1Z-elektřina ECU

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

refresh
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 25 srp 2008, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Lbc

1Z-elektřina ECU

Příspěvek od refresh »

Ahoj, obracím se na vás opět s pár problémy, do GII jsem zastavěl 1Z a před 2 dny se mi stal nečekaný problém, po ujetí cca 15km kdy byla teplota odhadem na cca 80°c stoupla během minuty najednou až úplně na max. a motor při jízdě vypl. Po kontrole ale motor ve skutečnosti nevařil, vše se mi stalo na dálnici takže jsem po 5minutách znovu nastartoval, teplota klesla tak na 60°C a hned znovu stoupla na max., poté hned začala klesat a zase znovu stoupat do max., motor opět vypl.(vše po ujetí cca 2km)
Znovu jsem nastartoval abych vyjel z dálnice, když se to opakoval a motor znovu vypl, už jsem se nechal odtáhnout, doma dal na VAG ale chybu píše jen:
1237-ventil N109-odpojovaci ventil paliva
741-kontrola pedalu brzdy-nesmyslny signal(ukazoval i předtím)
Zároveň ale nejde nastartovat, ale teplota po otočení zapalování bez startování vypěhne opět na max.
Neví někdo kde by mohla být chyba? Napadá mě nějaké teplotní čidlo, ale když jsem zkoušel odpojit čidlo zboku hlavy problém je pořád stejný.
Naposledy upravil(a) refresh dne 06 led 2013, 21:39, celkem upraveno 1 x.
GII 1.6TD->Tdi
Uživatelský avatar
golf boost
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 30 lis 2012, 13:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od golf boost »

čidlo zboku hlavy je mazání, čidlo teplota je ze předu na hlavě v plastové komoře
refresh
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 25 srp 2008, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Lbc

Příspěvek od refresh »

Tak to jsem teda hloupej, o tom v platové přírubě vím-před týdnem jsem jí měl sundanou protože sákla voda (wallbash) .
Zkusím teda odpojit i to, ale stejně nastartovat nejde, jak vyzkouším ten ventil N109 na čerpadle, jestli je to opravdu tím, motor točí, ale ani neškytne. (když je zapalování zaplé, má jít na ventil proud?).
Jediné čeho se bojím aby neodešla jednotka, když takhle blbne i ta teplota :(
GII 1.6TD->Tdi
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

ked vzopnes klucik,musi prist na ventil napätie...mal si to prestavit na mtdi a mal by si pokoj :D
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Milten007
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 15 srp 2012, 17:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milten007 »

test akcnych clenov cez vag a musi cvakat
refresh
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 25 srp 2008, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Lbc

Příspěvek od refresh »

Já jsem právě mTdi nechtěl, až do teď jsem to měl bez problémů a po stránce jízdy jsem byl spokojený. Teď ale nevím co by mohlo způsobovat tu teplotu :( ...a ten ventil zkusím teda přes VAG
GII 1.6TD->Tdi
Milten007
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 15 srp 2012, 17:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milten007 »

mozno zle cidlo teploty/studeny spoj v budikoch/ pokazeny teplotny ukazovatel... :D viac ma nenapada... najprv skus to cidlo ci funguje a skontroluj ku nemu droty mozno dakde je odizolovany a skratuje na kostru
Uživatelský avatar
Ykka
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 17 črc 2006, 18:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Ykka »

a na ukostření motoru proti kastli bych se podíval. kdysi docela častá závada na starých renaultech nebo opelech a chovalo se to takhle nějak
refresh
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 25 srp 2008, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Lbc

Příspěvek od refresh »

Dostanu se k tomu nejdřív v pátek, jinak jsem v práci tak se budu snažit na to přijít. Na to ukostření bych to moc neviděl, motor je tam 4 měsíce a když jsem ho tam dával všechny kontakty jsem pečlivě očistil, ale uvidím.
Nejdřív půjdu po tom ventilu v čerpadle, jestli vůbec chytne, a dám vědět. Kdyby měl někdo ještě nějaký nápad čím by to mohlo být, tak budu rád. zatím děkuju
GII 1.6TD->Tdi
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

rele 109 pozri...a cez akcne cleny,ci bude cvakat ventil..
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Milten007
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 15 srp 2012, 17:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milten007 »

myslim ze to iste sa riesilo aj tu... skus pozret :) http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... sc&start=0
refresh
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 25 srp 2008, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Lbc

Příspěvek od refresh »

Relé 109 jsem už měnil, protože mě zlobilo už dřív(hned po vestavbě motoru)-spíná dobře, ale i tak se na něj podívám stejně zkusím akční členy, kvůli tomu ventilu. Zítra mám konečně volno tak budu mít čas, snad to dám dohromady :(
GII 1.6TD->Tdi
refresh
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 25 srp 2008, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Lbc

Příspěvek od refresh »

Tak zkontroloval jsem co šlo. Nějaké výsledky:
Relé 109 v pořádku
test akčních členů: vše ok až na ventil N109-necvaká-při změření jde na ventil jen málo proudu, kolik nevím, nenašel jsem multimetr :?
Auto nestartuje, ale po napojení +přímo z baterky na ventil cvakne, a po vyzkoušení startuje a běží jak má. Takže musím přijít na to kde je problém.

Jediné co nechápu je pořád ukazatel teploty-po zapnutí zapalování ručička hned stoupá na max, i po vypojení čidla teploty pořád ukazuje max.
VAG nepíše jinou chybu než ventil 109 a pedál brzdy-což vím.

Někdo nějaký tip?
GII 1.6TD->Tdi
Milten007
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 15 srp 2012, 17:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milten007 »

ked neni chybne rele 109 mozno v spinacke ... ona mu ma dat stavu
refresh
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 25 srp 2008, 14:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Lbc

Příspěvek od refresh »

Spodní část spínačky(kostka) je také vyměněna, relé 109 spíná v pořádku. Když na ventil N109 přivedu proud z baterky tak auto jde nastartovat bez problému. Vůbec nechápu v čem by to mohlo ještě být.
Ten ventil N109 není zapojený přes nějakou pojistku nebo relé nebo ano?
GII 1.6TD->Tdi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“