pokud tam budeš cpát 1, 2 nebo zpátečku, tak to bude problém, to je fakt.....Tomáš Jochman píše: ...bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
Z kopce bez kvaltu ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


pajda píše:Jenže čerpadlo má regulační ventil,aby tlak mazání nebyl v 5000ot třeba 15bar.Plnej mazací tlak musí bejt už na volnoběh.
Na to zapomeň !!!!! U teplého motoru, kde vola má 90 a olej přes 100°C, je na volnoběh tlak oleje klidně 1 Bar.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Neříkám, že motor na volnoběh nemaže, ale už při zvýšených otáčkách maže lépe. Studené starty jsou nutnost, stání na křižovatkách na volnoběh je nutnost /proto městský provoz rovněž motorům neprospívá/, ale vyřazovat z kopce nutnost není.pajda píše:Jasně že výkyvy tlaku tam budou,ale že motor na volnoběh nemaže je blbost.A když to tak je,tak je něco špatně.
Co to je maže mnohem lépe vždyť tlak k mazání potřebuje klika a turbo a pro funkčnost hyrošely ty funguou i při minimálním tlaku ,klika a turbo je na takzvaném plovoucím uložení kde klika je nastřeďována tlakem oleje, jak jistě víš , jelikoš na volnoběh jsou tlaky na kliku minimální tak běžný tlak na volnoběh okolo 2atm je více než dostačující . Ostatní součástky motoru jsou mazány beztlakově tak tam je to o kvalitě oleje . Tak která součáska se mnohem více opotřebovává když je mnohem hůře mazaná ?
- Vecernicek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 400
- Registrován: 07 srp 2007, 20:59
- Bydliště: Btrnio
čím větší tlak tím větší množství tím víc oleje tím víc se to i chladí.
však to tu někdo psal...vytočenej motor 180 do kopce na dálnici, motor rozehřatej jak drak.
najednou vyjedeš kopec a jedeš z kopečka dolů. vyřadíš, tlak oleje minimum rozehřátej motor se nedostatečně ochlazuje a tím se přehřívá.
jako když není důvod tak mám zařazeno furt a ke křižovatce podřazuji.
a co se týká setrvačnosti, když tam hodíte 5 bo 6 a jedete 110 tak máte otáčky někde u 1100 a motor už vás nebrzdí ale jede stálou rychlostí. pokud musíte přidat...těch 2l/100km vás přeci nezabije když jste předtím do kopečka měli 15l/100km
však to tu někdo psal...vytočenej motor 180 do kopce na dálnici, motor rozehřatej jak drak.
najednou vyjedeš kopec a jedeš z kopečka dolů. vyřadíš, tlak oleje minimum rozehřátej motor se nedostatečně ochlazuje a tím se přehřívá.
jako když není důvod tak mám zařazeno furt a ke křižovatce podřazuji.
a co se týká setrvačnosti, když tam hodíte 5 bo 6 a jedete 110 tak máte otáčky někde u 1100 a motor už vás nebrzdí ale jede stálou rychlostí. pokud musíte přidat...těch 2l/100km vás přeci nezabije když jste předtím do kopečka měli 15l/100km
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu