
problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
https://www.auto.cz/bmw-i3-nekonci-naop ... rie-131678
Ještě snad někdo pochybuje o tom, že je Autoforum pouze stupidní líheň fake news a pračka mozků? Takový Aeronet nebo Sputnik zaměřený na auta a nejspíš placený ze stejného zdroje.
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Při stavu současných technologií je vodík naprostý úlet, ekonomicky i ekologicky nesmysl, spousta technických problémů, nulová infrastruktura, vysoké riziko atd.favo píše:
Jinak já osobně vidím budoucnost ve vodíku a to proto, že je to nejhojněji vyskytující se prvek ve vesmíru a teoreticky nám nemuže nikdy dojít.
https://www.garaz.cz/clanek/nova-vodiko ... e-21002729
Je to nejspíš jen hra, jak udržet dál v chodu ropný business.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Lžeš průběžně takže mám trávit další čas generováním výčetky tvých lží?!Andre píše:Co konkrétně je lež?
To ti nestačí, jak jsem dementoval tvoje lži, zde? Opravdu tu nejsem proto, abych neustále dementoval a popíral tvoje lži jenom proto, že se k nim uchyluješ.
Já chápu, že se snažíš stáčet pozornost jinam, ale v rámci této diskuze je podstatné (kvůli tvé důvěryhodnosti), abys konečně jasně a zřetelně odpověděl na následující odpověď, abychom si byli jisti, že to děláš z upřímného přesvědčení, nikoliv zištnosti tobě tak vlastní.
Nuže, má otázka zní stále stejně: "Andre, zainvestoval jsi již nemalou částku do technologií a vybavení souvisejících s údržbou, opravami a servisem elektromobilů (případně jejich specifických součástí)?
Ještě bych si dovolil přidat další otázku: vláda má extrémní problémy finančně zaštítit veškeré svoje sliby (pakliže je převede do reality) a hledá všechny možné způsoby jak nahnat do státní kasy peníze. Všichni, jak tu jsme, tak jsme si vědomi, že elektroauta, co se "přímých PHM" týče, tak jsou z ekonomického hlediska jasně výhodnější, navíc, jsou dotovaná (po omezenou dobu) ... ale co konkrétně zaplní tu díru v rozpočtu?! Daň z akumulátorů?

Je třeba si uvědomit, že (pokud jsem hledal správně) zdanění benzínu je 52,91 % a v případě nafty se jedná o 47,05 %!
Vzhledem k tomu, jak vidím, jak se k nám vláda chová, mám mnoho důvodů se domnívat, že jakmile bude proces elektromobility v dostatečné fázi a majoritní podíl bude "zaháčkovaný a závislý", dojde k extrémnímu zdražování. Možná v rámci elektřiny, možná na nás přenesou "finanční zodpovědnost" za potřeby elektromobilů, tedy za zbudování sítě nabíječek. Ostatně, jak jsem již zmínil: každý z nás platí za fotovoltaiky, ať už s nimi souhlasí či nikoliv - prostě mu byl dán "předpis" a ZAPLAŤ NÁM NAŠE ROZHODNUTÍ! (přeloženo do jazyka prostého občana: malá domů, "trafika styl" v jiném podání).
Takže preventivně znovu: co zaplácne budoucí díru z provozu spalovacích motorů, tankovacích stanic (budou nahrazeny autonomními nabíječkami)?

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Promiň, ale co má vodík společného s ropným bisnissem ?Andre píše: Při stavu současných technologií je vodík naprostý úlet, ekonomicky i ekologicky nesmysl, spousta technických problémů, nulová infrastruktura, vysoké riziko atd.
Je to nejspíš jen hra, jak udržet dál v chodu ropný business.
Je to plyn který vzniká elektrolízou vody.
Toyota dokazuje už druhým vozem, že to utopie není a není sama, před cca 10 lety možná víc postavilo BMW auto na vodík, tuším to byla jejich sedmičková řada a fungovalo to. Své želízko v ohni má i Hyunday.
Prachmizerná infrastuktura je i u nabíječek elektroaut a je jen otázka času zda se natom něco změni a to stejný je i u vodíku. Není to rozšířený, protože to není levný a už vůbec né jednoduchý, ale je to všechno jen otázka času.
