SDi), takže vlastně zpočátku naprostá spokojenost.
Jenže při mý upravený ultradlouhý 6q převodovce už auto nebylo na tempomat schopný udržet 80 ani 90km/hod. do cca 8-mi až 10% stoupání.
Tak jsme to s Prkou přenastavili na 5,0 a uvidím. Vibrace se nevrátily a tohle nastavení by jako bonus mělo zesouladit údaje z PP se skutečností.
Jen pro doplnění info výrobce k 81kW (AHF, ASV)


vs. info z VCDS labelů ...
AHF
001,0,Einspritzmenge
001,1,Motordrehzahl,(G28),Sollwert (Leerlauf): 860...940 U/min\nSollwert (Volllast): 2800...4000 U/min
001,2,Einspritzmenge,,Sollwert (Leerlauf): 2.0...6.0 mg/Hub
001,3,Geber (G149) für,Regelschieberweg,Sollwert (Leerlauf): 1.250...1.700 V
001,4,Kühlmittel-,temperatur (G62),Sollwert (Warm): 80.0...110.0 °C
ASV
001,0,Einspritzmenge
001,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 861...950 U/min
001,2,Einspritzmenge,,Sollwert: 2.2...9 mg/Hub
001,3,Spannung Geber,Regelschieberweg,Sollwert: 1.30..2.10 V
001,4,Kühlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...110 °C
AFN/AVG
001,0,Einspritzmenge
001,1,Motordrehzahl,,Sollwert (Leerlauf): 777...910 U/min
001,2,Einspritzmenge,,Sollwert (Leerlauf): 2.2...9 mg/H
001,3,Spannung G149,Regelschieberweg,Sollwert (Leerlauf): 1.45...1.90 V
001,4,Kühlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...110 °C


vs. info z VCDS labelů ...
AHF
001,0,Einspritzmenge
001,1,Motordrehzahl,(G28),Sollwert (Leerlauf): 860...940 U/min\nSollwert (Volllast): 2800...4000 U/min
001,2,Einspritzmenge,,Sollwert (Leerlauf): 2.0...6.0 mg/Hub
001,3,Geber (G149) für,Regelschieberweg,Sollwert (Leerlauf): 1.250...1.700 V
001,4,Kühlmittel-,temperatur (G62),Sollwert (Warm): 80.0...110.0 °C
ASV
001,0,Einspritzmenge
001,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 861...950 U/min
001,2,Einspritzmenge,,Sollwert: 2.2...9 mg/Hub
001,3,Spannung Geber,Regelschieberweg,Sollwert: 1.30..2.10 V
001,4,Kühlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...110 °C
AFN/AVG
001,0,Einspritzmenge
001,1,Motordrehzahl,,Sollwert (Leerlauf): 777...910 U/min
001,2,Einspritzmenge,,Sollwert (Leerlauf): 2.2...9 mg/H
001,3,Spannung G149,Regelschieberweg,Sollwert (Leerlauf): 1.45...1.90 V
001,4,Kühlmittel-,temperatur,Sollwert: 80...110 °C
Mno, měl jsem 903, snížili jsme na 882 a chtěli bychom zkusit tu nejnižší hodnotu, ale neprojde to přes test a navrhne minimum těch 882ot./min.
Já ten volnoběh využívám na "plachtění" skoro na 10% trasy kde to znám a min. na 5% kde ne.
A pokud by to mělo motoru škodit, tak by to dílenská příručka nezmiňovala jako možný nastavení. Osobně si nedokážu představit to škodění, v čem by jako spočívalo?
Já ten volnoběh využívám na "plachtění" skoro na 10% trasy kde to znám a min. na 5% kde ne.
A pokud by to mělo motoru škodit, tak by to dílenská příručka nezmiňovala jako možný nastavení. Osobně si nedokážu představit to škodění, v čem by jako spočívalo?