Z kopce bez kvaltu ?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tomáš Jochman píše: ...bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
pokud tam budeš cpát 1, 2 nebo zpátečku, tak to bude problém, to je fakt.....
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1308
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Marek 77 ti to vysvětlil přesně. Asi ani já bych to nesvedl líp. Musíš uvážit, že čím teplejší motor tím řidší olej a tím i mnší mazací tlak. A pokud budu rozhycovaný motor mazat slabým tkem oleje /ikdyž kontrolka nesvítí/ asi mu to moc neprospěje.
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Jenže čerpadlo má regulační ventil,aby tlak mazání nebyl v 5000ot třeba 15bar.Plnej mazací tlak musí bejt už na volnoběh.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Mazací tlak kolísá v závislosti na otáčkách do určité míry proto že se mění množství oleje které proteče přes redukčák , ale kdo řekne že mu to na volnobeh blbě maže má nejspíš v prdeli kliku nebo čerpadlo
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

pajda píše:Jenže čerpadlo má regulační ventil,aby tlak mazání nebyl v 5000ot třeba 15bar.Plnej mazací tlak musí bejt už na volnoběh.

Na to zapomeň !!!!! U teplého motoru, kde vola má 90 a olej přes 100°C, je na volnoběh tlak oleje klidně 1 Bar.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

no ja to meril nedavno a na volnobeh to melo 2bary a pri 2tis ot. uz to melo 5bar
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Jasně že výkyvy tlaku tam budou,ale že motor na volnoběh nemaže je blbost.A když to tak je,tak je něco špatně.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Při tlaku 1atm by se ti rosvěcelo mazání !
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Motor na volnoběh maže, ale při otáčkách maže mnohem lépe (wo tom to je....).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1308
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

pajda píše:Jasně že výkyvy tlaku tam budou,ale že motor na volnoběh nemaže je blbost.A když to tak je,tak je něco špatně.
Neříkám, že motor na volnoběh nemaže, ale už při zvýšených otáčkách maže lépe. Studené starty jsou nutnost, stání na křižovatkách na volnoběh je nutnost /proto městský provoz rovněž motorům neprospívá/, ale vyřazovat z kopce nutnost není.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Co to je maže mnohem lépe vždyť tlak k mazání potřebuje klika a turbo a pro funkčnost hyrošely ty funguou i při minimálním tlaku ,klika a turbo je na takzvaném plovoucím uložení kde klika je nastřeďována tlakem oleje, jak jistě víš , jelikoš na volnoběh jsou tlaky na kliku minimální tak běžný tlak na volnoběh okolo 2atm je více než dostačující . Ostatní součástky motoru jsou mazány beztlakově tak tam je to o kvalitě oleje . Tak která součáska se mnohem více opotřebovává když je mnohem hůře mazaná ?
Uživatelský avatar
Vecernicek
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 07 srp 2007, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Btrnio

Příspěvek od Vecernicek »

čím větší tlak tím větší množství tím víc oleje tím víc se to i chladí.

však to tu někdo psal...vytočenej motor 180 do kopce na dálnici, motor rozehřatej jak drak.
najednou vyjedeš kopec a jedeš z kopečka dolů. vyřadíš, tlak oleje minimum rozehřátej motor se nedostatečně ochlazuje a tím se přehřívá.
jako když není důvod tak mám zařazeno furt a ke křižovatce podřazuji.

a co se týká setrvačnosti, když tam hodíte 5 bo 6 a jedete 110 tak máte otáčky někde u 1100 a motor už vás nebrzdí ale jede stálou rychlostí. pokud musíte přidat...těch 2l/100km vás přeci nezabije když jste předtím do kopečka měli 15l/100km
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

1pavel píše:klika a turbo je na takzvaném plovoucím uložení kde klika je nastřeďována tlakem oleje, ?
to ses asi splet ne (noteeth)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

2 večerníček
Nevim co porád máte s tim přehřejváním.Když motor běží kolujou kapaliny.Jak olej tak chlazení.Tím pádem se motor chladí.Přestaňte už všichni koukat na formule.Ty se neuchladí i když stojí (noteeth)
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

no to se asi hodne lidi boji zbytecne mel bys jim to vysvetlit (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“