Ovšem narozil od baterek je to mnohem logičtější cesta.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3884
- Registrován: 09 bře 2006, 14:34
- Bydliště: královehradecký kraj
Odpovědi: 0
Přesně tak vodík je budoucnost. No řekl bych že vodík je mnohem bezpečnější než baterka která se nabíjí obrovskými vykony...navíc u vodíku se dá jednoduše upravit a využít současná infrastruktura. Co se týká ceny je to zatím drahé ale jak se to bude rozšiřovat tak to spadne. Za 10let si povime
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Normovaná definice nebezpečnosti vodíku:
Vodík tvoří výbušnou směs s kyslíkem a se vzduchem v širokém
koncentračním rozmezí (4 až 95 % objemu vodíku v kyslíku, 4 až 77 %
objemu vodíku ve vzduchu). Na vzduchu je lehce zápalný. Výbušné
jsou rovněž směsi vodíku s fluorem a chlorem (stačí iniciace světlem).
Základním bezpečnostním pravidlem při manipulaci s vodíkem je
zabránit vzniku směsi vodíku a vzduchu. V těchto podmínkách
jakýkoliv zdroj (otevřený plamen, jiskra, cigareta, elektrostatický
výboj, žhavý předmět) bude iniciovat výbuch této směsi.
Všude, kde se manipuluje s vodíkem, je nezbytné dodržování
příslušných bezpečnostních, technických a protipožárních předpisů.
Celá dopravní trasa vodíku od lahve nebo zásobníku až ke spotřebiči
musí být těsná, tak aby nemohlo dojít ke vzniku výbušné směsi.
V případě zjevných netěsností je nutné okamžitě zastavit výstup vodíku
z tlakové lahve či zásobníku, okamžitě vypnout elektrospotřebiče a
odstranit zdroje otevřeného ohně, následně zajistit intenzívní větrání.
Při opětovném naplnění dopravního potrubí je nutné propláchnout
potrubí čistým vodíkem, ve složitých rozvodech použijte nejprve
proplach dusíkem a následně vodíkem. Je také třeba zamezit
mechanickému poškození dopravního potrubí vodíku od lahve či
zásobníku až ke spotřebiči a zajistit zákaz manipulace nepovolaných
osob a přístup těchto osob k dopravním systémům s vodíkem.
Vodík má, na rozdíl od ostatních plynů, při obvyklých teplotách
záporný Joule-Thomsonův koeficient, a proto se zahřívá při uvolnění
tlaku. Je proto nebezpečí, že při náhlé expanzi stlačeného vodíku může
dojít k jeho samovolnému vznícení. Pro tyto nebezpečné vlastnosti je
třeba při manipulaci se stlačeným vodíkem pracovat s největší
opatrností.
Ve skladech a místech skladování vodíku je třeba zajistit stálé větrání.
Protože vodík je 14,4 krát lehčí než vzduch, může se při únicích
zvyšovat jeho koncentrace ve stropních prostorách, což při vhodné
kombinaci se zdrojem iniciace může být příčinou výbuchu. Aby se
předešlo těmto situacím, je nutné místnost nebo objekt, ve kterém se
vodík používá, vybavit stropním větráním, které zajistí odvod plynu
mimo objekt. Pro havarijní případy je vhodné vybavit objekty nuceným
větráním v nevýbušném provedení. ......
A k tomu navíc je to bezbarvý plyn, bez chuti a zápachu s nejnižším bodem varu. Prvek s nejmenší molekulou, což dále navíc komplikuje (prodražuje) jeho transport a skladování. Z konvenčních nádrží je únik až 3% denně.
Výše uvedené samo o sobě vodík těžce diskvalifikuje.
Navíc výroba vodíku z fosilu, má horší energetickou bilanci než pálení benzínu ve spalovacím motoru = více CO2 na ujetý km.
Výroba elektrolýzou má jeden zásadní problém - pro výrobu 1kg vodíku, na který ujede průměrný FCEV 100km, je třeba 60kWh elektřiny (+ 10l vyčištěné vody). Ano, té stejné "špinavé" elektřiny, na kterou jezdí ty hloupé BEV. Jenže natlakování toho vodíku do nádrže alespoň na 350bar (což je pouze poloviční využití nádrže = poloviční udávaný dojezd) spotřebuje dalších 30% energie obsažené v tom vodíku.
