Stránka 1 z 1
Co se stane s naftou když se ohřeje na 80 st C
Napsal: 17 čer 2013, 06:56
od Xonik
Ahojte, mám dotaz. Jezdil jsem na vyfrit a pod. Mám od výroby originál předehřev naftového filtru. Ale v tom filtru je malý termostat, který při dosažení nějaké teploty (nevím jaké, třeba 40 st) se otevře a pouští naftu přímo do filtru mimo předehřev. Dokážu tento termostat zajistit tak, aby byl stále zavřený a naftu s rostliným olejem předehříval třeba až na 80 stupňů, což by bylo pro rostlinný olej skvělé, ale zeptám se, co se děje s naftou když ji ohřejete také na 80 st. C ? Nezačnou se v ní odpařovat nějaké složky ? Nebo oddělovat ? Nepřestává třeba mazat čerpadlo ? Asi pro nic za nic to tam výrobce nedává aby to regulovalo tu teplotu. Předem dík všem za nápady.
Re: Co se stane s naftou když se ohřeje na 80 st C
Napsal: 17 čer 2013, 08:30
od Stewa
Xonik píše:Ahojte, mám dotaz. Jezdil jsem na vyfrit a pod. Mám od výroby originál předehřev naftového filtru. Ale v tom filtru je malý termostat, který při dosažení nějaké teploty (nevím jaké, třeba 40 st) se otevře a pouští naftu přímo do filtru mimo předehřev. Dokážu tento termostat zajistit tak, aby byl stále zavřený a naftu s rostliným olejem předehříval třeba až na 80 stupňů, což by bylo pro rostlinný olej skvělé, ale zeptám se, co se děje s naftou když ji ohřejete také na 80 st. C ? Nezačnou se v ní odpařovat nějaké složky ? Nebo oddělovat ? Nepřestává třeba mazat čerpadlo ? Asi pro nic za nic to tam výrobce nedává aby to regulovalo tu teplotu. Předem dík všem za nápady.
Já termostat z auta oddělal a nechal předehřívat palivo permanentně. nikdy se mi neohřálo na 80°. Ta výměnná plocha, kde chl. kapalina předává teplo palivu je dost krátká aby se ohřálo na takovouto teplotu. Jo a taky to bývá řešeno tak, že se ohřívá od vody, která už prošla chladičem.
nafta se ti při 80° opravdu nevznítí

ale jaké bude mít vlastnosti pro provoz v autě? no asi ne ideální, jinak by byl předehřev od výroby napojený na permanentní že

Napsal: 17 čer 2013, 08:51
od burton.b22
Mám peugeot 405 palivový filtr leží před termostatem hned u hlavy je to tak od výroby žadna redukce tam není. Když je motor teplý je teplý i filtr ale nic hrozneho.
Napsal: 17 čer 2013, 09:17
od Xonik
Takže 50 na 50.
Já tam mám ještě zpátečku na krátko kvůli lépšímu předehřívání RO, takže by jsem tam třeba 65 stupňů asi docílil. Asi spíš pouvažuju jak to udělat aby jsem měl pro naftu jeden filtr a pro RO druhý ohřívaný filtr na fest.
Napsal: 17 čer 2013, 12:34
od radluk
Snizis o dost viskozitu a uvidis, muze a nemusi se nic stat, ale neni to nic dobreho. Klesne i vykon.
ohrev
Napsal: 20 čer 2013, 13:31
od TesákPce
ano snizis visko, coz u nafty by mohl byt casem problem. Na olej ale super. Max. kdyz bude vyjimecne venku teplo jako ted, odpoj to, kdyz mas strach!
Dalsi Sharan 81kW, Punto 1.7D a Corsa 1.7D Isuzu si po vyjetaku jen chrochtaji

Jen uz teda nekdo dejte do placu tu odstredivku!
SMRADU ZDAR!
Napsal: 10 srp 2013, 13:23
od pepe276
Mám Xantii 1.9TD (Bosch) a u termostatu motoru mám černé plastové těleso naftového filtru(to vyšší z 2.1TD), které má v sobě dole termostat na řízení teploty předehřevu paliva. Termostat jsem vyhodil a používám to jako předehřev paliva v létě, v zimě. Kamarád mi místo toho na soustruhu vytočil duralovou ucpávku se 2 Okroužky, takže se mi teď hřeje palivo naplno. Když se auto ohřeje na cca 80 st. , tak jde motor na friťák suprově. Má zvýšený volnoběh a jede lépe, než nafta. Na naftu má normální volnoběh a jede o něco hůř. Když ho někde v koloně, nebo v kopci ohřeju na 90 st. , tak na friťák jde pořád ve zvýšeném volnoběhu a na naftu kucká v malých otáčkách a má dost nepravidelný chod - málo nafty, musím vždy lehce přidat plyn, aby se srovnaly otáčky. To je asi tak jediná nevýhoda.