čištění po jízdě na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

čištění po jízdě na olej

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj, tak jsem se dostal v týdnu na zdviž, že vyměnim ložiska a v tom si vyčistim sání a zaslepim egr. když jsem vyndal egr tak ze strany klapky byl celkem ok,ale co se skrývalo za ním jsem dlouho neviděl,sání průměru 50mm ve kterém byla tak 1cm díra pro vzduch a okolo jinak mastné saze, které voněly po olejíčku :D vypalování trvalo asi 20 min. (LOL) zjistil jsem, že je ucpaná regulace na trubu a to fest, zaslepil vyčistil vrátil na zpět, auto nepoznávám jede,tahne,funguje,regulaci jsem vybrousil (karbon),tak snad pošlape... :) nedávám to za vinu jen oleji,ale myslim si že ten to dodělal (saze smrděly po něm) najeto na oleji 15 tis. (rotačka)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jeremimo »

Klasicky problem, jazda v meste na 4 50 km/h a pod... Tegulacia sa zanasa na kazdom tdicku a ti sanie klasika sadze z vyfuku ktore idu z egr ventilu sa zrazaju s olejom z turba a tralalaaa male sanie plne karbonu. Smrdelo to olejom iba preto ze ked spalujes olej ide taky pach alebo vona a tym ze egr privadza do sania vyfukove splodiny tak to bude pachnut olejom vyfritom. Olej tam nic nezapricinil
Range Rover P38 2.5TDS manuál
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

každopádně teď když jsem zaslepil egr, tak bych měl mít pokoj ne? ještě kor když je ten karbon v turbu pěkně bruskou vyleštěný :) je třeba to točit v celém spektru otáček až do 4500 aby se regulace pořádně propláchla? tak jsem to slyšel...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Osobne myslim, ze 4500 uz je dost, tam uz je davno asi regulace naplno. Ale tak do 3000-3500 semtam asi neuskodi.
Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jeremimo »

Ked si to zaslepil tak pohoda. A vyzen certov pekne v kopci a daj tomu kapky aj na dialnici. A pri 4000 su to ,, rychle sadze,, takze kludne nicoho sa neboj ;) moje tdicko 85 kw potoci 5000 a ziaden problem a to ma 580 000 kn
Range Rover P38 2.5TDS manuál
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

... možná bych se majzlem podíval, jak vypadá kat :D
GIV Variant TDi ???kW
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Hele kat pujde ven!!! ten je podle mě mrtvej a dělá akorát bordel, boužel nemám čas a musim sehnat materiál na výfuk, ted jsem byl na závodech do vrchu a kamarád má na golfu ASZ 70mm trubku z kamnářských kolen, celý výfuk váží 2,5 kg :D ale dám asi jen 60mm a nechám zadní tlumič:) :P
Naposledy upravil(a) zero1724 dne 26 srp 2012, 16:56, celkem upraveno 5 x.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

čistil jsem to teď v týdnu,jakože jsem si dal fakt záležet jak to potom chodilo to byla báseň, myslíte, že na ten olej se to zasírá víc než na naftu? asi přeci jen více sazí... na 3000 ot. jezdim běžně,ale dám tomu občas proti kopci na 4ku do 4000tis snad to bude OK. Jako vyndavat takhle často turbo to je HNUS!To bych se po*ral, ale turbo nebylo dle mě přicpané kvůli oleji, byl tam karbon z dob nebreč a nechodila ta regulace vůbec...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jeremimo »

Vobec sa to nezasiera viac koli oleju. Skor su sracky v nafte ako sira a ta ktory velku cast sadzi ktore su problem a siru olej nema.
Range Rover P38 2.5TDS manuál
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Nemyslim, ze sira je hlavni problem. Za komancu byl obsah siry v nafte klidne 15x vyssi jak ted.
Jeremimo
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 07 úno 2012, 19:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jeremimo »

Za komacov sa sa nejebali s nejakym recirkulovanim spalin (LOL) Recirkulacia splodin je dnesny problem
Range Rover P38 2.5TDS manuál
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Dobra, jenze tak nepis, ze to ma na svedomi sira. Ale EGR, to se nediv, kdyz jde nekolik procent sracek zpet do sani. Recirkulace taky pujde casem do pr... nebude stacit na nejnovejsi normy.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Takže hlavní podíl na zanášení regulace na trubu má na svědomí EGR, ten jsem zaslepil, tak by se to mělo zanášet míň ne?:)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Ne. Možná se bude karbon líp vypalovat díky vyšším teplotám hoření, ale spaliny budou výfukem odcházet vždycky, ba o to víc, kolik se jich původně vracelo přes EGR. S tím nic neuděláš. Jestli to máš vyčištěné, dávej aditivum, třeba VIF. Karbon tolik nezatvrdne a jednou za čas vyletí komínem...
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

tak VIFem a bezaromatem aditivuju každé tankování, jen mě zajímalo jestli se to po jízdě na olej (z logického hlediska výce mastných sazí) zanáší více...díky za info
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“