passat v mrazech na rostlinu CAJK

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

passat v mrazech na rostlinu CAJK

Příspěvek od zero1724 »

ahoj celou zimu na šumavě sic na třetí otočení,na 10l vyfritu 2l benálu a Cajk!
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ezop »

to je luxus.....ja začnu až budou teploty okolo O
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

auto jelo bez cuku, když jsem to nahrkal, čmoud jak z lokomotivy,ale pak jelo uplně normálně.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

dával jsem i vyjetej převoďák a jak auto vonělo :D
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

To se pozná hodný auto :-) Já taky, peugeot 306 1,9TD, 10l vyfritu, 2l E85, decka ředidla a chytá i jede jako vítr (noteeth)
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

vyjetak

Příspěvek od TesákPce »

Ja si taky na starty u Sharana 66kW nemohu stezovat. Nalakaly me teple dny pres den a v noci jsem se modlil. Nejvic asi devet pod nulou a pohoda klasika napoprve. Par otacek navic ale znat bylo. START sprej jsem ale jeste neotevrel. Smrad z vyfuku uz znat byl a kourivost za studena tak o pulku. Slozeni meho sajrajtu ale presne nevim. Porad jsem neco prileval a prileval ... Hodne ruznych vyjetaku, trocha vyfritu. Pred filtraci na zredeni benzin a kapka redidla. Ve finale mozna tak asi 1:1 s naftou.
Pokles vykonu jsem nepoznal ani s podvalem a spotrebu jsem dokazat nespocital.
Jedine co, asi se zacinaji ozivat zhavky. Budou tam ale asi uz dlouho. Ja se k tomu jeste nedostal a predchozi majitel do auta nedal korunu!
To jsem si rikal, jestli jezdi i EZOP s VW T4 na stejne kvalitni palivo. Podle me, lepsi na starty nez vyfrit. Ten jsem nemohl ani filtrovat, pokud nestal pul dne u kamen!
Jinak uz jsem si dovezl special Olejzrouta Mercedes W124 200D. Byl k nemu i druhy komplet motor. Tak dostane peknou cocku k sezrani !!!
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

to TesákPce

Takže jsi nakonec 124 koupil? Dobrý tah, popravdě ji plánuji taky :-) A jaké tedy máš zatím zkušenosti s tím motorovym vyjetákem? Kolik najeto v osobáku? Mě šly po cca 1000km žhavky do kopru a celkově to nebylo ono.. Nyní jsem si doma zbastlil odstředivku, už jen pár drobných dodělávek a snad se tim vyjeťák vyčistí aby nešel z výfuku humus a nekarbonovalo to v motoru.... Nenechal jsem si ujít chyby ala Radluk, s tou ždímačkou atd měl pravdu :-) Mám nějaký přísun vyfritu i vyjeťáku, tak snad najdu ideální směs..
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Uvazuju zalozit nejake tema o odstredive filtraci, myslim, ze do budoucna to bude jeste zajimave tema :) To jsou proste takove uvahy, ze by neco za dve stovky mohlo nahradit kvalitni odstredivku, ale kdepak (crazy) Hlavne at funguje a val to tam :-)
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Až to budu mít odzkoušené, zkusim to téma nadhodit s fotkama, udělal jsem to jednoduše, motor na 380,spřevodované řemenicí, a na hnací hřídeli je cca 6000 ot/min.. Vše upevněné na starém těžkém psacím stole. Domeček na ložiska mám ze staré brusky. Rotor mám z aukra z nějakého italského nerez papiňáku, který měl ideální tvar, na soustruhu přesný střed a kapalina mi to už nerozhází.. Ještě dodělat maličkost jako utěsnit plastový kýbl kolem hřídele a odtok čistého oleje a mám hotovo :-) Zkusil jsem to zatím jen jestli to kapalina nerozhází bez odtoku a cca litr vyjeťáku, zdálo se že kolem neutěsněné hřídele teče docela čistá, ale ne čirá, kapalina a v rotoru zůstal film černého mazutu a něco co bylo mezi prsty cítit jako jemný píseček.. Bůh ví co v tom vyjeťáku všechno bylo. Jinak první pokus byl se starou stolní ždímačkou, zaslepil jsem díry na dně a kapalina to rozkmitala tak že se klepal celý ponk a to jsem to k němu měl připevněné kurtou.. Ze sníženého hliníkového papiňáku to šlo okamžitě ven neodstředěné a když nebyl snížený, zase se to rozvibrovalo.. Teď to není ani hlučné, už se těšim až to bude dokončené..
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

M-B

Příspěvek od TesákPce »

