Toto vše je samozřejmě pravda, hlavně s tím turbem. Co se týče mazání tak bych to taky tak tragicky neviděl i když jsem na začátku psal i o mazání, ale zkusil jste někdo postavit novej motor, natočit ho a nechat nějakou tu hodinu klapat na volnoběh a pak rozebrat? Takovejhle motor vypadá mnohem hůř než motor kterej má najeto 10x víc motohodin. Je "plnej" karbonu a připečenýho blbě spálenýho paliva, prostě ten motor nemá švih a na volnoběh se blbě dávkuje poměr zápalný směsi a hlavně má motor při volnoběhu úplně jiný teploty při spalování než při zatížení.conti píše:bobG3 píše:Myslím, že se volnoběh poněkud démonizuje, pokud je motor OK a termostat OK a olej slušné kvality. Pokud to je splněno, je zajištěno dobré mazání vždycky.
Problém volnoběhu je spíš v nerovnoměrnosti chodu.
Těžko říct co je horší - vyřadit a nechat motor v nějakém teplotním režimu, nebo ho ochlazovat - pokud brzdíte motorem zejména v zimě třeba z Kvildy až dolů, což je cca 20 minut a topíte při tom, teplota motoru klesne cca na 70 stupňů, podle toho, jak mrzne, to je podle mě blbost, to radši vyřadím a nechám motor klapat.
Pokud chci toto vše hodnotit, je potřeba se zeptat, jestli vliv Nevyřazování/vyřazování z kopce je vůbec nějak měřitelný, o kolik se zkrátí životnost motoru, jak se změní spotřeba, celkové náklady atd.
Mnohem horší je pro motor a jeho opotřebení horší kvalita oleje, paliva, způsob jízdy třeba u čipnutého motoru jízda v malých otáčkách s velkým zatížením atd.
Já občas vyřadím, pokud to prodlouží dojezd, občas brzdím motorem, pokud bych musel brzdit a moc ten volnoběh neprožívám. Nemá to podle mě smysl. Ale kvalitní údržba, oleje, filtry, palivo, to funguje, to mám vyzkoušené. Nikdy bych nekoupil levný filtr..atd Kdo najede 6000 ročně nemusí řešit nic
Rozumný názor. Připojuji se.
Ještě bych dodal, že ani turbu volnoběh vžádném případě nemůže škodit.
Turbo se točí na volnoběh na minimum otáček, takže mazání od motoru je víc než dostačující.
Naopak nechat chvilku turbo zchladit na volnoběh po delší jízdě mu velmi prospívá.
Toto si můžete všimnout hodně na parkovišti na dálnicích. Dělají to dobří šoféři kamionů. Po dojezdu na parkoviště nechávají motor nastartovaný na volnoběh pár minut aby rozpálené turbo zchladili.
Takové turbo stojí raketu a tímto mu velmi prodlužují životnost.
Platí to samozřejmě i pro naše miláčky!!!!!!
Vadí brždění motorem nebo stání nastartovanej na volnoběh?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
To by těch hodin muselo být tak nejmíň 1000, samozřejmě se nám to někdy podařilo, pokud je dobré palivo, a kvalitní olej a motor je dobře složenej a ohřátej, tak to po 10 ani 20 hodinách nehrozí. Dávkování směsi, pokud je v pořádku vstřikování je normální. Samozřejmě, optimální režim to není.
G3 Variant synchro
Teď mě nezajímá váš názor na inteligenci majitele Sharanu, o němž píšu, čili otázky typu "proč to nenaložil na podvalník" mi přijdou bezpředmětné. Prostě se smiřte s tím, že to chtěl odtáhnout na laně a berte to jako fakt.
Známý tahl Sharana 81kW svého kolegy z práce na laně z Maďarska do ČR pro poruchu automatu - celou tu dobu měl ten majitel Sharana motor na volnoběh (kvůli posilovačům) a za tu cestu do ČR (asi 18 hodin) oddělal turbo. Po rozebrání turba byl konstatován jednoznačný závěr - poškození uložení rotoru dmýchadla způsobené nedostatečným mazáním a chlazením uložení.
A kde je pravda.....................?
Známý tahl Sharana 81kW svého kolegy z práce na laně z Maďarska do ČR pro poruchu automatu - celou tu dobu měl ten majitel Sharana motor na volnoběh (kvůli posilovačům) a za tu cestu do ČR (asi 18 hodin) oddělal turbo. Po rozebrání turba byl konstatován jednoznačný závěr - poškození uložení rotoru dmýchadla způsobené nedostatečným mazáním a chlazením uložení.
A kde je pravda.....................?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
myslim, že to co jsi napsal je viditělný příklad. Každej ti to řekne, je to prostě letitá zkušenost...ten motor je prostě stavěnej na jiný otáčky...Marek77 píše:Teď mě nezajáímá váš názor na inteligenci majitele Sharanu, o němž píšu a otázky typu "proč to nenaložil na podvalník" mi přijdou bezpředmětné. Prostě se smiřte s tím, že to chtěl odtáhnout na laně a berte to jako fakt.
Známý tahl Sharana 81kW svého kolegy z práce na laně z Maďarska do ČR pro poruchu automatu - celou tu dobu měl ten majitel Sharana motor na volnoběh (kvůli posilovačům) a za tu cestu do ČR (asi 18 hodin) oddělal turbo. Po rozebrání turba byl konstatován jednoznačný závěr - poškození uložení rotoru dmýchadla způsobené nedostatečným mazáním a chlazením uložení.
A kde je pravda.....................?
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
já se přidávám, možná že by nebylo špatné udělat hlasování v uvodním příspěvku...
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
To asi nemá smyslu - co člověk, to názor. A já už nemám sílu na to, abych někoho přesvědčoval o tom, že nemá pravdu. To bylo dříve, kdy jsem se dokázal za názor i "do krve" pohádat.
Pokud si tu někdo myslí, že vykvaltovat z kopce motoru neškodí a že to nevadí, ať to dělá. Aspoň bude víc práce na opravách
.
Pokud si tu někdo myslí, že vykvaltovat z kopce motoru neškodí a že to nevadí, ať to dělá. Aspoň bude víc práce na opravách

