Andre píše:MirekX píše:Mám sem dát odkaz na výbuch v Černobylu?

To klidně můžeš, ale nerozumím o čem by to vypovídalo?
Nedokazuj nám svoji omezenost. Věřím, že jsi chytřejší nežli se prezentuješ.
Napovím ti: vypovídalo by to, resp. korespondovalo by to lépe s problematikou hoření elektromobilu více, nežli tvoje zmínka cisterny, hořící díky palmovému oleji s problematikou vozidel se spalovacím motorem (spalujících naftu nebo benzín, nikoliv palmový olej).
Andre píše:
Ono je to celé kluci o energii pohonného zdroje, 50 litrů benzínu/nafty je prostě 5x víc energie než plně nabitá 100kWh baterie (teď ponechme stranou, že spalovací motor s tou energií hospodaří 5x hůř). A 5x víc energie prostě umí napáchat 5x víc škody. A na rozdíl od BEV, jsou ve spalovacím motoru a jeho okolí teploty vysoko nad bodem vzplanutí zdroje energie přirozenou součástí jeho pracovního procesu.
"Kluci"? ...na základě jakého titulu, postavení nebo dosaženého vzdělání nás tak tituluješ?

Andre, ty jsi chyběl na základní škole při chemii a fyzice? Myslím, že stejně jako já ne protože povinnou školní docházku nám tu zavedla na konci 18. století Marie Terezie

Přiznám se otevřeně, že mi chemie moc nešla ale uvízlo mi v hlavě něco o reakcích, teplotách hoření, uvolňování energie při hoření apod. (neumím to odborně popsat). Já ne, ale pravdou je, že jednoho jsem si vědom: toho, že při hoření baterie nedochází jenom k uvolnění "uložené energie" ale i "uložiště", tedy obalu, ve kterém se energie nachází.
Zde si dovolím vložku z "tvé klávesnice":
Andre píše:Pokud se nechcete nechat v životě vodit za nos, měli jste dávat ve škole větší pozor.
Protože v případě lithia se jedná hodně "velký prušvih". Při čtení tvého sebejistě sebevědomého prásknutí sebe sama o základních neznalostech jsem nejprve protřel oči. Důvodem bylo vědomí, co dokázal explodující mobil (chápej baterie) napáchat za neuvěřitelné škody.
Poté jsem sedl k netu a jal se hledat fakta - na těch by se přece měla naše diskuze stavět, ne?
A co jsem našel:
...
nejprve něco v češtině, kde netrpělivým odcituji část odstavce nazvanou "Ad 2. Nebezpečné akumulátory"
Ale protože nemám vzdělání na to, abych si ověřil tyto informace, oslovil jsem člověka, který má a ten mi v tuto noční hodinu poslal dokument s tím, že "přečti a potom o tom můžeme pohovořit více".
Tento dokument pojednává a vysvětluje.
Dovolím si pro netrpělivé a líné zmínit "ochutnávku":
Total heat release (THR) = 17-75 kJ/Wh
 Fire of 100 kWh pack ~ 70-300 liter
gasoline
100kWh akupack se vyrovná uvolněnou energií přibližně 70-300 litrům benzínu.
...no a bohužel, když jsem se do toho tak "opřel", tak vyplavala na světlo ještě jedna zajisté nejen pro mě šokující informace z 16. stránky dokumentu:
139 mg/m3 The lethal 10-minute value (AEGL-3)
A fire where a 100 kWh Li-ion battery is consumed
 Emits 2 - 20 kg HF – a large amount !
Corresponding to a volume of 80 000 – 800 000 m3
of air with the IDLH-value – a volume of a large shopping center
Z čehož volným překladem plyne, že úvodní dávka 139 mg/m3 je v rámci 10 minutového trvání smrtelná.
Při požáru 100 kWh Li-ion baterie se uvolní hodnota ve výši 2-20kg fluorovodíků,
což stačí na otrávení velkého obchodního centra.
Pakliže je toto pravda, pak si neumím představit, jak je možné, že jsou nabíječky uvnitř obchodních center ale hlavně, jak je možné, že není elektromobilům vjezd do takových budov prostě zakázán.
Věřte, že budu ukrutně moc rád, když mi někdo toto vyvrátí (na základě fakt, ne jenom prostým sdělením, že jsem blázen apod.).
Pokud by někoho zajímala toxicita zmiňovaných baterií při hoření (a Andreho by měla), pak doporučuji přečíst toto
Andre píše:Pokud se nechcete nechat v životě vodit za nos, měli jste dávat ve škole větší pozor.
Tak nás laskavě přestaň vodit za nos ty. A přestaň tu ze sebe dělat hlupáka a šaška, ukrutně si tím škodíš! ...ty musíš být buď masochista nebo blázen (doufám, že jsi nepropadl drogám, protože más zodpovědnost vůči rodině)
Lidi, v tomto Andreho poslechněte: nenechte se vodit za nos a nákup elektromobilu opravdu pečlivě zvažte. Ostatně, Andre nikde přesvědčivě nevyvrátil ani nepopřel
moji domněnku, že je v odvětví elektromobility finančně zainteresovaný.
Po prostudování
toho dokumentu může jenom ignorant nebo vážný omezenec parkovat elektromobil v garáži, která je součástí obytného objektu.
Kdo nevěří a domnívá se, že jsem si to vycucal z prstu, nechť se
zajímá více.
Andre píše:A evidentně ani 8let studia na 2letém bakalářském oboru to pak následně nezachrání

Netuším co tím chtěl pisatel sdělit za "údernou informaci". Cituje MirkaX, který má úspěšně vystudovaný technický obor na vysoké škole a získal tak právem titul inženýr.
