Stránka 3 z 4

Napsal: 18 dub 2012, 11:59
od coltik
Mě se osvědčil na multimetru "pípák", jeden konec na kostru a druhý na žhavičku, pokud pípne, obvod uzavřen a žhavička musí žhavit, pokud nepíne, je žhavička K.O.

Napsal: 18 dub 2012, 12:20
od Kec
Multimetr je dobrej, ale ne všelék. Měl jsem i Boshky kteráý byla dle Multimetru OK. Po vyndání z motoru žhavila ale jen ca 5mm od kraje a asi jen 8 mm. To je na hovno. musí žhavit od hrotu, tj hlavně špička.

Pokud je problém, změřit multimetrem, případně vyndat a zkouknout jak žhaví.

Napsal: 18 dub 2012, 15:20
od slovacek.milos
coltik píše:Mě se osvědčil na multimetru "pípák", jeden konec na kostru a druhý na žhavičku, pokud pípne, obvod uzavřen a žhavička musí žhavit, pokud nepíne, je žhavička K.O.
a co když se ti upálí drát a ukostří

já taky pípal ale zjistil jsem že mě to mockrát podvedlo už nepípám :(

Napsal: 18 dub 2012, 16:58
od jericho-3
Jak psal kec, válec nešel, žhavička dle měření bezvadná a nakonec žhavila až po chvilce ale z druhé strany - od závitu..

Napsal: 18 dub 2012, 17:17
od dodi911
Kec píše:Multimetr je dobrej, ale ne všelék. Měl jsem i Boshky kteráý byla dle Multimetru OK. Po vyndání z motoru žhavila ale jen ca 5mm od kraje a asi jen 8 mm. To je na hovno. musí žhavit od hrotu, tj hlavně špička.

Pokud je problém, změřit multimetrem, případně vyndat a zkouknout jak žhaví.
Presne toto som mal aj ja, ale ohmicky to nesedelo. Pipak ti signalizuje vedenie do 30 ohmov, pokial dobre viem a pokial to namera 20 na zhavici a pipne tak podla testu ok, ale fyzicky nie. Neverim, ze odpor bol ok.

Napsal: 18 dub 2012, 18:13
od slovacek.milos
jericho-3 píše:Jak psal kec, válec nešel, žhavička dle měření bezvadná a nakonec žhavila až po chvilce ale z druhé strany - od závitu..
přesně jedině měření je okem a navíc měřit všechny dohromady umí žhavit i postupně,

je to stejné jak pojistka okem je dobrá přitom je KO uplně nebo částečně :)

Napsal: 18 dub 2012, 18:20
od bobG3
Takovéhle testování je ku prdu - pouze orientační záležitost. U starších žhaviček se bod žhavení (podle konstrukce) přesunuje blíž a blíž k závitu (pokud nepřehoří, je to tak 50/50). Svíčka sice obvod má, ale žhaví míň a míň až žhaví v závitu. Měl jsem jich pár schovaných. Takže tak. Nejlíp vymontovat a připojit - hned je jasno a člověka nenapadají ptákoviny jak to řešit - komprese, vstřiky atd. ;)

Napsal: 18 dub 2012, 18:38
od romanespana
a co pripojit multimetr seriove mezi baterku a zhavku a merit amper zatez? dobra zhavka by mela brat vic nez falsiva, ne? nejsem edison, to me ted tak napadlo, asi kecam

test

Napsal: 18 dub 2012, 19:35
od gebula
test so ziarovkou v serii je uplne v pohode. mala by byt na 12V potom samozrejme nezhori. Zhavicka je sice na velky prud, ale ziarovka ma ovela vacsi odpor, takze sa vacsina napatia baterky rozlozi na ziarovke. inymi slovami, prud urci ziarovka. zhavicka sa sice asi velmi nezahreje, ale urcite testom neodide. a ak ziarovka svieti, je jasne ze zhavicka ma obvod. ale samozrejme neukaze to v akom je stave...

Napsal: 18 dub 2012, 19:58
od romanespana
a ty rychlozhavky co jsou na 4,5v, test s zarovkou jim neda za usi?

Napsal: 18 dub 2012, 20:09
od slovacek.milos
romanespana píše:a ty rychlozhavky co jsou na 4,5v, test s zarovkou jim neda za usi?
¨¨


co myslíš když na 4,4 připojíš 12 :?

já třeba vytáhnu králika z králíkárny a tak lehce a je, no když mu dám rádně páteř přerazím ;)

Napsal: 18 dub 2012, 20:23
od romanespana
kdyz je zarovka v serii, tak do zhavky pujde okolo pulky

Napsal: 18 dub 2012, 20:36
od slovacek.milos
romanespana píše:kdyz je zarovka v serii, tak do zhavky pujde okolo pulky
dam dej žárovku na 22O 25OW to uvidíš ten kouř :)

Napsal: 19 dub 2012, 20:49
od gebula
tie rychlozhavky nepoznam a nie je mi jasne, kde "zmizne" dalsich 7.5V lebo 12-4.5=7.5V. pri rovnakom prude, by tam niekde kde zostane 7.5V, potom vznikalo este vacsie teplo ako na zhavicke. zeby ich bolo viac (napr 2) v serii? potom ak sa prepali len jedna nejdu hned dve.
a co sa tyka testovania vytiahnutej zhavicky priamo na autobaterku 12V, bol by som velmi opatrny a testoval kratko. ta zhavicka ma odovzdavat teplo do motora. nie je konstruovana tak aby dlho vydrzala plny vykon, ak ju nic "neochladzuje".
Inak ziarovka 220V/250W ma odpor cca 190ohm. pripojena v serii s zhavickou na 12V sa nerozsvieti a zhavicka sa nezohreje.
pripojene na 220V=ziarovka svieti naplno a zhavicka na izbovej teplote. ;)
mozno troska viac. v serii urci prud hlavne to, co ma vacsi odpor.
som sa rozkecal, tolko teorie...na co to komu je :roll:

Napsal: 19 dub 2012, 21:02
od Petráš
som sa rozkecal, tolko teorie...na co to komu je :roll:[/quote]
Vůbec ses nerozkecal, konečně na tomto tématu začal někdo počítat a logicky uvažovat :)