Ro a kamion

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

Ro a kamion

Příspěvek od Rudolf Diesel »

Zdravím už se někdo pokoušel něco lít do NA? A případně jaké byste tam spatřovali případné problémy? Pro nezasvěcené, hlavní rozdíl mezi NA a OA motory bych viděl zejména v nízkých otáčkách motoru NA, který prakticky jen vyjímečně překročí 2000 ot/min, dlouhé vedení od palivové nádrže v naprosté většině v polypropylenem, prakticky jen velmi těžko ohřatelný motor pokud běží jen na volnoběh v nižších teplotách. Příliš se v problematice "alternativních" nevyznám a přiznám se že ani příliš příspěvků sjem nečetl. Snažil sjem se napsat hlavní rozdíly které si myslím že by třeba mohli hrát nějakou roli, zaye bych totiž nerad něco zkazil protože motor na NA není zrovna levná záležitost.
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Musel by jsi trochu osvetlit princip motoru komurka? commonrail? tdi?hdi ?tdci?dci?dti? :) co se tyce ohrevu ten lze elektricky kamion se svim vykonem by stim nemel mit problem.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

Příspěvek od Rudolf Diesel »

Člověk se snaží napsat všechno a zapomene na to nejdůležitější :D. Jedná se samozřejmě o přímý vstřik paliva jen s mechanickou regulací.
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33598
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Rudolf Diesel píše:Člověk se snaží napsat všechno a zapomene na to nejdůležitější :D. Jedná se samozřejmě o přímý vstřik paliva jen s mechanickou regulací.
jezdíš s NA nebo o tom jen přemýšlíš, a co to je přímý vstřik s mechanickou regulací, to je řadové nebo rotační čerpadlo, boch, lucas, motorpal, miloš
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

napiš uživateli jménem truck.... Bohužel neni to žádná levná sranda, truckovi, co psal, stál jeden kamion přestavët 80 kolíků....
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

80 tisíc se v kamionové dopravě vrátí za chvíli, vzhledem k úsporám a četnosti provozu, takže nic závžného
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

samozřejmě, pokud na to má
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

Příspěvek od Rudolf Diesel »

slovacek.milos píše:
Rudolf Diesel píše:Člověk se snaží napsat všechno a zapomene na to nejdůležitější :D. Jedná se samozřejmě o přímý vstřik paliva jen s mechanickou regulací.
jezdíš s NA nebo o tom jen přemýšlíš, a co to je přímý vstřik s mechanickou regulací, to je řadové nebo rotační čerpadlo, boch, lucas, motorpal, miloš
Řadové čerpadlo Bosh, Motorpal. Aut je víc,ale začal bych stím boshem. Jen pro info všechny kamiony mají řadová čerpadla v 99% (zatím sjem se setkal jen se Styerem , který měl rotační,ale to bylo epizoda sama pro sebe). Četl sjem tady že u řadových čerpadel je to lepší a víc to vydrží i když 80 tis. se mi do toho dávat nechce ono je totiž ještě otázka co to udělá s výkonem u takového motoru.
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
karel.tdi
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 21 čer 2008, 09:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Valašsko

Příspěvek od karel.tdi »

To mas este v poho, kdyz tam mas radove.
Nektere motory uz maju dneskaj aj Pumpe Düse, nebo Common Raily, vesmes nove motory maju tyto systemy, vs. cerpadla nesplnuji uz dneskaj emisni normy

karel
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33598
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

karel.tdi píše:To mas este v poho, kdyz tam mas radove.
Nektere motory uz maju dneskaj aj Pumpe Düse, nebo Common Raily, vesmes nove motory maju tyto systemy, vs. cerpadla nesplnuji uz dneskaj emisni normy

karel
mají kde co ale bavíme se o NA miloš
Rudolf Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 109
Registrován: 14 říj 2006, 08:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen; Czech republic

Příspěvek od Rudolf Diesel »

Je pravda že common rail a další novější technologie, se u NA užívá,ale jedná se vesměs o motory euro 4 a víš a pořizovací cena těchto vozů i ojetých je velmi vysoká. Abych zamezil dalších diskuzím tak konkrétně mám v plánu předělat LIAZ, tam se požíval Bosch, L'orange a Motorpal. Samozřejmě vždy řadová vstřikovací čerpadla a přímý vstřik.
Audi A6 2.5TDI, 103kW, r.v.1995
(Citroën C15 1.8D,r.v.1997,arbeit-CAR)
karel.tdi
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 21 čer 2008, 09:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Valašsko

Příspěvek od karel.tdi »

slovacek.milos
a co jako? (LOL) co tim chtel ogar rict??????????
dyť sem to psal néé, sa nauč procitat prizpevky :o
ja vim,ze stara dobra liazka,je dobrá ale dnes uz to ma vse vybavene elektrobickymi vstrikovacimi systemy ty asi zijes ešte v dobe kamenné :D

inak si myslim ze LIaz v poho,hlavne k vuli radovemu cerpadlu to sezere temer vse,palivove potrubi tam neni zas tak dlouhe,to se zda,vybavil bych to poradnym ohrivacem, nejaké 50ti deskové vymenik aspon

karel
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33598
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

karel.tdi píše:slovacek.milos
a co jako? (LOL) co tim chtel ogar rict??????????
dyť sem to psal néé, sa nauč procitat prizpevky :o
ja vim,ze stara dobra liazka,je dobrá ale dnes uz to ma vse vybavene elektrobickymi vstrikovacimi systemy ty asi zijes ešte v dobe kamenné :D

inak si myslim ze LIaz v poho,hlavne k vuli radovemu cerpadlu to sezere temer vse,palivove potrubi tam neni zas tak dlouhe,to se zda,vybavil bych to poradnym ohrivacem, nejaké 50ti deskové vymenik aspon

karel
(hm) jo vidím no jakože karle Liaz je téma, já zrovna dělal třístovku na STK od pondělka, vesměs doba železná, těsnění hliníkové a ocelové, kámen nebyl ani na valníku :-D miloš
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

TO Rudolf diesel:

Pokud máš řadové čerpadlo tak vůbec nic žádný příhřevy neřeš, to protlačí i sádlo bez nějaké újmy.
karel.tdi
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 21 čer 2008, 09:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Valašsko

Příspěvek od karel.tdi »

at ma ake chce cerpadlo kdyz neohrivas zakarbonujes zbytecne brzo motor,to neni dobra cesta ! cerpadlo zvladnout ale ohraty olej se lip rozprasouje a lip hori,dela mene karbonu,bez ohrevu zapeces o dost driv motor ,halvně při startech rano pokud nebudes mít dvounadrzku

karel
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“