Baterka - dobíjení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Baterka - dobíjení

Příspěvek od lt.kubosh »

Ahoj,
tak jsem včera nenastartoval. Nažhavil jsem, jednou se to převalilo a pak už jenom pohasly kontrolky. Baterce jsou 2 roky (Banner 74Ah), auto občas stojí 4 dny, pak jede 50km. Na volnoběžky je na pólech baterky 14,30V

Zajímavý je, že do baterky tekly cca 4A přes noc a ráno dávala klasická nabíječka 15,4V a teklo tam 0,6A
Ať počítám jak počítám 10x 4A = 40, to se moc nenabila. Ale když jsem jí dal do auta, tak točila jak šílená. Jediný co jsem zkusil je očistit kontakty, ale fakt nevím. Bohužel ampérmetr co by změřil tok proudu v aute nemám... Ten start by asi nepřežil :)

Vůbec nevím čím to bylo.
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Byla radne nalita ? Jaky napeti je na aku kdyz chcipnes motor a nechas svitit svetla ? Jinak mrazy co ted byly tomu mohly pomoct. Celkem bezny je i zkrat mezi deskami, koroze polovych vyvodu nebo jednotlivych spoju uvnitr baterky.

Jinak to nabijeni nema linearni prubeh. Takze 0,6A po 10h muze byt OK. Kdybys chtel nabijet konstatntim proudem, musel bys na to mit jinou nabijecku. Navic tech 74Ah je kapacita typuju pro 20h nebo 10h vybijeni. Tzn. je to kapacita odpovidajici odberu proudu 3,7A po dobu 20h, respektive 7,4A po dobu 10h, zalezi na tom k jake dobe je udaj o kapacite vztazen. Pro vybijeni vyssimi proudy bude kapacita nizsi.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Je to ta bezúdržbová. Možná jsou nějaký víčka pod samolepkama, ale páčit to nechci. Po 3 hodinách po odpojení měla 12,90...
Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

nevím, ale 2 roky, nejni už její čas?
VW Touran, 1.9 TDI 77kw, BKC, DSG
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Baterka - dobíjení

Příspěvek od Slavkov »

lt.kubosh píše:Ahoj,
tak jsem včera nenastartoval. Nažhavil jsem, jednou se to převalilo a pak už jenom pohasly kontrolky. Baterce jsou 2 roky (Banner 74Ah), auto občas stojí 4 dny, pak jede 50km. Na volnoběžky je na pólech baterky 14,30V

Zajímavý je, že do baterky tekly cca 4A přes noc a ráno dávala klasická nabíječka 15,4V a teklo tam 0,6A
Ať počítám jak počítám 10x 4A = 40, to se moc nenabila. Ale když jsem jí dal do auta, tak točila jak šílená. Jediný co jsem zkusil je očistit kontakty, ale fakt nevím. Bohužel ampérmetr co by změřil tok proudu v aute nemám... Ten start by asi nepřežil :)

Vůbec nevím čím to bylo.
No nevím, já jezdím cca 50km každý den, minimálně 7-8 startů a mimo vůz dobíjet nemusím :) ... nenechal jsi zaplou stropní lampičku, nežere moc radio nebo alarm?

15,4V je už moc (LOL) Jinak samozřejmě nebyla úplně vybitá (byť již nenastartovala) a těch 40Ah, kterými jsi ji dobil je OK :D
GIV Variant TDi ???kW
notobi
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Registrován: 07 říj 2009, 20:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od notobi »

to borath

baterka musí vydržet minimálně 4 roky
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Kurva, ta věc stála přes 3t a je jí přesně 26měsíců. Schválně jsem nekoupil Bauhausovku, abych nezůstal v zimě stát.

Jinak napětí po přinesení domů bylo 12,2 bez zátěže - takže vybitá. Krátce po připojení nabíjčky tam bylo 13,9 a přes noc to vylezlo na těch něco přes 15, takže jsem to raději odpojil. V zásadě přes 14,8 to spíš jenom vaří, ale u té kostky je drek poznat co se s ní děje. Navíc je to nějaká věc s příměsí vápníku. Ale vzhledem k chování, tam maximálně nadrolil Ytong (wallbash)
Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

notobi píše:to borath

baterka musí vydržet minimálně 4 roky
jo jasně ale podle toho jak ji namáhaš ne, jako třeba když jezdíš denně, nebo když ti to týden stoji a pak jedeš nakoupit...
VW Touran, 1.9 TDI 77kw, BKC, DSG
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Ja mam baterku starou asi 5let a posledni 3 roky auto v podstatě jen stoji.Auto jede jednou za 5-10 měsicu a baterka točí i po te době velice slušně,motor chytne okamžitě.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Hobby
Přispěvovatel
Příspěvky: 284
Registrován: 23 úno 2006, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Hobby »

Taky jsem v sobotu měnil baterii.Pět článků je OK jeden hlásí podle hustoměru ihned nabít.Asi zkrat v článku.Vydržela 8 let což je celkem rekordní.Problém je dnes koupit údržbovou baterii.Ty bezúdržbové asi tolik nevydrží.
Octavia 1.9 TDI PD,4x4,ATD,100Kw
pepiknet
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 07 kvě 2008, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od pepiknet »

Já měl baterku vartu 8 let a ted jsem teprve dával novou,denně do práce a zpět atd.,zima nezima,nikdy jsem doma nedobíjel,chyba bývá v altíku,popkud dobře dobíjí tak néni problém
SEAT Toledo II,1.9 TDI AHF 81kw,EGR off
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

No ono jak zjistit jestli altík dobíjí. Měření na pólech baterky nic moc neřekne. Prostě je tam 14,3x V. Jenže jak jsem psal takovej ampérmetr, abych ho připojil mezi baterku a auto nemám a bez toho nezjistim kolika A se dobíjí.
Žárovky nepraskaj, svítí to pěkně a voltáž jsem naměřil správnou.
Rozebírali jste někdo altík u 1,9TDi/2,5TDI R5? Má to regulátor v jednom kusu s uhlíkama nebo uhlíky jsou zvlášť?
Naposledy upravil(a) lt.kubosh dne 21 pro 2009, 13:29, celkem upraveno 1 x.
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

tuner píše:Ja mam baterku starou asi 5let a posledni 3 roky auto v podstatě jen stoji.Auto jede jednou za 5-10 měsicu a baterka točí i po te době velice slušně,motor chytne okamžitě.
Tomu nevěřím. Teda možná, pokud tam nemáš rádio, alarm atd... Proste odstavené auto nebere vůbec nic.
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Nebere nic, je odpojenej + pól. Momentalně auto stoji bez pohybu a nastartovaní nonstop 10 měsícu a věřim že opět chytne na brnk bez problemu.Zatim nebyl i po takhle dlouhe době žadnej problem.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33812
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

najít so baterku je snad umění, zrovna v sobotu banerka tři měsíce stará na 1,6 koktávce na zátěžovéím testu nadprůměrná, dobíjení OK a -12 a sotva převaluje, motor nevskočí, podle katalogu v autě souhlasí,

moje baterka první rok startovala druhý rok mínus deset a zhasly kontrolky,

dal jsem druhou novou silnější minulou zimu vše OK -22 na horách
letos -12 a ztěžka točila další start na brnk tak kde jsme v asii nemrzne tak jim to nevadí

a nějaká reklamace :? cha cha :roll: miloš
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“