piliny v motoru 1.9 PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Na jaký olej motor jezdí? Je pěkně čistý.

Originální vačka je ocelová.
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od mjanulik »

Tomas.cz píše:Na jaký olej motor jezdí? Je pěkně čistý.

Originální vačka je ocelová.
no značkový servis tam u puvodního majitele dával castrol TXT 5W40 505.01 a já jsem tam dával už jen castrol EDGE ( TXt se už přestal výrabět ),2 x jsem tam dal Edge 5W30,ale výměna vždy do 15000 km,pak jsem začal dávat už Egde 5W40.Olej 5W30 si to bralo o něco víc než 5W40.
Vždy jsem Castrol používal a vždy to bylo Ok.
Jinak ještě vždy před výměnou tam dám prostředek na čištění motoru,nechám to cca 15 min na volnoběh a pak to vypustím.
A litina teda moc nevydrží?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To netvrdím, ale je nejlacinější.

Třeba výrobce Kolbenschmidt má v nabídce 3 vačky s koncovkou R na konci a to Kolmenschmidt ocel, EngineTeam ocel a EngineTeam litina, nejlepší bude asi origo VW, ale stojí nová snad 14 000kč+-, nebo poptej v bazaru jetou originální ale ve 100% stavu, kolikrát se pěkný kus najde.
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od mjanulik »

Tomas.cz píše:To netvrdím, ale je nejlacinější.

Třeba výrobce Kolbenschmidt má v nabídce 3 vačky s koncovkou R na konci a to Kolmenschmidt ocel, EngineTeam ocel a EngineTeam litina, nejlepší bude asi origo VW, ale stojí nová snad 14 000kč+-, nebo poptej v bazaru jetou originální ale ve 100% stavu, kolikrát se pěkný kus najde.
http://www.cc-autodily.cz/search/?kod_alt=038109101R

uvidíme,poohlédnu se i po jeté,ale ta by musela být jak nová :roll:

ve škodě za ni chtějí 16000 kč,to nevím kam na to chodí
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

jednu luxusni origo mam :roll: ale nechavam si ji pro sebe pac zachvilku uz bude jen druhoska. JInak montuju Kolmenschmidt ocel i litinu a neni problem. Spise se snazim dat kvalitni zvihatka, idealni cerna INA.


to co maj v ccckach je Kolmenschmidt, ne original.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od mjanulik »

Fulltank píše:jednu luxusni origo mam :roll: ale nechavam si ji pro sebe pac zachvilku uz bude jen druhoska. JInak montuju Kolmenschmidt ocel i litinu a neni problem. Spise se snazim dat kvalitni zvihatka, idealni cerna INA.


to co maj v ccckach je Kolmenschmidt, ne original.
to vím,ale spíš mi šlo o to,zda to,co mají v cc-autodílech za ty peníze bude stát za to
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1434
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

mjanulik píše:Jen bokem se ještě zeptám,je lepší olej do PD Castrol Edge nebo Q8,popřípadě Shell,nebo je to jendo,ale spíše kratší interval,specifikace 505.01 je jasná. A dál jestli má cenu kupoval novou,ale litinovou vačku,nebo je to blato a vzít ocelovou
Vačku sme dali ocelovou, rovnou s tím samozřejmě hydroštely a šály (vše nový). Ten olej doporučuji pro PD bez DPF 5W40 505.01 bez C3 (aditivce pro DPF) nebo s novou aditivací C3-10 a výš. Je jedno jakou značku ale bacha na panč třeba právě u toho Castrolu a hlavně měnit max. 10tkm
Naposledy upravil(a) šulda dne 19 led 2015, 11:53, celkem upraveno 1 x.
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

mjanulik píše:
Fulltank píše:jednu luxusni origo mam :roll: ale nechavam si ji pro sebe pac zachvilku uz bude jen druhoska. JInak montuju Kolmenschmidt ocel i litinu a neni problem. Spise se snazim dat kvalitni zvihatka, idealni cerna INA.


to co maj v ccckach je Kolmenschmidt, ne original.
to vím,ale spíš mi šlo o to,zda to,co mají v cc-autodílech za ty peníze bude stát za to
To bude KS-ocel.
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Pro tvoje vozidlo bude potřeba 5L balení oleje, takže bych doporučil např. tento:

Kód: Vybrat vše

http://www.oleje-online-shop.cz/yacco+vx+1000+fap+5w40+5l+yaccomotoroil+motorovyolej5w40-327815/
ACEA C3-10 je též výhoda ;)

edit: oprava odkazu (chybělo mi na konci ,, / ") (noteeth)
Naposledy upravil(a) Golfisko dne 19 led 2015, 14:15, celkem upraveno 1 x.
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

4l
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Já někde zahlédl 4,3L - možná to byl údaj myšlený i včetně filtru, nicméně 5L balení bude vycházet levněji a je případně i na dolití ;)
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od mjanulik »

Množství je jasné vždycky beru 5l a dolevam podle měrky a správně ma byt 4.3 l ale stejné tam vždycky něco zůstane
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od mjanulik »

Fulltank píše:jednu luxusni origo mam :roll: ale nechavam si ji pro sebe pac zachvilku uz bude jen druhoska. JInak montuju Kolmenschmidt ocel i litinu a neni problem. Spise se snazim dat kvalitni zvihatka, idealni cerna INA.


to co maj v ccckach je Kolmenschmidt, ne original.
takže se litiny nemusím bát? Hydra samozřejmě INA+uložení vačky+nové šrouby když už (hm)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

litinový vačky se používaji už tak 50 let :D možná ještě dýl
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

presneji to je ocelolitina, litina by moc dlouho nevydrzela
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“