No mám dosť tie spotreby 4,7 a ja sa pod 6 dostanem len pri 90 a bez tempomatu a napínam aj plachty nech mi vietor pomôže , ludia tak poradte čo tú spotrebu môže čo najúčinejšie znížiť. Dík.
Mate niekto odpozorovane, ze o kolko vam zvysuju spotrebu zimne pneumatiky?
Ja mam pocit, ze mne to po nahodeni zimnych stupne priblizne o 0,5 l na rovnakej trase rovnakym stylom. (aj letne aj zimne mam 195/65 R15)
Octavia combi ´98 AGR
"No mám dosť tie spotreby 4,7 a ja sa pod 6 dostanem len pri 90 a bez tempomatu a napínam aj plachty nech mi vietor pomôže , ludia tak poradte čo tú spotrebu môže čo najúčinejšie znížiť. Dík."
No myslim, ze na Passate bude ta spotreba vzdy o nieco vyssia ako na Octavii alebo inych mensich autach. Passat je tazsi, s tym sa da tazko nieco urobit. Jedine nieco odrezat a odlahcit. Alebo nabuduce kupit mensie auto.
MirekX píše:No, dálku za 4 litry při jízdě do 100 km/h beru, to jde s octou udělat. Ale na dálnici průměr 170 a 4,7 je opravdu blbost. Když už něco měřit, tak vynulovat jak spotřebu, tak prům. rychlost a pak porovnat. pokud někdo uděláte průměr 170 na dálnici, tak se klaním až k zemi. Pokud bereš 170 jako rychlost, kterou se snažíš jet, tak průměr bude o hooodně níž. Ve 170 je okamžitá spotřeba určitě přes osm litrů 200 už je deset. Jen logicky, pokud v 90 je spotřeba 3,5, tak ve 180 je cca 4x větší odpor vzduchu
Suhlas s kazdym slovom.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
jj, průměr 170 na dálnici se dá jet v pohodě. V podstatě je to cihla pořádna podlaze. D5 pořád co to dá přes 200 a rozjezdy za pár kamionama co mi tam vjedou = 170 průměr. Průměrná spotřeba 8,5 - 9,5l/ na100. Zavisí to na počtu kamionů co mi tam vlezou
Superb 2,0 Tdi DSG Style, A6 3,0 TDI Q S-line, M. Pajero I. 2,5 Td do lesa
Někde jsem četl test gum, a ty dobré zimní mají nižší valivý odpor než letní. Je to divný, ale v tom výsledku k několika zimním porovnávaly jednu sadu letních a ve valivém odporu skončily letní u konce spíš to bude tou změnou teploty. Mě vychází nejlepší spotřeba na jaře a na podzim, ještě bez klimy ale už teplo na rychlé ohřátí motoru.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS
Tie nizsie teploty tiez urobia svoje, ale ked nahodim zimne gumy, citelne sa znizi zotrvacnost auta, to svedci o tom, ze maju vacsi valivy odpor.
Ale urcite to velmi zavisi od konkretnej znacky a typu pneumatiky.
viska auta, velikost pneu a sire pneu, pruduchy na kapote, celkova aerodinamika auta atd.. (treba nevyuzita zahradka na aute = + 0,3l). Napriklad spatnej spoiler (bez aero testu) muze ves ke zvyseni spotreby (nepatrne)
no a jak je auto tezke a asi nejveci dil je na tom jak jej ridite)))
jinak ja s 2.5 tdi v6 mesto popojizdeni studej motor klidne si to veme 10l
dalnice 130km/h 6l (dalo by se i mene kdyby blbouni furt neblokovali a jely taky 130)))
jinak kombinace caa 7-7,5l coz je na muj motor velmi dobre (jezdim pomalu)))
zjistil sem ze pri tempomatu mam spotrebu nizzsi (coz je jasne))))
No tak som to konečne znížil na 5,6 L/100km WAU. Ale jazdil som 90km/h ale po čase som sa sám pristihol aj cez 100km/h ale pod 5 sa to na passate NEDÁ ani keď sa rozkrájam ale 5,6 je ok a aj na 6 som si zvykol.
Já, když jedu dálku se svou Octávečkou kolem 100 km/h, tak palubní ukazuje 3,8l (dle skutečné spotřeby viz tankování, tak musím přidat 0,2l).
Dálnice při průměru 140 km/h, tak palubní ukazuje 4,3-4,5l.
Na dálnici v Německu, kdy v průměru jsem jel pořád těch 170 km/h, jsem udělal spotřebu na palubním 4,7l.
Co se týče pojezdu v městě a okolí, tak spotřeba kolem 5-5,5l.
Samozřejmě musím všude přičíst ty dvě desetinky, o které mi palubní počítač trochu fixluje.
Jinak poho.
A co si udělat korekci ukazatele spotřeby o 5% na VAGU ? Měl sem stejný problém >> +0,2 l/100 km >> korekce >> a teď OK
Jasně, vím o té korekci, jen čekám než se zase dostanu na VAG a nechám to upravit.
Ještě reakce na kolegy, kteří reagovali na můj příspěvek oghledně 170 km/h rychlosti na dálnici za 4,7 l na palubním poč.: Samozřejmě, že průměr 170km/h se nedá jen tak dosáhnout, když stačí přibrzdit na jednom úseku na 50 km/h a celkový průměr je na 110km/h. Mluvím o dlohodobé rychlosti 170 km/h řekněme 3/4 trasy (250km) a celkový průměr opravdu na palubním 4,7l + 0,2l korekce. Prostě dálky se vejdu do 5litrů vždy, protože víc než 170 km/h pravidelně nejezdím.
Škoda Octavia 1,9TDi 81 kW r.v.1998 najeto 170 tis. km
Až zase pojedeš po tý dálnici, tak si vynuluj průměrnou rychlost. Pokud tvrdíš, že 3/4 trasy jedeš 170, což je při spotřebě 8-9, tak tě pak zpátky musí někdo táhnout, aby vyšla spotřeba do pěti litrů.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS
urgi píše:No tak som to konečne znížil na 5,6 L/100km WAU. Ale jazdil som 90km/h ale po čase som sa sám pristihol aj cez 100km/h ale pod 5 sa to na passate NEDÁ ani keď sa rozkrájam ale 5,6 je ok a aj na 6 som si zvykol.
Kolko vazi tvoj passat?
Ja mam o 10 rokov starsie auto a pri 90km/hod je udavana spotreba vyrobcom 3,9l/100km. A nejak tak to este aj dnes jazdi.
Urcite mam auto lahsie ako ty, ale koeficient odporu vzduchu vacsi a celnu plochu takisto vacsiu.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex