Stránka 3 z 8

Napsal: 06 črc 2008, 19:48
od bobyd
Myslim ze u kamionu je dostatecny vykon alternatoru aby jsi mohl predehrivat elektrikou. :)ale to uz jsem tu jednou psal.

Napsal: 06 črc 2008, 20:19
od slovacek.milos
Rudolf Diesel píše:Hele chlapy trochu mi ujíždíte od tématu. O traktorech nic nevím a vědet nepotřebuju :D . Jinak abych uvedl na pravou míru několik omylů. Žhavení Liazky mají jak bylo správně řečeno v sání (ale žádná nafta se do sání nevstřikuje, jak jsem někde četl), to žhavení je stejně celkem k ničemu a víceméně se nepoužívá protože dost vybíjí baterku , resp používá až po naskočení motoru, který obvykle chtyne tak na 60% válců :D. Podávací čerpadlo je přímo na vstřikovacím a u nádrže (též případně na čerpadle) je ručním pumpička. realita je taková že stejně pokaždé musím ruční pumpičkou napumpovat čímž jakoby odpoadá nebezepečí zničení čerpadle při startu poněvadž tu naftu(v tomto tématu spíše cokoliv jiného ) můžu "otočit" přes přepoušťák. takže pokud víc napumpuju mělo by to být OK. S ohřevem je to však tragedie a to dost velká. Na volnoběh to je nekonečnej příběh i když naloženej do kopce to je asi zase rychle zběsile. není problém upgradeovat tam vodní bufík což o poznání zlepší schopnost ohřevu motoru. Ale stejně pokud by se to ukázalo jako úsporný tak bych přemýšlel o extra nádrži a samozřejmě s předehřevem a možností volit mezi směsí a pouze naftou. nejprve však zkusím to nalít pouze do nádrže uvidíme co to s holkou udělá. Jo ještě jedna věc Liazky (novější modely) mají předehřev nafty :) .Čehož by se snad dalo nějak využít.
rudo a tou pumpičkou pumpuješ jak sklápíš kabinu? miloš

Napsal: 08 črc 2008, 21:02
od Rudolf Diesel
Chlapy mám ještě dotaz pořád tady někde čtu že je dobré mít dvě nádrže stím souhlasím, ovšem narazil na problém, pokud jsem to pochopil správně tak 1 nádž nafta 2. nádrž RO a mísit to, jenže kam s přepadem? Posílat ho hnedka zpátky? Ne, pumpuju tou pumpičkou u nádrže to stačí k tomu aby to prošlo.

Napsal: 08 črc 2008, 21:04
od Rudolf Diesel
Jinak výkon alternátoru u NA má celkem slušnou rezervu, ovšem každá rezerva někde končí, takže poněvadž nevím kolik výkonu bych potřeboval na ohřev tak si budeme všihcni myslet že altík to utáhne :D ať máme zatím o problém míň :)

Napsal: 08 črc 2008, 21:09
od radluk
(LOL)

Napsal: 08 črc 2008, 23:03
od wiguf
v tom vodnim okruhu to je právě docela problém, ptz taková velká mr*ka než se zahřeje, to je celá věčnost, hnal bych to jemně kolem svodů, jenomže tam je s tim docela dost problémů, takže eletrika celkem vítězí, ale pokud ti odejde alt, tak seš celkem namydlenej.
Určitě to nebude jednoduchý.

2 nádrže jednoznačně, na přepad taky musíš udělat ventily a měnit to dle paliva, do jednotlivých nádrží, nebo to případně šlusnout, ale s tim může bejt při byť jen malinký netěsnosti, kterejch liazka bude mít nemálo, docela průssss-švih.

Napsal: 09 črc 2008, 18:22
od truck
Kamiony se dělají jen na vodní ohřev. To bys čuměl jak v létě do 10 až 15 km automatika přepíná na olej. Tahač dělaný v D a čtvrtý rok bez sebemenší chybičky. :D

Napsal: 09 črc 2008, 18:50
od radluk
(LOL)

Jednoduchý ohřev

Napsal: 09 črc 2008, 21:55
od jist
Zaslechl jsem že Poláci to řeší že namontují elektrický boiler ohřejí ho na noční proud jelikož je izolovaný prý vydrží i 3 dny teplý a dát tam kombinovaný dal by se dohřívat vodou

Napsal: 10 črc 2008, 23:19
od bobyd
No co tadydle Rudla pise tak se mu to moc nehreje, kazdopadne kombinovany ohrev ovsem jestli se motor opravdu moc neohreje obzvlast v zimne tak se musi pocitat stim ze elektrika bude dohrivat pomerne casto.