Jinými slovy - na shodné množství energie dodané z jednoho zdroje, ujede BEV 4x více než FCEV.
Takže vlastně BEV je špatně, protože nebude dostatek elektřiny, ale FCEV je vpořádku, protože jí bude potřeba minimálně 4x tolik?
Navíc tu zvýšenou spotřebu elektřiny "obohatím" o vstup jednoho extrémně nebezpečného a jednoho životně důležitého media a budu pro to budovat násobně dražší infrastrukturu od nuly (nějaká jednoduchá přestavba čerpaček ala LPG je sci-fi)
Asi nebude náhoda, že 1kg dotovaného a nezdaněného vodíku u čerpačky stojí 350Kč (3,5Kč/km vs BEV 0,5Kč/km).
To mnohem rychlejší tankování a delší dojezd je také velmi diskutabilní.
Takže si to shrňme: 2x větší pořizovací cena vozu, 7x dražší km, násobně vyšší riziko používání a s tím spojené bezpečnostní opatření, nepochybně nutné revize a kontroly, nulová infrastruktura, závislost na dodavateli a další a další komplikace.
Nikomu vodíkovou budoucnost neberu, ale nevidím to moc optimisticky.
Vodík tvoří výbušnou směs s kyslíkem a se vzduchem v širokém
koncentračním rozmezí (4 až 95 % objemu vodíku v kyslíku, 4 až 77 %
objemu vodíku ve vzduchu). Na vzduchu je lehce zápalný. Výbušné
jsou rovněž směsi vodíku s fluorem a chlorem (stačí iniciace světlem).
Základním bezpečnostním pravidlem při manipulaci s vodíkem je
zabránit vzniku směsi vodíku a vzduchu. V těchto podmínkách
jakýkoliv zdroj (otevřený plamen, jiskra, cigareta, elektrostatický
výboj, žhavý předmět) bude iniciovat výbuch této směsi.
Všude, kde se manipuluje s vodíkem, je nezbytné dodržování
příslušných bezpečnostních, technických a protipožárních předpisů.
Celá dopravní trasa vodíku od lahve nebo zásobníku až ke spotřebiči
musí být těsná, tak aby nemohlo dojít ke vzniku výbušné směsi.
V případě zjevných netěsností je nutné okamžitě zastavit výstup vodíku
z tlakové lahve či zásobníku, okamžitě vypnout elektrospotřebiče a
odstranit zdroje otevřeného ohně, následně zajistit intenzívní větrání.
Při opětovném naplnění dopravního potrubí je nutné propláchnout
potrubí čistým vodíkem, ve složitých rozvodech použijte nejprve
proplach dusíkem a následně vodíkem. Je také třeba zamezit
mechanickému poškození dopravního potrubí vodíku od lahve či
zásobníku až ke spotřebiči a zajistit zákaz manipulace nepovolaných
osob a přístup těchto osob k dopravním systémům s vodíkem.
Vodík má, na rozdíl od ostatních plynů, při obvyklých teplotách
záporný Joule-Thomsonův koeficient, a proto se zahřívá při uvolnění
tlaku. Je proto nebezpečí, že při náhlé expanzi stlačeného vodíku může
dojít k jeho samovolnému vznícení. Pro tyto nebezpečné vlastnosti je
třeba při manipulaci se stlačeným vodíkem pracovat s největší
opatrností.
Ve skladech a místech skladování vodíku je třeba zajistit stálé větrání.
Protože vodík je 14,4 krát lehčí než vzduch, může se při únicích
zvyšovat jeho koncentrace ve stropních prostorách, což při vhodné
kombinaci se zdrojem iniciace může být příčinou výbuchu. Aby se
předešlo těmto situacím, je nutné místnost nebo objekt, ve kterém se
vodík používá, vybavit stropním větráním, které zajistí odvod plynu
mimo objekt. Pro havarijní případy je vhodné vybavit objekty nuceným
větráním v nevýbušném provedení. ......
A k tomu navíc je to bezbarvý plyn, bez chuti a zápachu s nejnižším bodem varu. Prvek s nejmenší molekulou, což dále navíc komplikuje (prodražuje) jeho transport a skladování. Z konvenčních nádrží je únik až 3% denně.
