Zaslepený EGR na 1.9 BXE - hůř se ohřívá ??
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zaslepený EGR na 1.9 BXE - hůř se ohřívá ??
Už před měsícem si mi táta stěžoval, že strašně dlouho trvá než se ohřeje a než začne topit. Dneska jsem mu auto vezl domů z práce, pohodově 1km město, pak 90-100-110 rychlost na pětku a rafika kolmo na budíku 90° byla až po 19km, což mi přijde dost,po zastavení na Climatroniku nastaveno 23st. a manuálně otáčky větráku na druhý stupeň (ze 7) a asi po 1-2 minutě rafika začala padat. Hadice od termostatu(před 2 roky nový origo) do chladiče studená. Pak jsem to zkusil prohnat cca 10km a situace se po 3 minutách opakovala..
Mohl by to dělat zaslepený EGR a tím pádem prakticky vyřazený chladič spalin? Že to je znát jsem slyšel a trochu i čekal, ale že by až takhle?
Mohl by to dělat zaslepený EGR a tím pádem prakticky vyřazený chladič spalin? Že to je znát jsem slyšel a trochu i čekal, ale že by až takhle?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Re: Zaslepený EGR na 1.9 BXE - hůř se ohřívá ??
Je tu toho dost, sám sem to řešil na III GOLFU TDI,ale to je dávno, známej s tím jezdil v zimě a prej zahřálo se mi to z kopce po 10 km a topilo to už i před tím. Po zaslepení EGR dojel, a prej že to nemůže ohřát po 20 km, jenže cesta do práce u nás je furt z kopce, takže to se lechtá 5tka bez plynuBiimbo píše:Už před měsícem si mi táta stěžoval, že strašně dlouho trvá než se ohřeje a než začne topit. Dneska jsem mu auto vezl domů z práce, pohodově 1km město, pak 90-100-110 rychlost na pětku a rafika kolmo na budíku 90° byla až po 19km, což mi přijde dost,po zastavení na Climatroniku nastaveno 23st. a manuálně otáčky větráku na druhý stupeň (ze 7) a asi po 1-2 minutě rafika začala padat. Hadice od termostatu(před 2 roky nový origo) do chladiče studená. Pak jsem to zkusil prohnat cca 10km a situace se po 3 minutách opakovala..
Mohl by to dělat zaslepený EGR a tím pádem prakticky vyřazený chladič spalin? Že to je znát jsem slyšel a trochu i čekal, ale že by až takhle?


VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť

Jak jsme dneska o tomhle mluvili po telefonu. Tak jsem zavola starýho kmeta s jeho Superbábou II taky BXE (zaslepeno). A prej z garáže kde je cca 15C tak to vohřeje na 90C po 15km (volná jízda kolem 100km/h) když bylo venku -6C. Takže ten chladič tomu určitě hodně pomáhá. Ale potom tu 90C to drží furt.
Chce to holt bufóna
Chce to holt bufóna

Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel

WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
tak zaslepím a uvidím co bude hlasit. U O1 jsem to skoro nepostřehnul ze je zaslepenej. U aut s chladicem to je na kokot asi no. Asi mu namontuju bufika jestli se mu to nebude zdat 

Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 609
- Registrován: 19 dub 2008, 20:52
Je to naprosto jednoduche, jelikož si motor nasava studenej vzduch z venku a ne horky spaliny kdyz je EGR otevrenej tak se logicky motor musi dyl zahrivat. A pri studenym motoru je EGR otevrenej často. Není potřeba nic dokazovat je to tak. To je jak stím akvárkem a rybičkama. Ja mam Webasto a 90stupnu mam po cca 5km
(doporučuju) 


Touareg 7L 3.0 set up 300PS
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
Kedy sa otvára EGR ventil ? Čo má na to vplyv ?
Ja mám 90°C rýchlo keď sa mi spustí regenerácia
Z cca 60°C vylezie na 90°C behom jedného km a to bol vonku 1°C. Ale to je trocha mimo tému 
Ja mám 90°C rýchlo keď sa mi spustí regenerácia


EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 609
- Registrován: 19 dub 2008, 20:52
EGR je namapovanej v jednotce, je otevíranej v závislosti na zatížení otáčkách, teplotěTiger23 píše:Kedy sa otvára EGR ventil ? Čo má na to vplyv ?
Ja mám 90°C rýchlo keď sa mi spustí regeneráciaZ cca 60°C vylezie na 90°C behom jedného km a to bol vonku 1°C. Ale to je trocha mimo tému
Touareg 7L 3.0 set up 300PS
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
Pri natočení lopatiek turba na maximálne prúdenie výfukových spalín "stav dosiahnutia maximálneho plniaceho tlaku", vtedy je EGR zavretý?
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 609
- Registrován: 19 dub 2008, 20:52
tim si nejsem moc jistej ale myslim ze tak na 80procent je plne zavrenejTiger23 píše:Pri natočení lopatiek turba na maximálne prúdenie výfukových spalín "stav dosiahnutia maximálneho plniaceho tlaku", vtedy je EGR zavretý?
Touareg 7L 3.0 set up 300PS
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
Passat B6 2.0 CR 103kw + chip Haldex, executive
Pašík AFN,syncro,S764, turbo 96kw,EGR off,Kat off, 11mm hlava, , chip.
Skoda Rapid 4,2 220kw
Dle vagu je EGR při plném kotlíku otevřený na 4,8%.
Ale pořád nechápu, jak teplý spaliny můžou ohřát rychleji motor.
Nejsem chemik, ale co obsahujou výfuk. plyny? oxidy dusíku, páru. nějaké oxidy uhličité, jestli i saze... Ale podle mě "vyhořený" vzduch nebude podporovat takové teploty při hoření, jako když tam naženeš víc kyslíku.
Jedině že by ty plyny procházely přes kus motoru, kde se průchodem ohřeje materiál. Ne jen kus sání.
Mechanici určitě poradí víc. Podle mě je to +- stejný. A pod plynem si tam může být co chce, stejně je zavřenej a auto se ohřeje stejně s otevřeným i zavřeným egr.
Tak a do mě
Já bych byl pro, aby to vyzkoušel někdo, kdo tam má jen podložku. Vyzkoušel bych, ale trubku jsem hodil do řiti a vedu jen podložky 
Ale pořád nechápu, jak teplý spaliny můžou ohřát rychleji motor.
Nejsem chemik, ale co obsahujou výfuk. plyny? oxidy dusíku, páru. nějaké oxidy uhličité, jestli i saze... Ale podle mě "vyhořený" vzduch nebude podporovat takové teploty při hoření, jako když tam naženeš víc kyslíku.
Jedině že by ty plyny procházely přes kus motoru, kde se průchodem ohřeje materiál. Ne jen kus sání.
Mechanici určitě poradí víc. Podle mě je to +- stejný. A pod plynem si tam může být co chce, stejně je zavřenej a auto se ohřeje stejně s otevřeným i zavřeným egr.
Tak a do mě


-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 928
- Registrován: 14 úno 2006, 21:01
- Bydliště: Jičín CITY