Zaslepený EGR na 1.9 BXE - hůř se ohřívá ??

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Zaslepený EGR na 1.9 BXE - hůř se ohřívá ??

Příspěvek od Biimbo »

Už před měsícem si mi táta stěžoval, že strašně dlouho trvá než se ohřeje a než začne topit. Dneska jsem mu auto vezl domů z práce, pohodově 1km město, pak 90-100-110 rychlost na pětku a rafika kolmo na budíku 90° byla až po 19km, což mi přijde dost,po zastavení na Climatroniku nastaveno 23st. a manuálně otáčky větráku na druhý stupeň (ze 7) a asi po 1-2 minutě rafika začala padat. Hadice od termostatu(před 2 roky nový origo) do chladiče studená. Pak jsem to zkusil prohnat cca 10km a situace se po 3 minutách opakovala..

Mohl by to dělat zaslepený EGR a tím pádem prakticky vyřazený chladič spalin? Že to je znát jsem slyšel a trochu i čekal, ale že by až takhle?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Re: Zaslepený EGR na 1.9 BXE - hůř se ohřívá ??

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Biimbo píše:Už před měsícem si mi táta stěžoval, že strašně dlouho trvá než se ohřeje a než začne topit. Dneska jsem mu auto vezl domů z práce, pohodově 1km město, pak 90-100-110 rychlost na pětku a rafika kolmo na budíku 90° byla až po 19km, což mi přijde dost,po zastavení na Climatroniku nastaveno 23st. a manuálně otáčky větráku na druhý stupeň (ze 7) a asi po 1-2 minutě rafika začala padat. Hadice od termostatu(před 2 roky nový origo) do chladiče studená. Pak jsem to zkusil prohnat cca 10km a situace se po 3 minutách opakovala..

Mohl by to dělat zaslepený EGR a tím pádem prakticky vyřazený chladič spalin? Že to je znát jsem slyšel a trochu i čekal, ale že by až takhle?
Je tu toho dost, sám sem to řešil na III GOLFU TDI,ale to je dávno, známej s tím jezdil v zimě a prej zahřálo se mi to z kopce po 10 km a topilo to už i před tím. Po zaslepení EGR dojel, a prej že to nemůže ohřát po 20 km, jenže cesta do práce u nás je furt z kopce, takže to se lechtá 5tka bez plynu :D tak se není čemu divit, ale prostě je to terén kde jsou i rovinky a sem tam malinkaty kopečky :D ale absolvoval jsem to s ním a s EGR ON to topilo po 10 km, s EGR OFF to topilo až po 20 KM. Řešilo se to tu všemožně a někdo mi to potvrdil, že EGR má vliv na ohřívání motoru v zimě. Nechť to někdo odborně opět rozsekne. Zkus jedině odslepit EGR, a udělat jako já test takovej.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

u O1 je to celkem dost znát když je zaslepenej ohřívá se to v zimě déle ale potom mi to už drží na 90 a rafika nepadá
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

Dela to ten zaslepeny EGR, jelikoz ten chladic spalin celkem hodne pomaha pri ohrivani motoru. Byl jsem na tom stejne na BLS, ted mam bufik.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od tukydydes »

Jak jsme dneska o tomhle mluvili po telefonu. Tak jsem zavola starýho kmeta s jeho Superbábou II taky BXE (zaslepeno). A prej z garáže kde je cca 15C tak to vohřeje na 90C po 15km (volná jízda kolem 100km/h) když bylo venku -6C. Takže ten chladič tomu určitě hodně pomáhá. Ale potom tu 90C to drží furt.

Chce to holt bufóna :)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

libor.98 píše:u O1 je to celkem dost znát když je zaslepenej ohřívá se to v zimě déle ale potom mi to už drží na 90 a rafika nepadá
Co je ta delší doba? Změřit, dokázat. Samotnýho mě to zajímá.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

tak zaslepím a uvidím co bude hlasit. U O1 jsem to skoro nepostřehnul ze je zaslepenej. U aut s chladicem to je na kokot asi no. Asi mu namontuju bufika jestli se mu to nebude zdat :-)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tunningkiller »

Je to naprosto jednoduche, jelikož si motor nasava studenej vzduch z venku a ne horky spaliny kdyz je EGR otevrenej tak se logicky motor musi dyl zahrivat. A pri studenym motoru je EGR otevrenej často. Není potřeba nic dokazovat je to tak. To je jak stím akvárkem a rybičkama. Ja mam Webasto a 90stupnu mam po cca 5km :) (doporučuju) :)
Touareg 7L 3.0 set up 300PS
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 09 říj 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tiger23 »

Kedy sa otvára EGR ventil ? Čo má na to vplyv ?


Ja mám 90°C rýchlo keď sa mi spustí regenerácia :) Z cca 60°C vylezie na 90°C behom jedného km a to bol vonku 1°C. Ale to je trocha mimo tému :)
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tunningkiller »

Tiger23 píše:Kedy sa otvára EGR ventil ? Čo má na to vplyv ?


Ja mám 90°C rýchlo keď sa mi spustí regenerácia :) Z cca 60°C vylezie na 90°C behom jedného km a to bol vonku 1°C. Ale to je trocha mimo tému :)
EGR je namapovanej v jednotce, je otevíranej v závislosti na zatížení otáčkách, teplotě
Touareg 7L 3.0 set up 300PS
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 09 říj 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tiger23 »

Pri natočení lopatiek turba na maximálne prúdenie výfukových spalín "stav dosiahnutia maximálneho plniaceho tlaku", vtedy je EGR zavretý?
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tunningkiller »

Tiger23 píše:Pri natočení lopatiek turba na maximálne prúdenie výfukových spalín "stav dosiahnutia maximálneho plniaceho tlaku", vtedy je EGR zavretý?
tim si nejsem moc jistej ale myslim ze tak na 80procent je plne zavrenej
Touareg 7L 3.0 set up 300PS
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

Dle vagu je EGR při plném kotlíku otevřený na 4,8%.

Ale pořád nechápu, jak teplý spaliny můžou ohřát rychleji motor.

Nejsem chemik, ale co obsahujou výfuk. plyny? oxidy dusíku, páru. nějaké oxidy uhličité, jestli i saze... Ale podle mě "vyhořený" vzduch nebude podporovat takové teploty při hoření, jako když tam naženeš víc kyslíku.

Jedině že by ty plyny procházely přes kus motoru, kde se průchodem ohřeje materiál. Ne jen kus sání.

Mechanici určitě poradí víc. Podle mě je to +- stejný. A pod plynem si tam může být co chce, stejně je zavřenej a auto se ohřeje stejně s otevřeným i zavřeným egr.

Tak a do mě (LOL) Já bych byl pro, aby to vyzkoušel někdo, kdo tam má jen podložku. Vyzkoušel bych, ale trubku jsem hodil do řiti a vedu jen podložky :-)
Jirka Kužel
Přispěvovatel
Příspěvky: 928
Registrován: 14 úno 2006, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín CITY

Příspěvek od Jirka Kužel »

spaliny přece ohřejvají vodu v tom výměníku neboli chladiči :)
VW SHARAN
Fabie 1.4 TDI mvolesko soft
xshreck
Přispěvovatel
Příspěvky: 643
Registrován: 19 čer 2012, 17:57
Odpovědi: 0
Bydliště: UH

Příspěvek od xshreck »

Tady se tahaj už jiný motory, který to nemaj.

Pokud je tam výměník tak to jo. :roll:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“