Stránka 45 z 51

Napsal: 14 lis 2019, 17:04
od toby66kw
Celá vaše diskuze , mě připomněla starý vtip.


Otec rodiny v něm říká že bude na vánoce zabijačka , syn se těší a říká že bude jíst ovar bez chleba , dostane pár facek .
Ale.
Prase se ještě ani nenarodilo.

Napsal: 14 lis 2019, 19:56
od MirekX
Jo, je to strašný, v době, kdy se při nárazových testech řeší počet bagů, hlavové opěrky, ochrana chodců, milimetry posunutí různých částí do prostoru posádky se najednou tleská tomu, že auto dokonce po nárazu ani neshoří :o :o :D

Napsal: 14 lis 2019, 20:02
od fekálek
:D :D

Napsal: 15 lis 2019, 00:14
od turbo kamna power
Andre píše: To klidně můžeš, ale nerozumím o čem by to vypovídalo?
Jako že spalovací auto, potažmo nafta nebo benzín, nepotřebuje elektřinu? Ale no táááák... :D Vždyť ho bez elektřiny ani nenastartuješ ;) To už jsme tady snad probírali asi 5 stránek dozadu ne?
Resp. víš o nějakém průmyslovém výrobku, který vzniká bez elektřiny?

Ono je to celé kluci o energii pohonného zdroje, 50 litrů benzínu/nafty je prostě 5x víc energie než plně nabitá 100kWh baterie (teď ponechme stranou, že spalovací motor s tou energií hospodaří 5x hůř). A 5x víc energie prostě umí napáchat 5x víc škody. A na rozdíl od BEV, jsou ve spalovacím motoru a jeho okolí teploty vysoko nad bodem vzplanutí zdroje energie přirozenou součástí jeho pracovního procesu.
Pokud se nechcete nechat v životě vodit za nos, měli jste dávat ve škole větší pozor. A evidentně ani 8let studia na 2letém bakalářském oboru to pak následně nezachrání (noteeth)
Nebudu slovíčkařit a pominu, že se stará auta startovala klikou bez použití elektřiny, případně ještě diesely z dob nedávných šlo nastartovat bez elektřiny roztlačením, když se vyndal stop-ventil v čerpadle. To už dnes opravdu neplatí.

Nicméně, když tu píšeš o tom, že měl někdo dávat pozor ve škole, tak bys měl vědět, že u BEV nehoří jen jednoduše energie uložená v baterii:
Každý článek lithno-iontové baterie totiž obsahuje mnoho látek s různými vlastnostmi z hlediska možného vznícení. Materiály kladných elektrod jsou látky s velkým podílem chemicky vázaného kyslíku, a tudíž podporující hoření. Materiály záporných elektrod jsou samy o sobě hořlavé a nezřídka na vzduchu samozápalné. K tomu přistupuje elektrolyt tvořený roztokem lithné soli v organické, a tudíž obvykle hořlavé kapalině. V podstatě známe několik způsobů, jimiž lze vyvolat hoření a požár této soustavy. Může to být nadměrné proudové zatížení, a to jak při nabíjení, tak i vybíjení, přehřátí či mechanické poškození způsobující vnitřní zkrat.
http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/c ... rii--10691

Naštěstí pro nás všechny musí být baterie použitá v elektromobilu homologovaná dle předpisu EHK č.100, kde jsou poměrně přísné podmínky a zkoušky právě s ohledem na možný zkrat, vznícení, mechanické poškození apod.

Napsal: 15 lis 2019, 00:18
od Forest
Andre píše:
MirekX píše:Mám sem dát odkaz na výbuch v Černobylu? :(
To klidně můžeš, ale nerozumím o čem by to vypovídalo?
Nedokazuj nám svoji omezenost. Věřím, že jsi chytřejší nežli se prezentuješ.

Napovím ti: vypovídalo by to, resp. korespondovalo by to lépe s problematikou hoření elektromobilu více, nežli tvoje zmínka cisterny, hořící díky palmovému oleji s problematikou vozidel se spalovacím motorem (spalujících naftu nebo benzín, nikoliv palmový olej).
Andre píše: Ono je to celé kluci o energii pohonného zdroje, 50 litrů benzínu/nafty je prostě 5x víc energie než plně nabitá 100kWh baterie (teď ponechme stranou, že spalovací motor s tou energií hospodaří 5x hůř). A 5x víc energie prostě umí napáchat 5x víc škody. A na rozdíl od BEV, jsou ve spalovacím motoru a jeho okolí teploty vysoko nad bodem vzplanutí zdroje energie přirozenou součástí jeho pracovního procesu.
"Kluci"? ...na základě jakého titulu, postavení nebo dosaženého vzdělání nás tak tituluješ? :roll:
Andre, ty jsi chyběl na základní škole při chemii a fyzice? Myslím, že stejně jako já ne protože povinnou školní docházku nám tu zavedla na konci 18. století Marie Terezie :wink:
Přiznám se otevřeně, že mi chemie moc nešla ale uvízlo mi v hlavě něco o reakcích, teplotách hoření, uvolňování energie při hoření apod. (neumím to odborně popsat). Já ne, ale pravdou je, že jednoho jsem si vědom: toho, že při hoření baterie nedochází jenom k uvolnění "uložené energie" ale i "uložiště", tedy obalu, ve kterém se energie nachází.