Výše uvedené samo o sobě vodík těžce diskvalifikuje.
Má společného tolik, že 95% vodíku se vyrábí pálením zemního plynu, ropy a uhlífavo píše: Promiň, ale co má vodík společného s ropným bisnissem ?
Je to plyn který vzniká elektrolízou vody.

Navíc výroba vodíku z fosilu, má horší energetickou bilanci než pálení benzínu ve spalovacím motoru = více CO2 na ujetý km.
Výroba elektrolýzou má jeden zásadní problém - pro výrobu 1kg vodíku, na který ujede průměrný FCEV 100km, je třeba 60kWh elektřiny (+ 10l vyčištěné vody). Ano, té stejné "špinavé" elektřiny, na kterou jezdí ty hloupé BEV. Jenže natlakování toho vodíku do nádrže alespoň na 350bar (což je pouze poloviční využití nádrže = poloviční udávaný dojezd) spotřebuje dalších 30% energie obsažené v tom vodíku.
Jinými slovy - na shodné množství energie dodané z jednoho zdroje, ujede BEV 4x více než FCEV.
Takže vlastně BEV je špatně, protože nebude dostatek elektřiny, ale FCEV je vpořádku, protože jí bude potřeba minimálně 4x tolik?

Navíc tu zvýšenou spotřebu elektřiny "obohatím" o vstup jednoho extrémně nebezpečného a jednoho životně důležitého media a budu pro to budovat násobně dražší infrastrukturu od nuly (nějaká jednoduchá přestavba čerpaček ala LPG je sci-fi)
Asi nebude náhoda, že 1kg dotovaného a nezdaněného vodíku u čerpačky stojí 350Kč (3,5Kč/km vs BEV 0,5Kč/km).
To mnohem rychlejší tankování a delší dojezd je také velmi diskutabilní.
Takže si to shrňme: 2x větší pořizovací cena vozu, 7x dražší km, násobně vyšší riziko používání a s tím spojené bezpečnostní opatření, nepochybně nutné revize a kontroly, nulová infrastruktura, závislost na dodavateli a další a další komplikace.
Nikomu vodíkovou budoucnost neberu, ale nevidím to moc optimisticky.
Tak a je to, subdodavatelské firmy E.ONu skupuje Daniel Křetínský.
Otázka je jestli vyhladovění tech firem bylo provedeno v součinosti s E.ONem aby to mohl skoupit a nebo je to prostě šikovný manažerský počin, nebo jestli tady nebo někde jinde si to Křetínský přečetl a začal se o to zajímat a začal je skupovat.
Teď otázka co s tím dál, jestli bude šroubovat ceny a začne tak naoplátku drtit český E.ON aby jej nakonec koupil a nebo jestli bude chtít ceny držet dole aby lidi přetáhl někam jinam. No uvidíme, ale vnímám to pozitivně.
Na Brněnsku skoupil všechny velké hráče, nechci jmenovat, ale hovoříme o tak cca 50%-75% firem pracujících pro E.ON. A domnívám se že v příštích měsících začne zkupovat i nás malé-zbylé.
Otázka je jestli vyhladovění tech firem bylo provedeno v součinosti s E.ONem aby to mohl skoupit a nebo je to prostě šikovný manažerský počin, nebo jestli tady nebo někde jinde si to Křetínský přečetl a začal se o to zajímat a začal je skupovat.
Teď otázka co s tím dál, jestli bude šroubovat ceny a začne tak naoplátku drtit český E.ON aby jej nakonec koupil a nebo jestli bude chtít ceny držet dole aby lidi přetáhl někam jinam. No uvidíme, ale vnímám to pozitivně.
Na Brněnsku skoupil všechny velké hráče, nechci jmenovat, ale hovoříme o tak cca 50%-75% firem pracujících pro E.ON. A domnívám se že v příštích měsících začne zkupovat i nás malé-zbylé.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
To že vodík neumíme získat levně nebo efektivně je stejný jako že neumíme vyrobit schopnou bateii, je to všechno jen otázka času a vývoje. Možná že se této diskuzi budeme za 20 roků jen smát a nebo je taky možný že nám prostě už do smíchu nebude.
