Stránka 5 z 5
Napsal: 14 led 2010, 21:13
od Lumix
No hura, aspon niekto. Na aku bateriu ju pouzivas (alebo budes pouzivat) a ake ampere jej davas?
Napsal: 14 led 2010, 21:21
od caly
1.motorka 14 Ah gelovka (2A)
2.auto 72 Ah PB Ca (5A) nespecham, (10 A)specham
3.auto 44 Ah PB klasika (5A)
4.Trakcni 105 Ah PB (5A) nespecham, (10A) specham
Napsal: 14 led 2010, 21:31
od mva1
já jsem si dneska taky udělal radost
v Lidlu jsem si koupil nabíječku ultimate speed T4X SE za 500
někde na netu spekulovali,že má střeva stejný jako nejmenovaná značková nabíječka..
a tohle je její novější verze
ještě jsem jí nestihl vyzkoušet..
Jinak na všechno jinýho než olovo mám výkonnou modelářskou nabíječku..
Na olovo je jí škoda..tahle bude stačit
Napsal: 14 led 2010, 21:41
od bobG3
lt.kubosh píše:bobG3 píše:Naštěstí akumulátory ve
vozidlech jsou udržovány dobíjecí soustavou stále v nabitém stavu.
Jsem přesvědčen, že tohle je blbost. Vzhledem k průběhu nabíjení baterky nebude ve vozidle nabitá na víc než 70-80%.
Kolega mi vysvětloval, že nejčastější likvidace hluboce vybité baterky jsou dvě:
1) Chemická reakce - degenerace deske, jak tu psal někdo výše.
2) Pokud se přes to, že je vybitá po ní chce ještě start, tak se často stane, že se jeden článek přepóluje. Což člověk nemá šanci napravit...
Potom výrobce aku Exide který materiál napsal nerozumí tomu co vyrábí, můžu Ti to pojednání poslat celý.
Pokud máš nabíjení v pořádku, v aku správnou hustotu a jezdíš normálně, funguje to. Pokud máš Aku se zátkami, kup si slušnej hustoměr multimetr a měř, uvidíš sám. Dá se to i spočítat.
Napsal: 14 led 2010, 21:41
od Lumix
Ja som ju v Lidli tiez drzal v ruke ale odolal som. Zoberiem ten IDCharger, ved to nekupujem na 2 roky a je tam aj Ca.
Napsal: 14 led 2010, 21:49
od mva1
mělo by to umět všechno olovo...
akorát že není výkonná max.3.8 A
to mě nevadí,
Napsal: 14 led 2010, 22:02
od Lumix
V navode k baterke sa pise, ze sa da dobijat aj prudom nizsim az do 0,1xI 3 do plne nabiteho stavu. (I 3= 0,10xC kde C je kapacita Aku).
To by znamenalo u 55 Ah prud 0,55A, takze tych 3,8 malo neni.
Napsal: 14 led 2010, 22:14
od mva1
já jsem to myslel tak,že na velký baterky třeba do traktoru to nestačí....
na to musí bejt něco lepšího třeba ta tvoje IDchanger 15
Napsal: 14 led 2010, 23:18
od fabiátor
lt.kubosh píše:
Jsem přesvědčen, že tohle je blbost. Vzhledem k průběhu nabíjení baterky nebude ve vozidle nabitá na víc než 70-80%.
Tak tak. Záleží na četnosti startů, délce trasy atp. U auta který jezdí po městě pár km a 20x denně start-stop to může být i méně.
Napsal: 14 led 2010, 23:22
od fabiátor
Lumix píše:V navode k baterke sa pise, ze sa da dobijat aj prudom nizsim az do 0,1xI 3 do plne nabiteho stavu. (I 3= 0,10xC kde C je kapacita Aku).
To by znamenalo u 55 Ah prud 0,55A, takze tych 3,8 malo neni.
standardně 1/10 kapacity neboli 0,1x = 5,5A pro 55Ah
Nižším je možno, ale trvá to delší dobu. Naprosto jednoduše pro základní orientační určení doby nabíjení ve vztahu k dobíjecímu proudu:
Jestliže budu nabíjet akumulátor 55Ah proudem 5,5A pak mi to bude trvat cca 55/5,5 = 10 hodin než se aku nabije. Pokud tam budu pouštět 2A pak je to 55/2 = 27,5 hodiny pro nabití.
Při proudu 0,55A by to trvalo 100 hodin.
Napsal: 15 led 2010, 16:05
od Lumix
fabiátor píše:Lumix píše:V navode k baterke sa pise, ze sa da dobijat aj prudom nizsim az do 0,1xI 3 do plne nabiteho stavu. (I 3= 0,10xC kde C je kapacita Aku).
To by znamenalo u 55 Ah prud 0,55A, takze tych 3,8 malo neni.
standardně 1/10 kapacity neboli 0,1x = 5,5A pro 55Ah
Nižším je možno, ale trvá to delší dobu. Naprosto jednoduše pro základní orientační určení doby nabíjení ve vztahu k dobíjecímu proudu:
Jestliže budu nabíjet akumulátor 55Ah proudem 5,5A pak mi to bude trvat cca 55/5,5 = 10 hodin než se aku nabije. Pokud tam budu pouštět 2A pak je to 55/2 = 27,5 hodiny pro nabití.
Při proudu 0,55A by to trvalo 100 hodin.
1, Ten cas je mysleny pre uplne vybity akumulator ze?
2, Je pravda, ze nabijenie prudom nizsim ako 1/10 je pre akumulator setrnejsie?
Napsal: 15 led 2010, 17:42
od caly
Je pravda, ze nabijenie prudom nizsim ako 1/10 je pre akumulator setrnejsie?
Presne tak, urcite mensi proud neublizi jen prodlouzi cas nabijeni.
Napsal: 15 led 2010, 23:49
od fabiátor
Lumix píše:
1, Ten cas je mysleny pre uplne vybity akumulator ze?
2, Je pravda, ze nabijenie prudom nizsim ako 1/10 je pre akumulator setrnejsie?
ad 1 - Ano, uplne vybity
ad 2 - Neublizi to, ale zasadni vyhody bych v tom nehledal
Napsal: 16 led 2010, 22:07
od bobG3
Ve skutečnosti nemá aku 100%ní ůčinnost, takže pro plné nabití je potřeby nabíjet déle. Nabíjet se má do znaků plného nabití, tj hustoty a napětí.