Zde si dovolím vložku z "tvé klávesnice":
Andre píše:Pokud se nechcete nechat v životě vodit za nos, měli jste dávat ve škole větší pozor.
Protože v případě lithia se jedná hodně "velký prušvih". Při čtení tvého sebejistě sebevědomého prásknutí sebe sama o základních neznalostech jsem nejprve protřel oči. Důvodem bylo vědomí, co dokázal explodující mobil (chápej baterie) napáchat za neuvěřitelné škody.
Poté jsem sedl k netu a jal se hledat fakta - na těch by se přece měla naše diskuze stavět, ne?

A co jsem našel:
... nejprve něco v češtině, kde netrpělivým odcituji část odstavce nazvanou "Ad 2. Nebezpečné akumulátory"

Ale protože nemám vzdělání na to, abych si ověřil tyto informace, oslovil jsem člověka, který má a ten mi v tuto noční hodinu poslal dokument s tím, že "přečti a potom o tom můžeme pohovořit více".

Tento dokument pojednává a vysvětluje.

Dovolím si pro netrpělivé a líné zmínit "ochutnávku":
Total heat release (THR) = 17-75 kJ/Wh
 Fire of 100 kWh pack ~ 70-300 liter
gasoline
100kWh akupack se vyrovná uvolněnou energií přibližně 70-300 litrům benzínu.

...no a bohužel, když jsem se do toho tak "opřel", tak vyplavala na světlo ještě jedna zajisté nejen pro mě šokující informace z 16. stránky dokumentu:
139 mg/m3 The lethal 10-minute value (AEGL-3)
A fire where a 100 kWh Li-ion battery is consumed
 Emits 2 - 20 kg HF – a large amount !
Corresponding to a volume of 80 000 – 800 000 m3
of air with the IDLH-value – a volume of a large shopping center
Z čehož volným překladem plyne, že úvodní dávka 139 mg/m3 je v rámci 10 minutového trvání smrtelná.

Při požáru 100 kWh Li-ion baterie se uvolní hodnota ve výši 2-20kg fluorovodíků, což stačí na otrávení velkého obchodního centra.

Pakliže je toto pravda, pak si neumím představit, jak je možné, že jsou nabíječky uvnitř obchodních center ale hlavně, jak je možné, že není elektromobilům vjezd do takových budov prostě zakázán.

Věřte, že budu ukrutně moc rád, když mi někdo toto vyvrátí (na základě fakt, ne jenom prostým sdělením, že jsem blázen apod.).

Pokud by někoho zajímala toxicita zmiňovaných baterií při hoření (a Andreho by měla), pak doporučuji přečíst toto
Andre píše:Pokud se nechcete nechat v životě vodit za nos, měli jste dávat ve škole větší pozor.
Tak nás laskavě přestaň vodit za nos ty. A přestaň tu ze sebe dělat hlupáka a šaška, ukrutně si tím škodíš! ...ty musíš být buď masochista nebo blázen (doufám, že jsi nepropadl drogám, protože más zodpovědnost vůči rodině)

Lidi, v tomto Andreho poslechněte: nenechte se vodit za nos a nákup elektromobilu opravdu pečlivě zvažte. Ostatně, Andre nikde přesvědčivě nevyvrátil ani nepopřel moji domněnku, že je v odvětví elektromobility finančně zainteresovaný.

Po prostudování toho dokumentu může jenom ignorant nebo vážný omezenec parkovat elektromobil v garáži, která je součástí obytného objektu.

Kdo nevěří a domnívá se, že jsem si to vycucal z prstu, nechť se zajímá více.

(offtopic)
Andre píše:A evidentně ani 8let studia na 2letém bakalářském oboru to pak následně nezachrání (noteeth)
Netuším co tím chtěl pisatel sdělit za "údernou informaci". Cituje MirkaX, který má úspěšně vystudovaný technický obor na vysoké škole a získal tak právem titul inženýr.
(offtopic)

Napsal: 15 lis 2019, 09:28
od Andre
turbo kamna power píše: Nebudu slovíčkařit a pominu, že se stará auta startovala klikou bez použití elektřiny, případně ještě diesely z dob nedávných šlo nastartovat bez elektřiny roztlačením, když se vyndal stop-ventil v čerpadle. To už dnes opravdu neplatí.
Ano, správně, to už dnes opravdu neplatí, tak nechápu proč se o tom zmiňuješ.
turbo kamna power píše: Nicméně, když tu píšeš o tom, že měl někdo dávat pozor ve škole, tak bys měl vědět, že u BEV nehoří jen jednoduše energie uložená v baterii:
Ano, stejně jako v případě spalovacího auta nehoří jen palivo v plastové nádrži.