Napsal: 12 črc 2008, 13:19
od jist
Valná většina studených motorú je nedovírající termostat anebo topení které motor stačí uchladit

Napsal: 12 črc 2008, 21:46
od Petr H.
jist píše:Valná většina studených motorú je nedovírající termostat anebo topení které motor stačí uchladit
joo vysvětli to postarší Liazce která má 2 a aby byly oba ready. Krom toho ten motor má skoro půl tuny a je k němu přišroubovaná hliníková skříň převodovky. Celé je to usazené v obrovském prostoru prázdnoty bez jakýchkoliv krytů. Takže za 20 st. mrazu dokáže vozidlo jet úplně bez vody i na velkou vzdálenost. Navíc v motoru je kýbl oleje a 2 kýble vody. Olejový chladič je chlazený vodou a jedno má podle potřeby ohřívat nebo chladit druhé. Radiátor topení 2x. V krátkém okruhu napřímo.
Vodní pumpa mizerná ,odvzdušnit radiátor topení v kabině lze jen za pomoci nejvišších otáček. V kopci nestíhá pumpa prohánět vodu motorem a ten se přehřívá. Je to takové mizerné litinové kolečko asi 15 cm z maličkatými lopatkami na boku.
Celé tohle složité zařízení za jízdy reguluje řidič mechanickým kolečkem, stahováním rolety před chladičem .... (rofl)

Jinak žhavení funguje na principu odporového drátu. Podle návodu se žhaví až 2 minuty a tím se ohřeje vzduch v sacím potrubí, žhavení se provádí podle potřeby, dokud se nedosáhne klidného chodu motoru.

Doba ohřevu oproti motoru z traktoru absolutně nesrovnatelná, traktor začne topit dřív než vyjedeš z podniku.
Jinak ta liazka už 2 nádrže má stačí nechat zavřený ten ventil co je uprostřed, nebo úplně rozpojit. A dotáhnout od druhé potrubí.
Výkon alternátoru jestli si dobře pamatuju je 55A max. a 28,5 V , odečti povinné osvětlení a máš to. Použít můžeš tak max 2/3 maxima jinak ráno nenatočíš.
Nebude asi nejjdednodušší udelat normální zbastlenej výměník a prostě počkat co čerpadlo vydrží ... vodstavenech liazek všude stojí mraky a čerpadlo vyměníš i na silnici... taky sem to jednou musel udělat...

Tak jsem si trochu zavzpomínal... :D měl jsem nejsilnější, 160 KW verzi dal se s tim prásknout do kopce favorit i s 8 tunama na zádech... (crazy)

Napsal: 13 črc 2008, 11:42
od radluk
:? (LOL)

Napsal: 13 črc 2008, 13:08
od slovacek.milos
když mi bylo 17 let jezdil jsem pod kombajnem s krystalem 8011 a ten se ohřál jen jednou když se zadíral motor :-D miloš

Napsal: 13 črc 2008, 19:42
od Petr H.
radluk píše:Motory Zetor, vaha taky skoro pul tuny, obsah oleje dve konve, vody 30 l, nejsou schovane pod zadnymi kryty, cili se vic ochlazuji, jsou pripojene primo k masivni prevodovce, chladic jako krava, vodni pumpa ma prumer cca. 100 mm, primy vstrik paliva, radove cerpadlo, zdvihovy objem motoru u Z12145 je necelych 7 litrů, radovy sestivalec. :? :?
Tos kde je chyba :?
(rofl) už to mám je to tím, že chlazení náporem vzduchu u traktoru v podstatě odpadá... . Je to jinýma provozníma podmínkama, kromě toho jsou tam jiné převodové poměry, takže jiný odpor v převodech jiný počet otáček motoru a tak. U podniku jsme měli vyskozdvih odvozený od traktoru a stačilo přejet dvůr tam a zpátky a už to topilo. Hele jaký je u toho zetora blok? není náhodou litinový?? u liazky byl hliníkový i blok převodovky, takže mnohonásobně vetší chlazení vzduchem. Ono se to nezdá, ale stačí hliníkové vana z žebrováním a ten olej co se s ním motor "hlavně"!! chladí má už úplně jinej přestup tepla ,než když je vana plechová ze zběrnou jímkou schovanou za nápravou, takže je chlazení vzduchem v porovnání minimální. A to bude ten problém. Liazka po rovině chladí dobře, příjde kopec dojde na velkou příp. i malou dvojku jedeš rychlostí traktoru a máš tam hned 120st. Náporové chlazení vzduchem odpadlo... . :D proto ta obroská roleta před chladičem, aby jí v zimě moc netáhnlo do bříška... Další podstatná věc je výkon a průměr ventilátoru. A zase je to to samé, když žene vzduch na takový nebo makový blok, kolik ho žene, jaký má výkon atd... to bude mít taky podstaný vliv na délku ohřevu... záleží i na sahaře jak a kam směřuje vzduch, jak vyřešen odvod tepla od zběrače výfuku... kolik a jak velký průměr chladících kanálů v bloku ... přítomnost nebo absence olejového chladiče.. stačí když si to v duchu představíš a bude to celkem jasné ;)