Vůle v uložení kliky z výroby je cca 0,03mm při 0,08 až 0,11 motor přestává mazat na volnoběh a začíná klepat myslíš si že klika a šály jsou z tak supr tření odolnýho materiálu že se po 500 000km neopotřebí ani o 0,06mm a to je z průměrupajda píše:to ses asi splet ne1pavel píše:klika a turbo je na takzvaném plovoucím uložení kde klika je nastřeďována tlakem oleje, ?
Z kopce bez kvaltu ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Vecernicek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 400
- Registrován: 07 srp 2007, 20:59
- Bydliště: Btrnio
Vůle tam samozřejmě jsou.Ale vzhledem k tomu že klika mění posuvný pohyb na otáčivý,tak ji těžko vystředíš tlakem oleje jako turbo.1pavel píše:Vůle v uložení kliky z výroby je cca 0,03mm při 0,08 až 0,11 motor přestává mazat na volnoběh a začíná klepat myslíš si že klika a šály jsou z tak supr tření odolnýho materiálu že se po 500 000km neopotřebí ani o 0,06mm a to je z průměrupajda píše:to ses asi splet ne1pavel píše:klika a turbo je na takzvaném plovoucím uložení kde klika je nastřeďována tlakem oleje, ?
Systém uložení kliky a turba je v základě stejný to že klika přeměňuje pohyb posuvný na otáčivý je spůsob radiální zátěže nikoli spůsob uloženípajda píše:Vůle tam samozřejmě jsou.Ale vzhledem k tomu že klika mění posuvný pohyb na otáčivý,tak ji těžko vystředíš tlakem oleje jako turbo.1pavel píše:Vůle v uložení kliky z výroby je cca 0,03mm při 0,08 až 0,11 motor přestává mazat na volnoběh a začíná klepat myslíš si že klika a šály jsou z tak supr tření odolnýho materiálu že se po 500 000km neopotřebí ani o 0,06mm a to je z průměrupajda píše: to ses asi splet ne
2 - 1pavel
Jenže ty tvrdíš,že se klika vystředí tlakem oleje.To je možný u turbodmychadla,na jeho rotor nepůsobí žádná radiální síla(pokud je správně vyvážené).Na klikový hřídel působí radiálně tlak někloik Mpa,a to by asi těžko fungovalo tak jak tvrdíš.Rotor turba po nastartování tlak oleje vystředí,resp.ho vystředí gufera ve kterých se pak otáčí.Klika běhá po uložení,který je mazaný olejem.Dá se říct že běhá po olejovým filmu,kterej ložiska maže,ale jestli jsi někdy viděl rozebranej motor,tak po těch ložiskách klika rozhodně běhá
Jenže ty tvrdíš,že se klika vystředí tlakem oleje.To je možný u turbodmychadla,na jeho rotor nepůsobí žádná radiální síla(pokud je správně vyvážené).Na klikový hřídel působí radiálně tlak někloik Mpa,a to by asi těžko fungovalo tak jak tvrdíš.Rotor turba po nastartování tlak oleje vystředí,resp.ho vystředí gufera ve kterých se pak otáčí.Klika běhá po uložení,který je mazaný olejem.Dá se říct že běhá po olejovým filmu,kterej ložiska maže,ale jestli jsi někdy viděl rozebranej motor,tak po těch ložiskách klika rozhodně běhá