Napsal: 15 lis 2019, 09:36
od Andre
MirekX píše:Jo, je to strašný, v době, kdy se při nárazových testech řeší počet bagů, hlavové opěrky, ochrana chodců, milimetry posunutí různých částí do prostoru posádky se najednou tleská tomu, že auto dokonce po nárazu ani neshoří :o :o :D
Hned v druhém odstavci bylo napsáno, že ta zkouška neměla suplovat crash testy.
A navíc si nejsem jist, zda-li při crash testech spalovacích aut je spuštěný motor na provozní teplotu a palivo v nádrži. Mám za to, že ne, protože by ty zkušebny neměly asi moc velkou životnost:

https://www.youtube.com/watch?v=XW4OpyiMxVk

Napsal: 15 lis 2019, 09:42
od Andre
Forest píše:
Je někde podobná studie kolik humusu se uvolní při hoření spalovacího auta, nebo to je opět jednostranný výkřik do tmy?

A kolik že je průměrně lithia v jednom battery packu a jaké množství energie se jeho oxidací maximálně může uvolnit? Opravdu to odpovídá 300l benzínu? :D

Napsal: 15 lis 2019, 10:37
od rudy5
Kamarát mi poslal na viber na druhý telefón obrázok je na Ukrajine na ulici je elektrická nabíjačka na elektroauta na 4ks a poháňa to obrovský smradľavý agregát ako autobus tak aký to má význam? (LOL)

Napsal: 15 lis 2019, 10:37
od Forest
turbo kamna power píše: Nicméně, když tu píšeš o tom, že měl někdo dávat pozor ve škole, tak bys měl vědět, že u BEV nehoří jen jednoduše energie uložená v baterii:
Ano, stejně jako v případě spalovacího auta nehoří jen palivo v plastové nádrži.[/quote]
To jsi opravdu takový mimoň, že stavíš na stejnou úroveň plast z nádrže (předpokládám polyethylen v kombinaci s polyamidem) a baterie? Nekoresponduje to ani na jedné z úrovní možného srovnání ... to je opravdu už krajní zoufalost :o
Andre píše:
Forest píše:
A kolik že je průměrně lithia v jednom battery packu a jaké množství energie se jeho oxidací maximálně může uvolnit? Opravdu to odpovídá 300l benzínu? :D
Průběžně vyjadřuji svoje obavy o to, zda jsi plnohodnotně gramotný (chápej schopnost porozumět psanému textu).

Přečti si to znovu, pořádně a do hloubky (neboj se i opakovaně). Případně si to nech někým, kdo umí anglicky přeložit.

To rozmezí je tam s ohledem na různé druhy používaných baterií (chápej s ohledem na obsah) a proto to má takové rozmezí (70-300).

No a průměr získáš, když sečteš horní hodnotu s tou spodní a vydělíš dvěma...učivo základní školy.

Vůbec pro tvůj smajlík ":D" nenacházím pochopení. Já se takto zásadně ztrapnit tak bych se opravdu hodně styděl a přinejmenším bych se omluvil za takové faux pas. Jenže my dva jsme hodně rozdílní. U tebe to bude snad zmiňovaná zoufalost, možná absence sebereflexe, třeba zanedbaná výchova ... jen doufám, že s ohledem na tvoje děti ne šílenství.

Napsal: 15 lis 2019, 12:32
od turbo kamna power
Andre píše: Ano, správně, to už dnes opravdu neplatí, tak nechápu proč se o tom zmiňuješ.
Myslel jsem, že když tu píšeš nesouvisející nesmyslné věci, tak já mohu taky :)
Andre píše: Ano, stejně jako v případě spalovacího auta nehoří jen palivo v plastové nádrži.
A? :? Co jsi tím chtěl říct? Chceš tvrdit, v rozporu z fakty, že požár plastové nádrže s palivem je srovnatelný s požárem battery packu?

Napsal: 15 lis 2019, 12:55
od jericho-3
Já si naopak myslím, že Turbo kamna power to napsal k věci, protože od dob , kdy stačil stroj roztlačit a mohlo se jet neuběhla moc dlouhá doba a dnes bez záštity mnoha jiných okolo , např. slunce , větru a bioplynek dle názoru ekologů se již nepohneme..A co se týče ohně, za svůj život jsem tohle viděl snad 5krát , zato do budoucna není zkušenost, proto ty otázky..

Napsal: 15 lis 2019, 15:22
od Forest
Obraz dnešní na hlavu postavené doby:
Obrázek

Podstupují tyto generátory nějaké emisní testy? Ví někdo?

Napsal: 16 lis 2019, 08:29
od fekálek
Forest píše:Obraz dnešní na hlavu postavené doby:
Obrázek

Podstupují tyto generátory nějaké emisní testy? Ví někdo?
Kocourkov hadr (LOL)

Napsal: 16 lis 2019, 09:38
od rudy5
V autosalóne Audi e-tron dojazd 350km nabíjanie doma na 220v pocitane na dni ak si kúpiš ten box 22kw doba nabíjania 5h na 90% cena toho boxu na doma od 20-52tis .z bežnej zásuvky na 380V doba na nabíjanie neskutočne tiež dlha.