Z kopce bez kvaltu ?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

pajda píše:
1pavel píše:klika a turbo je na takzvaném plovoucím uložení kde klika je nastřeďována tlakem oleje, ?
to ses asi splet ne (noteeth)
Vůle v uložení kliky z výroby je cca 0,03mm při 0,08 až 0,11 motor přestává mazat na volnoběh a začíná klepat myslíš si že klika a šály jsou z tak supr tření odolnýho materiálu že se po 500 000km neopotřebí ani o 0,06mm a to je z průměru
Uživatelský avatar
Vecernicek
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 07 srp 2007, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Btrnio

Příspěvek od Vecernicek »

pajda píše:2 večerníček
Nevim co porád máte s tim přehřejváním.Když motor běží kolujou kapaliny.Jak olej tak chlazení.Tím pádem se motor chladí.Přestaňte už všichni koukat na formule.Ty se neuchladí i když stojí (noteeth)
nevím jak ty ale já závodničku mám (LOL) (rofl)
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Marek77 píše:Samozřejmě - to je u všech motorů stejné - všechny motory pracují naprosto shodně, bez ohledu na pohonné médium.
Neplatí u aut s karburátorem ovšem :D
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Vecernicek píše:
pajda píše:2 večerníček
Nevim co porád máte s tim přehřejváním.Když motor běží kolujou kapaliny.Jak olej tak chlazení.Tím pádem se motor chladí.Přestaňte už všichni koukat na formule.Ty se neuchladí i když stojí (noteeth)
nevím jak ty ale já závodničku mám (LOL) (rofl)
tak sory (noteeth)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

1pavel píše:
pajda píše:
1pavel píše:klika a turbo je na takzvaném plovoucím uložení kde klika je nastřeďována tlakem oleje, ?
to ses asi splet ne (noteeth)
Vůle v uložení kliky z výroby je cca 0,03mm při 0,08 až 0,11 motor přestává mazat na volnoběh a začíná klepat myslíš si že klika a šály jsou z tak supr tření odolnýho materiálu že se po 500 000km neopotřebí ani o 0,06mm a to je z průměru
Vůle tam samozřejmě jsou.Ale vzhledem k tomu že klika mění posuvný pohyb na otáčivý,tak ji těžko vystředíš tlakem oleje jako turbo.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

pajda píše:
1pavel píše:
pajda píše: to ses asi splet ne (noteeth)
Vůle v uložení kliky z výroby je cca 0,03mm při 0,08 až 0,11 motor přestává mazat na volnoběh a začíná klepat myslíš si že klika a šály jsou z tak supr tření odolnýho materiálu že se po 500 000km neopotřebí ani o 0,06mm a to je z průměru
Vůle tam samozřejmě jsou.Ale vzhledem k tomu že klika mění posuvný pohyb na otáčivý,tak ji těžko vystředíš tlakem oleje jako turbo.
Systém uložení kliky a turba je v základě stejný to že klika přeměňuje pohyb posuvný na otáčivý je spůsob radiální zátěže nikoli spůsob uložení
Uživatelský avatar
povic
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 22 zář 2007, 05:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od povic »

hláška "mě tam nějak nejde ta pětka" už jenom z lásky k převodovce nevyřazovat !!!!
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

2 - 1pavel

Jenže ty tvrdíš,že se klika vystředí tlakem oleje.To je možný u turbodmychadla,na jeho rotor nepůsobí žádná radiální síla(pokud je správně vyvážené).Na klikový hřídel působí radiálně tlak někloik Mpa,a to by asi těžko fungovalo tak jak tvrdíš.Rotor turba po nastartování tlak oleje vystředí,resp.ho vystředí gufera ve kterých se pak otáčí.Klika běhá po uložení,který je mazaný olejem.Dá se říct že běhá po olejovým filmu,kterej ložiska maže,ale jestli jsi někdy viděl rozebranej motor,tak po těch ložiskách klika rozhodně běhá
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“