Jasne traktor od M-B uz stoji v ulici! Kvůli spotrebe a nejjednoduchosti motoru 200D, kvuli pohodlnosti a chuti vyzkouset automat. Mam to hlavne po meste, rovina jak u Kolina a za me urcite STACI! Rozdil mezi TD samo je znat. Uz nahravam prvni foto na rajce.
Jelikoz to bude delnik a pokusny kralicek, nemam zadnou vonavku, ale na druhou stranu, kdyz se podivas jak vypada drtiva vetsina Felicii apod..
Hlavne byl za deset papiru, stk na rok, placene Eko, tak nejak prubezne udrzovany a menene veci. K tomu orig Alu MB a puvodni komplet motor. Odesla vyveva, tak pan dal cely motor :-) Sice uz mel 1,3 mil. ale myslim ze mu moc nebude. Vcera jsem jeste sehnal jedno slusne cerpadlo za litr, .....
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

:-) 124 je kočár, dodnes slušné a velice pohodlné auto, navíc jestli automat funguje, je to svezení :-) Měl jsem 300d v automatu, ale spotřeba mi nešla pod 10 a to jsem jezdil vyloženě na spotřebu, 200d jsem měl W115 a to sice bralo 6l ale zase jelo do kopce 30km/h a to mi koukala noha s plynovým pedálem z podlahy :-) Plánuji bud 250d, nebo 200d koupit do jara, abych si taky mohl dovolit víc experimentovat :-)
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

M-B

Příspěvek od TesákPce »

Presne jak pises. To jsi teda znalec, to bychom o tom mohli dat nekdy rec. Pockam jeste az doladis odstredivku a prijedu to okopirovat :-)
Ja filtruji stale gravitacne. Na Sud kohoutek, pruhledny kanystr a ten lakyrnicky filtr na barvu. Mezitim si vedle robim neco jine. Je to docela i pohodlne, ale ucinnost asi tak velka nebude :-(
Mam najeto zatim taky asi jen 1000 km u Sharana. Dlouho jsem se bal a chtel pockat az na horsi auto, ale zatim vse v poho, starty super, snad ty zhavky zacinali, ale ted po otepleni zase asi dobre, tak je jeste necham chvili trapit. Budou tam ale urcite uz dlouho. Treba tomu proti karbonu opravdu bude pomahat to redidlo. Ted mam i nejaky toluen, tak tam take neco chlestnu.
Ctyrku zatim nechavam mlsat naftu, dam ji zakladni servis a nejake drobnosti a pujdeme na to.
Prvni foto: http://tesakpce.rajce.idnes.cz/M-B_W124_200D_ATm/#
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

S filtrováním si tedy hraju víc. Na aukru jsem koupil staré vodní čerpadlo, dva použité vodní filtry, do kterých jsem koupil nové filtrační vložky na 1 mikron a ženu to přes to. Na filtr kterým filtruju vyjeťák jsem ještě tavnou pistolí přilepil 12 neodymových magnetů. Před filtrováním to nejdřív naředim E85, přecedim přes pošťácký pytel a teprve pak tlakem na ten mikron.. Vyjeťák i vyfrit mají vlastní filtr. Odstředivka snad vyřeší vše. Podle toho co jsem četl jsem čekal že už strýce uženeš aby doma odstředivku udělal :-) Z Pardubic to neni daleko, tak až budu mít všechny mouchy vychytané, můžeme se domluvit.. Navíc se za cca 14 dnů pustím do prvních pokusů s výrobou mera. Beru to všechno jako užitečný koníček :-)

PS: Za desítku ta 124 vypadá dobře, hlavně aby sloužila..
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Filtr

Příspěvek od TesákPce »

Nee, cekam az bude neco dobre odzkousene a pak to zkopcime :-)
Ja se zatim chystam na cerpadlo ze serva a ten dvojfiltr liaz. Co ty magnety, uchytava se na nich neco? E85 funguje na redeni dobre?
124 za deset super a urcite ucelu poslouzi. Pak prihodim nejake fotky.
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Nádoba filtru je sice z průsvitného plastu, ale je plná černého sajrajtu, tak nevim jestli se na magnety něco chytá, to uvidim až po výměně, zatim se mi do toho lézt nechce. E85 se mi osvědčil na míchání s vyfritem, tak jsem to zkusil i s vyjeťákem a zdá se že ho je potřeba méně než benzinu. Sice to po namíxování trochu pění, ale jen těsně po filtraci, pak se bublinky ztratí a chytá to o trochu lépe než na směs s benzinem.. Vyjeťák odkládám do doby funkční odstředivky, ikdyž to filtruju s magnety a na 1 mikron, pořád to je černý jak uhel a na tyto saze bych určitě dlouho nejezdil..
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“