Stránka 1 z 4

JTD - snížený výkon

Napsal: 24 črc 2012, 23:23
od blacklight
Chlapi potřeboval bych poradit....

Poslední dobou mi přijde že moje JTD nemá takový výkon jako kdysi... Nedokážu ale posoudit, jestli to už není rozežranost. Potřeboval bych trochu poradit co všechno projít a zkontrolovat, co by autu žralo výkon....

Nejprve fakta:
Je to 1.9JTD 77KW, nafta normální, většinou + panák aditiva, za celou dobu jsem tím zkusmo prolil cca 20L rostlinného oleje, vždy s naftou. Před 2ma měsíci výměna váhy a zaslepení EGR. Auto nehulí, jen když tomu fakt pořádně naložím tak to odfoukne obláček, volnoběh pravidelný, chod motoru OK, na diagnostice chyby žádné.

Můj pocit:
Přijde mi, že když chci předjet, tak to auto je slabé. Na druhou stranu když změřím čas 0-100 , tak to těch cca 11 sekund dá, což je hodnota v tabulce. Nedávno jsem zkoušel na dálnici jestli to vytáhne max. rychlost (v papírech 183) a do mírného kopce jsem měl na tacho hned 190, takže to je relativně taky OK.
Nemůžu si pomoct, ale stejně mi občas přijde že když chci předjet tak se tomu nechce a nevystřelí to tak jako za starých časů...

Proto bych potřeboval vědět, co se na tom vše dá zkontrolovat, abych vyloučil techniku. Může to totiž být opravdu jen můj pocit.

Napsal: 25 črc 2012, 01:15
od UchoTD
najprv to chce niekoho kto s tou diagnostikou vie aj niečo iné ako vyčítať chybičky :) a problém je definovaný rozsiahle,ale nie až tak vecne,nevyjadruješ sa kedy presne cítiš,že je slabé,kedy sa ti zda,že nevládze,nejde ako má.

Napsal: 25 črc 2012, 06:44
od blacklight
S tou diagnostikou to máš pravdu... já jsem to koupil jen tak abych věděl co tomu je, je to ELM za pár peněz. Něco bych tam dokázal změřit, ale nevím na čem bych to porovnával, takže je to tak jak říkáš....

Pocit slabého auta mám nejčastěji když předjíždím. Obvykle je to třeba z rychlosti 90 na 120, otáčky kolem 2300-2600.
Taky třeba na dálnici, když jedu těch 130, přibrzdím za někým pomalejším na 110, on uhne, a pak se chci rozjet na těch cestovních 130-140, tak dám plyn na podlahu a přijde mi že se vedle toho auta co mi uhnulo plazím ještě dost dlouho.

Napsal: 25 črc 2012, 09:44
od Radek156
Kolik ti tlačí turbo ?.....Odkud jsi ?

Napsal: 25 črc 2012, 10:43
od blacklight
Jsem ze severu moravy, 15km od slovenských hranic.

Tlak jsem zkoušel měřit už před nějakým časem a minimum na volnoběh je kolem 0,96 Baru , na plný kotel do kopce je to 1,9 barů.

Kámoš co to má chipnuté naměří přes 2,1 barů.

Graf zde. Obrázek
Začátek plný kotel do kopce, pak z kopce a kousek dojezd normální jízdou.

Pokud mi někdo řekne jak to změřit jinak, případně které 4 hodnoty jsou lepší pro měření tak to pojedu zkusit znovu.

Napsal: 25 črc 2012, 13:18
od matus
solenoid egr skontrolovat
a do grafu daj tlak nafty otacky a mnozstvo vzduchu ale realne nie teoreticke a daj sem graf alebo bez grafu iba hodnoty

Napsal: 25 črc 2012, 13:52
od Honza ITC
Zkus zaslepit EGR ventil. Rozeber některou spojku která má plechový těsnění, to samý vystřihni ze slabýho plíšku, ale ať je neprůchozí. A uvidíš.
Já měl stejněj problém a tímto jsem ho vyřešil, respektive jsem se ujistil že je závada, tam kde jsem si myslel, zasekával se EGR ventil. Tím pádem turbo nabíhalo dýl, bylo to línější.
Podle grafu z fiatecuscanu začalo turbo nabíhat na plný tlak o 300ot. dřív. po zaslepení

Napsal: 25 črc 2012, 15:38
od blacklight
Honza ITC píše:Zkus zaslepit EGR ventil. Rozeber některou spojku která má plechový těsnění, to samý vystřihni ze slabýho plíšku, ale ať je neprůchozí. A uvidíš.
Já měl stejněj problém a tímto jsem ho vyřešil, respektive jsem se ujistil že je závada, tam kde jsem si myslel, zasekával se EGR ventil. Tím pádem turbo nabíhalo dýl, bylo to línější.
Podle grafu z fiatecuscanu začalo turbo nabíhat na plný tlak o 300ot. dřív. po zaslepení
EGR mám zaslepený - to jsem výše psal. Změnu jsem poznal přesně jak říkáš. Hlavně v nižších otáčkách se to auto chová o dost lépe.

Teď mi jde hlavně o celkový jízdní projev.

Napsal: 25 črc 2012, 15:43
od blacklight
Přidávám grafy, které jsem naměřil dneska....
Jsou tam trochu větší prodlevy řazení, protože se mi ten otevřený kaslík zarýval do nohy.

Oba dva jsou sprint, plný kotel 1-2-3 na rovné cestě. Do rychlosti cca 110. Na začátku jsem ale nejel gumovačkou, to se mi nechtělo.

Obrázek
Obrázek

Napsal: 25 črc 2012, 17:00
od Radek156
pošli hodnoty v excelu...fes ti generuje formát csv....otáčky ,real tlak turba , tlak nafty, celk.množství vzduchu , celk.množství nafty...na 4ku pod plným od 1400ot do 4400....porovnáme real vs požadavek RJ

Napsal: 25 črc 2012, 17:22
od blacklight
Radek156 píše:pošli hodnoty v excelu...fes ti generuje formát csv....otáčky ,real tlak turba , tlak nafty, celk.množství vzduchu , celk.množství nafty...na 4ku pod plným od 1400ot do 4400....porovnáme real vs požadavek RJ
OK, akorát 4400ot už je celkem vysoká rychlost, takže to budu muset zkusit někde na dálnici při malém provozu. Toto nejsem schopen udělat hned, určitě to nedám tento víkend. Můžu ti to pak poslat třeba jako SZ ?

Napsal: 25 črc 2012, 18:06
od Radek156
tak alespoň 4200...to nemáte u vás kousek rovné silnice ? ;)

Napsal: 25 črc 2012, 19:45
od blacklight
No překvapím tě, ale tady ne.... je to tady jeden kopec vedle druhého a samá zatáčka... když do toho započítáme ještě provoz, tak by to bylo dost složité. Při 4000ot. tam bude kolem 150km/h.

Teď už to nestihnu a příští týden jsem out, tak to dodám později.

Napsal: 25 črc 2012, 20:27
od Honza ITC
Tak třeba už se ti to jen zdá :-D 77kw neni nic moc na tak těžký auto.

Napsal: 25 črc 2012, 20:52
od Radek156
Ono by to stačilo nalogovat i na 3rs od volnoběhu do 4400ot