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ne co člověk to názor, ale je třeba srovnávat srovnatelné, a pokud nevím v jakém stavu turbo bylo, je ten "důkaz" jen plácáním prknem o rybník. Pokud je třeba auto odtáhnout, tak to asi nebude žádný drak, spíš to byl vrak.
To jako když dostane někdo v bazénu infarkt , tak jsou všichni bez ohledu na zdraví a věk v nebezpečí? Takže všechny auta na dálnici v kalamitě co topili na volnoběh až jim došlo palivo - oddělali turba? Buďme trochu technici...
Před několika lety jsem musel nechat klapat služebního superba cca 14 - 15 hodin a jezdí dodnes, ale jako důkaz o tom, že to neškodí bych to neuvedl. Pokud si myslíte, že by bylo lepší pro motor táhnout auto se zařazenou rychlostí 18 hodin, no tak jo.
Mimochodem dělám to tak pořád a na P306 jsem najel 496000 km a motor měl kompresi 4x28,5 a jezdil dost dobře.

Před několika lety jsem musel nechat klapat služebního superba cca 14 - 15 hodin a jezdí dodnes, ale jako důkaz o tom, že to neškodí bych to neuvedl. Pokud si myslíte, že by bylo lepší pro motor táhnout auto se zařazenou rychlostí 18 hodin, no tak jo.