Ale třeba teď v autosalonu spočítali návratnost vyšší ceny za pořízení elektromobilu Renault Zoe a tam to spočetli na ujetí 400 000 km, aby se vyšší investice zaplatila a potom se to teprve začně vyplácet v porovnání s autem za 300 000 Kč. Jako fakt 400 000 km, který to elektrický auto vydrží na původní baterii tolik a prosím netahejte sem Teslu ta je s cenou někde úplně jinde, ta se snad nemůže vyplatit vůbec. A který majitel auta najezdí 400 000 km snad kromě taxikářů. Vždyť i po 15-20 letech v provozu tu máme auta která mají najeto mezi 150 000 - 250 000 km, stačí se podívat na veškerou inzerci s ojetými auty. Takže počítám že 400 000 km takový auto dle českých bazarových serverů ujede tak po 40ti letech.
Ale třeba teď v autosalonu spočítali návratnost vyšší ceny za pořízení elektromobilu Renault Zoe a tam to spočetli na ujetí 400 000 km, aby se vyšší investice zaplatila a potom se to teprve začně vyplácet v porovnání s autem za 300 000 Kč. Jako fakt 400 000 km, který to elektrický auto vydrží na původní baterii tolik a prosím netahejte sem Teslu ta je s cenou někde úplně jinde, ta se snad nemůže vyplatit vůbec. A který majitel auta najezdí 400 000 km snad kromě taxikářů. Vždyť i po 15-20 letech v provozu tu máme auta která mají najeto mezi 150 000 - 250 000 km, stačí se podívat na veškerou inzerci s ojetými auty. Takže počítám že 400 000 km takový auto dle českých bazarových serverů ujede tak po 40ti letech.

T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Já to neviděl, ale v rámci toho propočtu počítali se stávajícími cenami elektrické energie a benefity v rámci novodobé hurá akce nebo ne?
Ruku na srdce, kolikrát se vám za život stalo, že jste vyjeli nádrž do sucha? A jak těžké bylo to zprovoznit? Vlastně se moc nezmění. Kromě kanystru budeme vozit už jen generátor.
Ruku na srdce, kolikrát se vám za život stalo, že jste vyjeli nádrž do sucha? A jak těžké bylo to zprovoznit? Vlastně se moc nezmění. Kromě kanystru budeme vozit už jen generátor.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
I kdybychom ho uměli za 20let teleportovat zadarmo z vesmíru, tak to stejně nic nezmění na jeho problematických fyzikálních vlastnostech.favo píše:To že vodík neumíme získat levně nebo efektivně je stejný jako že neumíme vyrobit schopnou bateii, je to všechno jen otázka času a vývoje. Možná že se této diskuzi budeme za 20 roků jen smát a nebo je taky možný že nám prostě už do smíchu nebude.
Ale ono až předvede svoji reaktivitu naplno v reálu jako letos v Norsku nebo Korei, tak to teprve spoustě lidem otevře oči a budou se ptát, proč je před tím nikdo nevaroval. A jak to zatím vypadá, tak v Norsku je nejspíš v autech dovodíkováno a ani v té Korei se to moc růžově nerýsuje.
A to si vem takovou Toyotu Mirai - pořizovací cena 2mil, jezdíš za 3,5Kč/km a životnost FC zhruba 100tkm.favo píše: Ale třeba teď v autosalonu spočítali návratnost vyšší ceny za pořízení elektromobilu Renault Zoe a tam to spočetli na ujetí 400 000 km, aby se vyšší investice zaplatila a potom se to teprve začně vyplácet v porovnání s autem za 300 000 Kč. Jako fakt 400 000 km, který to elektrický auto vydrží na původní baterii tolik a prosím netahejte sem Teslu ta je s cenou někde úplně jinde, ta se snad nemůže vyplatit vůbec. A který majitel auta najezdí 400 000 km snad kromě taxikářů. Vždyť i po 15-20 letech v provozu tu máme auta která mají najeto mezi 150 000 - 250 000 km, stačí se podívat na veškerou inzerci s ojetými auty. Takže počítám že 400 000 km takový auto dle českých bazarových serverů ujede tak po 40ti letech.
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
úplně to vidím, ojetý elektroauto a dojezdem pár desítek km koupíš levně, do toho centrálu z Lidlu a tradá..oktáf píše:generátor a kanystr a máš dojezd jako normální auto

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

