Problém s ESP - asi vyřešeno

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Problém s ESP - asi vyřešeno

Příspěvek od filipos »

Zdravím, mám problém s ESP, v každé rychleji projeté zatáčce mi to začně přibržďovat auto aniž bych jel na hranici smyku. Je to i v poměrně malé rychlosti. Na autě jsou 18" alu. Děje se to většinou v levých zatáčkách. Podle VAGu jsem zkontroloval úhel natočení volantu i čidlo příčného zrychlení. To vypadá, že dává hodnoty, které má. Při jízdě přímo mam sice volant malinko natočenej doleva. (tak jeden zub) ale auto si správně myslí, že jede rovně. Lze ten volant přesadit a znovu nastavit ten snímač natočení. Vím, že by se to správně mělo dělat na geometrii. Neměl někdo podobný problém, co by tu předčasnou aktivitu ESP mohlo způsobovat? Jedná se o SEat Leon ARL. Díky
Naposledy upravil(a) filipos dne 13 říj 2012, 17:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dejo
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23 bře 2009, 14:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Michalovce SK

Příspěvek od dejo »

presne tento problem mam aj ja bora ARL 4motion, ale mne stojí volant trochu do prava :-D
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9270
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Máte to myslím špatně sestavený
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od filipos »

no a jak to správně sestavit (LOL) ?
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

jakej máš uhel natočení volantu když ho máš rovně?
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od filipos »

to nevim, na to jsem nekoukal, ale pokud jedu rovně diagnostika ukazuje cca 0 stupnu (volant je ale lehce natočenej doleva)
ALES
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 26 úno 2006, 18:01
Odpovědi: 0
Bydliště: BRNO

Příspěvek od ALES »

Taky mě ESP zakročuje o hodně dřív do levé zatáčky než do pravé a volant mám rovně. Měl sem ho jednou po špatně udělané geometrii hodně posunutý a vliv to nemělo chovalo se to pořád stejně. Už s tím tak jezdím hodně dlouho a je to pořád stejné ,nemění se to. Zvykl sem si ESP vypínat.
GOLF 4 96 Kw asz Var. 4Motion
filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od filipos »

Rád bych aby to fungovalo. Je to výborná věc, nevím jak moc dobře to funguje na Leonu ale u Mercedesu je to nenahraditelný
ALES
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 26 úno 2006, 18:01
Odpovědi: 0
Bydliště: BRNO

Příspěvek od ALES »

Zatím sem nepřišel ani na jednu výhodu. Jen to otravuje přibrždováním. Nejvíc v zimě na sněhu ,přibrzdí to a auto se sune bokem ze zatáčky ven místo aby ji projelo. Když se na sněhu rozjíždím do prudkého kopce musím to taky vypnout protože to ubírá plyn tak zběsile že to zadusí motor,s vypnutým to rozhrabe kola a auto se většinou rozjede. Ještě sem si všiml toho ,že když jedu zatáčku pod plynem tak ESP nezakročí tak brzo nebo vůbec jak když jedu bez plynu. Je to systém maximálně pro lidi co mají řízení plné ruce a nepoznají jakou maximální rychlostí se jezdí do zatáček.
GOLF 4 96 Kw asz Var. 4Motion
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

ALES píše:Zatím sem nepřišel ani na jednu výhodu. Jen to otravuje přibrždováním. Nejvíc v zimě na sněhu ,přibrzdí to a auto se sune bokem ze zatáčky ven místo aby ji projelo. Když se na sněhu rozjíždím do prudkého kopce musím to taky vypnout protože to ubírá plyn tak zběsile že to zadusí motor,s vypnutým to rozhrabe kola a auto se většinou rozjede. Ještě sem si všiml toho ,že když jedu zatáčku pod plynem tak ESP nezakročí tak brzo nebo vůbec jak když jedu bez plynu. Je to systém maximálně pro lidi co mají řízení plné ruce a nepoznají jakou maximální rychlostí se jezdí do zatáček.
bud to máš rozhašeny nebo to neumíš používat ...............
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od filipos »

když ESP funguje jak má tak ho nenahradí sebelepší řidič, ale to je jedno. řešim proč mi to nefunguje správně tak bych rád nějakou radu ;)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9270
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

no rada toto je elektronická součást vozidla takže tam mechanicky moc nepořešíš. takže diagnostika měřené hodnoty zkontrolovat správné hodnoty ve všech režimech ,také raději kontrola kodování a musí se na závadu přijít.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od filipos »

a je možné ten volant o ten zub přesadit a pak nakalibrovat ten úhel natočení volantu nebo se to musí udělat na tý geometrii? Díky
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

o zub bych to nepřesazoval,spíš to je způsobený opotřebením, když jsem měl audi tak jsem si toho taky všimnul že do tuším pravé zatáčky ESP zasahuje dřív.Pokud máte auto s el. servem OII,audi servotronik tak základní nastavení volantu má dost zásadní vliv na jízdní vlastnosti tak bacha!
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
filipos
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 13 zář 2008, 20:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od filipos »

ono to ale zasahuje aniž by tam bylo nebezpečí smyku. stačí jet trochu rychleji. opravdu se ten volant nesmí přesazovat nebo se to může přesadit a znovu nastavit?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“