Mimochodem dělám to tak pořád a na P306 jsem najel 496000 km a motor měl kompresi 4x28,5 a jezdil dost dobře.
G3 Variant synchro
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
já něco přihodím, ve škole nás učili, že turbo potřebuje pro bezporuchovej provoz 170kPa (1.7b, pro vyosení ložisek) a že 150kPa je opravdu minimum při kterým se nepřidírá. je to starší informace, takže nevim jak to přebat, naše 1.9 maj 2b při 2000ot, tudíš je min. 1500ot.
ale naše turba jsou zase novější konstrukce, takže si třeba vystačí s volnoběhem. třeba si někdo bude vědět jak to je (Andre?)
ale naše turba jsou zase novější konstrukce, takže si třeba vystačí s volnoběhem. třeba si někdo bude vědět jak to je (Andre?)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Re: A další otázka!!!!!
tak to ti (tu) asi nikdo neporadiColin2001 píše:Jak to je s otáčkami, někdo tu teď psal, že není dobré s velkým zatížením jezdit v malých otáčkách... mám vyzkoušeno uze když tam je pod 2000ot a sešlápnu razantněji plyn, tak je slyšet že se s tím motor pere a hrozně vibruje, je nějaký nepsaný spektrum otáček, na který by se mělo jezudit aby to bylo pro motor nejlepší a nejmín ho to ničilo, co obecně s dieslovým agregátem není dobře dělat a co naopak je dobře dělat aby se prodloužila životnost motoru a neopotřebovával se nadměrně špatným zacházením..... myslím tím styl jízdy a podobně ne udržbu typu kvalitní olej, filtry...
Díky

za 1. - dieselovej agregat obecne se ma tocit min nez benzin, ale pokud je rec o tdi, pak je ten rozdil daleko mensi a jsou trosku "prisnejsi pravidla" spravnyho provozu, coz tu ostatne kluci rozebiraj, nehlede na to, ze jsou tam rozdily dle konstrukce motoru(nekdy(-e) nepatrny, ale prece) a pokud se nepletu, ohled by mel bejt branej i na vahu auta (i v ramci jednotlivejch kategorii

za 2. - nepsany spektrum otacek - u temer kazdyho "beznyho" motoru (je rozdilny



za 3. - prodlouzeni zivotnosti motoru souvisi s "udržbou typu kvalitní olej, filtry..."(palivo,intervaly,...) at se ti to libi nebo ne ...

to by me taky docela zajimalo, ale spis bych tomu veril treba u nakladaku, nehlede na to, ze na to bude mit nemalej vliv vic faktoru jako pouzitej olej, stav motoru, cerpadla,...netesnosti...treba to nekdo rozvedeSmoke píše:já něco přihodím, ve škole nás učili, že turbo potřebuje pro bezporuchovej provoz 170kPa (1.7b, pro vyosení ložisek) a že 150kPa je opravdu minimum při kterým se nepřidírá. je to starší informace, takže nevim jak to přebat, naše 1.9 maj 2b při 2000ot, tudíš je min. 1500ot.
ale naše turba jsou zase novější konstrukce, takže si třeba vystačí s volnoběhem. třeba si někdo bude vědět jak to je (Andre?)

edit - ze bych si taky poridil cidlo s budikem, abych vedel, kolik zrovna tlacim?

-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 33
- Registrován: 21 lis 2008, 11:23
- Bydliště: Ústí nad Orlicí, Kostelec nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
CHLAPI
Já Vám každopádně dík za odpovědi a rozjetou diskusi, mám kde čerpat informace.......
Jde mi o to, že se pouze domnívám, jak s správně motor užívat, aby mu nebylo moc škozeno a chrochtal si tak, jak má.....
Ale jestli jsou moje domněnky správný, jsem nevěděl a proto jsem se zeptal
Jinak abych se s Vámi podělil i já o to jak jezdím se studeným, tak nastatuju, a jedu (což už ted vím že asi není nejlepší, chce to teda aspon pár vteřinek počkat než olej natlakuje - takže díkec, budu dělat!) a motor točím tak do 1800 protože jak pak zařadím tak otáčky spadnou na ještě přijatelnou hodnotu a ne na volnoběh jako když řadím u 1500 ... (někdy i uplně studenej motor vytočím až na 2000 nebo 2400, ale to většinou jen nechtěně a málo často) samozřejmně lehká noha a to hodně dokud rafika vody nevyleze na 90 samozřejmně že s postupem jejeího stoupání od 60 k 90 si dovoluju víc ....
Průser u mě je, že častějc nechávám auto klapat nastartovaný na volnoběh a někdo mi řekl že to škodí a proto jsem se hned ptal, nechci si popravit mnotor....... Když jsme měl clio 1,4 benz. tak měsíčně naklapalo na volnoběh přes zimu nastartovaný třeba i 20-30hodin .... a s A3 jsem to zezačátku taky praktikoval, ale podstatně mín třeba jen 10-15 .... zatím auto jezdí a teď už to nedělám moc......
Je ale zvláštní, že by to neuvedli v manuálu, nebo že by to nebylo jako obecný moudro, nenechávat běžět motor na volnoběh.... jakto že jsou stále nazory dobrej půlky že to neva...... A co taxikáři, který většinou v TDI stojej před klubama celý večery???

