VW 2,8 VR6 - nepravidelný chod na volnoběh

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

VW 2,8 VR6 - nepravidelný chod na volnoběh

Příspěvek od GeorgeB »

Prosím o pomoc s problémem u VW Sharan 2,8 V6 150kW r.v. 2000 kód motoru AYL.
Motor jde na volnoběh nepravidelně, má špatné spalování, otáčky houpou 500÷800RPM, předstih lítá 8°÷25°. Po přidání plynu a zvýšení otáček nad 1200RPM se chod ustálí a není poznat žádnej problém i předstih drží pevný (30° a více). Součet vynechání jednotlivých válců pravidlně a rovnoměrně roste u všech válců zhruba stejně.

Prosím o pomoc, má-li někdo informace ohledně správném oscilogramu klika-vačka (při kolikátém zubu na klice se má překlápět signál ze snímače na vačce, atd...). Dále bych poprosil jestli někdo nemá vypýs parametrů na naměřené skupině bloku hodnot na adrese 91÷96.
Průběhy naměřeny přímo na řídící jednotce a kabeláž také přeměřena, tak chybu tvaru signálu vylučuji.

Děkuji za případnou pomoc.

Vypis paměti závad:

Kód: Vybrat vše

Paměť závad:
16730 (P0346): Snímač polohy vačkové hřídele-G163~Nesmyslný signál/ Trvalá závada
17748 (P1340): Snímač polohy vačkové hřídele-G40/poloha klikové hřídele-G4~Chybné přiřazení/ Trvalá závada
17947 (P1539): Spínač spojkového pedálu - F36~Nesmyslný signál/ Trvalá závada
16684 (P0300): Zjištěno vynechání zapalování/ Trvalá závada
16689 (P0305): Válec 5~Rozpoznán výpadek ve spalování/ Trvalá závada
16687 (P0303): Válec 3~Rozpoznán výpadek ve spalování/ Trvalá závada
16690 (P0306): Válec 6~Rozpoznán výpadek ve spalování/ Trvalá závada
16688 (P0304): Válec 4~Rozpoznán výpadek ve spalování/ Náhodná závada
16685 (P0301): Válec 1~Rozpoznán výpadek ve spalování/ Trvalá závada
16686 (P0302): Válec 2~Rozpoznán výpadek ve spalování/ Trvalá závada
Naměřené průběhy:
Obrázek
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

asi ti to moc nepomuže ale kdysi tohodle hybrida kolega dělal a rozvody byli uplně nakaši napínáky prodřený.Tlaky jsou ok.Zkus měřit sinchronizaci vačka klika pří akceleracích udělej aspon tři plné akcelerace z volnoběhu a sleduj fázový posun mezi volnoběhem a vrcholem otáček zda ti signál nevandruje o několik zubů pak by to potvrdilo teorii volného řetězu.
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Děkuju za reakci. Tenhle problém řeším po jednom důveryhodném servisu, kde dělali hlavu(2 válce neměly tlaky). Takže to měli rozebraný, nastavený to je prý na přípravky a docela jim věřím. Problém byl i před opravou. Spíš se domnívám jestli není pootočený impulsní kolo(na který se "dívá" snímač otáček) oproti vačce nebo někde něco mírně pootočený(ustřihnutý klínek a podobně). Na klice je impulsní kolo přišrooubovaný, takže tam být problém nemůže.
Potřeboval bych vědět jaký hodnoty mají být v bloku naměřených hodnot na adrese 91,93,94,95. Zobrazuje mi to na volnoběh cca +30° a -50°. Po přidání otáček se to posune na cca +50° a -5°.

Nemáte případně někdo diag. příručku k tomuto motoru? Nebo systému motronic ME7?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

aha tak to je jiná to by měl být rětěz ok.Koukal jsem se jinde a taky tam vzor není.Co bylo s hlavou proč nebyli tlaky ted jsou ok.
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Tak na závěr rozluštění. Porovnání naměřených oscilogramů synchronizace rozvodů s daty od VW jsem zjistil, že signály z obou vaček se předbíhají o pár stupňů oproti požadovaným hodnotám. Výfuková vačka o hodně stupňů (cca 30°) a sací vačka podstatně méně (cca 6°). Takže šlo ventilové víko dolů pro kontrolu rozvodů - nastavovací značky seděly. Co nesedělo byly rozsahy regulace nastavení sací a výfukové vačky - rozsahy regulace byly přesně na opak než měly být. Porovnání katalogových čísel nastavovacích jednotek namontovaných na voze s katalogem se zjistilo, že nastavovací jednotky jsou prohozeny.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

hezké zkoumání no hlavně že to máte
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Lumpy
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 23 lis 2006, 08:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Palkovice

Tentýž problém

Příspěvek od Lumpy »

Zdravím Vás chlapi.
Mám skoro totožný problém s Sharanem VR6 2,8 kod motoru AAA :(
Nepravidelný chod na volnoběh a do otáček se mu nechce jak by se mělo. Hlavu jsem nechal dělat a teď bych chtěl zkusit prohodit ty jednotky jak píšete. Kde je najdu a jak je poznám? Za pokus nic nedám. Už mi tohle auto pije krev!!!! (LOL)
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Ve vyšších otáčkách jde taky nepravidelně? V mém případě motor šel do otáček bez problému po přesáhnutí otáček cca 1200RPM.
Stavěcí jednotky vaček jsou na vačkových hřídelích u rozvodů. Takže sundat sání, ventilové víko, pravděpodobně rozoebrat nahoře vše okolo rozvodů.
Diagnostika nepíše žádnou závadu? V mém případě psala... Jak na tom jsou naměřené parametry?
Lumpy
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 23 lis 2006, 08:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Palkovice

Nepravidelný chod

Příspěvek od Lumpy »

Nejde to do otáček jak by mělo. Když to sešlapnu tak se to zakuckne a vyletí do otáček. Psalo to sporadickou závadu na válci. Ne však na kterém. Celé mi to příjde ten výkon takové ,,tupé,, je to navíc v LPG. Na plyn je to lepší. Ale zjistil jse, že to dělaá nejvíc za studena. Jak se motor zahřeje na 90 stupňu tak se t zlepší, ale pořád to není ono. Tady v okolí nemám nikoho kdo by se do toho pustil, každý dává ruce pryč.
Zvažoval jsem výměnu zapalovacího trafa a kabelů, jestli se něco nezlepší, ale nechci investovat zbytečně.

Kdyby se našel ochotník z okolí Severní Moravy, který by si troufl a ví co s tím, budu velice rád.
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“