Já Vám každopádně dík za odpovědi a rozjetou diskusi, mám kde čerpat informace.......
Jde mi o to, že se pouze domnívám, jak s správně motor užívat, aby mu nebylo moc škozeno a chrochtal si tak, jak má.....
Ale jestli jsou moje domněnky správný, jsem nevěděl a proto jsem se zeptal

Jinak abych se s Vámi podělil i já o to jak jezdím se studeným, tak nastatuju, a jedu (což už ted vím že asi není nejlepší, chce to teda aspon pár vteřinek počkat než olej natlakuje - takže díkec, budu dělat!) a motor točím tak do 1800 protože jak pak zařadím tak otáčky spadnou na ještě přijatelnou hodnotu a ne na volnoběh jako když řadím u 1500 ... (někdy i uplně studenej motor vytočím až na 2000 nebo 2400, ale to většinou jen nechtěně a málo často) samozřejmně lehká noha a to hodně dokud rafika vody nevyleze na 90 samozřejmně že s postupem jejeího stoupání od 60 k 90 si dovoluju víc ....
Průser u mě je, že častějc nechávám auto klapat nastartovaný na volnoběh a někdo mi řekl že to škodí a proto jsem se hned ptal, nechci si popravit mnotor....... Když jsme měl clio 1,4 benz. tak měsíčně naklapalo na volnoběh přes zimu nastartovaný třeba i 20-30hodin .... a s A3 jsem to zezačátku taky praktikoval, ale podstatně mín třeba jen 10-15 .... zatím auto jezdí a teď už to nedělám moc......
Je ale zvláštní, že by to neuvedli v manuálu, nebo že by to nebylo jako obecný moudro, nenechávat běžět motor na volnoběh.... jakto že jsou stále nazory dobrej půlky že to neva...... A co taxikáři, který většinou v TDI stojej před klubama celý večery???

OOOO AUDI OOOO
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
hlavne jak to muze oddelat turbo kdyz na volnobeh skoro zadnej tlak netlaci a hlavne se skoro netoci??
a spalovaci teplota na volnobeh taky nebude zadnej extrem aby se turbo palilo. vzdyt se na volnobeh chladi... A egr ventil se po par minutach kdy se neslape na plyn sam od sebe zavre. nechapu proc ale je to popsany i v dilensky prirucce i je to slyset...

4l/100km tomu rikam prima spotreba...
to su tu uz fakt hlody jak od starej blazkovej..
aj moja bojovnost za nazor uz skapala davno no:
volnobeh neskodi nevadi netreba sa ho bat jedine to ze je zbytocny - baterka sa pri nom ani nevybije ani nenabije motor sa nezohreje pri nom na spravnu teplotu takze tak
brzdit motorom vzdy a vsade pekne sa preplachne kat a valce cistym vzducom a zaroven sa vsetko ochladzuje
aj moja bojovnost za nazor uz skapala davno no:
volnobeh neskodi nevadi netreba sa ho bat jedine to ze je zbytocny - baterka sa pri nom ani nevybije ani nenabije motor sa nezohreje pri nom na spravnu teplotu takze tak
brzdit motorom vzdy a vsade pekne sa preplachne kat a valce cistym vzducom a zaroven sa vsetko ochladzuje
TDI
strielam v nutnej obrane a krajnej nudzi
strielam v nutnej obrane a krajnej nudzi
no dejme tomu, ale uvedu jeden priklad out of koncern : proc u novyho dieselu 2.0dci necha automat pri klidny jizde pr. 1400 otacek na sestku?(nejen z kopce, i kdyz do vetsiho kopce si uz podradi) To se turbo taky skoro netoci?(mj. taky Garret - to by pak bylo uspornejsi nechat tam tu petku, ne?) Nebo je tam vetsi tlak oleje? Nebo mu staci mensi tlak?



Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 31 led 2009, 15:47, celkem upraveno 1 x.